Milloin raskaaksi ehkäisyn lopettamisesta?

RuutuTuutu

Oman äänensä löytänyt
Itellä yritystä jo maaliskuun puolesta välistä:)

Ois kiva tietää kuinka kauan aikaa teillä on mennyt tärppiin:)
 
E-pillerit lopetin heinäkuun lopussa ja syyskuussa tärppäsi. :) eli melkeinpä heti, yhdet luomumenkat ehti tulla.
 
Mercilon nimiset e-pillerit lopetin Marraskuussa 2014, n. 7-vuoden käytön jälkeen. Plussasin yk5 eli huhti-toukokuun vaihteessa. :)
 
oi ku kauheen nopeesti ootte plussaillu!:happy:toivottavasti itekki plussaisin pian. Lopetin maaliskuun puolessa välissä oisko ollut 16.3 desogestrelit. Nyt tänään pitäisi alkaa muttei mitään vielä ainaka ole kuulunut naistenpäivistä:smiley-angelic001:)
 
Mulla meni toisen lapsen kohdalla e-pillereiden lopettamisesta aika tarkalleen kaksi vuotta. Esikoisen raskaus alkoi e-pillereitä syöden :wink Eli aika laajalla skaalalla kokemukset. Nyt on kuparikierukka poistettu maaliskuussa eikä tietoa tärpistä mutta tämä on vasta toinen kokonainen kierto poistamisen jälkeen eli ei vielä ole montaa mahdollisuuttakaan ollut.
 
Meillä tärppäsi 8 kk:n jälkeen :rolleyes: Alkoi tilanne näyttää minusta sen verran epätoivoiselta, että lopetimme "yrittämisen" sekä ovulaation bongailun, niin heti tärppäsi :grin Kiertokin oli pillereiden jälkeen aivan sekaisin.
 
Meni n. 7kk minipillereiden jälkeen. Mulla alko menkat vasta n. 3kk päästä pillereiden lopettamisen jälkeen...
Ja sama homma kuin PikkuKalasella; heti kun lopetti yrittämisen ja toivomisen hurjana niin tärppäsi. :rolleyes:
 
Lopetin nuvaringin käytön n. 4kk sit ja odottelen kuumeisesti kuukautisia! Alkaa ottaa nuppiin jo tää odottelu. Ja ei, en ole raskaanakaan.
 
Nopeita olette olleet, lopetin mercilonin mennessäni naimisiin. 7 vuotta stressasin miksi ei tärppää. Hyväksyin lapsettomuuden lopulta ja kun emme yrittäneet emmekä aktiivisesti ajatelleet asiaa enään, tuli plussa muutamassa kuukaudessa. Hassua että luonto ei stressihormonin vaikutuksen alaisena anna naisen raskautua..
 
Minulla hormonaalinen ehkäisy sekoitti elimistön täysin. Lopetin Nuvaringin käytön marraskuussa 2013, keväällä 2014 aloitin Terolut pillerit kuukautisiin. Niitä ei nimittäin kuulunut. Terolut pillereiden syömisessä on oltava hyvin tarkkana, joten unohdin välillä ottaa niitä sekä laskea päiviä. Käytin niitä n. 2kk. Kuukautiset tuli, mutta hyvin epäsäännöllisinä. Nuvaringin lopettamisen jälkeen käytettiin ehkäisymuotona kortsua, sen käyttö lopetettiin syyskuussa 2014. Ensimmäinen plussaus tapahtui 31.7.-15 ja nyt kuukautiset ovat olleet reilun puolivuotta säännölliset (kierto pitkä, 35pv.). Tänään pitäisi olla vk10, mutta todella epätietoinen olo kun koko raskauden aikana ei suuria oireita ole ollut ja ne vähäisetkin lieventyneet. Pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan, joka ihmetyttää.. 14.9. vasta ensimmäinen ultra.
 
Mulla oli kanssa noi Mercilon-pillerit. Meni muutama kk, kunnes menkat alkoi. Siitä kierto alkoi tulla säännöllisesti, tosin Se oli melko pitkä ja vähän epäsäännöllinenkin, 31-36 päivää. Tuosta kierron käynnistymisestä meni 8kk raskautumiseen. Jälkikäteen epäilin tuona aikana mulla olleen varhainen keskenmeno myös, mutta mitäpä sitä miettimään enää. Mä en e-pillereitä ottanut (esikoinen kohta 5kk) synnytyksen jälkeen, enkä otakaan. Vasta sitten, kun ollaan täysin varmoja, että lapsiluku on täynnä tai halutaan pitää pidempi tauko yrittämisen kanssa... Nyt kuitenkin suunnitellaan, joko kohta yritetään sisarusta. Saa nähdä kauanko kestää, kun tällä kertaa ei ole hormonaalista ehkäisyä ollut...
 
Minulla meni minipillereiden jälkeen melko tarkkaan tasan vuosi, ennen ensimmäistä raskautta. Syliin asti lapset sain vasta yk18, mutta silloin tulikin kerralla kaksi. :)
 
Esikoisen kanssa tulin e-pillereiden lopetuksen jälkeen raskaaksi toisesta kierrosta eli yhdet kuukautiset kerkes välissä olla. Nyt pikku kakkosta odottelen ja raskaaksi tulin taas toisesta kierrosta :happy:
 
E-pillereiden käytön lopetin marraskuun lopulla ja positiivisen testin tein seuraavassa elokuussa. Raskautunut olin kahdeksannesta kierrosta.
 
E-pillerit lopetettu heinäkuussa. Nyt yk4 menossa. Oon vähän yllättynyt kun eka ja toka lapsi tärpännyt heti ja nyt ei mitään oo vielä tapahtunut.
 
Kahet menkat tuli ja sitten plussa. Me ei kyllä mitenkään yrittämällä yritetty, ei siis ovulaation seurailuja tai ees mitenkää tasasin välein seksiä vaan normi meinigillä sillon ku siltä tuntu :wink viime maalis-huhtikuun vaihteessa pillerit jätettiin siis pois ja ens maaliskuun lopussa on la meiän neidillä :)
 
Kesällä -14 annettiin lupa vauvalle tulla. Heinäkuussa kemiallinen/hyvin varhainen km, jonka jälkeen seuraava ja pysyvä positiivinen testi marraskuussa eli neljä kk meni. Tuokin tuntui jo pitkältä ajalta

Mutta täälläkin tärppäsi heti kun ajattelin ettei ko. kierrossa tarvitsisi välttämättä raskautua sillä omat hääjuhlat oli tiedossa seuraavan kuun puolella. Vaan plussa pamahti ja hyvä niin.
 
Minipillerit lopetin joulukuun puolivälissä. Kuukautisia ei kerennyt tulla välissä ollenkaan ja positiivisen raskaustestin tein helmikuun alussa.
 
Takaisin
Top