Tuulimuna jaEpäonnistunut lääkkeellinen tyhjennys

Kyfi16

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Oon nyt lueskellut ja ettinyt josko jollakin olis ollu vastaavanlaista kokemusta mutta ei ole tullut vielä vastaan.
Mulla todettiin ultrassa tuulimuna kun viikkoja olis pitänyt olla 6+6 eikä ollut epäilystäkään sillä raskaus sai alkunsa inseminaatiolla ja tarkka päivä voitiin määrittää. Joulu pyhien vuoksi sain viikon päähän ajan naistenklinikalle ja sieltä 4xcytotec mukaan kotiin. Pistin lääkkeet alakautta uudenvuoden jälkeen ja muutaman tunninpäästä alkoikin runsas vuoto ja tuli isoja hyytymiä. Tätä kesti noin 4h ja todella pientä tiputtelua lähinnä vessassa käydessä n.5 päivää. Meni 3 viikkoa ja tein kotitestin joka näytti edelleen positiivista ja neuvoivat klinikalta odottamaan vielä viikon. Seuraavana päivänä alko taas vuoto ja on nyt jo todella samaa luokkaa menkkojen kanssa kipuineen päivineen. Olisko mahdollista että loput tulis tällä nyt itsekseen eikä tarviis mennä kaavintaan? Tosisaan ennen lääkkeitä ei ollut mitään vuotoja, eikä myöskään tällä 2 viikon välillä.
 
Pahoittelut sinulle Kyfi16! :sad001 Kuulostaisi siltä, että tuo toinen vuoto olis ollu menkat, mahdollista sekin! Eli siis ihan normaalia ja kuvittelisin, että kaikki loput tullut silloin ulos. Mutta voithan pyytää neuvolan kautta ultran, jossa sitten asia voidaan tarkistaa! Saat mielenrauhan itsellesi kun tiedät varmaksi! :)
 
Pahoittelut :sad001
Tuli mieleen, että mulla tuulimunasta vuoto käynnistyi itsekseen. Lääkäri ultrasi ja sanoi, että muuten ok, mutta huomasi jonkun hyytymän (joka ei kylläkään ollut kohdussa) ja sanoi, että tulee todennäköisesti viimeistään kuukautisten aikaan itsekseen pois. Noh, en tiedä missä lie, kun mulla menkat ei ole vielä alkanut eikä hyytymää näkynyt. Mutta r-testi näyttää kyllä ihan negaa. kyllähän se siis mahdollista on, että tyhjenee niin, ettei toimenpiteitä enää tarvita.. Kuten ansaki sanoi, oman mielenrauhan takia voit pyytää tarkistuttamaan tilanteen. Tai sitten jos r-testin tekee, kuten neuvottiin ja jos ei vieläkään nega, niin viimeistään siinä vaiheessa.
 
Meillä meni sitten sairaala reissuksi kun aamuyöstä vuosin jo kun seula ja kivut meinas vetää tajunkankaalle. Lääkäri ultrasi ja totesi että on kohtu vielä aivan täynnä raskausmateriaalia ja halusi laittaa kaavintaan. Itse pyysin vielä uudet cytotekit välttyäkseni operaatiolta, kun kerran vuoto oli alkanut nii katsotaan se nyt loppuun. 6 h myöhemmin kun mut oltiin jo valmisteltu henkisesti ja fyysisesti kaavintaan lääkäri totesikin että kohtu on lähes täysin tyhjentynyt yhtä hyytymää lukuunottamatta eikä kaavintaa tarvitse. Hyytymäkin tuli ulos seuraavana päivänä ja nyt alkaa vuoto olla lähes kokonaan ohi. Todella pitkän tauon tekee vaan tähän yrittämiseen kun marraskuussa oli eka yritys ja nyt väliä tulee ainakin huhtikuulle asti! Haluaisi jo päästä ns. asiaan uudestaan kun alkaa pikku hiljaa mielikin kirkastumaan:)
 
Samat mietteet oli mulla yrittämisen suhteen. Harmitti kun olisi ollut jo aikaisemmin valmis yrittämään uudelleen ja tuntui jopa, että aikaa meni hukkaan tuon km takia. Nyt meillä ollut yksi yrityskerta sen jälkeen ja toinen ehkäpä (toivottavasti) lähipäivinä. Alettiin siis vähän vastoin lääkärin ohjeistusta yrittämään heti, eikä odoteltu menkkoja. No kyllähän ne sitten sieltä tuli kuitenkin.
Tsemppiä yritykseen, toivotaan että pian onnistaa!=)
 
Mun ensimmäinen raskaus oli tuulimuna ja 12viikoile päästiin kunnes eka ultra sen paljasti ja ei meinannut tyhjennyslääkkeet tepsiä jotenka jumppasin niin et lähti toimimaan. Parisen viikkoa taisin vuotaa pari viikkoa siitä ja ekat menkat .
Mulla oli vaarallinen etenkin kun oireeton(ei mittän siihen viittaavaa tai vuotoja) ettei kohtutulehdus tullut tai se jos se päättäiskin alkaa vuotaa kun istukka oli tukevasti kiinni ja paikat raudanlujasti kiinni.
mä annan vihjeen oottakaa ihan rauhallisesti jos ei tee mieli uudelleen yrittämiseen Sittehän sitä onkin kiva alkaa yrittää kun on mielikin paljon kirkkaampi ja samalla pystyy asiasta nauttiakkin.
Tsemppiä kaikille jotka tän on joutunut kokemaan.
 
Mulla on epäonnistunut lääkkeellinen tyhjennys alunperin. Vaikka sanoin, ettei cytotecit ole ennenkään mulle tehny mitää. Nii silti. Sain valmistavan lääkkeen vastaanotolla suuhuni ja 2pvää siitä piti mun laittaa 4tbl cytotecejä alalootaan. No eka nää 2päivää olin sika kipee, kun supisteli ja sit tuli H-hetki laittaa ne 4tbl. Ei mitää missää vaiheessa. Odotin seuraavaan aamuun ei mitään missää, ei tuntemuksia, ei mitään. No pääsin päivystyksenä sisälle. Ja sama juttu eikun jankutettiin, että yritetää vielä ja mie että Ei vaan kaavinta heti! No en saanu. Mies hoitaja survoo tbl tuonne, että sattui! No ootin 3h, ei mitää taas ja sit toiset suun kautta vaik rähjäsin siinä vaiheessa, että en ota! Et kaavinta mulle. No eikun suuhun ne vaa väkisellä ja ei mitään missää ! No sit mulla kuume pompannu kattoon ja ultrassa näkyy, ettei mitää oo tapahtunut ja sit vasta oottaa kaavintaan... Siis iha karmea.

Mulla muutenki '14 iha karmea kohtutulehduskokemus ni silti tää tehtii mulle vaik itkin kokoaja kaavintaan. Silloin 2014 syötii 2kk antibiootteja-> cytotecit -> kaavinta -> kaavinta -> antibiootit -> tähystys -> vihdoin terveet paperit
 
Takaisin
Top