Helmikuun horinat

Pakko sanoa että musta ei kyllä olis kotiäidiksi... :D Hienoa niille ketkä haluaa olla ja pystyy, mulle ei sovi. Kolme viikkoa melkein oltu kotona (siinä välissä 2pvä töissä) ja mä tuun hulluksi !! :D poika on kans niiin siinä iässä että mun hermoja koetellaan. Kieltoja ei kuunnella ja kaikkea kiellettyä tehdään, omat lelut ei kiinnosta ollenkaan. Esimerkkinä yksi päivä yllätin luttaamasta kättään vessanpöntössä... Käsien pesu, jonka jälkeen laskin pojan maahan, niin tämä juoksee suorinta tietä roskiskaapille kaivelemaan... Sieltä kun saan hätyytettyä pois ja kerään roskat takaisin niin on jo ehtinyt levittää paperikorin mainokset yms pitkin eteistä! Argh ! Kyllä on hermo välillä kireellä. Ja sitten nukkuu yhdet päiväunet kestoltaan 1-1,5h ja muuna aikana ei ole hetkeäkään paikoillaan ! ONNEKS PÄÄSEN HUOMENNA TÖIHIN :D :D P.s on se silti niin rakas ja sen muistan kertoa joka ilta nukkumaan mennessä hälle vaikka hermot välillä palaakin :Heartred
 
Tuttua puuhaa Ronja! Tosin vähän pienemmässä mittakaavassa :D Kiellot uskotaan vielä, mutta kaikki vedellään pitkin lattioita. Jos haluan aamulla käydä vessassa ja pestä hampaat noin niinkun suht rauhassa, pikkumies saa sillä välillä kaivella kaappeja. Meikit ja purkit pitkin lattiaa.. Samoin keittiössä sun muualla. Roskiakin on yritetty ja toistaseks pysyneet pikkukätöset poissa pöntöstä :D Tällä viikolla unet olleet ihan max tunnin, yhdet nukutaan, muuten mennään ja meinataan aamusta iltaan. Teen töitä, mutta vasta vähäsen. Kyllä sitä välillä tuntuu että sinne pääsee rentoutuun. Ihania höpsöjä, mutta välillä tarvii kyllä äiditkin pientä paussia :Heartred Pakko keksiä joka päivälle jotain äksöniä, täällä kotosalla jos ollaan koko päivä niin hypitään seinille molemmat.
 
Eihä tää äksöni loppunukkaa tähä! Mää aattelin että tää kuukaus ois rauhallisempi :wink miehen kanssa päätettiin erota, joten nyt alkaa muutto tohinat sitte ja kamppeitte metästystä :D mihin tää elämä oikee nyt on viemässä. No, eipä siinä mitään, toki tuntuu pahalle mutta parempi kuitenki näin!

Poika on jo leegoja heitelly pönttöhö ja lätränny muutenki.. On nimittäi keksiny ovien avaamisen, nii ei oikee nyt sekää auta, että ovia pijetää kiinni :D hermoja koetellaan täälläkin uhmakkaasti, mutta en osais aatella että vielä olisin poikaa hoitoo laittamassa ja itte töihi menossa. Vielä ei oo sen aika :D
 
Tsemppiä idapa uuteen elämänvaiheeseen :Heartred jospa tämä oli se oikea ratkaisu teille, vaikka ei varmasti helppo.

Meillä ei uskota mitään kieltoja, poika oikein innostuu jos kielletään... Ei ilmeisesti ymmärrä vielä kunnolla että äiti on tosissaan. Tällä hetkellä hauskoja leikkejä on tavaroiden ojentaminen ja ahkera kiittely, "tiitti!" kuuluu monta kymmentä kertaa päivässä, samoin "PÖÖ" kuuluu kaiken aikaa. :) ihan hassua kyllä, muutenkin matkii kaikki äänet pieruista aivastuksiin.

Olisiko kellään ideoita ravintolassa pidettäviin babyshowereihin? :) tällä hetkellä aikomuksena on lapsen syntymähetken, painon jne veikkausta ja äidin mahan ympäryksen arvailua langanpätkällä... Mutta mitähän muuta vielä? :)
 
Täältäkin tsemppiä Idapan uuteen elämänmuutokseen. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja arki alkaa luistamaan uudessa kodissa.

Voihan nuhanenä. Vetistä nuhaa ja kuumetta tytöllä. Hänestä ei kyllä huomaa, että sairastaa. Energiaa löytyy paljon ja leikit sekä kiipeilyt on jatkunut normaalisti. Arjesta poikkeavaa on, että tytön nenää saa niistää ja pyyhkiä 5min välein.
 
Vauvajuhliin ideoita:
- osallistujat tuovat lapsuuden kuvansa ja tuleva äiti arvaa kuka on kukakin
- vauvasanaselityspeli: vauvoihin liittyviä sanoja pitää selittää ja muut arvaa
- kuukausileikki: osallistujien kesken pyörii pussi josta nostetaan lappu, jossa lukee kuukausi ja sille kuukaudelle tehtävä äidin ja vauvan kanssa. Kesäkuu: vie vauva ja äiti piknikille yms.

Tollaisia ainakin on ollut vauvajuhlissa, joihin olen osallistunut.
 
Kyllä odottavan aika on pitkä! Poika on nyt 1 v 3 kk ja on nyt parin viikon ajan suostunut siihen, että häntä "kävelytetään" molemmista käsistä kiinni pitäen. Tällä viikolla ottanut muutaman askeleen taaperomopokärryllä... Mutta ei vielä ole seissyt ilman tukea eikä ensiaskelia ole otettu. En voi sanoa olevani huolissani, mutta odotan kyllä innolla ja malttamattomana milloin poika "ottaa jalat alleen". Ja tietenkin kaikki tutut ja sukulaiset kyselee koko ajan, joko kävelee. No, jospa ennen 1,5 v neuvolaa, ettei tarvitse fysioterapeutille mennä. Ei minulla mitään fysioterapiaa vastaan ole, mutta luulen ettei me sitä tarvita.
 
Voi että ärsyttää ja huolestuttaa! Typy oli tammikuun vikan viikon kononaan vatsataudissa. Ripuloi koko viikon. Viime viikonloppuna oli oksennustauti ja vklp myös ripuloi. Maanantaina masu oli selvästi tosi kipeä ja typy oli kauheen kärttynen. Eilen näytti jo et ois ihan terve, mutta alkoikin taas ripuloimaan yöllä ja nyt on aamulla tullut lisää.
Soitin tk:seen. Meillä on vastaaja palvelu, eli jätät viestin ja sieltä soitetaan sit. Eivät ole vieläkään soittanut. Soitin jo kahdeksalta sinne.
Eihän tää ny samperi normaalia ole että joka viikko on joku vatsatauti. Kohta ei oo neiti syöny normaalisti kahteen viikkoon. Onneksi nesteitä menee. Ärsyttää kun eivät soita ja mietin että ottaavatko meitä päivystykseenkään. Ei se ny helkatti voi olla normaalia tämmönen!
 
Onpas tosiaan epätavallisen pitkään kestänyt vatsatauti! :/ toivottavasti saatte tytölle hoitoa mahdollisimman pian. Vie voimat tuollainen tauti varmasti niin itse potilaalta kuin hoitajalta.
 
Se kävely tulee Justiina juuri silloin kun sitä vähiten odottaa :wink
Kuulostaapa kummalliselta tttiuhti :eek: mitä sanoivat tk:ssa?
Mulla oli viisi iltavuoroa peräkkäin ja itkua väänsin parina vikana päivänä,kun ei ehdi lapsensa kanssa olemaan :sad001 haet lapsen päiväkodista klo 21.15 ja laitat samantien nukkumaan kotona. Aamulla herää klo 7 aikoihin, syödään aamupala ja poika on niin väsynyt että menee takaisin nukkumaan oltuaan tunnin hereillä. Sitten nukkukin sen 3h ja pitääkin syödä, vaihtaa vaatteet ja lähteä taas päiväkotiin... Noh, hengissä selvittiin. Toivottavasti ei usein ole tollalailla työvuoroja. Nyt alkoi onneksi 5päivän vapaat :)
 
Kiitos tsempeistä! Eilen kävin sopparin kirjottamassa ja nyt alkaa kelan kans tappelu! Laitoin nyt netissä menee asuntohakemus ja soppari pitäs jossai tulostaa että saa kelahan viijä. Tässä itte on parantumassa flunssasta ja nyt poika tuli kipiäs tiistaina. Alko räkäyskällä ja nyt eile alko kuumeileen illalla. Yöt ollu todella katkonaisia ja hirveitä raivareita vetäny... Ressukka :sad001 ja pakko ite yrittää päivällä pakata, ku poika on päikkäreillä, niin en itsekkään saa levättyä. Hitto miten paljon voi yhellä ihmisellä olla tavaraa ja jotai oon suosiolla jättäny miehelle ja hirveenä roskiin epämäärästä, poltettavia papereita puol roskasäkillistä, uffaan jätesäkillinen menossa vaatteita (ellei enemmänki..). Kunnon puhistautuminen kyllä tullee tässä :D son niinku "hei hei entinen elämä, tervetuloa uus!"
 
Jaksamisia Idapa!!
Minäkään en nyt hetkeen oo jaksanu kirjoitella, lueskellut kyllä olen teidän jutut, kun on ollut yhtä touhua ja tohinaa. Mun piti alkaa tehdä vaan vähän satunnaisesti työkeikkaa, niin nyt oonki löytänyt itteni jokaviikko monena päivänä töistä. Asunnosta väännetään kauppoja, siskolla todettiin syöpä, mummi meni huonoon kuntoon ja sille pitää kotiapua järkätä. Huh. Ja tänään alko tuntua et joku kasvattaa katkusta mun kurkkuun. Täytyis vissiin vähän taas painaa stoppia ja rauhoittua.
Poika kehittyy koko ajan, enää ei meinaa kävellen keretä mihinkään, vaan juosta sitä pitää... Ja kiivetä. Sanojakin on alkanut vähän haeskella, kukka, kuka, nenä, pää ja emma tulee tällä hetkellä. Eikä muuten mitään äitiin/isään viittaavaakaan :D tuo emmakin on pikkuserkkunsa nimi :) söisi hyvin, käytännössä mitä vaan, jos vaan malttaisi. Paikallaan oleminen ei oo oikein meidän juttu. Mutta silmissä kasvaa joten en oo huolissani :) kotona aion kyllä vielä viihtyä noita keikkatöitä lukuunottamatta, aineki johonkin vuoden vaihteeseen asti. Ja ehkä sitten olisikin jo toinen semmosessa vaiheessa että saa jäädä sitä odottamaan :wink aika näyttää...
 
Tykkäys Jonskulle lapsen kehitysaskelista. :) lämmin halaus ja jaksamista toivon sinulle kaikkeen muuhun, erityisesti siskosi vuoksi :Heartred toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin, vaikka matka on varmasti pitkä ja raskas joka tapauksessa.
 
Kiitos Justiina, kyllä tämä tästä taas hiljalleen, kun asiat asettuu uomiinsa ja uusien tilanteiden kanssa oppii elämään.

Ja hei, hyvää ystävänpäivää kaikille ❤️
 
Hyvää ystävänpäivää näin jälkikäteen kaikille :)

Minulla oli ihana ystävänpäivä kavereiden kanssa, oli siis ne ylläri-babyshowerit ravintolassa, itse juhlakalu yllätettiin siten, että pyydettiin yhtä kaveria, joka ei kemuihin päässyt, soittamaan tälle tulevalle äidille, kun oltiin ravintolassa. Hän sitten puhelimessa toivotti hyvät ystävänpäivät ja kertoi että nyt alkaa vauvskutsut :) lisäksi oli masun koon arvaamista langanpätkällä, ns. Vauva-alias (sain täältä vinkin), eli äiti sai arvata raskauteen ja vauva-arkeen liittyviä sanoja ja voitti suklaata oikeista arvauksista ja vauvan syntymäajan/painon/pituuden veikkaamista. Lisäksi annoimme äidille lahjakortin new born-kuvauksiin ja vapaudu vankilasta -kortin, joka oikeuttaa yhteen bileiltaan kavereiden kanssa ja velvoittaa isän jäämään kotiin lasten kanssa. :D mulla oli vielä lahjana froteiset retro-tumput ja kypärälakki, mutta muuten ei annettu lahjoja, kun oltiin kaikki vähän PA :D mutta kaikilla oli hauskaa, äiti yllättyi, se oli tärkeintä :)
 
Takaisin
Top