Raskaana?

Kyfi8960140

Vasta-alkaja
Me päätettiin kesän jälkeen jättää kihlatun kans pillerit pois. Jee vauva!
No nyt sitten kävi niin, että mulla on pari viikkoa ollu nipistelyä vatsassa ja huonoa oloa.
Viime viikolla sitten ei alkanu kuukautisia kuulumaan. Ja mulla on ollut tosi säännölliset kuukautiset, alkanu aina maanantaina ja sitten to-pe loppunu. Ja tosiaan, ei alkanu kuulumaan kuukautisia, niin tein lauantaina testin ja oli negatiivinen, ja sitten sunnuntaina alko kuukautiset, jotka loppu jo heti tiisaina. Nyt on edelleen ollu nipistelyä mahassa ja etovaa oloa.
Voisinko silti olla raskaana vaikka testi näytti negaa, vai olisko ollu niin suuret toiveet raskaudesta, että siksi jäi kuukautiset tulematta?
Me kyllä päätettiin, että ei oikein yrittämällä yritetä, että elellään normaalisti, ja tärppää jos tärppää, mutta onhan mulla joka kuukausi se toive ollu, että joskos nyt.
Mitä pitäis tehdä.?
 
Kannattaa varmaan testata vielä uudelleen, niin saat varmuuden. Joillakin tulee "valemenkat", ja kaikilla ei raskaus näy kotitestissä kovin aikaisin. Ensiviikolla pitäisi ainakin näkyä testissä jotakin, jos siellä raskaana ollaan.
Toiveet voivat tosiaan kyllä tehdä "valeraskaudenkin" eli menkat eivät ala ennenku on tehnyt negatiivisen raskaustestin ja mieli ymmärtää ettei raskaus ole alkanut ja keho tajuaa antaa menkkojen tulla.
Kyseessä voi olla myös ovuloimaton kierto, jotka yleensä ovat pidempiä kuin normikierrot. On aivan normaalia tulla vuodessa 1-2 ovuloimatonta kiertoa, joten siitä ei kannata huolestua.

Tsemppiä ja toivotaan pikaista raskautumista! :)
 
Joo oon kuullu noista "valemenkoista" ja myös tuosta "valeraskaudesta" , nyt vain en toisaalta usko siihen "valeraskauteen" kun ei kuitenkaan olla mitään stressiä otettu raskautumisesta, lähinnä tosiaan oltu niin että tulee jos on tullakseen. Ainakin kuvittelen ajattelevani niin, ellei sitten alitajunta hoe kropan että nyt olis jo aika tulla raskaaksi. :D
 
Takaisin
Top