Lasten oppimat taidot

Oon menossa Ikeaan ensi viikolla niin ajattelin ostaa sieltä nyt kaiken vauvakrääsän mitä tarvii, turvaportit, pistokesuojat, laatikkolukot ja kenties sen taaperokärryn jos vaikuttaa hyvältä. Jollakin tutulla oli ja sekin on mielestäni puinen. Miksei puista voisi ottaa ulos?
 
Heh. Voihan ne puisetkin tietty ottaa ulos. Meidän pojan kura/hiekkaleikeissä ei vaan kauaa puiset olisi kestäny hyvin. Usein ne jäi myös sateeseen lojumaan. Mut minä en kyllä ole välttämättä se huolehtivaisin, jos leikkikaluista on kyse. :)

Ps. En ole Plastolla töissä :D
 
Me myös ajateltiin ensin ostaa ikean taaperokärry, mutta brion kärry taitaa olla vaan kympin halvempi, joten ostetaan sittenkin se, koska se myös miellyttää silmää enemmän. Ja brion kärry tulee halvemmaksi, koska sen voi vaan hakea jostain prismasta esim, mutta jos kiertää koko ikean niin sieltä tarttuu aina kaikkea, mitä muka tarvitsee, matkaan :grin
 
Brion kärry maksaa n.30e ja Ikean reilu 20e :) Katoin äsken Ikean sivuilta ja voi olla että mekin päädytään Brioon koska se Ikean kärry oli ruman vaaleansininen :wtf: nettisivuilta ei saanut muun väristä. Vois tietty yrittää metsästää käytettynäkin,kaikkea ei viitsisi uutena ostaa yhdelle lapselle. Mua vähän harmittaa kun olen ehtinyt myymään jo niin paljon isoveljen kamoja kun ei pitänyt enää lapsia tulla lisää o_O Nyt joudun taas keräämään kaiken uudestaan!
 
Me kans ostetaan brion juurikin tuon materiaalin vuoksi. Vaikuttavat jämäköiltä. On kyllä mukavaa ostaa kaikkea kaksi kappaletta..ja monessa lasten leluja lukee: käy hyvin seuraavillekin sisaruksille..juu, ei tällä ikäerolla.

Meidän vauvan uusi taito: otan vaipan itse pois ja viskaan sen lattialle... :thumleft onneks toinen ei ole vielä keksinyt tuota.
 
Jos käytetty kelpaa niin kannattaa käydä katsomassa huuto.net! Huusin äsken itselleni brion taaperokärryn 15€ :grin . Jonkinverran niitä oli siellä myynnissä.
 
Ihanaa, tänään tuli poitsun ensimmäinen sana ja se oli ÄITI. :):)
Ei ollut sattumaa, kun sanoi sen tänään 7 kertaa ja kun kysyttiin missä äiti, niin poitsu kääntyi katsomaan minuun. Voi rakkaus.
Kyllä se liikkuminen on jäänyt vähemmälle tälläisen toisenlaisen kehittymisen vuoksi. Yleensähän se on jokotai.
 
Mulle on kans samaa sanonut moni, että A vauva sanoisi "äiti" (jo melkein pari kuukautta sitten). Mies ja minä ollaan itse kuultu ihan samaa, mutta en ole uskaltanut noteerata sitä oikeaksi sanaksi...en tiedä olisiko pitänyt :p Olen ajatellut, ettei se ole vielä mahdollista :grin Tämä toinen tyttö on siis kielellisesti lahjakas. Toistaa äänteitä/tavuja perässä täydellisesti, silloin kun jaksaa keskittyä, joten voihan olla mahdollista. On näyttänyt taitonsa myös neuvolassa.

Pitää vielä lisätä tästä "ei" sanasta. B vauva on omaksunut sen täysin. Lopettaa aina, kun sanon ei..Mutta, tekeminen lopetetaan, katsotaan äitiä ja itketään :grin Tietysti kehun aina tyttöä, kun tottelee, mutta onhan se surkuhupaisaa, että lopetetaan jotain "kivaa", koska äiti "käskee" ja sitten tulee paha mieli. Voi pieni.
 
Muokattu viimeksi:
..eikös pappa ja mamma ole niitä, joita vauvat toistavat muutenkin? Samoin kuin "tätätää"? Meillä ainakin toistetaan, enkä tosiaan ole niitä opettanut...o_O (kysyn koska en oikeasti tiedä, vaan näin olen olettanut näin ensimmäisten kohdalla).
 
Juu, munkin mielestä tavujen toistamiset kuuluu tähän ikään esim. ma-ma-ma-ma, pa-pa... ta-ta... tä-tä... tu-tu... tau-tau.. Näitä meillä ainakin höpöttelee.
 
tuossa tänään lueskelin aiheesta enemmänkin niin useammassa paikassa sanottiin, että ensimmäinen sana yleensä on äiti, isä, lamppu tai kukka. Mielenkiintoista! Olen iloinen, että se oli äiti eikä lamppu. Juuri tässä 8kk:n iässä se ensimmäinen sana on tullakseen, jos se puhetaito ollaan oppimassa ensiksi.
 
Näin on asiat kehittyneet, meinaan esikoinen sanoi 8kk ikäisenä hauva ja oli siis eka sana ja neuvolassa vängättiin ettei ton ikäiset vielä sanoja sano ja minä vänkäsin että sanoopa :D
Ilona sanoo joskus äittä tai joku sen suuntainen sana, mutta nykyään enemmän sanoo vaan hö kun ihmettelee asioita :D
 
Mie oon vältelly lamppu-sanan sanomista pojalle ettei siitä tuu ensimmäinen sana :grin Onks tää väärin... Se vois mielellään olla äiti :wink :)
 
Hahaa meillä sanottin vettä. Istuttiin kaverin kanssa keittiössä ja syötin likkaa niin tämä heiluttelee nokkamukias ja yhtäkkiä ihan selkeä "vettä". Repesin vaan nauruun koska tuo ei kyllä todellakaan tajua sanoneensa mitään. Tottakai oli silti pakko yrittää saada häntä toistamaan sitä vielä. Ei tullu uusintaa tällä kertaa. :D
 
Meillä poika toistaa vaan kokoajan "puu", "pupu" ja "abu". En usko että tarkoittavat hälle mitään. Sen olen kyllä huomannut, että ymmärtää kokoajan enemmän puhetta.

Meillä ollaan myös omaksuttu sana "ei". Poika tarkoituksenmukaisesti kokeilee sormella jotain kiellettyä ja katsoo minua miten reagoin. Jos sanon "ei", niin nauraa ja päästää irti. Hetken päästä tekee saman uudestaan:grin Lopuksi kyllä luovuttaa ja alkaa puuhaamaan muita juttuja, jolloin tietysti kehun kovasti.
 
Takaisin
Top