Haluttomuus

Karolina

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kesämammat 2016
Avaan nyt tänne vähän erilaisen aiheen. Meillä on 9kk poika, ja arki ja uusi raskaus on vienyt sen verran energiaa, ettei minua enää meinaa kiinnostaa petipuuhat. Muistan sen olleen väliaikaista jo edellisen raskauden toisella kolmanneksella, mutta se alkoi uudelleen jo ennen uutta raskautta, eikä se meinaa mennä ohi.

Onko kellään kokemusta? Voikohan johtua hormoneista, vai onko tämä vaan tosi tyypillinen ilmiö väsymyksen vuoksi johon pitää vain tottua? Ennen esikoista olin vielä erittäin halukas ja siksi ihmettelen mikä nyt vaivaa :sad001 joskus kyllä tuntuu siltä että kroppani ja aikani on poikaani varten...ja olen äiti mutta en osaa enää olla rakastaja!

Pakko on nyt avautua,sillä tämä todella vaivaa minua.
 
Olen monesti pohtinut haluttomuutta yleisesti. Toki sinulla on tuo esikoinen siellä tuomassa arkeen lisää tekemistä plus uusi raskaus, jotka varmasti vie mehut toisinaan, eikä siinä kohtaa ehkä ensimmäisenä mieti petipuuhia.

Mutta välillä, kun itseäni on meinannut vaivaa haluttomuus ja mies vonkaa, olen todennut, että "Ok, heilutetaan peittoa. Ei se ennenkään niin kamalaa ole ollut, ettenkö olisi voinut siihen ryhtyä." ja sen jälkeen huomannut, että olipa mukavaa pitkästä aikaa.

Toinen oli, kun olin aikoinaan parisuhteessa, jossa mies pihtasi puoli vuotta, unohdin lopulta, että edes kaipasin seksiä, kun sitä ei ollut. Ja tämän ilmiön huomaan, kun itsellä ei ole haluja ja kieltäydyn seksistä, niin enpä sitä kaipaakaan, kun ei sitä ole ja unohtaa, kuinka mukavaa se onkin ihmisen kanssa, jota rakastaa.

Jos taas haluttomuuteen liittyy sellaista, että seksi ei miellytä, koska kumppanin kanssa se ei ole mieleistä tai mukavaa, niin silloin toki kannattaa keskustella kumppaninsa kanssa, vaikka hän vetäisikin herneen nenään siitä. Kyse on kumminkin molempien edusta, että seksi sujuu ja sitä on, jos sitä kaivataan suhteeseen.

Ja nämä ovat siis tosiaan omia mietteitä ja kokemuksia :) Toivottavasti tilanne helpottuu sielä päin!
 
Karolina: Muakaan ei vois vähempää kiinnostaan petipuuhat ja meillä myös 9kk vauva. Oon ihan varma, että johtuu hormoneista ja väsymyksestä koska synnytyksen jälkeen mua on haluttanu vain silloin kun oli ovulaatio josta raskauduin. Laskeskelin, että tällä kaavalla seuraavan kerran oikeasti tekee mieli kun tuleva vauva on 7kk eli 1 v 2 kk:n päästä :D
 
Suoraan sanottuna mulle ei yleensä edes kerkeä normitilanteessakaan tulemaan mitään haluja kun mies haluaa sen verran usein :D Tarpeemme ei vain kohtaa. Eli vaikka en haluaisi seksiä, niin haluan kuitenkin että mieheni on onnellinen. Mulle kun riittää pelkkä läheisyys ja koskettelu niin samalla sitten se on mullekin kivaa vaikka en jaksa itse aktista hullaantua. Eli suostun oikeastaan aina seksiin kun mies haluaa. Onpahan miehellä edes jostakin asiasta määräysvalta kun minä määrään kaikesta muusta :wink
Joku tietysti luulee että olen joku seksiorja, mutta luulkoot jos ei ymmärrä :D
 
Ihanaa lukea että muillakin on tämmöisiä kausia! Uskon itsekin että tämä vielä helpottaa jossain vaiheessa, toivottavasti kuitenkin vähän aiemmin kuin 1v2kk päästä Sushan! :D
..Ehkä ajattelen asiaa liikaa :) mies kyllä ymmärtää ja suhtautuu tosi hyvin tähän harvempaankin tahtiin.
 
Ihan normaaliahan se on, että määrät ja halut muuttuu ja vaihtelee. Oli lapsia tai ei. Ei ottas mitää paineita,jos ei juts nyt kauheesti nappaa. Varmaan harvemmilla on säännöllistä seksiä pitkässä suhteessa vuos kaudet, veikkaisin. :)
 
Oon vähän ehkä ylireagoinut tähän asiaan x) olen aiemmin ollut meistä se joka vonkaa, enkä meinaa siksi tajuta tilannetta :D
 
Hah, toivottavasti ei ihan tuota 1v 2kk mene :D Varaudun siihen nyt kuitenkin :D Meillä ei mies oikeen meinaa ymmärtää, että ei oo minkäänlaisia halua ja jaksaa jatkuvasti olla vonkaamassa..
 
Mullakin paljon samoja fiiliksiä Karolina. Ennen esikoista, joka täyttää nyt vuoden, harrastettiin paljon tai ainakin ihan riittävästi seksiä....vieläpä ihan viime hetkiin ennen synnytystä. Olin itse se, joka halusi enemmän. Mulla kyllä synnytyskin teki sen, että en vieläkään ole sinut oman kropan kans ja rupeaa ärsyttämään kun asiat ei ole niin kuin ennen (repesin todella pahasti). Mutta tosiaan ihmetyttää, kun ei enää kiinnostusta ole juuri ollenkaan. Ja minua ressaa, kun olen aina aikaisemmin sentään halunnut, joten nyt lasken viikkoja kauhuissani, kun minusta meidän pitäs harrastaa seksiä enemmän. Mutta ehkä pitäisi lopettaa ajatus, että on pakko...jos ei nappaa niin ei sitten. Kai ne halut sieltä joskus palaa.
 
Mutta tosiaan ihmetyttää, kun ei enää kiinnostusta ole juuri ollenkaan. Ja minua ressaa, kun olen aina aikaisemmin sentään halunnut, joten nyt lasken viikkoja kauhuissani, kun minusta meidän pitäs harrastaa seksiä enemmän. Mutta ehkä pitäisi lopettaa ajatus, että on pakko...jos ei nappaa niin ei sitten. Kai ne halut sieltä joskus palaa.

Tää kuulostaa niiiiin samalle kuin meillä. Täytyy yrittää olla lataamatta niin paljon odotuksia itselle ja vaan keskittyä tuohon mieheen. Jospa ajatusten siirtäminen pois omasta kropasta toisi apua. Mulle jäi edellisestä raskaudesta +10kg, enkä sen vuoksi ole ihan sinut vielä vartaloni kanssa...ja lisäähän tulee koko ajan :wink
 
Takaisin
Top