La tammikuu 2016

Maajo, minunkin piti tilata se peitto. Toivottavasti nyt kyytiläinen pysyy mukana ja pääsee käyttämään peittoaan..
Toivottavasti... Mä aattelin että sen peiton sitten voi jemmata odottaan tai myydä jos huonosti käy.


4 yötä enää neuvolaan ja ultraan, onneksi on heti aamusta.

Hellu94 mää kanssa asun maalla mut täällä ei onneksi oo vielä pahemmin paska haissu tai sit tuulet on olleet suotuisat.
 
Tulin neuvolasta. Jollei se magnesiumin nappailu ala helpottaa nopeasti, niin käski soittaa terveysneuvontaan tai mennä päivystykseen, että laittaisivat tippaan. En oo kuivunut vielä, mut sanoi, et voisi saada olon tasaseksi ja ees ns. nollattua tilanteen. Oksensin ennen neuvolaan lähtöä mahan tyhjäksi, jonka johdosta myöhästyinkin vähän ja kotimatkalla piti kyykistyä puskaan kyökkimään. Tää on aivan perseestä suomeksi sanottuna :'( Ei meinaa jaksaa. Kaikesta oksentelusta huolimatta reilu 2kg puskenu painoo ja tänään 8+0 (varhaisu. mukaan 7+3). Ihan kiva. Musta tulee oksentava sotanorsu.
 
Viime vuoden pakastemansikat maistuu todella hyviltä näin jäisinä. Työkaveri antoi vinkin, että kannattaa kokeilla pakastemarjoja. Ja tosiaan hyvälle maistuvat ja alas menevät. :smiley-bounce016
 
Voi tissikipu. Tää on jo aika tuskasta :D repäisykivutkin jatkuu, eilen yskiessä repäs ja ai hitto kun sattu :eek: nälkä alkaa piinaamaan pahiten illalla kun pitäs mennä nukkumaan.. Ja väsymys, voisin nukkua kellon ympäri. Ei vaan oikeen voi kun on toi esikoinen hoidettavana, onneks pian pääsee päikkäreille :D
 
Mä oon ollu koko viikonlopun ihan veto pois. Ei kauheesti kiinnostanu edes tv:tä kattella. Tänään jos yrittäis vaikka lähtee vähän liikenteeseen. :)

Äitiyspakkauksesta, me ei vielä tiietä, että otetaanko vai ei. Ainoo mikä on omasta mielestä hyvä, niin lämpöpussi. Hirmu isoja vaatteistä siinä äp.
 
Sen verran isoja, et meidän kolmevuotias mahtuu vielä pyykkipäivänä oman äitiyspakkauksensa yökkäriin :D Vähän lahkeet lyhyet, mut ei muuta ongelmaa :P
 
Taylorlube, Meillä on synttärikaimat! Meidän poju on syntynyt samana päivänä. Nyt voidaa jännittä syntyykö meidän kakkoset myös samana päivänä! :D

Tänään meni jotenkin usko tähän raskaana oloon ja piti käydä ostamassa uusi raskaustesti. Pamahti kyllä niin selkeät viivat apteekin tikkuun ettei voi olla epäselvää etteikö olis raskaana. :D Tänään viikkoja 5+3 :) Ja kaksi viikkoa varhaisultraan, miten sinne asti jaksaa oikein odottaa!
 
1820: tsemppiä ja halauksia :)

Äitiyspakkaus: esikoisesta otin ja olihan se kiva kotiin saada, mutta en siitä käyttänyt kuin toppapukua, lämpöpussia ja kynsisaksia :) Muutoin vaatteet olivat niin väärän mallisia. Toppapuku yms. vielä tallella, joten pakkausta ei tällä kertaa oteta!

Jada: oletkos akupunktiota harkinnut? Minä olen menossa huomenna konsultaatioon ja tehdään sitten suunnitelma hoidoista, jotta saataisiin tämä huono olo ruotuun ja mieli kohenemaan!
 
Tammimamma kuullut siitä oon, tarvii varmaan harkita. Onkohan se kamalan kallista? Kerro sun kokemuksia sit heti! Mä hajoan tähän.
 
Hei tuli muuten noista varhaisultrista mieleen. Tehtiinkö teille samalla sisätutkimusta? Mulle se lääkäri teki nyt jo, niin ei välttämättä tarvii mennä sillon rv 15, lääkärille.
Ja onko teille puhuttu kohdun asennosta mitään? Mulle sanottiin jo esikoista odottaessa että taaksepäin kallistunut, olin senkin ihan unohtanu kunnes se lääkäri sano siitä taas :)
 
Ja vielä ).(: olin tänään "neuvolassa" eli yksityisellä lääkärillä, joka tulee raskauttani täällä ulkomailla seuraamaan siihen asti kunnes muutetaan takaisin Suomeen. Kaikki oli hyvina ja ultrasikin minut vielä: pikkuinen oli kasvanut tuplasti alkuraskauden ultrasta ja sydän sykki kovasti :Heartred Otettiin paljon kokeita ja varattiin niskaturvotusultra 25.6 (rv tuolloin 12+0) jolloin otetaan myös veriseerumi. Suomessahan tuo veriseerumi otetaan jo ennen ultraa, jotta siellä saadaan tulokset samantien. Ja tuloksista riippuen sitten tarvittaessa NIPT.

Pahoinvointi: Lääkäri myös antoi vinkin, että mikäli limsat ja kylmä auttaa oloon niin kannattaa esim. kokista pakastaa jääpaloiksi ja niitä sitten imeskellä pitkin päivää!
 
Mulla tehtiin edellisessä varhaisultran yhteydessä sisätutkimus, mutta ei silloin puhuttu mitään että siihen viikon 20 (vai millä viikolla se eka lääkäri nyt on) ei tarttis mennä. Eikös ne kato kuitenkin siinä eassa lääkärissä että kohdunsuu on vielä kiinni, ni aika oudolta kuulostais jos varhaisultran sisätutkimus korvais sen? :eek:
 
Jada: Maksaa Suomessa ymmärtääkseni jossain 35-55 euron välillä. Olen täysin valmis sijoittamaan, jotta oloni paranee! Kerron heti kokemuksista, kun niitä saan!
 
Rsnn, mä skippasin esikoistakin odottaessa sen rv 15+ lääkärin, kävin sillon yksityisellä, mutta en muista tehtiinkö sisätutkimusta. Ei sitä taidettu ainakaan merkata mihinkään. :eek:
Ja jos tää menee samaa rataa kun esikoisen kanssa, niin paikat on kiinni ja kovat vielä ihan viimesillä viikoilla :D
 
Tuntuu hassulta lukea noita äitiyspakkaus-juttuja, kun on niin epätodellinen olo. Rv 5+4 ja en vieläkään ole uskaltanut soittaa neuvolaan, kun jotenkin tuntuu, että mitä jos mitään raskautta ei olekaan. Eilen sain CB:n digillä kyllä raskaana 3+ tuloksen. Ensimmäistä siis ootellaa ja siksi tältä tuntuu.
 
Kiiamaria, mäkin oon huomannut että pakastemansikat toimivat tosi hyvin! Sopivan makeita mutta ei ällöjä, ja lisäksi raikkaita ja kevyitä. Varsinkin iltaällötykseen hyväksi havaittu.
 
Takaisin
Top