Joulukuun mammat 2015

Minäkin taisin saada flunssatartunnan sokerirasituksessa istuessani x( Vihaan noita tilanteita kun pitää istua odotusaulassa sairaiden kanssa kun itse on terve. Miksi sitä rasitusta ei voisi niin ettei tarvisi altistua muiden pöpöille :D

Alkoi kurkkukipeällä, nyt vain yskittää ja nenä vuotaa (sen lisäksi että ihan tukkoinen olo on). Ei auta kuin hunajaa nauttia sekä valkosipulia. Ehkäpä jopa sitä vaporub (tms miten se kirjoitetaan) voisi laittaa nenäliinaan ja yöksi tyynyn alle. Sitä (kään) kun ei saa raskaana ollessa käyttää iholla jos oikein muistan.
 
Eli vaikka sinne kelaan veiskii sen muutetun verokotin, niin ottavat silti sen 20% veroja? itte kattoin nyt ku löysin tuon tän vuoden verokortin, niin eipä mulla ollutkaan veroprosentti ku 8,2% eli tuskin mitää hyötyä mun olisi ees mitään muutosta tuohon hakea. Täällä ei uni meinaa millää tulla, jännittää niin sitä sossu tapaamista.. Aamulla varmaan hiki hatussa vielä puunaa kämpän joka nurkan, vaikka 2 päivää jo puunattu. Kävin ostamassa kans sossu täteille tänään vedenkeittimen ja jaffakeksejä. Itse kun vanhanaikasesti keittäny veten vaa kattilassa, mutta aattelin, että jos olisivat sitäkin touhua kattelleet silmät kierossa.. Ja jaffa keksejä sen tähen, etten viitsi oma tekemää mustikkapiirakkaa heille tarjota, jos he sitäkin sitten tökkivät ja mulkoilevat ja arvostelevat :D voi naurattaa iha itteensäkki mitä juttuja, mutta tätä tää nyt on ollu pari päivää, palaverin jälkee huomenna helpottaa :D Tuun kyllä kertoon heti että miten meni :)
 
Täälläkään ei saa unta... En tiiä miks.. Viime yönäkin vaan pari tuntia nukuin... :sad001
 
En kyllä ala.. Isäntä lähti eilen reissuun ja tulee ehkä vasta lauantaina takasin. No miä sain ehkä pari tuntia nukuttua ja heräsin painajaiseen ja maha meni ihan sekasin :sad001 nyt sitten ei meinaa saada unen päästä kiinni,kun se painajainen mielessä. Siinä siis joku tuli sisälle ja just kun meinas käydä kiinni,niin heräsin. Ihan järkyttävä olo :sad001 ja huomenna pitäis olla pirteänä töissä.. Saas nähä mitä tulee.. Kissatkin ulkona,niin ei oo niistäkään turvaa ja arvatkaa vaan,haluanko mennä tuonne ulko-ovelle niitä huutelemaan... Argh!
 
Höh! :sad001 mie näin yks yö kans kamalaa painajaista että miun mies oli kadonnu ja synnytys alko niin lähin ajamaan moottoripyörällä synnyttämään mutta supistuksen voimasta ajoin teinvarsi kaiteeseen ja näin kui miun maha vuosi verta ja sit heräsin :sad001 :sad001
 
Noista kelan raha hommista. 9 kuukauden jälkeen tuet tippuu sille kotihoidon tuelle, jota kaikki saavat 342 euroa, ja tästäkin vielä verot pois. Kelan sivuilla näkee tarkan summan.
 
^Onneks tohon kotihoidontukeen on mahdollista saada se hoitoraha, jonka siis saa jos tulot ovat tarpeeks pienet, ja sitten jotkut kunnat maksavat vielä kuntalusää, joka on joku ennalta päätetty summa.

Lilith, kannattaa toimittaa sinne kelaan se kortti jos sun veroprosentti on 10 pinnaa, niin eivät ota tuota 20% jos toimitat vain sen verokortin.

Kauheita painajaisia teillä Suvituulia ja Hirni! :sad001

Täällä ollaan lähdössä sokrurasitukseen, voihan haukotus..! Muta jokatapauksessa 25+0 tänään, jee! :)
 
Paranemisia Äipälle ja Mirille ja muillekin flunssaisille.

Hilla mulla myös huono oma tunto saikusta, vaikka tiedän tämän tekevän hyvää ja helpottavan ressiä. Nyt jo paremmin olen nukkunut, suistukset ym alavatsakiput vähenny. Ilmeisesti myös tulehdukseen saatu antibioottivoide auttaa jälkimmäisiin? Näin silti kyllä ihan karmeita unia, että sain megalomaanisia megalomaanisia suppareita yms...

Olen nyt menossa 12h paastolla verikokeisiin, kun se lääkäri soitti vielä illansuussa, että pitäs käyä silti niitten pissaplussien takia. Ajattelin pyytää jos labras ei olis kiirettä että saisin nyt tehä sen ite sokeriradituksenki... Katotaan suostuvakko.
 
Metsäläinen, itsellä ainakin antibiootti helpotti supistuksiin, kun ilmeisesti tulehdus sai niitä aikaan. Pitikin kommentoida jo aikaisemmin siihen, että aika jännä että sen sun neuvolanterkan mielestä veriset vuodot keskiraskaudessa on normaaleja. :eek: Hyvä et kuitenkin tutkivat, kun hyvä noi tulehdukset on hoitaa pois..
 
Täällä sitä kökötetään sokerirasituksessa nro 2... Eka tunti kohta takana, jaksaa jaksaa...
 
Tsemppiä rasituskokeessa oleville. Ei suostunut mulle nyt rasituskoetta tekeen, eli paastoan sit uudestaa ma-ti...
 
Argh täällä on julkisivuremppa menossa meidän talossa ja aloittavat jo kello 7.. Mies on töissä 1-2 yöllä niin tulee itsekin mentyä myöhään nukkuu.. Pakko yrittää alkaa mennä aikaisemmin kun en saa nukuttua kun nuo poraa seinän takana vaikka yleensä oon hyväuninen :/ Nyt ajattelin lähteä salille koittaa monen viikon flunssatauon jälkeen miten treeni kulkee! :)
Oon nyt ihan pihalla noiden verojuttujen kans et kannattaako sitä pienentää vai ei :D Kun siis onko mahdollista saada sitä kela prosenttia siis alle 10?
Tsemppiä sokrurasituksiin!
 
Hui mitä painajaisia :sad001 Meillä yö meni katkonaisesti kun likka ei saanu kunnolla hengitettyä flunssan takia, ja halusi sit nukkua vieressä niin itte oon yhdessä asennossa nukkunu koko yön niin selkä tuntuu ihan kierolta nyt.

Lilith hyvin se menee :) Vedenkeittimestä tuli mieleen vinkki maitopullon lämmittämiseen, että vedenkeitin+kulho niin toimii ainakin meillä nopeammin kuin tuollainen tuttipullonlämmitin :) Alkuhuumassa hankin joskus sellaisenkin. Toimii tosin ihan kattilakin, mutta itellä meinasi palaa näpit useamman kerran siinä :D

Mie sain sellaisen käsityksen, että se on mahdollista saada pienemmäksi se veroprosentti. Ihmeellisesti ne kyll Kelan sivuilla kirjoittaa, että saa käsityksen että se 20% ois se minimi eikä sen pienemmäksi saa. No kannattaa ainakin kokeilla, ja laittaa verokorttia menemään. Kai ne valittaa Kelalta jos ei kelpaa.

Tsemppiä rasituksessa oleville :) Harmi Metsäläinen kun joudut useamman kerran paastoamaan :sad001
 
Rasituksessa oleville jaksamista!
Ja kaikille kipeiliöille pikaista paranemista, kyllä tää joskus helpottaa, toivottavasti!
Viime yö meni sohvalla nukkuessa että sai edes vähän happea:/

Lilith tsemppiä sossun vierailuun, hyvin se menee!
 
Noihin kelan juttuihin, niihin saa pienemmän vero% kuin 20. Mutta se pitää verolta hakea, ja tosiaan sosiaali etuuksiin. Mulla oli tää alku vuosi 11,5% ja nyt 8%.

Mä saan kotihoidon tukea 791€/kk
Ja siitä pois verot niin ei sillä juuri hurrata, äitiys/vanhempain rahaa saankin sitten 1400€/kk paljon parempi :)
 
Lilith, älä turhaan ressaa :) hyvin se menee. Ei kai ne ny tavaroita syynää, kunhan kattoo et suhtkoht siistii on, et näyttää et on elämä hallussa. Tiskaa ja siivoo vessa, niillä pääsee pitkälle :) ja asunnonmyyjien vakiovinkki: uuniin paistuun pakastekorvapuusteja musta vaikutat ainakin ihan täyspäiseltä, et kyllä niidenkin mielestä :)
 
Takaisin
Top