Oireet ovulaation jälkeen?

Moi! Sivussa oon pysytellyt, mutta nyt rekkasin kun poltteli niin lujaa keskusteluun osallistuminen ja asioiden jakaminen. Ajattelin pitkään etten mihinkään palstoille tuu koskaan kirjoittamaan mutta kun eka kierto meni harakoille niin aattelin lukaista minkälaisia oloja porukoilla on ollut tärppikierrossa ja vastaavasti negakierrossa. Harmikseni tuntuu siltä että siinä ei ole olemassa mitään valmista kaavaa. :D Kaikki ovat niin erilaisia. Se mikä on toiselle selvää plussan tuntua on toisella aivan yhdentekevää. Tulimpa silti jakamaan omat fiilikseni. Elikä meillä yk2 menossa. Ovis tikutettu huutavin punaviivoin kp 15-16/???. ja kaikki tuntemukset piti kutinsa. Limat ja tärinäkivut. En pystyny istumaan edes pyöränsatulalle. Kierto meni sekaisin heti yk1 aikana. Syytä en tiedä. Epäilen stressiä.. joten en nyt tarkalleen tiedä enää kierron pituutta. Kuvittelin sen jo olevan palannut normaaliin 28pväiseen mutta tänään kp 22 säikähdin kun alkoi aivan järkyttävä alavatsasärky ja jatkuu edelleen. Tunne kuitenkin hassusti erilainen ku normaalisti ennen menkkoja. Pelottaa että hillopäivät tulla tupsahtaa kun tuo luteaali jäis sitte tajuttoman lyhyeksi. Kierto olis sitte vaan 24-25 päiväinen taas ja ovis on kumminki ollu jo kp 16! *huokaus* Tsemppejä kaikille ja jään seuraamaan keskustelua. o/
 
Kovasti toivotaan plussaa kahden km jälkeen. Oviksesta n.viikko alkoi rinnoissa kihelmöintiä tuntuun, välillä piti ihan painaa rinnoista, kun niin tuntu inhottavalta.eilen sängyssä käännyin kyljelle, niin sattu alavatsaan. Lämmöt 36.7-37.04. Tuntuu et pissallakin saa ravata useesti. Testata en viel uskalla.viime la enne juhlia testin tein(hieman ajoissa joo) ja siihen olikin sit ilmestynyt hailuviiva tai viivanpaikka kun su katsoin testiä.en ymmärrä miten viikko oviksesta vois viivaa tulla, joten on tainnu olla vaan viivanpaikka.
 
hei täällä ois kans yks kuka vähä kyselis neuvoja, kiitos etukäteen vastanneille ja sorry ihan alusta aloitan tän mun tilanteeni :D elikkä tässä ollaan lasta suunniteltu ja toivottu. Suunnilleen siinä 10-13 pv aikana oli ne ns. hedelmällisemmät päivät, joissa tuli myös puputeltua :) Menkkojen ajan kohta olis ollu siinä 26-27 pv eli eilen/ tänään. tässä noin 3-4 pv ollu sellasta ihmeellistä nipistelyä alamahassa ja vihlontaa, ja oon myös kellon tarkaan seurannu tätä mun vessassa ravaamista, ja pisshätä tuntuu koko ajan ja tulee päivän mittaaan useesti käytyä (30 min ja saatan käydä 2-3 krtaa jopa vessassa!!) no nyt sit eilen 26 pv alko illalla sellanen niukka vähän ruskehtava vuoto eli pyyhittäessä tuli sitä eii muuten. Yöksi laitoin kumminkin siteen jos ne nyt sit oiski ollu menkat :/ ei tullu yön aikana mtn vuotoa ( ja siit mulla normaalisti todella runsaat menkat , saan aamulla juosta vessaan ettei kerkes jalkoa pisin valuu ja ,yös hirveet kivut!!) joo eli meniin aamulla vessaan ja pissan mukana tuli hiukan runsaammin vuotoa ja oli ehkä vaaleea taikka ihan veren näköistä. ja nyt ei oo taas siteeseen tullu mtn pyyhittäessä tulee hiukan paperiin ( EI TODELLAKAAN PALJON) ja musta vähän outoa tää ku kummiskin heti ku mulla menkat alkamassa niin tiedän satavarmaks että menkat on sietämätön kipu alkaa ja vuoto on mitä kauhein. Raskaustestin oon tehny, mikä näytti negaa :sad001 mut en tie jotenkin pidän toivoa yllä näiden oireiden takia, kun ikinä ennen tällästä ollu. ( Niin ja välillä myös tulee pientä alaselän vihlontaa) onkos jollekiin näin käyny ja silti ollu raskaana, vai onko tää ns. toiveajattelua
 
Mulla oli ovulaatio 14pv ja tällä hetkellä menkat 6pv myöhässä, kp 35 onpi tänään. Aamulla tein nega testi mutta oireilua olisi taas. Oviksen jälkeen mulle iski IHAN SAIRAS VÄSYMYS. Tämä isolla fontilla koska tää on tautista, 12h yöllä unta ja päikkäriä päälle ja saatan torkahdella milloin minnekkin esim. suihkussa oon nukkunut, ei vesivahinkoa onneksi.Lisäks hajuaisti on jotenkin herkkä ja hajut on tosi vahvoja. Kahvin haistan vaikka ulko-oven toiselle puolelle, tosin olen alkanut taas juomaan kahvin sokerilla, ei se muuten mene. Sama juttu viime kerralla kun odotin. Pahoinvointia on välillä, aaltomaisesti? Hikoiluttaa, iho kiiltää ja valkovuotoa on sitten pikkasen paljon... Aika selvä peli mun mielestä mutta saattaahan ne menkat sieltä kuiteskin alkaa ja taas saadaan yrityskertoihin yks tukkimiehen viiva lisää. Katsellaan, ehkä vähän taas hosuin ton testin kanssa taii sitten menkat alkaa vkl aikana.
 
Pakko vastailla nyt tähän, kun kuumeiluvaiheessa kovasti lueskelin näitä oireiluosioita. Mulla siis kierto ollut 29-30 päivää ja nyt yk3 plussattu. :)

Mulla siis plussakierrossa aikaisemmista negakierroista poiketen seuraavaa:

-kp 21 - 22 (dpo 5-7) heräsi ensimmäiset ajatukset mahdollisesta raskaudesta, kun aamulla ja aamupäivällä selvä verenmaku suussa. Lisäksi hiukset alkoivat rasvoittumaan hirmu nopeasti. Lisäksi yöhikoilu alkoi (sitä ollut ennenkin ennen menkkoja, mutta nyt jonkin verran voimakkaamapaa) ja epämääräiset vilunväreet. Nämä alkoi siis kaikki kahden vuorokauden sisällä.

-kp 25 huomasin että olen poikkeuksellisen lyhytpinnainen (tätä muutenkin ennen menkkoja, mutta nyt siis aivan hermoheikko olo) ja koko ajan on nälkä.

-kp 27 huimausta jopa istuessa.

kp 28 r-testiin haalea plussa ja kp 29 digitestiin raskaana 1-2vko

Mutta näistäkin tuo verenmaku oli tosiaan vain yhtenä päivänä. Ainoa asia mikä piti epäilyä raskaudesta yllä, oli tuo hiusten nopea rasvoittuminen, joka jatkuu edelleen.
Menkkakipuja ei myöskään ollut (ei ole aina ollut kummoisia muutenkaan), vain satunnaista hädin tuskin huomattavaa vihlontaa silloin tällöin.

Lämpökin pysyi koko ajan ihan normaalina ja vasta muutama päivä plussauksesta nousi 37 asteeseen ja vähän yli ja samalla sainkin sitten kunnon flunssankin.


Plussatuulia kaikille! :happy:
 
Hei, itsellänikin on mietityttänyt mitähän tästä kierrosta oikein tulee.

Nyt on siis menossa kp 26/28-30 eli kuukautiset normaalikierron mukaan joko torstaina tai perjantaina. Raskaustesti odottaa kaapissa.

Ovulaation jälkeen on ollut erilaisia tuntemuksia, nyt parina iltana on ollut todella kipeät vatsakrampit, joita olen pelästynyt kovasti. (Kääntyessä selälleen kipu tuntuu enemmän vasemmalla puolella.) Olen nyt viikon aikana mennyt ennen puol kymmentä umpiväsyneenä nukkumaan, joka on minulle yökukkujalle ihan outoa.

Rinnat on sellaiset pinkeät, koskettaessa tuntee pientä nipistelyä. Kuin tennispallot!
Mieliala, ei kommentteja, vaihtelee laidasta laitaan :biggrin

Sitten on nää nälkä, vilunväreet. Hajut ei pahemmin yökötä, mutta se kokonaisvaltainen etova olotila. Vatsassa velloo, nieleskelyttää.

Tottakai raskaustesti polttelisi tehdä, kun sellainen on tuolla, mutta jospa vielä kuitenkin odottelisi.
 
Oon etsiskellyt mihin keskusteluun voisi tulla jännittämään tulisiko se plussa vai ei? Toista lasta yritämme ja nyt on kp 24/32. Joo, testin oon jo tehnyt. Eihän sitä malta, vaikka tietää et näillä päivillä vielä nega tulee. Niinkuin tuli. Mies sanoi et sä oot niin raskaana, kun kp 20 alkoi hirmuinen flunssa. Nenä on aivan tukossa kun nukkumaan mennään ja päivälläkin. Erityisesti illalla. Esikoisesta oli myös nenän tukkoisuutta. Joten siksi hän niin kovasti nyt uskoo plussaan. Hajuaistista en voi sanoa mitään tämän tukkoisuuden vuoksi. Välillä nippailee alavatsaa. Jännittää, olisipa mies oikeassa. En halua itselleni ladata suuria odotuksia, ettei sitten tule pettymystä.
 
Uskomatonta, mutta totta! Plussa tuli testiin päiväpissasta. Tänään on 28/32. Onnellinen, kerrankin mies tiesi. Oli pakko testata, kun vatsassa niin kovin nippaili.
 
Koivumetsä, paljon onnea plussasta! :happy:

Hiljaisena sivusta seurailijana olen ollu nyt jo jonkin aikaa, mutta nyt on kyllä pakko osallistua keskusteluun kun niin paljon itteäkin jänskättää! :grin Meillä aloteltiin "tjottailemalla" jokusia kiertoja, kuitenkin ovulaatioita tikuttaen. Oviksia ei kuitenkaan ole aiemmin ilmestynyt, kun vasta tässä kuussa. Jännittää, että oiskohan voinut tärpätä...

KP16/DPO-1 Ovis testi näytti plussaa.
KP17/DPO0 Ovis testi näytti plussaa, tosin heikommin kun eilinen.
DPO1-2 ei oireita
DPO 3-6 Runsasta valkovuotoa ja yöhikoilua. Dpo5 suuhun ilmestyi afta, joita aiemmin ei ole ollut koskaan.
DPO7 Aivan järjetön noidannuoli iski selkään oikeanpuoleiseen fileeseen. Ärtyneisyyttä. Yököttävä olo ja valkovuotoa. Nippailua alavatsassa.
DPO8 Raskaustesti nega. Ummetusta aamulla. Illalla kipuja alavatsassa sykäyksinä. Nivelkipuja kokopäivän.
DPO9 Jatkuvasti pissalla ravaamista. Palelee koko päivän ja rinnat todella arat. Vieläkin pientä nippailua alavatsassa.
DPO10 Pissalla ravaamista jatkuvasti jälleen sekä pientä muljuilua alavatsassa. Paineen tunne alavatsassa sekä alapäässä. Rinnat todella herkkinä. Pientä pahoinvointia illalla.
KP28/DPO11 Raskaustesti nega. Pissalla ravaamista taas. Viiltäviä kipuja vasemmalla puolella alavatsaa munasarjan kohdalla, menkkamaista jomotusta huomattavasti enemmän kun aiemmin. Aika-ajoin oikealla puolella kyljessä tökkäilyn tunnetta. Erityisesti jugurtin haju kuvottaa. Rinnat vieläkin herkkinä. Valkovuotoa suorastaan lorisemalla.

Lämmöt pomppii pitkin kiertoa 36,3-36,7 välillä ilman mitään logiikkaa!

Voiko olla tärppi käyny vai ei? Normaalisti kierto on 28-32päivää, joten kannattaako jo heittää kirvestä kaivoon kun ei erityisen herkällä saanut haamun esiäitiäkään DPO11 päivänä? :confused005
 
Wiiamiilia, kiitos paljon! Sulla on tosi paljon oireita, samanlaisia oli itsellänikin. Plussa voi hyvinkin vielä tulla!! Älä huolestu vielä. Oletko tehnyt uutta testiä?
 
Kysymys limasta :D Kp 17-18 oli kunnon juoksuaika, koko ajan mielessä vain yksi asia. Samoina päivinä myös oikealla alavatsassa nipistelyä (kk sitten samanlaista kipua oli juuri toisella puolella mutta samalla kohtaa, joten luulisin oviskipua olleen? ) ja vatsanturvotusta. Limaakin tuli ihan hyvästi.

Oletin oviksen olleen tuolloin, mutta vasta nyt pari päivää myöhemmin tuli Se Sitkeä Lima. Jotain valkovuotoa ollut tähän asti, mutta nyt selkeästi sitkeämpää. Mitään vatsakipua tai suurempia seksihaluja ei kuitenkaan ole nyt ollut tuon kp 18 jälkeen, niin mitäs tämä nyt sitten on o_O Osaako joku heittää arviota, oliko ovis silloin kun oli kivut ja kiimat vai vasta kun tuli limat :grin kiva kysellä tällaisia mutta kun en testaile ovista niin olen nyt vähän pihalla.

Ja pahoittelut jos on ollut jo puhetta samasta asiasta, en ihan joka kirjoitusta ehtinyt vielä lukemaan :)
 
Minä oon ihan tosi huono näitten limojen tulkinnassa, oikeastaan nyt tällä kierrolla päässyt vasta tajuamaan miten tämä toimii, kun ainoa raskauden epäilyä aiheuttava oire on ovulaatiosta lähtien tullut kirkas sitkeä mutta vetinen lima. :) Limat on käsittääkseni aika hyvä keino seurata ovulaatiota jos ei muuten osaa olojaan tulkita, ja jos googlettaa niin löytyy tosi hyviä opetussivuja yms. mistä saa tietoa, tosin ovat vähän ällöjä että varauksella kattelkaa. :)
 
Reilu vuosi yrittämistä takana. Kierrot heitelleet ja 3 kk Terolut-kuuri takana ja nyt ensimmäinen normikierto ja sain myös oviksen tikutettua. Nyt ollut myös erinäisiä oireita:
- n. viikko ovulaation jälkeen edelleen valkovuotoa
- alavatsaa juilinut ja nippaillut
- finni leuassa :)
- tukkoisuutta yöllä
- DPO11 iski hirmuinen väsymys ja kroppa jotenkin painava, ei jaksanut tehdä mitään. Lämpö käväisi 37,3:ssa. Koiralle ruokaa laittaessa karvas tunne kurkkuun ja piti yöks-yskiskellä, Pientä päänsärkyä, hikoiluttaa helposti
- DPO12 tuli vaaleanpunaista vuotoa vessapaperiin pyyhittäessä.

Saas nähdä, liekkö taas kuviteltua kaikki, kun sai vihdoin oviksen ja hommailutkin ajoitettua oikein :pompus:
 
Tässä nyt yk 5 meneillään ja 10 päivän terolut kuuri käynnissä. Ovisplussa tuli kp 15, pupuilut sattuivat sopivasti kp 14 ja 15, joten nyt kovasti toivotaan niiden varaan että olisi tärpännyt :) Nyt siis kp 24/30 ja dpo 8. Sairastun flunssaan sopivasti dpo 1 ja se jatkuu edelleen, joten on hieman hankaluutta erottaa, johtuuko jokin "oireeksi kuviteltu" mahdollisesta tärpistä vai siitä todennäköisemmästä eli flunssasta :grin Välillä on kova usko siihen että nyt nyt tärppäsi, mutta hetkessä taas fiilis vaihtuu taas päinvastoin.

Mutta tässä joitakin "oireita" näin reilu viikko oviksen jälkeen (olipa niiden syy nyt mikä tahansa):
- alaleuka ja otsa kukkii finnejä, yleensä niitä ei ole ihan näin reilusti..
- flunssa ja siitä johtuva nenän tukkoisuus tai vuotoisuus, väsymys, jäsenien särky, paineen tunne päässä, mutta ei kuumetta.
- nenän kuivat limakalvot, verta niistäessä dpo 8 (voi johtua myös flunssasta kun nenää on niistetty hullun lailla)
- iltalämpö korkeimmillaan 37,5 (dpo 5), muuten sekä aamu,-että iltalämpö olleet 36,4-36,9 välillä. Dpo 7 dippi aamulämmössä
- nännikipu helpottanut kp 20/dpo 4 alkaen, ei enää kipeät, ei myöskään rinnat
- valkovuoto voidemaista, normaalia runsaampaa, välillä mukana muutamia "valkoisia venyviä kokkareita"
- alavatsaa oik. puolelta kevyesti jomottanut nyt maanantaina ja tiistaina, voi tosin olla mitä vaan jomotusta..:confused:

- kp 27/ dpo 11 tuli vessassa pyyhkiessä paperiin vaaleanpunaista vuotoa, menkat ilmeisesti tuloillaan :sad001 Seuraavana päivänä vuoto rusehtavampaa, niukkaa, tulee ainoastaan pyyhkiessä, ei siteeseen asti.
 
Muokattu viimeksi:
Minulla jo 1 lapsi.
Silloin ei ollut tälläistä.
Laskurin mukaan ovis olisi ollut 20 päivän tietämin syyskuussa. 29 päivä seksiä harrastimme :D normaalisti Kk alkaneet tänä vuonna 5-8 päivä.
Luulin kuukautisteni alkavan tänään, mutta tuli vain pari kertaa vessassa pyyhkiessä rusehtavaa vuotoa ja vähän phsuojaan.
Aamulla oli kamala selkäkipu, johon otin panadolia. Välillä outoja kipuja alavatsassa. Mutta eivät Tunnu samoilta kiinnittymiskivuilta kuin esikoisen raskaudessa.
Olen seksistä asti "panikoinut" ja jännittänyt olenko raskaana vai en. Halu on kova, mutta myös jännittää.

Odotanko kuukautisia vielä muutaman päibä. Vai teenkö testin? Pelkään nyt vuodon takia tuulimunaa tai keskenmenoa.Onko muilla Ollut vastaavia vaivoja ja silti raskaana?

Ja tuosta 29 päivästä asti ollut mielestäni erilaisia alkuraskausoireita.. hmmmmmmm.
 
Ikinä en ole ymmärtänyt näitä koodikieliä dpo64 ja kp167. Valottaisiko joku?
Yltä luin samoja "oletetun oviksen" jälkeisiä oireita. Samoja minulla.
 
Dpo tulee sanoista day past ovulation. Eli kuinka monta päivää on ovulaatiosta. Kp taas tarkoittaa kiertopäivää. Eka vuotopäivä on kp1. Nämä lyhenteet voi tuntua hämmentäviltä jos niihin ei ole ennen törmännyt, mutta nopeasti ne oppii ja aina neuvotaan mielellään jos ei tiedä. :)
 
Moikka kaikille, tulen tänne jännittämään kanssanne.

Eli esikoista yrittämässä, yk 4 ja dpo 13 nyt. Tein eilen testin, joka oli nega. PMS-oireet ovulaation jälkeen aika vahvat: turvonneet rinnat, hengästymistä pienistäkin ponnistuksista, nippailua alavatsassa. Toissapäivänä olin maistavinani raudan suussa ja eilen haistoin mielestäni jotenkin erityisen selvästi hajut työpaikalla. Tai sitten vaan kuvittelin haistavani, kun toiveet niin korkealla.

Eilen kuitenkin alkoi vuoto ja aika pahat menkkakivutkin siinä samalla. Vuoto ei kuitenkaan ollut normaalia tumman kirkasta ja nestemäistä, vaan rusehtavaa ja tahmaista. Myöhemmin päivällä tuli kirkkaampaa todella limaista vuotoa ja pitkin iltaa + yöllä, vaaleanpunaista limaa. Todella omituista. Normaalisti menkat alkavat siten, että ensin hulahtaa kirkas tulva ja vasta sitten kivut. Nyt kun ollaan alettu yrittämään, on menkatkin olleet jotenkin erilaiset ja alkaneet vähän niukemmin. Kertaakaan niitä ei ole kuitenkaan voinut kuvata yllä kertomani kaltaisiksi.

Tänään ei vielä ole tullut mitään siteeseen asti. En oikein tiedä, pitäisikö tässä jo luopua toivosta ja uskoa että menkat ovat alkaneet. Jotenkin vaan oireet ovat olleet niin omituiset: esim. eilen oli todella heikko olo päivällä, illalla hienoista kuvotuksen tunnetta ja tänään aamulla myös.

Tarkkaillaan ja katsellaan tässä siis. En haluaisi luopua toivosta vielä.

----------------------------------------------

31v.
Yk 4
Dpo 13
-------------------------------------------

Edit: Turhassa toivossa elin: kyllä se vuoto siitä sitten lisääntyi. Maanantain (dpo 14) testi myös nega. Eli pms-oireet vaan normia vahvempana tais olla kyseessä. Noh, uuteen kierrokseen sitten vaan. Plussatuulia teille muillekin :)
 
Muokattu viimeksi:
Kesken taisi mennä... tuli pyyhkiessä jotain sellaista paperiin mitä ei ole koskaan ikinä ollut. :sad001 ja koomisinta on että olin juuri pissimässä testiin. :sad001 tulisi sitten loputkin vuodosta pian.
 
Nostetaan tätä.

Eli tässä hyvin sekavassa kierrossa ovis bongattu kp27 reilusti kontrolliviivaa tummempana.

Kp27/dpo-1 Ovistesti reilu plussa, ei erikoisempia tuntemuksia. Talletteluja.
Kp28/dpo0 limat ja edellisyönä talletteluja.
Kp29/dpo1 Väsymys, yöllä heräsin järkkyyn mahakipuun.
Kp30/dpo2 Hetkellistä pahoinvointia, välillä menkkakipujen kaltaista, huimaus.
Kp31/dpo3 Kahvi ei maistu, menkkajomoja. Suussa maistuu oudolta.
Kp32/dpo4 Kahvi ei maistu, nippailua.
Kp33/Dpo5 jomottelee, aivan kuin menkat alkaisi. Pissattaa koko ajan.
Aiempiin oireisiin lisään että nivusissa on kipua.

Jatkuu kun päiviä tulee lisää.. :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top