Raskausoireet

Miehet sais kyllä helliä enemmän raskaana olevia naisia. Jos tietäisivät. Olen yrittänyt kertoa kyllä kuinka raskas olo raskaana on, mutta menee nalkuttamisen ja valituksen piikkiin. :D Toisaalta sekin saattais olla ärsyttävää jos toinen kokoajan lellisi ja passaisi :D

Täytyy sanoa että aika paljon on avautunut tässä lyhyessä ajassa raskaana olemisesta, en ois uskonut että mitä kaikkea siihen kuuluu ja kokoajan opitaan lisää. Joskus raskaus tuntuu ihanalta ja joskus miettii että miten jaksan vielä joulukuuhun.
 
Vika lause kuulosti niin hölmöltä että pakko sanoa vielä että kyllähän tää on upea juttu että on raskaana ja ei malttais oottaa että saa pienen syliin :Heartred
 
Onko teillä väsymys helpottanut raskauden edetessä? Pahin väsymys on jo onneksi ohi, mutta silti useimpina päivinä ihan poikki eikä työpäivän lisäksi paljon muuta jaksa :dead: rv15+6
 
Mulla on tänään menny hormonit vähän ylikierroksilla.. Oltiin anoppilassa, ja kun tultiin kotiin niin rupes kierrokset nouseen, kun haistoin jonkun tunkkasen hajun. Hetken pystyin kiukkuni nieleen, mutta sitten pimahdin kun mies tuli laittaan tiskit koneeseen, vaikka meinasin ite sen tehdä.
No, mies katto vähän aikaa suu auki, ja rupes sitten siivoon, kun olin niin ärsyyntyny epäsiisteyteen. :D
 
Täällä nyt koiran yöunet jatkuu. Illalla nukahan jo joskus yhdeksän pintaan, tosin heräilen jo ennen puolta yötä sata kertaa kuselle. Sitten puolen yön jlkn piti kasata armoton tyynyläjä polvien alle, että sai jalat koholle. Ja ne unet mitä näin, vaikka osittain luulin olleeni hereillä! Ihan outoja! Olin mm. lapsuudenystäväni kodin takapihalla tutkimassa löytyykö sieltä mustaviinimarjapensaita ja herneitä, joita käytiin siellä aina syömässä. Sitten siirryin oman lapsuudenkotini pihalle. Sieltä oli kaikki omenapuut kaadettu ja tehty isoista koivupölleistä "puita". Näissä pöllipuissa oli ylhäällä kiinni laatikoita, joissa lasten muovisia ulkoleluja... sitten tuuli puhalsi niin että koko pöllipuu kaatu tien yli puron päälle, jossa ruukasin lapsena leikkiä...

Ja muutaman kusireissun jälkeen unet jatkui siten, että liityin Ruotsissa vastikään murhatus 17v Lisan tapaukseen, ja veivasin henkeni kaupalla pyörällä karkuun jossain tehdasalueella... sitten olin joittenkin tamponien kanssa kyttäyskeikalla, mutta toverini sytyttelivät kaikki valot taloon, jossa meidän oli tarkoitus olla pimeässä, ettei meitä olisi huomattu. Kiertelin sammuttelemassa valoja, mutta katkaisijoita ei meinannut löytyä, ja lopulta totesin koko kyttäysidean jo menneen... Mieheni työpaikalla (merellä) piipahdin myös. Ja lopuksi oltiin mieheni kanssa paneskelemassa, mutta ei päästy ihan asiaan, kun huomattiin, ett ollaankin vähän näkösällä paikalla ja isäni näkee meidät. jhuu.
 
Väsymys helpottaa kun pääsee lomille, teen nyt osa-aikaistyötä joten oon huomannut että kun on töissä on ihan loppu ja kun on enemmän vapaata niin ei ole väsynyt ollenkaan. Joten fyysinen rasitus kuluttaa normaalia enemmän ja kun pääsee lepäilee niin johan helpottaa.
 
Mä olen päässyt tähän asti helpolla *koputtaa puuta*. Viikkoja on nyt 13+4 ja pikkuhiljaa alkaa tulla epämiellyttäviä tuntemuksia. Muidenkin mainitsema fyysinen rasitus vaivaa entistä enemmän ja vatsan alueella on outoa "kiristelyä" ihan lepotilassakin. Olo on jotenkin raskas. Kai se on ihan normaalia, kun paikat venyy...

Jos mieheltä kysyttäisiin, niin hän saattaisi mainita myös heikot hermot ja lyhentyneen pinnan.
 
Oon myös huomannu, että fyysinen rasitus ottaa melko koville. Ei sitä tarvi paljookaan tehdä, niin on loppupäivän ihan puhki.
Mulla on ennestäänkin lyhyehkö pinna, mutta nyt on päiviä kun se on entistä lyhyempi. Hermo menee välillä hyvinkin helposti.
On ollut muuten jännä huomata, millasta kyytiä kynnet kasvaa näin raskaana ollessa :eek: tuntuu että vähän väliä saa olla leikkaamassa lyhyemmiksi..
Ja hiuksista sanotaan, että ne vaan paksuuntuu odotusaikana, kun niitä ei sillon juurikaan putoile, mutta kyllä mulla vaan putoilee ihan tavalliseen tahtiin. Alkuraskaudessa lähti oikeen urakalla, että luulin kaljuuntuvani..
Rv 16+5
 
Minäkään en oo huomannu hiuksissa mitään muutosta. Samallabtavalla lähtee ku muullonki että suihkuritilät täynnä... Eipä maha olla maksuuntunukaan yhtään millään muotoa.

Herään nyt noin parintunnin välein kuselle yöllä. Ja tosi äkkiä tulee täyden rakon tunne vaikka ei sieltä sitte tuu ku säälittävät pikkupisut
 
Mun jalat on edelleen kovin kipeät ja turvonneet, kyykistyminen hankalaa jne. Joskus tuntuu että suoni poksahtaa ja sähköiskuja.. Luin että magnesiumlisä saattaa auttaa. Ootteko kokeilleet?
 
Mulla kahdessa edellisessä raskaudessa (odotin poikia kummallakin kerralla) hiukset pysyi kyllä päässä. Juuri yhtään ei putoillut koko odotusaikoina, ja itseasiassa juuri se hiusten päässä pysyminen oli myös niitä ensimmäisiä oireita, kun aloin raskautta epäillä.
Nyt kun on menossa kolmas raskaus, niin en meinannut uskoa koko raskaustestiä, koska hiuksia lähti ihan kamalan paljon. Suihkun lattiakaivo jatkuvasti tukossa..
Sen sijaan naamassa on aina ollut finnejä mielinmäärin. Välillä tosin vähän rauhoittuu, ja sitten taas ilmaantuu kamalia mollukoita.
Mulla siihen jalkapohjien kipuiluun auttoi rasvaaminen. Magnesiumlisästä en uskalla sanoa mitään, mutta ainakin suonenvetoihin auttaa jos niistä kärsii. :)
 
Mulla tukkaa lähtee niin et mietin just et lienen kalju tossa ens vuoden puolella :O Kaikki kaverit hehkuttanu aina kuin hyvin hiukset voi. Paskat! Kuivaa hamppua ja irtoo niin et joka paikka täynnä niitä.
 
Odottakaas kun synnytys ohi - se on hyvästi hiukset! :D
Ei vaan, sillon niitä lähtee sitten koko raskauden edestä. Joten varautukaa te, joilla hiukset pysyy toistaseksi päässä. Voi löytyä päästä kaljuja läiskiä...
 
Kyllä sitä sillon voi helposti joku kriisi iskeä. Ja jos ennestäänkin ollut paksu tukka, niin voi sitä hiusten määrää mikä päästä lähtee.. Imurikin menee äkkiä tukkoon.
Hiuksia ei uskalla harjata, eikä koskea muutenkaan. Hyvä jos pestä uskaltaa, tai edes kuivata. Mulla oli joskus tosi paksu tukka, mutta nykyään yli puolet lähteny siitä.
 
Onko muilla tullut maitoa jo rinnoista? Mulla on nyt kahtena iltana tullut terniä nukkumaan mennessä.. Hurjaa :D Outoa kun niistä ole koskaan ennen tullut mitään niin jännä tunne kun yhtäkkiä alkaa valua jotain, onneksi määrät ei ole isoja.

Rv 18+4
 
Pauliina: vielä ei ole täällä tullut, mutta ihan tavallista tuo on. Se on juuri sitä kaikkein rasvaisinta äidinmaitoa, ja vauvalle erittäin hyväksi. :) maitorauhaset alkaa toimia ja valmistautua imetykseen :)
 
Mulla on lähipiirissä käynyt niin, että on raskauden myötä lähtenyt hiukset kokonaan, eivätkä ole kasvaneet takaisin. Ehkä tästä syystä mua ei ainakaan vielä stressaa hiusten mahdollinen oheneminen.
 
Takaisin
Top