Hankinnat

Mä haluaisin hankkia vaikka ja mitä! :D
 
Me just eilen miehen kans mietittiin, mitä kaikkea vielä pitää hankkia ja mitä olis kiva hankkia. Pinnis on vielä pakko hankkia, mutta saa nähdä miten käy kun meillä käy tila vähän ahtaaksi. Asutaan siis ihan reilunkokoisessa, 62-neliöisessä kaksiossa, mutta jostain syystä tavaraa on kertynyt jo meidän kahden omaisuudesta ihan järjettömän paljon. Meidän makkari on myös tosi pieni, sinne mahtuu just ja just meidän sänky ja yksi lipasto, eli jos halutaan pinnasänky sinne niin lipaston on siirryttävä muualle. Ongelma onkin siinä, ettei muissakaan huoneissa oo oikein tilaa. :D Onneksi ensi viikolla on syysloma ja ehdin ehkä koluta taas kaappeja ja raivata niihin tilaa sekä miettiä, miten tämä kämppä järjestellään. Haluttais kyllä muuttaa, mutta täällä meidän pikkukaupungissa ei oikein ole meidän kriteereihin sopivia asuntoja tarjolla.
 
Maajo, miksi et uskalla luottaa siihen, että tammikuussa saisitte oman nyyttinne?

Terkku, asutaan muutama neliötä isommassa kolmiossa ja tosiaan on tavaranhävittäjäiset (vuotuiset) menossa.

Meillä siis ei oo kaapit täynnä, ehkä vähän reilu puolet vain kiinteistä kaapeista. (ja ei omisteta kuin tv:n alla oleva lipasto, ei hyllyjä/kirjahyllyjä yms.) Mutta mulla on tosiaan se tavara-ahdistus-kammo-fiksaatio, että kaikesta ylimääräisestä on päästävä eroon! Ainut mitä saa olla on harrastusvälineet :headphone: ja niitä on sit koko häkkivarasto täynnä..
 
Me ollaan tosiaan kk takaperin muutettu 54 neliöisestä kaksiosta 99 neliöiseen 4h+k. Kerrankin on niin, että on tilaa tehdä hankintoja ilman, että ensin heittää jotain pois! Lastenhuone on vielä melko tyhjänä kun esikon sänky on meidän makkarissa. Vauvaa varten ostin äskettäin hoitopöydän. Mut vielä pitäs ratkaista missä vauvaa nukuttaa päikkäreille (ostetaanko pinnis vaikka yöt meneekin perhepedissä jne).
 
Sinnna: mun luottamattomuus ja pelko tän raskauden suhteen kumpuaa tän raskauden aikaisista verenvuodoista ja kirkkaista lorahteluista sekä viime syksyisten tapahtumien johdosta ja vielä esikoisen raskauden ja synnytyksestä + sen jälkeisestä vuodesta jääneistä traumoista, olen hakenut ko asiaan apua ja kerran jo käynytkin asiaan erikoistuneen psykologin juttusilla
 
Muokattu viimeksi:
Meilläkin on takana muutto 4h+k 97 neliön asuntoon pienemmästä kolmiosta, mutta tuntuu, että kaikki varastotila on jo nyt täynnä, whaaaat? Tosin muutto meni hätiköiden vähän sieltä ja tännepäin ilman mitään inventaarioita, tavaran kauppaamista ym. Nyt kun on tätä pesänrakennusviettiä meikäläisellekin ilmentynyt, niin voisi ottaa seuraavaksi projektiksi tuon tavaramäärän organisoinnin. Ajattelin hankkia esim. vaate/varastohuoneeseen ja henkarikaappeihin, jotain kevyitä säilytysjärjestelmiä, joihin saa juurikin vaikka vauvan tavaroita säilöön. Niitä on kertynyt aika hyvin myöhempiäkin aikoja odottamaan, alkuun tarvittavat varmaan menevät vessan kaappeihin ja Ikean lipastoon.

Ai niin, yksi merkittävä hankinta on vielä tekemättä: uusi sänky perhepetiä varten. Nykyinen 140 cm ei riitä mihinkään, ja tuo standardi parisänky 160 epäilyttää myös... Ollaan aika "tilaavieviä", ihan fyysisesti ja meikäläinen lähinnä nukkumistyyliltään. :-D Että joku kapea sänky "sivusiiveksi" varmaan pitää hankkia myös, tai yhdistää tuohon nykyiseen.
 
3fa88d54aa8ea9cf14ec699d98341c9c
täällä saatiin pinnasänky kasattua et saa vähän tavaroita eestä :p
 
Meillä tilaa vievät juurikin nuo kirjahyllyt ja kaksi työpöytää olohuoneessa + iso sohva. Mä tarvin töiden ja opiskeluiden takia oman pöydän, miehellä taas on tietokoneeseen kaksi näyttöä jotka valtaavat toisen pöydän lähes kokonaan. Mietittiin jo toisesta pöydästä luopumista, mutta johonkin nuo tietokoneen näytöt (tai edes toinen niistä) pitää kuitenkin saada mahtumaan joten näillä mennään. Tai sitten fiksaan keittiön nurkkaan jonkin työpisteen, kun siellä on vähän reilummin tilaa.
 
Maajo, ainiin nyt muistankin kun oot täällä puhunut. Pahoittelut mun kahden aivosolun huonosta toimintakyvystä näinä päivinä... :sad001
 
Maajo, ainiin nyt muistankin kun oot täällä puhunut. Pahoittelut mun kahden aivosolun huonosta toimintakyvystä näinä päivinä... :sad001
Ei se mitään, ei sitä kukaan voi kaikkea muistaa mitä täällä on puhuttu :Heartred
 
Meillä isoista hankinnoista puuttuu vielä pinnasänky. Käydään noutamassa se ikeasta mun palkkapäivän jälkeen parin viikon päästä. Alkuraskaudesta olin vahvasti sitä mieltä, että sänky ostetaan käytettynä, mutta mitä pidemmälle tämä raskaus eteni, mua alkoi iljettämään koko ajatus. En oikein vieläkään ymmärrä miksi. Olen kuitenkin todella pihi ihminen ja olen tottunut käytettyyn tavaraan. Onkohan tämä joku hormonijuttu? :grin

Mutta nyt pitäisi alkaa keräämään sitä pikkutilpehööriä. Pulloharja pitää ostaa, rintapumpun saan kaverilta. Eilen tajusin, että meillä ei ole sellaista tuttinauhaa ja sain siitä hirveät hepulipaineet...
 
Meillä pitäisi saada tehtyä vähän remonttia tuossa toisessa makkarissa, että saadaan laitettua siitä lastenhuone. Lipastollinen hoitopöytä ja pinniskin ehkä odottaa hakua tutun luota, mutta en tahdo niitä tänne pyörimään ennen kuin ollaan saatu remontti valmiiksi. Ja sitten kun löytyisi vain se aika siihen remontoimiseen...
 
IIIiiikkk!!! 2,5viikkoa sitten vauvakulmasta tilatut 3in1 rattaat on postissa! !! Tulispa jo mies kotiin niin päästäis niitä hakemaan. Oon ihan pähkinöinä täällä :smiley-bounce012 laitan tänne kuvan kuhan saan ne käsiini....
 
Mun mies on alkanut puhua hoitopöydästä vaikka alunperin oli puhe että pesukoneen päälle alusta, siis minä olin sitä mieltä että alusta pesukoneen päälle eikä miehellä ollut silloin mitään siihen sanottavaa. Katsotaan mihin hän oikeen aikoo sijottaa meille tuon hoitopöydän.. :D
 
Meidän seuraava hankinta eli äitiyspakkaus on saapunut. Ärsyttää vaan kun menee postinumeron mukaan "lähi-siwaan" ja se tarkoittaa n. 5km ns väärään suuntaan. Lähin matkahuollon pisteenä toimiva siwa kun olisi tuossa 2km päässä ja ns matkan varrella. Saa nähdä koska mies ehtii hakemaan tuolta mun kanssa. Tuosta lähempää kun oltais voitu hakea niin et kävelen siihen kun mies on tulossa jostain kotiinpäin ja nappaisi mut vaan matkaan paketin kanssa sit. Tai sit vaan pitää "ryöstää" miehen auto joku ilta ja suhata yksin hakemaan :wink
 
Ensi viikolla suunnataan varmaan nuorimman kanssa Ikeaan kun hänelläkin lomaviikko. Saa mieskin edes päivän työrauhaa :wink Voidaan sit haalia kaikki tuolta löytyvät pikkuhankinnat samalla. Puolukkamehua siis mennään ostamaan tuolle nuorimmaiselle :D
 
Ihanat rattaat! Muutama käytännön miinus mutta mitä voi olettaa miesten suunnittelemilta tuotteilta... hyvät ilmakumi renkaat ja kevyet työntää! Tuskin kestävät montaa lasta mutta varmasti palvelee tätä yhtä erittäin hyvin! Olen erittäin tyytyväinen... en tiedä tuliko kuva perille kun jotain nyt jumittaa
 
Ihana nähdä kuvina mitä ihmiset on hankkineet :happy:. Forestfairy teillä on jo pinnasängyt ja kaikki, vau!
 
Takaisin
Top