Kesäkuun kuulumisia

Plääh, poju on oppinut repimään aurinkolasit päästä, ei anna olla sekuntiakaan. Niin hienosti antanut olla viimeiset 2 kk, luulin että tottui jo, mutta mitä vielä! Noh, ostimme sitten sellaisen "kalastajalakin" eli lierihatun, jonka saa solmittua naruilla leuan alta. :)

Poika harjoittelee sanoja. Osaa melkein sanoa koiramme nimen ja yllättäen "varpaat " :D ei äitiä tai varsinkaan isiä vaikka kuinka jankataan :D välillä kuulostaa, niinkuin sanoisi äiti, mutta en tiedä osaako yhdistää sanaa minuun vai hokeeko muuten vaan. Kuuntelee tosi tarkkaan kun puhun ja toistan tiettyjä sanoja. :) äitiinsä tullut, minä olen sanonut ekat sanat jo 6 kk, olikohan ne äiti ja kakka tms :D poika nyt 7,5 kk. Ei osaa kunnolla vielä ryömiä, kääntyy napansa ympäri ja joskus etenee muutaman sentin jos oikeanlainen alusta.
 
Meidän typy rakastaa nalleja. Nalle kuin nalle saa aina aikaiseksi mielettömän kikatuksen. Samoin oma pallo ja kylpyankka on tosi rakkaita. Ne kaivetaan joka päivä lelulaatikosta ja niiden perässä on kiva ryömiä.
 
Tänään olis tiedossa reissu Korkeasaareen ! Mukaan lähtee pojan kummitäti, mun kummityttö ja tietysti oma pikkumies :) Vähän stressaa taas noi ajomatkat vaan... Meiltä kun on sellanen 1,5h matka suuntaansa autolla ja rakas lapseni ei kovin hyvin enään kaukalossa pitkään viihdy kun estää liikkumista :P Sillon mökiltä tullessa tosiaan huusi koko matkan 2h täyttä huutoa :eek: Täytyy ajoittaa lähtö sillain että nukkuisi toiset päikkärit autossa... Josko viihtyis pidempään tyytyväisenä :)
 
Jos sulla on kantoreppu tms. suosittelen ottaa mukaan! Oli niin paljon nähtävää ettei Aleksi viihtynyt vaunuissa lähes lainkaan. Ja sit siinä isossa talossa keskellä saarta löytyy lastenhoitohuone sekä karhujen luona hyvä sisätila eväidensyöntiin ja toinen lastenhoitotila. Kannattaa syödä joko omat eväät tai sit se buffetti siinä isossa talossa. Ne hampurilaisjutut siinä karhujen vieressä olevas kahvios oli hirveitä!
 
Kiitos vinkeistä Stork! Joo, kantoreppu on lähdössä mukaan rattaiden ohella :) Omat eväät mukaan ja sit ennen lähtöä ajateltiin jossain käydä syömässä :) Toivottavasti olis hyvä ilma. Ainakaan ei ole luvannut sadetta, mutta mistäs noista koskaan tietää...
 
Mukavaa reissua :) Meillä olis ens su lähtö reissuun, ja samoin mietin jo nyt automatkoja. Huudolla kun meillä taas pääosin matkataan :sad001 Otan jo etukäteen selvää jos pystyis vaihtaan junaan. Ite kun en ole kuskina. Pientä varasuunnitelmaa jos tuntuu menevän ihan puihin :D
 
Mukavaa reissua Ronja :) toivottavasti matka sujuu hyvin! Meillä loppukesästä edessä n. 4 h ajomatka, tietty ainakin yksi tauko välillä, hirvittää jo valmiiksi :D
 
Hienosti meni reissu ! :) Poika tykkäsi kovasti eikä itkenyt kertaakaan menomatkalla eikä korkeasaaressa. Tykkäsi katsella rintarepusta maisemia, lähinnä vastaan tulevia ihmisiä ja joitain eläimiäkin jos tarpeeksi lähellä sattuivat olemaan :) Harmi vaan että eläimet olivat kovasti piilossa eikä nähty esim apinoita eikä karhuja ollenkaan :sad001 Ja noh, kotimatka olikin sitten taas suoraa huutoa 1,5h :sad001 itku pitkästä ilosta vissiin... :P Ei ole noi yhtään pidemmät ajomatkat kyllä mun pojan mieleen.
 
Mekin käytiin Korkeasaaressa tänään Autumnin ja hänen poitsunsa kanssa. Oli pilvinen ja melko viileä ilma, mutta se sai kyllä eläimet vähän aktiivisimmiksi. Otettiin ruuat ja välipalat pienille mukaan ja kahvilat lämmitti niitä vaikkei mitään ostanutkaan. Melkein joka wc-tiloissa oli myös hoitotaso ja Ravintola Pukin kellarissa oli ihan kunnon lastenhoitohuonekin. Puettiin riittävästi päälle ja aina mentiin aina tarvittaessa lämmittelemään mm. Amazonia taloon.
Typy ei ihan aluksi ymmärtänyt mikä eläintarhan idea oli, mutta kun näki Amazoniassa gundit (pienet sopulin kaltaiset jyrsijät) jotka loikki pesäkivellään ja juoksi ympäriinsä, ne sai neidin ihan kikattamaan riemusta. Samoin apinat oli ihan älyttömän kivoja kun ne hyppi oksilla. Rintareppu oli tosi hyvä noissa trooppisissa taloissa ja siitä oli helppo katsella eläimiä. Ulkoaitauksista pienet huomasi helpoiten isot eläimet, esim kamelit jotka tuli ihan lähelle poseeraamaan.
Pienet oli kyllä ihan puhki kun lähdettiin kotiin, niin vauhdikas päivä heillä oli.
 
Meitin pikkuneiti testailemassa uutta istuintaan :) britaxiin nyt sitten päädyin ja ihan hyvältä vaikutti noin äkkiä tutkailtua. Käyttöön ei ihan vielä tule kun neiti mahtuu vielä hetken kaukaloonsa :) saa selkä menosuuntaan aluksi ja menee 36kg saakka. Katsotaan sitten millainen on käytössä, luotan britaxin merkkiin kuitenkin sen verran että petyn kyllä jos ei olekaan kestävä ja helppo.. hintaa oli muistaakseni 390 mut jollyroomista alesta tilasin 250 eurolla :)
 

Liitteet

  • 1435305279851.jpg
    1435305279851.jpg
    49.7 KB · Katsottu: 21
  • 1435305299279.jpg
    1435305299279.jpg
    43.3 KB · Katsottu: 20
Mää oon miettiny kans tuota lilliputtis! Ja oon tullu siihen tulokseen, että vaikka naama menosuuntaa on niin testissä on tullu erinomainen! Joten ei se aivan susi voi olla. Ja kyllä meinasin tuommosen palkki istuimen hommata :) Testejähän ne tekee sen takia, että nähdään se turvallisuus nuissa ja mitä voidaan suositella niiden perusteella! :)
 
Pakko kertoo ku eilen piknikillä nauroin melkein pissat housussa tota poikaa :D mukana oli siis myös mun kummipoika (6kk) ja hän on oppinut kiljahtelemaan kovaa ja korkealta... Hän siinä sitten alkoi ääntänsä avaamaan hihkuen ja kiljahdellen... Aleksi katsoi pitkään, jähmetty, veti suun pielet alaspäin ja alkoi parkumaan :D Kummipoika taas alkoi nauramaan sitä kun Aleksi alkoi itkemään... Ja siitä itkusta ei meinannut tulla loppua. Noh, kohta kun tilanne oli rauhoittunut niin sama toistui taas ! :D Voi pientä, hän säikähti niin kovasti toisen äänenavausta ja meitä aikuisia nauratti ihan kauheesti :P ja just se vielä kruunas sen että kummipoika alkoi nauramaan kun toinen alko itkeä ! Hahah :D
 
Meillä kävi vähän samalla tavalla :D Meidän poju oli just oppinut kirkumaan ja oltiin isommalla poppoolla ravintolassa syömässä. Meidän vauvakaveri istui syöttötuolissa meidän vieressä ja aina kun meidän mies kirkui, toinen alkoi itkemään. Eikä kyllä täältäkään mitään sympatioita irronnut toista kohtaan. Kaverin piti vaihtaa pöytää kun ei olisi tullut kenenkään syömisestä mitään :D Ja pikkuisen kyllä mietitytti muut ravintolan asiakkaat. Nekin varmaan nautti ihan täysillä kun yks tyyppi kirkuu vieressä :D
 
Jaa muidenkin vauvat harrastaa tuota sopraanolaulantaa :D kuulostaa lähinnä miltä kuvittelisin lentoliskojen kuulostaneen muinoin... Oikeasti korvat välillä piippaa äidillä.
 
Oon yrittänyt etsiä sen minän, josta olen aiemmin pitänyt eri tavoin huolta. Se minä on vähän jäänyt taustalle, koska on joku joka menee aina sen edelle. Ja toisaalta en ole löytänyt sitä katsoessani peiliin, olen nähnyt siellä jotain inhottavaa. Kun lopulta löysin itseni ajattelemasta, että sen lisäksi etten kaipaa viihteelle, en myöskään halua mennä sinne, koska olen tällainen nuutunut kasa... Ajattelin että edes pala siitä vanhasta minästä pitäis kaivaa esiin, jo ihan tuon kaikista tärkeimmänkin takia.

Olen siis pyrkinyt aamuin ja illoin pesemään kasvoni ja hampaani. Hoitamaan jalkojani. Värjäämään juurikasvuni. Laittamaan joskus ripsaria. Uskaltautunut pukemaan päälle jotain muuta kuin eri värisiä imetyspaitoja - kyllä se mekonkin kanssa kotioloissa imetys onnistuu. Olen tehnyt ruokaremontin, katson mitä syön ja syön riittävän usein. Tämän johdosta on jo pudonnut painokin hieman, ei huimaa vauhtia, mutta puoli kiloa viikossa on tavote ja se on riittävän hyvä. (Ja jos joku ajattelee miten voin laihduttaa samalla kun imetän - en laihduta. Apunani on www.kalorilaskuri.fi - "Ruokavalio terveelliseksi" - jota suositellaan imettäville ja raskaana oleville normaalilaihdutuksen sijasta. Se vaan pudottaa kiloja kun syö rasvapalojen sijasta esim. raejuustoa :D)
 
Aaaargh, mun on pakko saatava jostai "väritä mielenrauhaa" vai mikä ihmeen aikuisten värityskirja se oli !! (Hiton äääityliit ku houkuttelleevat xD) :D jos se oikiasti auttaa saamaan ajatukset pois päästä :D ja nyt tein jäätelöä (kermaa ja kondensoitu maito) ku äiti tullee huomenna :) sitte pitäs vielä kaupassa käyvä jos meinoopi täytettyjä paprikoita tehä! :D
Ja jesh! 5kg on tippunu paino, ruokavalion muutoksella!! :) hyvä minä!
 
Ennen heinäkuun ketjua hihkasen viel tähän, et Idapa mäkin oon tehnyt nyt paljon noita jääteöitä (vaikka en äitylit-ryhmään kuulu, tuli vastaan ohje). Vadelma-tummasuklaa ehdoton lemppari tähän astisista :D
 
Takaisin
Top