Esikoinen toiveissa

Voi Mrsc, mä niin symppaan :/...
Aikanaan kun sain "selittämätön lapsettomuus" diagnoosin niin olin tyytyväinen, mutta nyt ajattelen: olisinpa mielellään saanut ajoissa diagnoosin johon olisi voinut tarttua!
Meillä mentiin melko suorilta IVF:ään. Onneksi se auttaa monia melko piankin. Minä ja mieheni ollaan se tilastollinen ääriesimerkki.
Meidän hoitaja klinikalta laittoi viestin, että terveyskyselyni perusteella voisi ajatella että meitä voisi kiinnostaa psykologin tai muu apu. Viestitin hänelle, että en ymmärrä millaista lisättävää jollain voisi tilanteeseemne olla, kun olemme pariskuntana eläneet 10 vuotta odotusta. Paras tuki tulee ihmisiltä, jotka ovat omakohtaisesti kokeneet lapsettomuuden. Tukeudun puolisooni päivittäin tässäkin asiassa.
 
Waterlily ja Ninni ihania uutisia - lämpimästi onnea odotukseen! :Heartred

Katjusha kuulostaa hauskoilta pikkujouluilta, pitää muistaa itsekin lähteä oikeaan aikaan pois firman kemuista. :wink Miten hienoa, että olette olleet miehesi kanssa toistenne suurin tuki, eiköhän sillä selviä mistä vaan. Itsellä ei ole toistaiseksi lapsettomuus-diagnoosia, mutta muita sen verran rankkoja juttuja, joista en olisi ilman rakastani selvinnyt. On se vaan suuri aarre silloin kun kaikki menee päin persettä. Yksi ihminen joka ymmärtää.

Mrsc Hirveästi jaksamista sinne! :Heartred Voi kun teille tulisi hyviä ylläriuutisia kesken selvitysten, ja pikkuinen olisi vain antanut odottaa itseään. Saanko kysyä minkä ikäinen olet (en löytänyt tietoa)? Mietin vain tuota lääkärin 6kk kommenttia täällä.

Arwen kp15/28-31, dpo -1, yk6
 
Sehän se tässä onkin Katjushka, että omasta lähipiiristä ei oikeastaan löydy ketään yli 6 kk yrittänyttä. Mutta onneksi on tämä foorumi ja te! Ja on mulla yksi ystävä, joka ymmärtää tämän pelon, hänellä on pcos ja yrittäminen kesti vuoden, joten ymmärtää tämän lamauttavan pelon. Toivoisin niin, että voisin sanoa Katjushka sulle, että kaikki menee hyvin ja elämä kantaa. Ja kyllähän elämä kantaa, mutta muusta kun ei voi kukaan mitään luvata. Onneksi meillä on kaikilla tahoillamme puolisot ja kyllähän tämä tuska ja eksistentiaalinen pohdinta vähintäänkin tiukasti hitsaa yhteen ja se on onni se. :smug:

Arwen, mä oon 29 ja mies on 30. Lääkärin mukaan ollaan sen verran nuoria, että optimaaliolosuhteissa olisi raskautumisen pitänyt onnistua 4-6 kuukaudessa. Sinänsä kuulemma voi toki huono tsäkäkin käydä, mutta hyvä kuulemma tutkia. Julkisella odotuttavat pidempään, koska luomuraskaus on edelleen ihan mahdollinen, mutta tsäänssit ovat kuitenkin huomattavasti pienentyneet jo. No toki, yksityisellä tutkivat milloin vaan, kun asiakas maksaa ja julkisella raja nyt vaan on vedettävä johonkin.

Mrsc kp1/28 yk9
 
Mrsc, se on just niin. Lopputulos voi olla mitä vaan. Ja se mitä saadaan on OK. Elämä jatkuu - tuli mitä tuli - onhan se täälläkin nähty, että vastoinkäymisistä huolimatta uusi päivä koittaa aina!
 
Ihanaa Ninni, että siellä kaikki menny hyvin ja tunnet pikkusen liikkeet :):Heartred

Waterlily, kyllä se aika sit nopiaa menee. Vastahan mäki plussasin ja eka kolmannes jo takana ! o_O

Mrsc ja Katjushalle peukkuja pitelen ja voimia toivottelen ! :Heartred:Heartred

Mä olin viimeks neuvolassa ihan ihmeissää, kun sano että kuunneellaa sydänäänet. En vaa osannu odottaa ja siellä se pieni höyryveturi purskutti menemään. Dopperi löytyy nyt myös kotoonta, jolla on ihana kuunella, kunnes alkaa liikkeitä tuntemaa :)

Kovasti odottelen milloin toi maha tulis kivasti näkyviin :grin Vielä se aika piilossa on, vaikka pieni pömppis havaittavissa on, mutta vois jo näkyviin kunnolla tulla ! :shy: Tosin kyllähän viikoja vielä riittää ja hiljaa hyvä tulee ? :wacky:

On tää kyllä ihmeellistä aikaa ja vieläkää en oo asiaa täysin tajunnut, että tuolla joku hurjaa vauhtia kasvaa. Saatika koko asiaa, että olen raskaana. Täytyy vaa toivoa että kaikki menee loppuu asti hyvin ! Ja pikkunen pääsee sylii asti toukokuussa :)


Zara ja Arhippa 15+6 :Heartpink
 
Seuraankohan muutaman päivän Arwenia perässä, kun on muhkeat ovisolot päällä. Kiertopäivä on 12, jos alan laskemaan tuhrusta (14 dpo) ja kp 9 jos alan laskemaan lugesteronin lopetuksesta ... Eli hyvällä aikataululla mennään, jos alkais ovuloimaan kp 14 - koska tavoittelen ideaalikiertoa 28 päivää. Se lienee luonnon mukaan merkki tasapainoisesta hormonitoiminnasta. (Ihmisiä raskautuu tietenkin millä kierroilla vaan, mutta itsellä ei oo koskaan ollut onnea 26 päivän kierrolla, mitä se on ollut - raakoja folleja yms)
 
Miha87, mahtavaa - nyt peukut varpaat pystyssä että tapahtuu ihastuttava kohtaaminen nyt ja kiinnittyminen viikon päästä ja saat todeta silloin kolmen viikon päästä, että asiat ovat lopultakin täydellisellä mallilla tämän asian suhteen!!!! :D
 
Voih katjusha toivon niin itsekkin tota, nyt vois olla kyllä meidän vuoro. Kummityttökin tulee nyt 3vk vanhaksi ja tarkoitus oli silloin saada samaan aikaan lapsukaiset. Toivottavasti ei tulisi kamalasti heille nyt ikäeroa
 
Katjusha Kuulostaa hyvältä, nyt paras osuus alkakoon, lupa nauttia.:wink :dance011

Zara onnea, ihania uutisia neuvolasta! :Heartpink:Heartblue

Mrsc Ok, kuulostaa loogiselta. Toivotaan todella että kaikki olisi hyvin, ja kyse olisi vaan siitä huonosta tuurista. Kyllähän sitä itsekin miettii, että kuinka kauan odottaa, jaksaako yli vuoden ennen kuin hakeutuu hoitoon. Voi kun ei tarvitsisi näistä murehtia ja tärppäisi vaan meille kaikille. Mies sanoi spontaanisti aamulla, että on se kumma miten tällä pallolla on pipona populaa jos raskautuminen on näin "vaikeaa". Sanoin että niinpä, sitähän täällä foorumillakin monessa ketjussa mietitään.:rolleyes:

Miha87 hurjasti onnea matkaan! :Heartpink


Arwen kp18/28-31, dpo2, yk6
 
Mihalle, hurjasti tsemppiä :smiley-bounce016 ja parasta loputulosta odotteluun!

Katjushkalle ovistsemppiä ja kiitos tuesta. Olet kyllä huikea nainen, kun jaksat meitä tsempata, kun itsestä tuntuu siltä, että tämä 8 kuukautta on jo saanut mut totaalisen hajalle henkisesti.

Arwen, niimpä. Sitähän tässä toivoisi itse kukin. Meidän lääkäri sanoi, että välillä se tuntuu ihan ihmeeltä, miten kukaan luonnostaan tulee raskaaksi, kun tsäänssit on optimaaliolosuhteissakin niin huonot :hilarious: Mä toivon nyt maailmalta plussaa jouluaatoksi. Se olisi paras lahja ikinä.

On. Menkat ohi, ihmeen kivuttomat, mutta helekutan runsaat menkat vihdoin ohi. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Kp 11 on sitten luvassa aukkari ja samalla folliultra. Jännittää.

Mrsc kp4/28 yk9
 
Moikka mimmit :)
Viimein räpsähti ruutuun ovisplussa, kierron päivä on 14, jos lasken siitä kun lopetin lugesteronin ja alkoi tulla oikeaa vuotoa. Eli ihan hyvinhän tämä aikataulullisesti meni :wink
Nyt vaan toivomaan, että uusi uimamaisteri hankkiutuu vasemmasta munasarjasta oikeaan putkeen!!
Katjusha -1 dpo.
 
Täällä on päästy maagisen 12 viikon rajan yli ja nt-ultrassa nähtiin vilkas tapaus jolla kaikki hyvin. Huomatkaa kaunis hymy :)

Toivon teille kaikille sitä parasta joululahjaa!

4c8b5443f990556a66e35f67da253b2e
 
Onnea Felicity :) omaan nt ultraan vielä 2 viikkoa...jännittää uskomattoman paljon...

Mrsc joko sulla oli aukkari? Hirmuisesti tsemppiä tutkimuksiin ja sitä jouluplussaa täältä teille puhkun ja puhallan :Heartpink

Katjushan o-plussalle iso peukku! :)

Tsemppiä teille kaikille kierron eri vaiheisiin! Piinaavia viikkoja ja kuukausia...plussatuulia :wav

Terkuin waterlily rv 10 :) jännittynyt ja hermoheikko :excited001
 
Tsemppiä Waterlily! Ihanaa kun noin edistyy:happy:

Mulla oli aukkari eilen. Se itsessään meni hyvin, putket auki ja kohdun rakenne kunnossa. Folliultra olikin sitten huonompaan suuntaan. Folleja on liikaa. Molemmin puolin, joten viittaa siihen, että ainakaan joka kuukausi mun hormont ei pelitä kunnolla ja en välttämättä kypsytä kunnollisia folleja tai jopa edes ovuloi aina. Nyt ei näkynyt kunnon johtofollia ollenkaan, isoin oli 10,2mm. Voi kuulemma kypsyä vielä ihan kunnolliseksi, mutta voi myös tulla ovuloimaton kierto. Ensi kiertoon sain nyt letrot buustaamaan follin kasvua ja sitten folliultran jälkeen päätetään odotetaanko luonnon ovulaatio vai autetaanko se sitten piikillä irti.

Eli ei nyt hyviä uutisia, mutta ainakin jotain, mitä voidaan hoitaa. Lääkäri oli positiivinen ja sanoi, että tämä on ihan hyvä löydös ja että kyllä minut raskaksi saadaan:rolleyes: Mutta ei taida tärpätä mulla tänä vuonna. Tietyllä tavalla tuo kierron 10 lähestyminen tuntuu tosi pahalta, jos olisin jotenkin edes hedelmällinen tapaus olisi meille ehkä jo syntymässä lapsi, mutta nyt ei saada edes follia kasvatettua.:sad001

Mrsc kp12/28 yk9
 
Tiedättekö tai no toivon ettette tiedä. Tunnen olevani pohjattoman epäonnistunut ja huono nainen. Toiset osaa sentään lisääntyä ja minä en edes sitä. Huonommuuden tunne on välillä ihan musertava. Tätä on vaikea ymmärrettävästi selittää kenellekään.
 
Takaisin
Top