Oireet

Tissit ei oo ollu hetkeen enää kipeet mut nännit sit senki edestä mut nekää ei onneks enää niin arat ku ollu

Tääl on tullu uudeks oireeks jäätävä päänsärky johon ei auta näköjään yhtään mikään :/ tänää joutu jättää työpäivänki väliin tän säryn takia :/
 
Olo on ny vähä normalisoitunu, pystyy jopa syömään iltapalan ja sen jälkeen viel tekeen jotain ettei tartte het mennä maata. Alavatsakipuja vaan on. Onneks tiistaina on neuvolalääkärille aika. Alkaa jo niin ressaan ja huolettaan tää :/
 
Mikä avuksi kamalaan närästykseen? HELP ME! Niin tukala olo ja ei pysty puhuukkaan kunnolla, kun ruokatorvi tulessa. :/
 
Eikö ihan Renniet auta? Mullakin on selvästi ollut närästystä enemmän kuin koskaan. Mua ne renniet auttaa.

Tänään taas vaihteeksi kärsitty kovasta päänsärystä, niin että oksettaa. Näistä en niin välittäisi kun lamauttaa kaiken tekemisen.
 
Ookko kokeillu juotavaa ja pureskeltavaa gavisconia? Mulla ei renniet tepsi, eikä aina gavisconikaan auta. Vaniliajäätelö on ehkä paras itellä tohon vaivaan :) ja piimä. Maidosta ei ollu apua. Kannattaa kokeilla myös manteleita. Ne on pahoja mut vei pahimman korventamisen. Ja toisil tepsii vissy.
 
Mulla auttoi vissy ja galieve -niminen lääke. Renniet ei oikein tehonnut... Mut noita närästyslääkkeitä on aika paljon, mitä saa käyttää raskausaikana...
 
Ootteeko vielä oksennellu? mulla nyt 16+4 täynnä ja oksentelen vieläkin, tosin kerran päivässä aamusta heti tyhjällä vatsalla, jos ei oksenna ja kerkeää aamupalan syömään se tulee sit ulos.. mikä tähän auttaa??
 
En oo enää oksentanu, taisin muutama viikko sitte oksentaa viimeksi aamuyrjöt.
Toivon ettei enää tuu takasi!!!
Toivottavasti sullakin helpottaisi.
 
Mä olen oksentanu koko aikana kolme kertaa. Tänään viimeksi kun roskis haisi pahalle.. Etomista kyllä ollut..
 
Kyfi ota näkkileipää/ruisleipää/rusinoita mitä vaan siihen sängynviereen pöydälle ja heti kun heräät niin pikkuhiljaa sängyssä maatessa täytät vähän vatsaa ennenkuin nouset, josko se auttais. Mulla oli aivan hirveä pahoinvointi ja aamulla kans sai vatsahapot viimetteen päälle oksentaa :/. Nyt ei ole tarvinnut enää 3 viikkoon oksennella!! Oksensin kuitenkin -6kg. Itsestäni rv 5-14 eikä oo tullu vielä kiloakaan takasi vaikka ruokavalio on hyvä ja saan syödyksi. Nyt rv 17+6
 
Pakko sanoa kyllä, että sangen onnekas olin, kun ei kertaakaan tarvinnut oksentaa, vaikka ekalla kolmanneksella aika karseet ällötykset ajoittain olikin. :angelic:
 
Kuin myös onnekas oon ollu, ku ei oo tarvinnu oksentaa. Etovaa oli aluksi, ei enää, mut siitäkin selvis kun söi usein. Nyt on vaan ihan kauheen väsyny koko ajan ja usein on nälkä.
 
Mä rupesin juomaan taas kahvia jotta sais vähä paineitaki ylös ja on muuten ollu paljon parempi olo!! Oon kyllä vetäny lisäksi myös salmiakkia. Toki aamulla paineet oli taas hurjat 96/50:woot:

Mutta suosittelen kokeilemaan siihen heikotukseen jos vaan pystyy juora/syörä!
 
Viikkoja nyt 17+ jotain, ja oireina ei ole enää kuin väsymys.
Aluksi tuli kuvotus ja öklötys ja pahoinvointi milloin mihinkin vuorokaudenaikaan. Sitten kun tajusin että osa pahoinvoinnista johtui Minisun Mamasta ja vaihdoin sen niin pahoinvointikin väheni. Ekassakin kyllä väheni näihin aikoihin, mutta kesti kauan tajuta että tuo vitamiinivalmiste teki huonon olon, kun huono olo tuli ja meni muutenkin.
Väsymys se siis on vielä joka vaivaa, ei ole tännekään jaksanut kirjoitella saati lueskellakaan.. :/
Töiden jälkeen ei paljoa jaksa tehdä kuin pötköttää sohvalla.
Hajuaisti on herkempi, mutta hajut ei tee niin pahaa onneksi kuin eka raskaudessa.
 
Mä oon kans huomannu että jos mama -vitskut ottaa tyhjään mahaan ni pahoinvointia pukkaa!
 
Minäkin oon huomattavasti väsyneempi ja nyt alkaa mahassa tuntua myös se väsymys ja nivuset särkee. Ei oikein jaksais tehä mitään mutta maatessakin saa sitä hyvää asentoa ettiä aika kauan :/.
 
Mulla on nykyään jatkuvasti joku ruuanmaku suussa. Tuntuu, että kaikki maut oikein tarttuu makunystyröihin. Välillä toivois, että vois olla ihan neutraali maku suussa.
 
Voi jösses minkälainen aamu töissä oli. Mulle iski yhtäkkiä tavallaan niskajumi, minkä jälkeen tuli heikotus ja tuntui ihan että pyörryttää. Piti käydä haukkaamassa raitista ilmaa ja välillä istahtaa. Tuskan hiki oikein nous ja olin kyllä viittä vaille etten lähteny kotiin. Tuntui tosissaan, etten jaksa edes seisoa. Leipomossa oli muutenkin kuuma ja huono ilma, joten ei ainakaan auttanu asiaa. Onneks olo siitä helpottui ja olikin lyhyt työpäivä muutenkin. Nyt päikkäreille! Kunhan tuo olotila ei huomenna uusiutuis...:sad001
 
Töisä oleminen on kyl välillä hankalaa ko väsyttää kiin kauhiasti. Onneks teen tasasesti istuma-ja liikkuvaa työtä, vähä helpottaa, mut on vaikee keskittyä ku haluis välillä levätä. Hierojalle tarttis taas ko tuntuu että alkaa niskat jumittaan, mahallaan ei kyl enää pysty oleen, tänään jumpas koitin mahalleen mennä mut ei tullu mitään, tuli niin epämiellyttävä olo het.
 
Muutamana päivänä nännit on ollu tosi arat ja niitä kirvelee välillä. Ei ne kuivat oo eikä oo ihottumaa mut välillä kirvelee niin paljon, että on pakko ottaa rintaliivit pois. Kirvelee kyllä ilmankin liivejä. Muuten rinnat ei oo niin kipeät enää. Kirvelyä oli kyllä ihan alussa mutta tässä välissä ei ole ollut yhtään. Mietin, että mikähän siihen auttais? Ihan perusvoiteella oon rasvannut mutta ei sekään oikein auta.
 
Takaisin
Top