Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

Me ruvettiin kans ensin vitsaileen asiasta mut sit muuttu vakavammaks, jätin pillerit pois joulukuun alussa ja nyt oonkin raskaana ja ollaan muuttamassa uuteen kotiin maaliskuussa,kerrankin kaikki tuntuu menevän hyvin! Mua kauheesti pelottaa toi synnyttäminen kans.. :sad001(
 
Mulle jäi hyvät fiilikset synnytyksestä, mielelläni meen synnyttämään uudestaan. 39+6 meni vedet, poitsu synty täsmällisesti 40+0. Kivunlievityksenä käytin lämmintä suihkua, lämpöpussia,kohdunkaulanpuudutetta ja pudendaalipuudusta, ilokaasua kokeilin pari henkäystä eikä apua, tuli vaan huonompi olo. Synnytyksen kestoks merkattu 8h18min, eikä tullu repeämiä.
 
No synnytys jaahas mistäs alottas.. 10.8 maanantaina saavuin sairaalaan tarkastus ultraan raskausmyrkytys epäilyjen takia. Kuitenkin sinne jouduin jäämään vaikka mitään hätää ei ollut. Seuraavana päivänä ruvettiin käynnistelee tableteilla ja sitä jatku sit torstaihin asti ja mitään ei tapahtu. Sitten kokeiltiin ballonki joo en oo varma miten kirjotetaan, mutta elämäni kauhein kokemus.. Ja siitäkään ollut apua.. Sitten jatkettiin tableteilla ja vasta sunnuntaina klo.16 rupes tulee supistuksia aika tiuhaan, mutta kuitenkin pystyin nukkumaan särkylääkkeiden avulla.No klo.02.00 yhtäkkii herään siihen kun kuuluu pehmeä "plops" ääni ja vedet tuli sänkyyn sen samantien. No ei siinä mitään sit ruoes tulee koko ajan kipeämpi supistuksia ja paniikki iski kun tyhmänä ajattelin että tää tulis nopeesti.. Soitin miehellekkin että tulis tänne jo :D no siinä sit osastolla olin aamu neljän kunnes sanoin et voisin saliin siirtyä. Siinä vaiheessa supistukset tuntu kupeiltä ja hyvä kun pysty kävelee. No eka sain ilokaasun jota vedin koko ajan. Sitten sain epiduraalin+ kohdunkaulapuudutuksen. Itellä nimittäin rupes vasen takareisi kramppaa ja kiva oli siinä samalla yrittää rentoutuu supistusten aikana.. Ja tätä kesti sinne asti kun tyttö synty 12.20 ponnistsus vaihe 14min ja koko synnytys kesti muistaakseni jonku 9H. Itelle toi oli aik rankka synnytys ensimmäiseks kun paikat ei meinannu millään auveta vaikka kuinka supisteli ja kamalat kivut jalassa.. Ja eppari multa leikattiin,mutta itelläni ei ollut yhtään kipeä ja parantui tosi nopeasti:) ja yks juttu mikä kans masenti ja kiristi hermoja koko reissun jälkeen oli, että makasin sairaalassa 2vko yhteensä.. Ja siis tyttö synty 38+3 Vaikka moni ei tykkää että lapsi menisi yli lasketun seuraavan haluaisin synnyttää niin että kotoa lähtisin synnärille oli sitten yli tai alle lasketun.
 
Mulla meni yli lasketun ajan ja olin varma ettei itestään lähe syntymään.. (raskaus oli helppo eikä supistuksia ollut ennen synnytyksen alkua)Päivää ennen käynnistämistä syntyikin itse! Hyvinhän se meni vaikkakin kipiää otti ja ajattelin että "kuka hullu tämän tekee uudestaan kun tietää millaista on synnyttää", mutta olisin jo valmis siihen uudestaan :p se on kummiskin niin pieni hetki. Ja se tulos mikä siitä tulee niin on kaiken sen arvoista :Heartred
 
Hei mahtuuko mukaan vielä yksi nuori tuleva äiti ? :happy:

Minä ja mieheni olemme 21 vuotiaita. Tänä vuonna täytetään 22. Lapsihaaveista ollaan aina puhuttu ja selvää on ollut että "sitten joskus" Haave pienokaisesta kasvoi kuitenkin niin suureksi viime vuoden syksyllä, että marraskuussa jätimme ehkäisyn pois. Olin varma että joudumme yrittämään pitkään ennenkuin tärppää, koska minulla on aina ollut epäsäännöllinen kierto ja olen teinistä asti pelännyt etten saisikaan lapsia. Noh, kerkisimme yrittää kaksi kiertoa kunnes testiin ilmaantui kaksi viivaa :rolleyes:

Kävin eilen varhaisultrassa ja viikoiksi vahvistui 6+3 ja laskettu aika olisi 25.9. Lääkäri löysi vahvan sydämensykkeen ja näytti monitorilta sitä myös meille. Se jos joku oli ihmeellinen hetki:Heartred Kaikki näytti olevan hyvin ja lääkäri uskalsi lupailla että keskenmenon riski olisi pieni(?) koska syke löytyy ja on kiinnittynyt hyvin. Tietysti kaikkea voi tapahtua vielä, mutta yritän olla varovaisen onnellinen:woot:

Rupean nyt lueskelemaan ketjua läpi ja tutustumaan ketä kaikkia täällä kirjoittelee :)

Löytyyköhän foorumilta erillistä ketjua nuorille äideille jolla laskettu 2016. En ole aikaisemmin täällä kirjoitellut joten vähän vielä hapuillen mennään :grin

Mikä muuten on teidän mielestä nuoren ja vähemmän nuoren ensisynnyttäjän raja ? Ihan mielenkiinnosta kyselen :)
 
Tervetuloa mukaan ja onnea plussasta :) joo kyllä se niin on et keskenmenon riski on tosi pieni enää joten ei kannata sitä ressata nyt yhtään :) otat vaan rennosti ja alat nauttiin raskaudesta :) ja noista ryhmistä niin ainakin joka kuukaudelle on oma lasketunajan ryhmä niin niihin kannattaa käydä tutustumassa ehottomasti :)
 
Heippa ja tervetuloa uudet! :)

Mulla synnytys käynnistettiin rv 38+3, kun maha oli niin iso ja painoarvio oli noilla viikoilla 4kg (laskettuun mennessä 4,5kg). Poika syntyi 38+5, 3630g ja 52,5cm :) Synnytys kesti 19h, josta ponnistusvaihe 1h 9min. Lopulta avitettiin imukupilla, kun pojan pää oli vähän vinossa ja omat voimat aika vähissä pitkän synnytyksen ja ponnistusvaiheen jälkeen.

Sit vähän omaa napaa eli menkat sit lopulta alkoi 3 pvää myöhässä. Nyt meinasin tämän ja ens kuun ottaa vähän iisimmin, en testaa ovulaatiota, en käytä poppaskonsteja, en seuraa edes kiertoa :) Katotaan onko vaikutusta mihinkään. Huhtikuu menee tod.näk samoilla linjoilla, kun ollaan lähdössä just oviksen aikoihin Rodokselle ja en todellakaan meinaa siellä testava ovulaatiota tai muutenkaan tuhlata ajatustakaan koko projektille. Eli todennäköisesti mä vietän täs nyt hetken hiljaiseloa ja taustailen täällä, toki käyn lukemassa teidän kuulumisia :)
 
Toki, mukaan mahtuu niin monta kuin halukkaita on! :) Mukavaa vain saada lisää jutteluseuraa.

Tänään on nyt sitten käyty siellä verikokeissa, jonka eilen missasin. Hoitaja sanoin, että tulokset tulee huomisen puolella, joten neuvolaan soitto huomen aamupäivällä :) Tein tuossa aamuvirtsasta testin tänään ja eipä ole testiviiva muuttanut väriään suuntaan tai toiseen. Alkaa mennä hermot... Ja menkkojen pitäisi alkaa nyt viikonloppuna tai ens viikon alussa ja jos ei ala mä räjähdän :mad:
 
Baby_fever,kannattaa joo tutustua oman lasketun ajan keskusteluihin, sieltä saa hyvää vertaistukea samassa tilanteessa olevilta! Ja onnea plussasta ja sydämen sykkeen näkymisestä, se on ihmeellinen ja ikimuistoinen hetki.

Itse ainakin koin, että omassa synnytyssairaalassa toiset kätilöt pitivät itseäni vielä nuorena, vaikka olin 23...mutta taas neuvolassa kukaan ei oo kyseenalaistanu ikääni ja olen saanut samanlaisen kohtelun kun vaikka 30v ensisynnyttäjä tai 40v monen lapsen äiti.

Iinaalisalle tsempit piinailuun, toivottavasti huomenna tulee hyviä uutisia.
 
Huoh, mä olin tänään 7 tuntia päivystyksessä.. Kaaduin eilen niin et loukkasin ranteen. Raskausepäilyn takia otettiin vaan muutama röntgenkuva. Noh niissä ei näkynyt murtumaa. Mut lääkäri silti epäili. Sen jälkee lähetettiin eri sairaalan päivystykseen magneettikuviin. Odottelin 5 h siellä ja sinä aikana jouduin tekee pissatestin josta mitattiin et oonko raskaana. Ihan turhaan kun ei kuitenkaan siitä ois mitää näkynyt. Sain kipsin käteen ja se on nyt 2 viikkoa. :/ Huoh eli oon nyt 2 viikkoa saikulla
 
Kiitoksia vastauksista ja onnitteluista :) Täytyy käydä perehtymässä oman kuukauden viestiketjuun. Tää on kyllä niin pelottavan jännittävää aikaa nää riskiviikot, mutta ihana jos uskaltaa edes vähän toivoa että suurin keskenmenon riski olisi jo mennyt. Jostain tilastosta luin että tällä viikolla riski olisi 4% ja ensi viikolla 1.5% eli todella pieni :eek: Olen jotenkin aina kuvitellut että ennen viikkoa 12 riskii olis tosi suuri esim 70%... :rolleyes:

En kamalasti kerkiä kirjoittelemaan tai lukemaan viestejä mutta yritän parhaani mukaan. :)
 
Tänään tuli tulokset verikokeista, ja ei olla raskaana. Arvot oli vain 34 ja lähtee aika varmasti laskemaan piakkoin ja täti tulee käymää :) Tätä mä vähän odotinkin. Ehkä tässä kuussa jos ovulaatio tulee niin ollaan siunatussa tilassa :)
 
Näköjään hanat aukes tänään eli kp1. Meinasin tilata ovulaatiotestejä tähän kiertoon niin osaa tarkalleen sanoo et koska ovulaatio on..
Mua niin harmittaa :sad001
 
Voi ei! :sad001 Harmittaa... No ostat sitten tähän uuteen kiertoo ovistestejä! Menittekö viimme kierron tjot meiningillä vai ihan aktiivisesti yrititte?
 
Mooi, en oo taas vähään aikaan seuraillu tän tapahtumia. Onnea plussanneille! Ja teille muille toivotan plussa tuulia! :) mulla vihdoistaviimein ens viikollA maanantaina ensimmäinen neuvola käynti et päästään tarkistaan todelliset rv:t. Mut laskujen mukaan nyt menee 6+1! :) ala vatsaa nipistelly parina viime päivänä aika huolella, nipistää kun nauraa (??) :D Uuteen asuntoon muutto avopuolison kanssa lähestyy, huhtikuun alusta muutetaan. Ja onko kellään muulla ollut samanlaista käytöstä eläimiltä; toinen kissoista on nyt ruvennut kauheesti merkkaileen paikkoja ja on entistä hellyydenkipeempi, ihan kun se olis aavistanut että kohta rupee tapahtuun! :D
 
Huhhuh nyt sitten tiedä yhtään mikä mun kropalla on meneillään. Tänään kp 27/28 tuntu niin selkeitä ovioireita että juu u... No sitten tuossa äsken ihan piruuttani tein ovulaatio testin parin tunnin pidätyksellä ja tulokseksi sain kirkaan punaisen viivan, jopa tummempi kuin kontrolli viiva. Olin et häh?! Ja olihan sitten pakko se r-testi tehdä perään ja se näytti haamua... Verikokeista on nyt 4 pv ja silloin arvot oli 34. No hommailtiin ihan varuiksi, kattoo nyt jos ei menkat ala kahden viikon päästä niin sitten lentää montakin perkelettä :mad: Alkaa mennä hermot tähän kroppaan...
 
Takaisin
Top