Flunssakierre päiväkodin aloittamisen jälkeen

Miramaria

Tietävä tietäjä
Onko muille tullut flunssakierre päiväkodin aloittamisen jälkeen. Lapsi aloitti noin vuosi sitten päiväkodissa, ja sen jälkeen ollaan oltu kaiken aikaa flunssassa. Varsinkin itse olen napannut kaikki mahdolliset taudit! Nyt alkaa jo huumorintaju loppua tämän sairastamisen kanssa.. :grumpy:

Onko muilla samanmoista kokemusta? Milloin voisi odottaa sairastelun loppuvan?
 
Meillä tuli flunssakierre viime syksynä kun pienempi aloitti päiväkodin. Muksu ehti olla päiväkodissa elokuusta tammikuun loppuun ja koko tämä aika flunssa kierteessä. Aina kun tervehtyi ja meni päiväkotiin niin ehti olla sen pari päivää ja taas kipeäksi.
 
Meillä siis ei nähty kierteen päättymistä, koska jäin hoitovapaalle uudelleen rankasti alkaneen raskauden takia.
 
Ikävää että teilläkin on sairasteltu! Lohdullista kuitenkin, että ei olla ainoita, jotka päiväkodinaloitus on saanut sairastelemaan. :shy: Toivottavasti tästä nyt tulee sitä vastustuskykyä.. :meh:
 
Kyl maar. Kun poika aikoinaan hoitoelämän aloitti niin sen tunsi itsekin nahoissaan. Eniten silloin pisti veetuttamaan aikuiset, jotka toivat sairaat lapset hoitoon tartuttamaan taudin muillekin. Ei ollut yksi tai kaksi kertaa kun itse vein poikaa hoitoon niin siellä täti soittelee jonkun isän/äidin perään, että tulkaas hakeen lapsi pois kun on kuumeessa...

Mutta kyllä se tasaantuu!
 
Kyl maar. Kun poika aikoinaan hoitoelämän aloitti niin sen tunsi itsekin nahoissaan. Eniten silloin pisti veetuttamaan aikuiset, jotka toivat sairaat lapset hoitoon tartuttamaan taudin muillekin. Ei ollut yksi tai kaksi kertaa kun itse vein poikaa hoitoon niin siellä täti soittelee jonkun isän/äidin perään, että tulkaas hakeen lapsi pois kun on kuumeessa...

Mutta kyllä se tasaantuu!

Voi apua! Miksi pitää kipeä lapsi raahata päiväkotiin? :grumpy: Muutaman kerran on käynyt niin, että tuttava tai sukulainen on tuonut kipeän lapsen juhliin. Yksienkin hautajaisten jälkeen oli koko suku vatsataudissa. Näin jälkikäteen kuulin, että tautiperheen äiti vielä oli auttelemassa ruokien kanssa, vaikka oli vasta toipumassa itsekin vatsataudista. :arghh:
 
On soitettu meillekin - vaan kun lapsi ei ollut aamulla lainkaan kuumeinen, heräsi, söi ja leikki ihan normaalisti.

Ja mitä " flunssaisen" lapsen hoitoon viemiseen tulee, niin on aivan mahdotonta olla töistä kotona viikko kaupalla odottamassa, että räkäisyys menisi ohi. ( nytkin ollut taas nuhanenä jo reilut pari viikkoa, mutta mitään muuta ei ole. )

En tietenkään veisi kuumeista / oksentelevaa lasta hoitoon.
Lapsen silmätulehduksenkin takia olen saanut lääkäriltä todistuksen työnantajalle, koska hoitoon ei saanut tulla.
 
Oma muksu on ollut nuhassa sun muuta sen jälkeen kun äitinsä kanssa alkoi avoimessa päiväkodissa käymään, uskoiin että niillä on yhteyttä. Mutta sellaista se elämä on.
 
Meillä oli ihan huippu. Poika kävi harjoittelemassa päiväkotielämää parina päivänä, torstaina 4 tuntia ja perjantaina 3 tuntia. Sunnuntaina nosti sitte kuumeen. Tiistaina käytiin lääkärissä ja korvatulehdushan siellä nuhakuumeen lisäks. Tulin iteki kipeeks, nielutulehdus ja flunssa. Mies sairastu myös, keuhkoputkentulehdus. Eli ei oo lapsi vielä edes varsinaisesti aloittanu päiväkotiuraansa kun on koko perhe jo ollu kipeenä. Tiiä sitte tuliko sieltä, mutta melkoinen yhteensattuma kun ei tuo poika oo tätä ennen koskaan ollu kipeenä.
 
Meillä oli ihan huippu. Poika kävi harjoittelemassa päiväkotielämää parina päivänä, torstaina 4 tuntia ja perjantaina 3 tuntia. Sunnuntaina nosti sitte kuumeen. Tiistaina käytiin lääkärissä ja korvatulehdushan siellä nuhakuumeen lisäks. Tulin iteki kipeeks, nielutulehdus ja flunssa. Mies sairastu myös, keuhkoputkentulehdus. Eli ei oo lapsi vielä edes varsinaisesti aloittanu päiväkotiuraansa kun on koko perhe jo ollu kipeenä. Tiiä sitte tuliko sieltä, mutta melkoinen yhteensattuma kun ei tuo poika oo tätä ennen koskaan ollu kipeenä.

Voi ei, kamalaa! :arghh:

Meillä oli vaihteeksi vatsatauti. :dead:
 
Mä ootan että onko se vatsatauti sitte seuraavana vai minkä pöpön tuo tullessaan. Huomenna olis viimein se päivä kun päiväkotiura tosissaan alkaa. Katotaan kauanko säilytään terveinä tällä kertaa...

Tsemppiä vatsataudin taltuttamiseen!
 
Poika kun aloitti päiväkodissa, ekana talvena oli influenssa, ja jotain muuta flunssaa, kolme korvatulehdusta, liimakorva 1,5 kk, keuhkoputken tulehdus ja pari oksennustautia. Itse sairastin myös joka kerta. Nyt toisena talvena on ollut 4 korvatulehdusta, liimakorva, rs-virus ja sen aiheuttama keuhkokuume, enterovirus ja Noro-virus. Itse en ole onneksi sairastanut vielä :D mut tuon pitäis olla ihan normaali määrä, kun olen tutkinut.

Harmillistahan se on, että aina ei voi pysytellä lapsen kanssa kotona niin pitkään kun sairauden jälkeen haluaisi, koska täytyy saada sitä varten lääkäriltä sairasloma. Aamulla ruumiin lämpötila on yleensä alhainen (kuume alkaa nousta vasta päivän aikana, jos on noustakseen), joten ei sitä voi ennustaa, nouseeko lapselle kuume päivän aikana ja jos ei nousekaan ja päätät jäädä kotiin, niin täytyy kuitenkin raahata lapsi lääkäriin tutkittavaksi ja mitäs sitten kun et saakkaan sairaslomaa.
 
Lapsenhan pitäisi olla aina kuumeeton päivä kotona ennen päiväkotiin paluuta. Eli jos vaikka eilen on vielä ollut kuumetta niin eikös sen voi lääkärille mainita että tämä päivä olis vielä seurailupäivä kun eilen oli kuume.
 
Joo on aika hankalia noi lääkärikäynnit järjestää että saa todistuksen. Tai siis viimeks raahasin lapsiparan suoraan sängystä aamutuimaan terveyskeskukseen että oltiin jonossa ekana niin pysty sitte ilmoittamaan töihin että enpä tule tänään iltavuoroon. Noita ku rupee tulemaan jatkuvalla syötöllä niin ei paljo naurata.
 
Vatsatauti-saga sai jatkoa: Ko tauti on kiertänyt koko päiväkodin väen, ja nyt kun tässä taannoin oli päiväkodissa avoimet ovet sukulaisille ja mummo oli tytön mukana aamupäivän... Niin nyt on mummokin vatsataudissa! :facepalm:
 
Poitsu ollut osa-aikasena nyt päikyssä 1'½vkoa ja täl viikolla oltiinki jo kipeitä, onneks oli vain parin päivän tauti. Että kyllähä tuo, kun ite pojan kanssa ollut pari vuotta kotona ja yhteisissä harrastuksissa käynyt kerran viikkoon vaan niin vastustuskyky on jostai arseesta.. Että kyllähä se heti tuli joku flunssan poika heti meihin kumpaankin. Toivottavasti ei tulis enää tauteja! :sad001
 
Me käydään lapsen kanssa avoimessa perhetoiminnassa ja tämä vuosi on ollut yhtä suurta funssaa. Aina pari päivää terveenä pysytään ja sitten uusiksi. Onneksi nyt ei ole enää ollut viikkoon flunssaa. Luulen, että alkaa olla tällä tyylillä vähän joka nuhaan vastustuskykyä. Norolta ja vatsataudeilta ollaan vältytty. Yritän välttää sairastumista käsihygienialla vaikka ei siitä nyt ihan kauheasti ole hyötyä jos ensin toinen lapsi imeskelee jotain palikkaa ja sitten se siirtyy seuraavan suuhun... :rolleyes:
 
Me käydään lapsen kanssa avoimessa perhetoiminnassa ja tämä vuosi on ollut yhtä suurta funssaa. Aina pari päivää terveenä pysytään ja sitten uusiksi. Onneksi nyt ei ole enää ollut viikkoon flunssaa. Luulen, että alkaa olla tällä tyylillä vähän joka nuhaan vastustuskykyä. Norolta ja vatsataudeilta ollaan vältytty. Yritän välttää sairastumista käsihygienialla vaikka ei siitä nyt ihan kauheasti ole hyötyä jos ensin toinen lapsi imeskelee jotain palikkaa ja sitten se siirtyy seuraavan suuhun... :rolleyes:

Tykkäys vatsataudilta välttymiseen! :angelic: Se on kyllä se vihoviimeinen, kun pieni ei osaa ilmoittaa pahasta olosta, ja sitten on kaikki yltäpäältä... :bag:
 
Takaisin
Top