Unirytmi

Jes! 22.30 tissin kautta yöunille, 3.30 heräsi ja sain uneen silittelyllä ja taputtelulla. 7.45 aamutissille, josta ei valitettavasti enään rauhoittunut nukkumaan. Useimmiten nukkunut kyllä yhdeksään.
Mies nukahti puoliltaöin ja mä katselin yhdeltäkin vielä kelloa...

Edit. Ei kun se nukahtikin uusiks! Laitoin lelujen kanssa touhuamaan pinnasänkyyn ja sinne uuvahti. Tunnin oli välissä hereillä.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on nyt viikon mennyt yöt yhdellä heräämisellä, ihanaa! :happy: Ei haitannut muutaman päivän reissukaan haitannut mitään.
Tyttö menee yöunille 7-8 aikaan ja herätys on joka aamu 5-6 aikaan. Tämä rytmi sopii mulle hyvin, koska oon aina herännyt noihin aikoihin. Mut jos tulee huono yö niin silloin tulee ongelma, jos miehen täytyisi antaa mun nukkua, koska ei itse jaksa herätä vielä tuohon aikaan :grin Onneks ekat päikkärit nukutaan sitten jo 8-10 suunnilleen, joten itsekin kykenen kyllä sinnittelemään sitten tuon muutaman tunnin ja nukun sitten itsekin päikkärit :p
 
Meilläkin periaatteessa vaan yksi herätys! 21 nukkumaan ja 00.30 inisi, otin heti viereen ja nukku varmaankin koko siirron aikana kun ei elettäkään tehny hamutakseen tissiä. 5.30 heräs ja mä lykkäsin äkkiä tissin suuhun kun on aamuvuoro töissä ja halusin nukkua. :D vähän havahtu siihen kun nousin sängystä ylös mutta nukahti heti uudestaan kun iskä jäi halailemaan. :) sitte ku itsekkin oppisi ettei aina tarttis sitä tissiä tunkee suuhun. :'D
 
Meillä meni viime yö niin hyvin että tästä vain haaveilin,21-05 yhtäjaksoista unta! :gen014 Otin viereeni taas mutta kun oli jo valoisaa niin ei heti meinannut uudestaan rauhoittua,lopulta kuitenkin nukahti ja herättiin vasta kl.9! Mä jo vähän herättelin ettei aamupuuro mee liian myöhäselle ja koko päivän rytmi siinä samassa. Tyttö on nyt vähentänyt päiväunia ja nukkui eilen vain yhdet päikyt 12-15 ja thats it! Tänään nukahti vasta 13.30 saas nähdä mennäänkö taas tänään yksillä unilla.
 
Me ollaan kotiuduttu reissusta. Nukkui siellä hyvin mun vieressä. Joinakin öinä heräsi usein, mutta joukossa oli myös pari hyvää läpi yön nukuttua jaksoa. En raaski vielä alkaa kotona huudattaa... Voi että kun oli innoissaan kun pääsi tutkimaan taas kotinurkkia! Tyyppi ryömi innolla paikasta toiseen ja huuteli leluilleen ja tutuille esineille. Olen huomannut, että kun poika on tyytyväinen niin pitää sellasta omaa pärinää/kurkku-ärrää.
 
Nukkumaan 23, heräsi 03.10 ja hereillä edelleen. Kello on nyt 4.45. Ja kun se ei kitise ja itke vaan lähinnä huutaa niin että korvat soi ja pää hajoo... Voi vittu tää äitiys on aina niin ihanaa. Ja annoin puoli tuntia sitten kipulääkkeen, jos johtuu hampaista taas. Johan tässä olikin muutama hyvä yö.
 
Mä kans just hehkutin parempia öitä ja nyt viimeyö huusi alle tunnin välein ja viiden aikaan sitten päätti herätä :smiley-angry017
 
Meillä oli yksi yö ihan ihmeellinen, olin kiikuttamassa jo lääkäriin (jos korvissa jotain). Poitsu meni nukkumaan klo 20 ja heräs 0.00 itkuun. Nukkumaan saatiin sitten vasta klo 03:00! Nyt on normaalit yöt taas. Mutta lohdutonta itkua silloin yöllä väänsi. Toivottavasti Anjuska86 teillä kans jää tuohon yhteen yöhön!
 
Meillä taas voittoputki jatkuu :p nukahti 21.30 ja heräsi 6.05,noustiin 6.30 kun olin itsekin virkeä ja aamupalan jälkeen tyttö nukahti vielä tunniksi?:)
Voimia kaikille teille keillä yöt vielä levottomia,feel u sisters :Heartpink
 
Meillä kans valvottiin viimeyönä reilu tunti. Ei huudeta, ei kitistä vaan istutaan, kontataan ja seistään sängyssä äänitehosteilla höystettynä. Ei mitään väsymyksen merkkejä. Ja tämä siis klo 04-05. Aikamme tuota kuunneltua isä otti kainalonukutukseen, johon poika nukahti vartin hysteerisen huudon jälkeen. Iltaisin ennen nukahti heti vellipullon tyhjennettyään, mutta nyt hulinoi sängyssä yksinään puolisen tuntia ennenkuin nukahtaa.. Näin ne tilanteet muuttuu :rolleyes:
 
Millais teillä meni yöt? Kiinnostaa tuo unikoulu mutta kun aina jos yritän rauhotella tyttöä ilman tissiä ja mies herää likan itkuun niin kuuluu "laita tissi suuhun ei se muute nukahda" :D muutenki on tuo imetys pian loppu kun just ja just riittää tavaraa sillai että kerran päivässä saa juotua/tissi. Meillähän yö meni silleen että 21 nukkumaan, kolme herätystä ennen 23, sen jälkeen vielä 3 vai 4 ja 8.30 noustiin ylös. Äitiä väsyttää nytten. Oon tehny aamuvuoroja ja tänään olis ollu pitkästä aikaa mahdollista nukkua vähän pidempään mutta ei. Tuolla se mies vieläkin kuorsaa. Hauskaa sinäänsä että jos hän on töissä ollu niin en mä oo ainoona vapaapäivänä sanonu et noni nouses ylös likan kans ettet vaa vahingossakaa sais nukuttuu yli 2h pätkää yhteen soittoon. :D
 
Ninjakirppu,meillä otti tasan yhden yön kun vierotin yösyötöstä ja silloin valvomista tuli yhteensä noin 3 tuntia sinä yönä, mutta kyllä se kannatti,nyt ollaan viikon verran kaikki nukuttu paljon paremmin kun tyttö herää vasta 4-5aikaan aamuyöstä jolloin otan hänet viereen jatkamaan unia. Olen tuolla aiemmin tässä ketjussa kertonut tarkemmin.
Ja noi miehet! Meillä on just samanlaista että mies ei korvaansa lotkauta kun tyttö herää, nukkuu vieläpä korvatulpat korvissa :angry4 mäkin olin eilen töissä 9h iltavuoro, ei paljoa armoa annettu kun tyttö herätti kl.8, äiti nousee ku toinen ei ees herää. Silloin kun oon mennyt aamuvuoroon kun miehellä vapaata niin silloin oon tehnyt selväksi että en hoida lasta yöllä jos herää vaan olen mennyt eri kerrokseen nukkumaan! :finger: Koko perhe voi paremmin kun äiti on saanut levätä :)
 
Joo meillä myös unikoulua tarvittiin oikeastaan yksi yö ja siitä opittiin. Tuolloin huusi 1,5h. Viimeyönä oli taas vaan yksi herätys klo 06, jolloin annoin tissiä ja jatkettiin unta 7.30 saakka. Oon pitänyt rajana että klo 05 jälkeen syötän jos herättää, koska silloin on jo oikeasti nälkä 8h unien jälkeen.. Yöt on tosi vaihtelevia kyllä. Toisinaan nukutaan suoraan tuohon aamuiseen syöttöön saakka ja toisinaan taas hulinoidaan keskellä yötä.

Täällä myös kirotaan miehen toimia tällähetkellä. Hän on niiiiiin rasittunut pojan hoidosta että 1,5h kaitsemisen jälkeen tarvii 2h unet että palautuu. Lisäksi silloin kun "hoitaa" poikaa niin tarvii multa kokoajan apua, milloin on itkuhälytin väärässä kerroksessa ja milloin vaippapaketti pitää avata, milloin vellipullo pesemättä, vaatteita hukassa jne. Itse oon hoitanu poikaa aivan yksin 24/7 monta päivää kun hän on ollut työreissussa ja selvinnyt tuollaisista pienistä hidasteista ihan hyvin, vaikka onkin vituttanut. Nyt hän lähti taas pariksi yöksi pois :rolleyes: Meillä tehdään myös hampaita nyt, joten poika on aika haastava tapaus.
 
Mies kyllä hoitaa likkaa hyvin kun oon töissä mutta jos oon kotona ja käytettävissä niin oma-aloitteisuus katoaa kokonaan. :D Pitäisi aina erikseen pyytää/käskeä.
Sain nytten miehelle puhuttua järkeä päähän (sanoin että tällä foorumilla kaks on jo selvinny vaa yhdellä huonolla yöllä :D ) ja huomisen aamuvuoron jälkeen aloitetaan mekin unikoulu. Sitte ei auta enään tissit. :D
 
Meillä on ihan samanlaista tuon miehen kanssa kun teillä Ninjakirppu! Silloin kun olen poissa hoituu vauva ja isovelikin siinä samalla mutta kun olen kotona niin auta armias kun voi olla uusavuton ja luottaa siihen että kun hän ite maleksii niin mä tuun ja hoidan. Ärsyttävää ! Joskus muistutan et hei, tää on jo sun 3 vauva,kyl sun nyt jo pitäs osata syöttää! :grin
Ja tsemppiä unikouluun,toivottavasti menisi vähillä itkuilla! :rolleyes:
 
Kuulostaa tutulta toi miehen avuttomuus, kun on itse kotona ja lähettyvillä ja meillä kans tuo ukko ei herää mihinkään vaan yksin saan aamut hoitaa.
 
Minä oon nyt lykännyt ja lykännyt tätä unikoulua. Aina on mukamas huono hetki... Yöt ovat myös olleet taas parempia vaikkei ole koulua pidetty.

Nyt kävi niin, että kun olin nukuttamassa pikkujäbää, alkoi hän mennä ympäri meidän sänkyä ja pärryytellä. Eipä auttanut muu kuin nostaa pinnasänkyyn pärräämään. Itse makasin isolla sängyllä ja selasin kännykkää. Noh, sinnepä omaan sänkyyn sit nukahti!! Ilman huutoa. Jes. Näitä nukutuksia tilaan nyt lisää meille.
 
Meillä mies hoitaa viikonloppuisin ja lomillaan aamuvaipanvaihot ja minä saan halutessani jatkaa hetken unia. Mut mun on oikeestaan pakko nousta, koska lapset tarvii myös aamupuuroa ja sitä mies ei tajua tehdä ellen erikseen pyydä.. Eli siis kyllä meillä mies tekee jos pyytää, mut jos minä olen kotona niin kyllä itse saan huolehtia että ruoka- ja unirytmit lapsilla säilyy.
 
Meillä mies nousee kyllä aamuisin useinkin pojan kanssa ja itse saisin jatkaa unia. Hoitaa vaipat ja puurot ja ekan päikkärinukutuksenkin ihan pyytämättä. Ongelma tässä on vaan se että poika on kovin innokas ja äänekäs, joten en saa nukuttua. Enkä osaa nukkua korvatulppien kanssa.:rolleyes:
 
Raportti (tahtojen)taistelukentältä:
- nukahti 22.10 omaan sänkyyn pärinän saattelemana
- heräsi 23.00 huudon saattelemana
- nälkä ei voi olla, maitoa en anna
- syliin haluaa
- osoittaa parisänkyyn
- nyt en kyllä anna periksi!
- takaisin pinnasänkyyn
- huutoa pinnasängyssä
- sylittelyä (rauhoittui)
- huutoa pinnasängyssä
- sylittelyä (rauhoittui)
- huutoa pinnasängyssä
- sylittelyä
- huutoa
- silitystä pinnasänkyyn
- kovempaa huutoa
- karjumista ( etkö äiti tajuu!! Haluun pois!)
- sylittelyä, vähän rauhoittumista...
- huutoa pinnasängyssä
- sylittelyä
- huutoa pinnasängyssä
- sylittelyä
- huutoa, ininää
- niiskutusta pinnasängyssä
- nukahti pinnasänkyyn 23.30
- minä voitin tämän erän! :)

Katsotaan miten loppuyö sujuu ja montako erää on vielä edessä... Kroooh-pyyyh...
 
Takaisin
Top