kertominen..

Mun piti eilen kertoa siskolleni kun vietettiin aikaa yhdessä, no olikin äiti jo kertonut :sad001 äitini mielestä neljäs lapsi on liikaa, kolmaskin oli elo en tiedä kuinka negatiivisesti on asian ilmaissut ja kelle kaikille.
 
Todellakin! Äiti tiesi varsin hyvin että haluan itse olla se joka kertoo kun oon valmis.
 
Miuksu... Tiedän tunteen.. itseäni ärsyttää myös se että vanhempani on salanneet tiedon minun mummolta joka siis olisi enemmän ok minulle että hän tietäisi kun joku minun omaikäinen serkkuni joka todellakaan ei pidä suutaan kiinni.. ja lopulta oon melkein varma että asia kantautuu mummoni korviin jonkun tuntemattoman urpon suusta jossain kyläkaupassa... Oikeasti ottaa niin paljon aivolohkoon että miksi ihmiset eivät tajua.. sitten tästä vielä typerämmän asian tekee se että äiti on ollut 6 kk raskaana minua odottaessa kun on edes itse kertonut omalle äidilleen... Ja sitten ei ymmärrä että minä EN halua kertoa asiasta näin aikaisessa vaiheessa......... Siis oikeasti ei mitään kunnioitusta..
 
Voi ei :sad001 eniten mua ehkä satuttaa se että kyseessä tosiaan oma äiti, jonka luulis olevan luotettava.
 
Miuksu, i feel you. Mun äiti oli, mennyt kertomaan mun mammalle. Eli äitini äidille, vaikka käskin olemaan hiljaa asiasta. Olin suunitellut mamma paketin jne. Mut ketuiks meni se ylläri.
 
Voi helvetti! Niin ärsyttävää :sad001 vaikka tää meidän onkin jo neljäs eikä niin yllätys kun esikoinen niin silti
 
Kerrottiin heti miehen vanhemmille, samana päivänä kun plussasin ja he sattuivat kylään samana päivänä. Anoppi sanoi heti että kai se oli vahinko. Jäin ihan suu auki että miten voi kukaan sanoa tuollaista. Sain kyllä sanottua että ei ole vahinko. Anteeksipyyntö tuli kyllä sitten seuraavana päivänä.

Noh, ensi viikolla kerron omalle perheelleni ja tiedän heidän jo odottavan vauvauutisia kun esikoinen on jo reilu 1,5 vuotias.
 
Jännittää, tänään pitäis kertoa äidille kun on niin hyvä sauma nyt... Sillä siis synttärit. Isälle en vielä halua sanoa, kun ens viikolla täytyy mennä siellä käymään enkä halua mitään hössötyksiä..
 
Mie en oo uskaltanut vielä kertoa. Tai "kehdannut", jotenki oon niin huono kertomaa tällaisia asioita. Esikoisen kohdalla laitoin vaan tekstarit perheelle. :D nyt ois ollu hyvä sauna kertoo miun perheelle ku oltiin kaikki koolla, mut en saanu suuta auki. Asutaan siis 300 km päässä :)
 
Sauma siis eikä sauna :D äiti tosin tänään silmäili miun mahaa siihen malliin et näinköhän arvaa jo. Ei se kyllä oo mitään vielä kyselly. Ehkä kerron sit joskus ens kuussa jos käydään taas :) kavereillekaan en oo vielä kertonut, enkä töissäkään. Eikä miehen perheellekään ole vielä kerrottu. Semmonen isosisko-paita ois kyllä aivan nerokas pistää esikoiselle päälle, sehän kertoisi miun puolesta uutiset! :wink
 
Meillä moni tietää yrityksestä kun tietää kkm:stäkin. Aina ku vähän ajan jälkeen mennään miehen vanhemmille niin anoppi aina ensimmäiseksi katsoo mun mahaa. Niinku mä en muka huomais! Taidan ens kerralla oikee pullistaa :D
 
MPOP mulla on kanssa vähän samanlaiset fiilikset omille vanhemmille kertomisesta. Haluaisin välttää mahdollisimman pitkään, sillä koen kertomisen jotenkin epämukavaksi. Siitäkin huolimatta, että tiedän uutisen olevan mieluinen. Appivanhemmille olen olosuhteiden pakosta jo kertonut, ja siitä mulla ei ollut mitään stressiä ja hyvin menikin.
 
Mä olen kertonut vasta siskolle. Häneen voin luottaa ja tiedän että asia ei ole levinnyt eteenpäin. Harmittaa joidenkin teidän puolesta että raskaudesta on lörpötelty eteenpäin. Vaikka olitte sanoneet ettei saisi. Mulla on alkuraskauden ultra 20 pvä ja jos siellä kaikki ok niin sitten kerron vanhemmilleni. He kyllä osaavat jo odottaa uutisia. Mutta muuten en vielä halua että kukaan tietää..
 
Joo, en ymmärrä et mikä siinä kertomisessa on niin "kauheeta". :D varmasti on miun vanhemmille mieluinen uutinen! Aina sitä vaan kehittelee jotain kauhukuvia et noottia siitä vaan tulee. Miusta ainakin tuntuu et kavereille kertominen on helpompaa. Appivanhemmille kertominen jännittää enemmän kuin omille vanhemmille, vaikka ne ihan mukavia onkin. Huomenna varmaan kerron kaverille jota nään. :) Iiks! Jänskättää!
 
Ja tuosta lörpöttelystä tuli mieleen ku viime raskaudessa kerroin yhelle kaverilleni aika varhain uutiset kun uteli (tiesi että ollaan alettu yrittämään). No hän oli sitten kertonut omille Appivanhemmilleen ja esim yhdelle kaverilleen joka tuli fb:ssa onnittelemaan mua! Vaikka olin nimenomaan sanonut että kenellekään ei saa vielä kertoa. Se siitä salaisuudesta sitten. Tunnen erityistä sympatiaa teitä kaikkia kohtaan, joiden "Salaisuus"on vuodettu eteenpäin, se on niiiin raivostuttavaa!
 
Me ollaan kerrottu jo lähes kaikille lähisukulaisille ja lähimmille ystäville. :D
Ja odotetaan ekaa lasta, viikot 9+4 tällä hetkellä.
Parille kaverille "jouduin" kertomaan heti plussan jälkeen kun piti samana viikonloppuna lähteä juopottelemaan... ilmoitin vaan, että voin olla kuskina kun en voi juoda ja siitähän tytöt arvas sit loput. :)

omalle äidille kerroin viikolla 5, kai. Samaan aikaan siis kerroin isälle ja siskolle.
Mies kertoi samoihin aikoihin omalle äidilleen.
Vähän myöhemmin kerroin isovanhemmilleni.
Tänään käytiin kertomassa uutiset miehen isälle ja tämän vaimolle, sekä miehen nuorimmille siskoille. Ilmeet siskoilla oli kyl näkemisen arvoset. :D (mies 30, siskot 20 ja 15.)
 
Mä oon ehkä vähän höpsö, mutta en oo kertonut muille kun parille työkaverille ja yhdelle ystävälle. Mahan näkee jo jokainen kuka vaan sitä älyää katsoa, mutta kynnys kertomiselle on valtava.
Esikoisesta ei maltettu pitää suuta kiinni ja kerrottiin heti plussan jälkeen kaikille, ja sitä kaduin koko raskausajan.
Itse henk.koht. Vihaan kaikenmoista hössötystä ja voi luoja sitähän riitti.. Nyt ollaan sitten fiksumpia.

Rv 11 ja katsotaan kuin pitkälle pystytään välttelemään kertomista :D
 
Mua rupes jo vähän kaduttaan äidille kertominen, kun jokainen keskustelu on, että "miten voit" ja "koska saa kertoo". Ensinnäkin mua jotenkin ärsyttää se voinnin kysely joka kerta. Mitä siihen pitäis vastata? Ja saako kertoa...voi prkl. Monta kertaa olen sanonut, että pitää odottaa siihen ultraan.
Tiedän, että se on innoissaan ja haluaa päästä siskoilleen ja ystävilleen kertomaan, mutta ARGH!
 
Takaisin
Top