Joulukuun mammat 2015

Joensuussa alkoi 22.11 pikkujoulukampanja synnärillä ja vuodeosastolla.
Siellä on nakuviikot ja pullot piiloon kampanja.
Synnytyssalissa ei vauvalle pueta vaatteita vaan kannustetaan ihokontaktiin ja vierihoitoon.
Tuttipulloja ei myöskään ole vaan lisämaito tarjotaan ruiskulla tai kupista.
Ihana päästä näkemään kuinka homma toimii :-)
 
Onpa outo fiilis mahassa, jotenkin sekavan oloinen ollut koko illan tai sen ajan ku pikkunen ei riehu. Vauvakin ollut tosi aktiivinen illan ja aiheuttanut vähän väliä sellasia sukkapuikkokipuja kohdunsuulle, että kohta kaivautuu pois. Supisteluja ei säännöllisiä eikä kovin kipeitäkään. Koko päivän muuten ihme kipuilua mahassa ja alaselässä.. Tuleeko teille supistuksen aikaan sellanen olo, että tarttis pissalle lähteä?

Tartteeko synnärille olla mukana omat tuttipullot?
 
Hansu ei tarttee.
Joensuussa on poikkeus nyt kampanjan aikaan etteivät anna pulloja vauvoille.
Kannustaavat imettämään ja tarjoomaan muita vaihtoehtoja lisämaidolle jotta imetys onnistuu paremmin.
 
Okei, hyvä tietää. Mietin, jos imetys ei lähdekään käyntiin niin pitääkö olla varalle omat tuttipullot. Tutista en oo varma pitäiskö ottaa varuilta mukaan vai ei :wideyed:
 
Hansu, mulla on kyllä niin päin, et pissahätä saa aikaan supistuksen.
Pitäisköhän sitä sit sittenkin ottaa tutti, jos imetys sujuukin ongelmitta.
 
Mulla kans supistellu koko päivän, sellasia semikipeitä et pistää vähän irvistämään. Muutama sellanen erityisen kipeä. Selän hieronta on helpottanut ja syvään hengitys.
Viikon päästä ois hyvä lähtee synnyttämään ku mun vanhemmat on tulossa tänne päin :)
Nythän ne supistukset loppuu kun seinään ku kerron täällä :D

Toivottavasti saatte mamat nukuttua! Paitsi jos joku lähtee yöllä synnyttämään :)
 
Cicadolle tsemppiä huomiseen!

Mulla kans tekee Hansu supistus pissahädän ja myös toisinpäin.

Täälläkin on maha ollu nyt pari päivää sekasin ja välillä vihloo tosi ilkeesti supparit alamahaa... Tänäänki tuli kauppareissulla iha kunnon kipeä supistus o.O Miestä ei vissii paljo synnytys ressaa ku se vaan kauho vieressä irtokarkkeja pussiin ku mää puhisin kärryjä vasten :D Hassua ku ei esikoisesta ollu todellakaan tämmöstä ku vasta iha viime metreillä :O
 
Tsempit Cicadolle, toivottavasti homma lähtee hyvin käyntiin :)


Mäkin haluan kärsiä supistuksista! Ei oo vielä missään kohtaan ollut useampaa selkeetä kivuliasta supistusta. Alaselkää jomottaa välillä tosi kivuliaasti, mut lääkäri oli sitä mieltä et sellasella ei oo mitään merkitystä...

Mulla on taas tulossa painajaismainen yö ku en saa muutenkaan nukuttua öisin kun max 2 h ja nyt en saa ees syödä mitään koska huomenna labrat, eli saan kärvistellä hirveessä nälässä aamuun asti.. Onneks nää on vikat labrat!

Muoks: Hihii, pakko tehdä pieni lisäys tähän!! Kannatti valittaa täällä etukäteen tosta nukkumisesta! Nukuin puoli ysistä puoli neljään, kylläkin sellasissa kahden tunnin pätkissä mutta sain aina uudestaan unta viim puolen tunnin sisällä heräämisestä. Oon oikeesti nukkunut näin paljon yöllä viimeksi yli kuukausi sitten!! Oon niin innoissani etten varmaan enää saa unta, mut ei se mitään. Tää tuntuu jo ihan lottovoitolta :D
 
Muokattu viimeksi:
Mulla loppui näköjään unet kans puoli kuus. Kävin vessassa ja sen jälkeen poika päätti aloittaa aamujumpat. Nyt se puskee tuolta kyljestä pyllyä ulospäin :D Mutta olihan nämä nukutut viis ja puoli tuntia ihan hyviä, nukun sitten päivällä lisää.

Mukavaa perjantaita mammat!
 
Enpäs oo aikoihin tänne kirjotellu, mutta joensuuhun menijöille ei paniikkia kyllä sen pullon ja tutin varmasti saa jos sitä tarvitsee :)
 
Täällä kanssa jo hereillä. Tänään olis työpaikan pikkujoulut, joihin ajattelin mennä pyörähtämään. Eli syömään ja nautiskelemaan teatteriesityksestä, jonka jälkeen sitä on varmaan ihan valmista kauraa peiton alle. Onneksi voi ottaa päiväunet, niin ei tää aamuherääminen niin haittaa.
 
Hohhoijaa mikä yö... Illalla vähän ennen kymppiä supistukset sai aikaan sen, et maha meni aivan sekasin. Paska lens semmoset pari tuntia ja supisteli todella kipeesti, samalla tavalla alkanu kaks edellistäkin synnytystä. No tokihan ne supistukset sit loppuivat hetkeks, vähän ennen kahta heräsin ja taas supisteli silleen ettei nukutuks saanu pariin tuntiin ja sit kuuden pintoja herättikin herätyskello :dead: Just semmonen olo, että tule ny stna pihalle sieltä tai ole sit tulematta, mut ei ihan joka yö tarviis arpoa :hilarious:

Tommonen kampanjahan ois ihana muissakin sairaaloissa :) Ei moni edes tule miettineeksi sen ihokontaktin tärkeyttä ekoina päivinä...

CiCaDolle tsempit tähän päivään! :)

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
 
On tää kumma, kun ekana aamulla innoissaan tulee kurkkimaan onko joku lähtenyt yöllä synnyttämään :D Aina ihan yhtä iso pettymys, kun ei kellekään olekaan tullu lähtöä...
 
Minulla kuuluu masusta aina välillä heikkoa naksuntaa/poksumista..

Luomia ei ole ihme kyllä tullut lisää, vaikka normaalisti niitä onkin kun niin vaalea iho. Verisuonet taas on enempi pinnassa ja tisseissä /rintakehässä tosi selvästi näkyvillä. yhtenä yönä olikin jo läntti maitoa valunut lakanalle.

Tänään rv 35+4, ei oikein erityisiä "oireita" täällä. Ehkä se oma tonttu kuoriutuu vasta tammikuussa...
 
Täällä uusi joulukuun mamma ilmoittautuu. :) Perätilavaaveli täälläkin masussa köllöttelee, kuten TR-81 taisi sinullakin olla. Keskiviikkona oli gravidassa ulkokäännös yritys rv 36+1, joka jäi yrityksen yritykseksi. Lantio kuvattiin ja olisi suotuisa alatie synnytykselle. Mutta kokoarvio tällä hetkellä 3200g, tuntuupa aika hurjalta mitä se on kun laskettu aika 22.12 koittaa. Erittäin vaikeiden valintojen äärellä siis synnytystavan suhteen.
 
Joulumasu, mulla naksu viime raskaudessa kans maha! Nyt ei oo naksunu, liittyisköhä se jotenki tohon mahan pinkeyteen ku viimeks oli vauva paljo piukemmassa siellä o.O

Mulla vähä jännittää kun miehen isä, meidän sovittu synnärilapsenvahti lähtee viikonlopuksi toiselle puolen Suomea... En usko et tää ipana olis vielä tulossa, mut jotenki semmoset "lopun alkua"-fiilikset ollu koko viikon. Supistelee kivuttomasti ja kipeesti, menkkajomottaa ja nukuttaa... Nii ja maha on sekasin ja syödä vois jatkuvasti. Mun tuurilla tätä varmaa jatkuu viel seuraavat kolme viikkoa :D mutta pistää silti jo vähä jänskättämään... Pitää varmaa ihan varuilta soitella serkulle, josko se vois ton esikoisen hätätilanteessa ottaa.
 
Takaisin
Top