Alavatsa kivut

Suffe_

Oman äänensä löytänyt
Onkos muilla ollut millaisia alavatsa oireita raskauden alussa? Itsellä nyt rv 6+3 ja alusta saakka ollut välillä kunnon jomotus alavatsassa ja välillä vihloo kipeästi. Toinen mikä on ollut alusta saakka on niukka vatsan toiminta :sad001
 
Joo noi vatsa kivut, nipistykset, menkkajomot ja muut mahdolliset on ihan normaalia. :) Mulla on liitoskipuja päivittäin, nyt rv 22+4. Ja jostain muistan lukeneeni tuosta vatsan toiminnasta, että se hidastuu tarkoituksella sen takia,,että ruoasta imeytyisi mahdollisimman paljon ravintoaineita, eli ruoka kulkee hitaasti. Mulla ollu tätäkin alusta asti ja on edelleen :D siihen apuja on liikunta, juoda kunnolla vettä, syödä luumuja ja kuituja, terveellinen ruoka tai joku pehmittävä lääke apteekista esim. levolac tai microlax.
 
Mulla 4+4 ja menkkajomoa tuntuu välillä oikein kunnollakin ☺ lukenut oon että normaalia mutta ainahan sitä pelkää että joku on huonosti..
 
Hei, ei kannata kauheesti stressata, itsellä huomenna rv 12 ja alusta asti ollut menkkamaisia juilimisia, liittyen kohdunkasvuun. Pelkäsin itsekin asiaa, mutta neuvolassa sanottiin, että täysin normaalia. Joillakin tuntuu joillakin ei, joillakin herkemmin jne. :) Mutta jos alkaa tulee veristä vuotoa nii sit voi jo vähä ehkä huolestua.
 
Mä olen nyt viikolla 5+1 ja heräsin viime yönä ihan jäätävään alavatsan kramppiin! Kylmä hiki valui ja itkua tuhersin, koski niin paljon! Istuin suihkun lattialla ja valelin kuumaa vettä ympäri alavatsaa, ja (sen avulla?) kramppailu alkoi helpottaa n.10min päästä.

Vuotoa tähän ei liittyny, eikä kipu ollut paikallista, vaan koko alavatsan alueella. Onko teillä muilla tullut tällaisia öisiä, tosi voimakkaita kramppeja?

Lueskelin että kohdun kasvukivut voivat olla hurjan kovia.. silti vähän pelottaa onko kaikki kunnossa..
 
Mä olen nyt viikolla 5+1 ja heräsin viime yönä ihan jäätävään alavatsan kramppiin! Kylmä hiki valui ja itkua tuhersin, koski niin paljon! Istuin suihkun lattialla ja valelin kuumaa vettä ympäri alavatsaa, ja (sen avulla?) kramppailu alkoi helpottaa n.10min päästä.

Vuotoa tähän ei liittyny, eikä kipu ollut paikallista, vaan koko alavatsan alueella. Onko teillä muilla tullut tällaisia öisiä, tosi voimakkaita kramppeja?

Lueskelin että kohdun kasvukivut voivat olla hurjan kovia.. silti vähän pelottaa onko kaikki kunnossa..

Noin kovan kivun yllättäessä on hyvä mennä välittömästi päivystykseen. Joskus kyseessä voi olla esimerkiksi kohdun ulkoinen raskaus, joka voi olla hengenvaarallinen...

Muuten siedettävänä pysyvät alamahakivut voivat olla normaaleja. Mulla oli todella pahat liitoskivut ja ihan törkeän kipeä alavatsa etenkin viimeiset kuukaudet. Tämä ei onneksi ole sikiölle vaarallista.
 
Kannattaa käydä tarkistamassa että kaikki on hyvin, kun noin kovaa sattuu. Pienet kivut ei usein tarkoita mitään, mutta noin kova kipu saattaa ollakin merkki jostain huolestuttavasta. Toivottavasti ei kuitenkaan ole mitään hätää!
 
Noin kovan kivun yllättäessä on hyvä mennä välittömästi päivystykseen. Joskus kyseessä voi olla esimerkiksi kohdun ulkoinen raskaus, joka voi olla hengenvaarallinen...

Muuten siedettävänä pysyvät alamahakivut voivat olla normaaleja. Mulla oli todella pahat liitoskivut ja ihan törkeän kipeä alavatsa etenkin viimeiset kuukaudet. Tämä ei onneksi ole sikiölle vaarallista.

Tuon öisen kramppauksen jälkeen ei ole ollut kipua (paitsi pientä nipistelyä) eikä tähän liittynyt lainkaan mitään vuotoa. Meillä on viikon päähän varhaisultra yksityisellä, taidan odottaa sinne, jos jatkuu näin hyvin.. Netistä löysin useita mainintoja nimenomaan ÖISISTÄ kovista krampeista, mikä on aika mielenkiintoista...
 
Tuon öisen kramppauksen jälkeen ei ole ollut kipua (paitsi pientä nipistelyä) eikä tähän liittynyt lainkaan mitään vuotoa. Meillä on viikon päähän varhaisultra yksityisellä, taidan odottaa sinne, jos jatkuu näin hyvin.. Netistä löysin useita mainintoja nimenomaan ÖISISTÄ kovista krampeista, mikä on aika mielenkiintoista...

Kaikki ok varhaisultrassa ja pieni syke pumppasi vinhaa tahtia :Heartred Näitä öisiä kramppeja on nyt tullut muutamina öinä hieman lievempinä. Lääkärin mukaan saattavat johtua suolistosta/rakosta, jotka (täyttyessään) ärsyttävät kohtua, joka sitten reagoin kramppaamalla. Kuulemma näinkin kovat kivut voivat kuulua asiaan, jos vuotoa ei ole. Toivottavasti näitä ei kuitenkaan enää tulisi..
 
Hienoa että kaikki on hyvin! :) Toivottavasti et enää joudu kärsimään niin kovista kivuista.
 
Mulla oli plussasta ja etenkin menkkojen oletetusta alkanispäivästä lähtien useana päivänä alavatsalla menkkajomoja ja nipistyksiä. Etenkin muutamana yönä kivut oli sen verran voimakkaita että piti ottaa parasetamolia, joka auttoi. Nyt 6+0 mennessä jomot pitkälti loppuneet, toivon että kaikki olisi masussa hyvin.. :shy:
 
Takaisin
Top