Lokakuun lörpöttelyt

Minä oon pukenu äitiyspakkauksen vanupukua nyt sinne väliin. Siis body, sukkikset, kypärämyssy, tumput ja sukat tai ne vanutöppöset ja vanuhaalari ja makuupussiin vaunuihin. Nämä siis kun asteita oli noin 8. Eikä tyttö minusta hikiseltä tuntunu. Siis just se harmaa kettuhaalarin oon laittanu..
 
Meillä taas en missään tapaukses tunkis mitään pukuja makuupussiin, tälle vauvalle riittää makuupussiin body, potkarit, hattu ja tumput. Vaunukoppa kumminki eristää ja vaunuissa ei ole niin kylmä ku ulkona. Toki jokainen vauva on erilainen.. Niskasta voi kokeilla onko kylmä, kuuma, sopiva. Meillä aina kuuma
 
Miten meni matka SeEnsimmäinen? Aika kunnioitettava matkahan tuo on. Meillä mummolaan ajaa 3h ja se on mennyt tuurilla kerran ilman yhtään syöttöä/pysähdystä ,mut yleensä on se yksi pysähdys tehty. Nyt kun neiti kasvaa ni saas nähä vieläkö sujuu yhtä jouhevasti. Mut kerrohan kuinka matka meni,ois kiinnostavaa kuulla. Onhan se ihanaa päästä sukulaisten luona käymään!

Matka meni älyttömän sujuvasti kaikin puolin! Yhden pysähdyksen taktiikalla vaikka olin varautunut 3 pysähdykseen vähintään. Vauva nukkui turvakaukalossa auton liikkuessa eli eka 3,5h sit heräs ku koppasin kantoliinaan taukopaikalla. Rupesikin sitten itkemään nälkäänsä, syötiin kaikki siinä abcilla ja vaipan vaihto suoritettiin. Nukahti het koppaan ja jatkettiin matkaa, 4h ja perillä heräsi taas , alkoi huutamaan nälkää :P
 
Yks kaveri vinkkas eilen, että laittaa sen äitiyspakkauksen lämpömittarin (jolla veden lämpöä vii mitata) sinne vaunukoppaan ni saa tietää paljon siellä oikeasti on asteita. Itekin kun tuskailin, että mitä pukea päälle vauvalle.
 
Kai se sitten vaan pitää kokeilla mikä vaatetus on omalle lapselle sopiva. Meidänkin tyttö on kyllä kova hikoilemaan, eli ehkä se kettupuku saattaa olla liikaa. Olen yleensä muutenkin ylipukenut lapsen, kun mies taas yrittää laannutella mun pukemisvimmaa
 
Pistetäänpäs lokakuulle oma ketju pystyyn :)

Onkos muilla kokemuksia Mirena-hormonikierukasta? Minulle laitettiin jälkitarkastuksessa enkä vielä oikein osaa sanoa tykkäänkö vai en..synnytyksen jälkeen jo mukavasti litistynyt maha ainakin tuntuu inhottavan turvonneelta kierukan asettamisen jälkeen ja vähän tiputteluvuotoa tulee. Toivottavasti ohimeneviä haittoja. En oikein innostu kondomin käytöstä tai pillereiden syönnistä eikä kolmas vauva ole ainakaan muutamaan vuoteen suunnitelmissa.
Minulla oli käytössä ennen raskautta ja laitatan ens kuussa taas :) Itse olen tykänny.. Laiton jälkeen joo mahan turvotusta, rintojen turvotusta, vuotoa jonkin verran ja mielen ailahtelua (normaalia:hilarious:) mutta näitä vain hetken ja toimi ku unelma. Menkat jäi kokonaan pois ja itselle ei ainakaan mitään muitakaan ongelmia tullut. 5vuotta oli ja ihmettelin miten äkkiä tulin kuitenkin raskaaksi.
Tämä siis oma kokemukseni :)

Täällä flunssa pukkaa.. Toivon että pien neiti ei saa. Keittosuolatippoja otin jo varulta apteekista :sorry: Haettava varmaan varulta pikkuniistäjäkin. Mutta ei auta valittaa, talvi tulee !
 
Mie puen pojalle aina mieluummin enemmän päälle ku vähemmän, sit jos tuntuu et on liian kuuma nii oon sit ottanu vaatetta aina vähemmäks ja eiku köllöttelee takas makuupussiin, helpompi ottaa aina sit vaa vaatetta pois vaunuillessa ku et pitäis pukee enempi päälle. :) Meijän poju on kyl semmonen vilukissa et saa olla aina iha reilusti vaatetta lämpöpussista huolimatta. :)
 
Ja sen makuupussinhan voi aina avata jos tuntuu että on liikaa vaatetta siellä sisällä..
 
En muuten yhtään osaisi pukea vauvaa vaunuihin. :D Meillä ei siis vaunuja edes ole, matkarattaat vain, niitäkin todella vähän käytetään.
 
Hyvä keskustelu! Ite oon kanssa nyt tuskaillu vaunuihin nukuttamiseen vaatteet ja monen kokeilun jälkeen nyt jos on siinä +5/0 astetta ni body ja sukkikset sit sellanen aika ohut hengittävä villapuku ja harmaa äitiysp.kettuhaalari päälle ja vaunuihin jossa se makuupussi. Ja tyttö ruvennu nukkuu tosi hyvin noilla, jopa 3h vetelee sikeitä, ja kun herää oon kokeillu niskaa ja sormia ja ne on ollu lämpöset mut ei kuumat/hikiset. Luin just artikkelin jostain että kun pieni nukkuu ulkona niin tarvii reilusti vaatetta jos ei yhtään liiku, kun sen raajat on vielä niin ohuet että menettää helposti lämpöä, ja siinä oli myös että -10 on kylmin millä sais nukuttaa ulkona. Ja siis tietty asia on eri jos lapsi on hereillä esim lenkillä ja liikuttelee itseään..mut tää nukuttaminen ulkona on kyl yllättäny mut miten hyvin nukkuu! Tää viel oli just se tyypi. joka vielä pari vkoa sitte huus ku syötävä jos laskin vaunuu..ja huus lenkillä ja ylipätään aina huusi...joten oon tosi vaikuttunu tästä, mummohan sen mulle muistutteli ja kertoili kuin ennen nukutettu lapset 2x/pv ulkona vaik ollu se -18 pakkasta.. Et kyl siin ulkoilmassa joku juju on
 
Me käytiin tänään melkekn tunnin lenkillä +8 asteessa ja jätin sen kettupuvun nyt välistä pois. Eli body, potkuhousut (laiton housujen päälle vielä ylimääräiset sukat) villapipo, lapaset ja turkoosin makuupussin sisään. Niska oli koko reissun sopiva eli ei tullut kylmä. Mutta niinkuin joku mainitsikin, niin nämä on varmaan yksilöllisiä eroja. Ja lapsonen nukkui vielä lenkinkin jälkeen pari tuntia, oli melkein uusi ennätys! Normaalisti kun tämä vetää sellasia viiden minuutin päikkäreitä eikä äiti saa mitään omia hommia tehtyä :)

Ja jee, tänään opittiin uusi temppu! Tyttö otti ekaa kertaa pehmolelupupun käteen. Ja sen jälkeen lukuisia kertoja uudestaan, eli tarkoituksella tarttui esineeseen. Voi sitä keskittynyttä ilmettä kun tänään illalla treenattiin eri esineillä :)
 
Sitte oli varmaan sopivasti päällä kun nukutti niin hyvin :)
 
Mä oon tuskastellu vauvaa kun ei se enää ees kauppareissua (1,5 h) nuku vaunuissa. 30 min ihan maksimissaan nukkuu, sitte kattelee ja leikkii hetken, sit alkaa kitinää ja kotimatkan saanu sit työntää ostokset kärryssä ja tyttö sylissä.. Niin tajusinpa nyt, että onkohan tuon kuuma. Mulla on vaunuissa sellanen pehmuke joka lienee jo liian paksu, ärsyttävä vaan ku jos sen ottaa pois ni on vaunut puklussa, ei saa irrotettua sitä osaa. Pitää kai joku liina taitella suojaks, jos alkais kauppareissut taas sujua. Ihmekös kun on ne vähentynyki kertaan kahessa viikossa.. Saa hyvin hien pintaan ja hermot äärimmilleen ku tuolla +28 asteessa raahaa lasta
 
Eilen näin viimesillään raskaana olevan naisen ja mietin, että luojan lykky ku tuli meille talvivauva :D
 
Ja vielä: mä oon ollu jo puol tuntia hereillä (kellot tulee ysi) vaikka tyttö jäi isin kanssa nukkumaan. Mulla taitaa olla itelläni jotkut 3 kuukauden hulinat..
 
Raskauden jälkeinen aikahan vastaa vaihdevuosia, ni ei ihme jos ei nukuta
 
Joo ja ihme kylmähiki pukkaa heti jos vähä tekee jotai ja selkeesti mummohikee, eli saa vähän esimakua vaihdevuosista..
 
Eilen näin viimesillään raskaana olevan naisen ja mietin, että luojan lykky ku tuli meille talvivauva :D
Nii en mie ihmettele jos vauva nukkuu huonosti vaunuissaki ku uutisis sanottii et siel on vissii pahimmat helteet ikinä lokakuulle ja kuumaa ja kuivaa vaan tulossa
 
Täällä on lämpötila ollut nyt päivällä 0-3 asteen välillä ja oon pukenut tytölle vaunuihin äp-makuupussin sisään päivävaatteiden päälle semmosen Teddypuvun, villasukat, tossut, ruskovillan kypärämyssyn ja paksummat tumput. Ei oo neiti ollut kuumissaan eikä kyllä kylmissäänkään. Meillä on myös sellanen untuvapussi jonka vois kyllä kaivaa kaapista, sinne sisälle ei juuri muuta tarvii kun myssyn, villasukat ja tumput.
 
Takaisin
Top