Kosinta

Näitä olikin kiva lukea :)

Täällä ei olla vielä kosintaa saatu, mutta vihjailua senkin edestä. Todennäköisesti se tullaan sitten joskus päättämään yhdessä vaikka telkkua katsellessa :D mitään yltiöromanttista on varmaan turha odottaa, enkä mä tiedä vaatiiko se edes sitä :)
 
Mä olin ihan varma että saan kosinnan kotisohvalla koska mies ei ole mikään romantikko. Pääsipäs yllättämään, sillä oli varannut lasi-iglun Lapista tykkylumen keskeltä. Kosi polvilleen auringonlaskun aikaan lasikaton alla kysymällä tulisinko hänelle vaimoksi. Sormus oli juuri sellainen kuin olin halunnut ja mies pujotti sen nimettömääni. Olin ihan häkeltynyt enkä meinannut saada sanaa suustani, mutta kihloihin päästiin ja kirkko varattiin heti kun päästiin takaisin kotiin.
 
Mieheni (silloinen avopuolisoni) kosi minua kun olimme olleet jo seitsemän vuotta yhdessä. Minä opiskelin silloin ja rahat olivat tiukilla, mutta olimme silti aina yrittäneet järjestää jotain kivaa ja romanttista tekemistä vuosipäivinämme.

Tällä kertaa päätimme yhdessä lähteä katsomaan meidän vanhaa kouluamme jossa aikoinaan tapasimme ja lähteä siitä sitten pienelle iltakävelylle lähialueelle. Asuimme siis tavatessamme koulun asuntolassa ja koulun läheinen kyläalue oli meille ennestään hyvin tuttu.
Kävelimme muutaman kilometrin lenkin ja samalla juttelimme niitä näitä ennen kuin palasimme koulun pihalle (jossa meillä oli auto parkissa). Mies sanoi että käydään vielä kerran katselemassa paikkoja ennen kuin lähdetään kotiinpäin. Hän vei minut koulun sivuoven portaille jossa ensipusutkin monta vuotta aiemmin vaihdettiin. Siinä hän sitten polvistui, pyysi vaimokseen ja ojensi ihanan sormuksen. Minähän tottakai suostuin heti kun kyyneleiltäni kerkesin.

Kun lopulta mentiin takaisin autolle hän avasi auton takakontin ja siellä oli odottamassa kylmä pullo skumppaa, ruusuja ja suklaata. Päätettiin silti että niitä ei nautittaisi silloin, vaan että menisimme ensin kotiin. Kotimatkalla poikkesimme vielä vanhempieni luona (asuivat matkalla) ja kerroimme heille hyvät uutiset.

Kyllä ne juroimmatkin miehet joskus osaa ihanasti yllättää... :love7

Häitä juhlittiin kaksi vuotta myöhemmin.
 
Mieheni kosi aikoinaan, kun vuosi vaihtui. Olimme olleet seitsemän vuotta yhdessä, ja vähän jo odottelinkin sitä. Mies oli aina sanonut, että kun hän kosii aletaan myös suunnitella häitä, eikä olla vuositolkulla kihloissa. Niinpä menimmekin siitä tulevana kesänä naimisiin. Jälkikäteen myönsi aikoneensa ensiksi kosia ystävänpäivänä, mutta ajatteli että kesähäitä varten tarvitaan ehkä hieman enemmän suunnitteluaikaa. Onneksi kosi uutena vuotena :joyful: Se extra puolitoista kuukautta tuli kyllä tarpeen. :hilarious:
 
Taustatietona, että mä en oo koskaan haaveillu meneväni naimisiin ennen kuin nykyinen mies tuli ja alkoi pehmittää mun päätä. :p

Yks sunnuntai olin töissä ja työkaveri kysy päivämäärää. Kerroin, et 02.02.2020 ja heitin perään, että onpas hauska, pitäskö mennä naimisiin. :grin Siitä se ajatus sitten lähti.

Kotona esittelin idean miehelle, joka sohvalla kebabrullan kanssa poti krapulaa. :hilarious: Tarkotus oli mennä naimisiin sitten joskus, kun on rahaa, mutta tultiin siihen tulokseen, että koska korona ja orastava vauvakuume, eikä kumpikaan oikein moisesta krumeluurista piittaa, pistetään rahat mieluummin autotalliin ja kun löytyi vielä teemaan sopiva päiväkin, niin karattiin 12.02.2021 maistraattiin. Seuraavana päivänä kahvitettiin lähimmät perheenjäsenet ja illalla juotettiin muutama lähin ystävä. Ihan oli meiän näköset karkelot. :love017
 
Meillä on ollut aikalailla salamarakkaus ja salamasuhde, että varsinaista yllätyskosintaa ei koskaan tullut, koska aika alusta asti oltiin sitä mieltä yhdessä, et naimisiin mennään jossain vaiheessa. Kuitenkin "kosinta" tapahtui 2018 kesällä kun käytiin Nautelan koskella vähän käppäilemässä. Käveltiin sitä jokilaakson ja pellon välistä polkua kohti lintutornia, ja mies oli siinä kohtaa mun takana sitten noukkinut mukaansa timotein tai muun paksun heinän ja muotoillut siitä "sormuksen", ja kun päästiin lintutorniin niin sitten polvistui siellä ja pyysi vaimoksi :D
 
Takaisin
Top