Alkuraskaus ja ei pahoinvointia

Esikoista odottaessa mulla ei alkuraskaudessa ollut pahoinvointia. Se tuli kuvioihin vasta joskus 12+ viikoilla ja silloinkin lievänä. Pönttöä tarvi halata vain kolme kertaa koko raskauden aikana.
 
Minulla on kaksi lasta, eikä kummastakaan ole ollut pahoinvointia koko raskausaikana. Ei sitä kaikille tule :)
 
Mulla on 3 lasta ja yhdenkään odotusaikana ei oo tarttenu oksentaa kertaakaan. Ei kaikilla oo pahoinvointia, nauti siitä:)
 
Esikoinen tulossa ja kertaakaan en ole oksentanut. Röyhtäilytti normaalia enemmän ja jossain vaiheessa oli sellainen tulle, että ois "kupla" kurkussa, mutta ei mitään sen pahempaa
 
Alkuraskaudessa oli lievää kuvotusta hajuja kohtaan, mutta oikea pahoinvointi tuli vasta rv12 paikkeilla. Sittenpä sitä olikin reippaasti kuukausitolkulla ja oksentelua jatkuvasti. Alkuraskaus oli parasta aikaa kun ei ollut oireita arkoja rintoja lukuunottamatta (:
 
Täälläkään ei ole ollut satunnaista kuvotusta kummempaa pahoinvointia. (Tämäkin meni ohi jo..) väsymys sen sijaan sitäkin raastavampi =)
 
Laitoinkin oireiden vaihtelusta jo omaa ketjua, eli mulla ehti olla n. viikon verran etovaa oloa ennen plussaa, mutta nyt ei ole enää pahoinvointia. Oisko sitten keho reagoinut alkuun kiinnittymiseen ja kun hormonia alkoi erittyä. Itseä kyllä vähän huolestuttaa, kun pahoinvointi katosi, tosin keskenmenneessä raskaudessa (rv11) sitten taas oireet jatkui vaikka alkion kehitys oli pysähtynyt, eli vaikeaahan se on päätellä oloista mitään. Siitä nyt kuitenkin on tietoa, että alkuraskauden oireet on hyvin yksilöllisiä ja voivat kai vaihdella päivittäin/viikottain. Eli ei oikeastaan auta muuta kuin odottaa ultrausta jotta tietää, mitä siellä kohdussa on. Mutta Anskumama, voi varmasti vaihdella oireet eri raskauksissa, en huolehtisi!
 
Olen rv 5+1 ja ainoat raskausoireet ovat vähän herkemmät rinnat, hengästyn ehkä helpommin ja toisinaan alavatsaa pistää. Tuntuu siis edelleen ihan "normaalilta". Mukava kuulla, että kaikilla muillakaan ei ole voimakkaita raskausoireita. Ainakaan toistaiseksi ei ole pahoinvointia tms.
 
Ei pienintäkään pahoinvointia, mitä nyt kerran on närästänyt mutta se tuskin liittyy asiaan :)
Ensimmäisienikään kanssa ei ollut mitään oireita, mikä edelleen ihmetyttää.
Nyt menossa 8+5. :Heartred
 
Takaisin
Top