Millaisia oireita ennen plussaa, vai oliko?

Mullla on sellanen tunne et menkat alkais ja vatsaan jomottelua, myös noita lämpö aaltoja just kun pitäis mennä nukkumaan ekaksi peitto vaan päälle sit onkin kuuma ja sit peitto pois ja sit onkin kylmä samaa rataa 12 ja sit sammun :D näin alkuun ja oon rv 4+3
 
Kuukautiskipumaisia tuntemuksia mahassa pari päivää ennen oletettua menkkojen alkamista. Olin jo aika varma, että plussa tulee, kun koskaan kipu ei ole tullut ennen vuotoa. :)
 
Hei,
Olen juuri plussannut ja aivan onneissani, joten ajattelin jakaa oireitani sekä vähän vertailla niitä pms-oireisiin.. Olenhan itse lukenut näitä sivujaitse pariin otteeseen :wink
kierti sään. 28-29, ei ehkäisyä käytössä
Kp1-5 menkat
kp 14 ovistesti + ja limat sekä nippailu
Kp 13 ja 15 rakastelu
kp 21 alkoi huomattava tiheentynyt virtsaamisen tarve sekä kaksi kertaa pyyhkiessä pinkkiä ja tummaa, ei siteeseen asti siis..
ajoittaista nippailua, siis 0-2 kertaa päivässä munasarjoissa, sekä todella erillaista tuntemusta alavatsassa. kun menkat tulossa niin sellanen jomottava ärsyttävä kokonaisvaltainen alavatsakipu, mutta nyt (kp25-) sellanen kun olisi joku tekemässä tilaa siellä, "hento repivä, kohdennettu" tunne...
Plussasin kp 27,haalean viivan (pregcheck) ja siitä lähtenyt sitten tummumaan.

Ennen menkkoja usein turvonneet, "kovat" rinnat, nyt ne ovat jotenkin isompia ja turvonneita ja enemmän kipeitä jha arkoja. MYös nännit ovat herkkiä ja sattuu pienikin hipelöinti. Alaselkäkin kipeä, kuin olisi lihassärkyä..?
Turvotusta myös pms oireena, nyt vatsanalue "erilailla" turvonnut,farkkuja kiristää kunnolla,mutta eritavallakuin paha pms... "ei pysty vetämään vatsaa sisään"... :P
Tärppikierros siis jokseenkin sama kuin pms, mutta tuntuu erilaiselta verrattuna kun aikaisempaan luullut että olisi tärpännyt. :D
Kohduussa en huomannut eroja verrattuna mihinkään toiseen aikaan kuukauteen..
Nyt 5+0 :)
toivottavasti tästä oli apua muille :)
Plussaonnea kaikille!! :Heartred
 
-Mulla oli aivan jäätävät oviskivut kp 9 lähtien ja sitä kesti n. 5 päivää.
-Sitten n. Viikko ovulaatiokipujen loppumisesta alkoi vessassa ravaaminen sekä päivällä että yöllä ja jano oli kova. (Tästä alkoi epäilyt nousta)
-Ajoittaista huonoa oloa jos ei ollut syönyt tasaisin väliajoin ja oviskipujen jälkeen oli myös satunnaisia "menkkajuilimisia"
-Alaselässä alkoi tuntumaan kuin issias vaivaisi jälleen (vaivasi edellisessä raskaudessa) ja jalkoja särki aina iltaisin.
-Kaksi kertaa tuli sellanen olo että "hitto mä oon ihan varmasti raskaana" mutta se olo lähti kuitenkin aina pois kun ajattelin että mieli tekee vaan tepposia.
-menkkajomotukset alkavat yleensä päivän tai kaksi ennen menkkojen alkua ja niitä ei sitten kuulunutkaan
Tein testin kp 29 (kierto ollut 28-29 päivää) ja plussa pärähti testiin 10 sekunnissa vaikka en tehnyt testiä edes aamupissasta. Tärisin seuraavat puoli tuntia
 
Hei!!:hello Täällä ei mitään oireita ennen plussaa, eikä vieläkään rv7...

Olin varautunut vaikka mihin oireisiin, kun niistä puhutaan niin paljon!!

Että näinkin tämä voi mennä:)
 
Täällä ollu tällä viikolla alkuviikosta outoa kipua/juilimista alamahasta, tuntuu kun olis menkat alkamassa vaikkei vielä pitäisi. Eilen illalla huomasin että nännit on vähän arat, ja tänään aamulla oli jotenkin huono olokin. Vessahätä myös kokoajan, mutta toisaalta sitä on yleensäkin, myös lihaskipua voi olla ihan salitreenistäkin, joten vaikea erotella näitä. En muutenkaan uskoisi että vielä raskaana olisin, ensimmäinen kierto menossa nuvaringin lopetuksen jälkeen... Outoa kun en edes tarkkaan tiedä millon menkkoja odottaisi, kun ehkäisyn kanssa ollut tarkka päivä millon aina alkaa. :eek: :D
 
Täälä kans eletään jännittäviä aikoja ku hetki pitäis viä odottaa ennenkö viittii testiä tehä. Viimeiset menkat ollu 18-22.9 ja mahdollinen hedelmöittyminen tapahtunu 25.9. Mulla kierto tosi lyhyt n.25 päivää. Aiemmassa raskaudessa plussasin tosi varhaisessa vaiheessa 3+ viikolla, tosin meni kesken rv7+6. Oireita on jonkinverran ilmaantunut
-jatkuva vessahätä
-päänsärky
-kylmä kuuma kylmä vuoroitellen
-jatkuva jano ja nälkä
-runsas valkovuoto
-nännit aristaa
-hirvee väsy kokoajan
-itkuherkkyys

Siinä niitä nyt oli vähä lueteltu odottavan aika on pitkä! Koskahan tässä uskaltais ruveta testailemaan?
 
EmKy tunnen tuskasi odottavan pitkästä ajasta. Oletan meillä mahdollisen hedelmöittymisen tapahtuneen 25.-27.9. (tarkkaa oviksen ajankohtaa en sano varmaksi kun en tikuta tms). Ajattelin ensi perjantaina tehdä testin jollei menkat ala siihen mennessä. Epämääräisiä tuntemuksia on ollut kohdun alueella jo monta päivää :)
Pettymyksenkin olen valmis käsittelemään, mikäli negaa näyttää, mutta meillä om ollut tapana onnistua vahingossa tärppään kerrasta huomaamatta :D
 
Minlex toivon teillä tärpänneen :wink mulla kans ensimmäinen raskaus oli ihan vahinko kerrasta pamahti et katotaan onko yhtä herkästi tullu nytkin :woot: tänään tuntunut vihlaisuja alamahassa varsinkin oikella puolella ja juusto maistui niin pahalle että joutui kyökkäämään sen ulos. Ite kans ajattelin alkaa ens viikon loppu puolella testailemaan jo jos sattuis antaa vastauksia näihin tuntemuksiin :wink
 
Heippa! Mäkin ilmottaudun tänne kuumeilemaan! Eli 24.9 ovulaatio ja 25.9 inssi. Tänään dpo 9 ja mä ajattelin testata lauantaina!

Mullakin ollu jo jos jonkinlaista oiretta:
-menkkamaiset jomotukset
-itku herkkyys
-finnejä (oujea!)
-valkovuotoa
-turvotus
-paineen tunne

Nyt sit vaan odotellaan ja aika on pitkä :wink
 
Ihanaa ettei tarvii olla yksin jännittämässä! :)
Onko tuo lisääntynyt valkovuotokin "oire"? Ajattelin kun minulla sitä on ilmestynyt selvästi enemmän, että se sotii haavettani positoivista r-testiä vastaan :) En oo niin kärryillä näistä vinkeistä!
Esikoista odottaessa menin lääkäriin kun joku oli pielessä. "koska menkat on ollut? - hmmm vajaa kaksi kuukautta sitten", "onko rintoja aristanut? - juu ainahan niitä jossain vaiheessa kuuta!", "onko ollut aamupahoinvointia? - on parin viikon ajan, mutta aamurutiinini ovat muuttuneet.." .. tämän keskustelun jälkeen kertoi lääkäri minun olevan vk 6+ raskaana. :D
 
Ihan oli samanlainen olo kuin ennen menkkoja, mutta kolme pvää ennen verikoetta (tää siis IVF alkuinen raskaus, niin piti käydä verikokeella toteamassa) iski kuume. Tai siis lämpöä mulla oli 37,5 mutta mulle ihan korkeahko kuume :)
Ja siis sen yhden pvän kesti sellanen tosi kipeä olo. Myös ovulaatiotesti näytti vahvaa plussaa ja sen jälkeen r-testi hyyyyyyvin hailakan haamun ja sitten olikin verikoe :)
 
Itsellä tänään 4+0 ja plussa tuli! :cat: Monta päivää on ollut nännit tosi kipeät ja arat. Aamuisin on todella etova olo ja aina, kun ehtii tulla nälkä. Olen myös nähnyt aivan kummallisia unia. Nitä näen kyllä muutenkin, mutta nämä on ollut jotain ihan epätodellista. Väsyttää koko ajan ja itku on ollut muutaman kerran aika herkässä. Muuten en kyllä vielä ole huomannut mitään erikoista.
 
Itselläni ensimmäinen oire oli ettei alkoholi maistunut enää.. n. 5 päivää myöhemmin plussasin, rv oli tuolloin 4+1. Muita oireita en vielä silloin havainnut, oli aika paha työstressi tuohon aikaan, eli kaikki muut pistin stressin piikkiin. Jopa ensimmäisen plussankin, piti testata toiseen kertaan ennen kuin uskoin :D
 
Mulla ennen plussaa normaaleihin pms-oireisiin verrattuna oli erilaista:

- dpo 6-12 hedelmöittymisen jälkeen pahoinvointia ja ylävatsakipua (närästys?), joka herätti öisin
- rinnat (nännit) normaalia kipeämmät pitkään
- metallin makua suussa enemmän tai vähemmän jo viikko ennen plussaa
- alavatsakipuja niin kuin menkat olisi just alkamassa
- plussaa edeltävänä päivänä (kp31/29) outoa voimakasta kipua heti navan alapuolella, kuin joku "porautuisi"...
- lisääntynyt nälkä
 
Mulla ei oikeestaa ollu juuri mitään oireita ennen plussaa ja mietin jo että en varmaan ookaan raskaana ku esikoisen aikaan mulla oli rinnat kipeet jo 2 vk ennenku sain haalean plussan. Nyt rv 24+4 ja poikaa odotan, esikko on tyttö.
 
Ennen plussausta minulla oli väsymystä, tunneherkkyyttä, ja rinnat kipeät. Ei siis mitään tavanomaisuudesta poikkeavaa, paitsi että päivänä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, uunissa paistettu kirjolohen haju sai minut yökkimään. Niihin aikoihin myös alavatsa kipeytyi niin että kuumasta jyväpussista tuli paras kaverini, ja se on edelleen (toki lievitän lämmöllä aina kuukautisten alkamisen aikaan vatsaa, ei siis mikään normaalista poikkeava juttu) Kirjolohi-episodin jälkeen suuhun alkoi nousta "tunkkainen maku/haju", jonka saa pois vähän syömällä tai juomalla, mutta tunkkaisuus tulee uudelleen takaisin vartin päästä.

Testi antoi plussaa vasta 3 päivää tästä, eli 4+3. Nyt mennään vasta 4+4, joten asia on hyvin tuoreessa muistissa. :)
 
Ensimmäisessä raskaudessa ekoja oireita oli turvonneet ja arat rinnat, jatkuva yökkiminen(en kuitenkaan oksennellut) ja ihan järjetön tonnikala himo. Tonnikalapurkkeja ja lusikoita piti olla aina laukussa mukana. :grin

Toisessa raskaudessa(kkm) oireina olivat repäisykivut alavatsassa ennen plussaa, turvonneet ja arat rinnat ja järjetön himo meetvurstiin, jota en voinut aikaisemmin edes sietää. :grin

Nyt en ole vielä tehnyt testiä(huomenna ostan). Menkat on myöhässä jo 5pv :wideyed: Rinnat ovat turvonneet ja melko arat. Nippailua alavatsassa ja semmonen ihmeellinen tunne, kun jotain kokoajan venytettäis tuolla vasemmalla puolella alavatsassa. Tänään on tullut myös pari kunnon repäisykipua, on ollu niin kova kipu, että on joutunu ihan kaksinkerroin meneen. Niin ja jatkuva jano kokoajan. En edes tiedä montako litraa olen tänään juonut vettä/mehua. Yleensä juon mehua erittäin harvoin, mutta nyt olen vetänyt itsetehtyä mehua litra tolkulla parin päivän aikana. :wacky: No huomenna sen sitten näkee mitä testi näyttää...
 
Takaisin
Top