Raskausoireet

Meillä esikoinen oppi onneks yökuivakskin tos keväällä :)
 
Meillä esikoine on0 erittäin nihkeä oppimaan pois vaipoista (täyttää 2v).. :sad001 Toivottavasti kesällä saisi sen operaation etenemään ripeämmin..
 
Siiseliini, ei meidänkään 2v oo innostunu vaippojen pois jättämisestä. Joskus käy pissalla potalla tai pöntöllä ja kakkaki on tainnu tulla vahingossa joskus, mutta muuten on ihan nounou jos ehdottaa potalla käyntiä :/ aateltiin kesällä kokeilla ottaa vaan vaippa pois, ku ei takapuolikaa paleltuis nii herkästi :D
 
Aiiseliini ja mimi meidän neiti on 3 ja parinkuukauden päästä 4 ja nyt vasta oppi yö kuivaks mut päivällä on viel karkailuja :/
 
Tiita_ ne päiväkarkailut johtuu varmasti siitä että ei malta käydä ajoissa vessassa. Meiän esikolla oli samaa ongelmaa pitkään ennen ku meni ohi. Tosin edellee pitää välillä muistuttaa et menee vessaan, jos vaik ollaa kylässä jossain, ja neiti täyttää heinäkuussa 5.

Nuorempi pitäs kans saada vaipattomaks, pyytää välillä ite vessaan ja on innoissaan jos pissa tai kakka tulee pottaan. Täs onkii enemmän kyse siitä, että mun pitäis ite aktivoitua potalle viemisen suhteen. Viedä vaa useemmin sinne. Yövaippa on välillä kuiva, mutta yleensä sinne ehtii pieni pisu yöllä/aamulla tulemaa ennen potalle ehtimistä. Ja nyt ku itteä kuvottaa aamusin ihan kauheesti ni ei ihan ensimmäisenä oo mielessä viedä nuorempaa potalle, ku itellä on kiire laattaamaan.
 
Mulla on banaanit osoittautuneet hyväksi ensiavuksi pahoinvointiin. Mutta kumma kyllä, eilen aamulla oksensin juurikin banaanin syömisen jälkeen. Ei siis toimi yksinään tyhjässä vatsassa.

Mulla on myös alkanut naama kukkimaan aika kovasti. Oon teinistä saakka kärsinyt iho-ongelmista, ja nyt maaliskuussa pillereiden lopettamisen jälkeen tilanne näytti hetkeksi rauhoittuvan, mutta näköjään plussan jälkeen näppyjen määrä on taas lisääntynyt. Ärsyttävää!
 
Minusta tuntuu että omat näpyt ovat siirtyneet naamasta hiusten sekaan.. Selässä niitä on ollut aina..
 
Terkku, Mulla on myös naama ihan kamalassa kunnossa. Normaalistikin kyllä ovis ja menkat aiheuttaa samaa eli hormoniherkkä niiltäkin osin.

Etova olo. Istutaan autossa menossa häihin eli kiva päivä luvassa.. Onneksi tosin juhlat muuttuvat nopeasti vapaamuotoisiksi..
 
Minäkin istun autossa ja ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa meinaa autossa huono olo tulla..
 
Mua harmittaa tosi paljon just tuo matkapahoinvointi. Tykätään miehen kans käydä aina välillä ihan huvikseen ajelulla jossain lähiseudulla, varsinkin nyt kun kesä tekee tuloaan ja ympäristöä on niin kiva katsella. En tiedä sitten, onnistuuko moinen enää ollenkaan, jos pahoinvointia kestää niin pitkään että vatsa alkaa häiritä autossa istumista.
 
Kannattaa varata autoon esim läkerol, leijona ym nameja imeskeltäväks. Mulla ainakin aiemmin auttanut.. nytkin niitä mukana..
 
Onko kellään lisääntyny valkovuoto? Mulla on tähän asti tullu suht niukasti, mutta tänään on ollu ihan järkyttävän runsasta :D nyt siis 7+0 menossa.
 
Mimi, mulla vasta viikkoja 5+1, mutta valkovuoto lisääntyny reilusti. Muistan et viime raskaudessa oli sama. Välil tuntuu et lorahtaa nii kovi et pitää vessas iha käydä tarkistaa et eihän mitää keskenmenoo/menkkoja tullu...
 
Itellä tuli viime yönä sellainen tuntemus, että ihan kuin olisi enemmänkin jotain tullut ulos, mutta ei näkynyt mitään verestävää, niin silloin se varmaan oli vain valkovuotoa.. Sai pienen sydärin kun oli just eilen käyny neuvolassa, niin aattelin, että ei tää nyt voi mennä näin! Mutta ei ole verta näkyny :joyful:
 
Aamupäivällä säikähdin kans itekkin, kun lorahti niin paljon. Mutta onneks oli vaan vvtä. :)
 
Lisääntyny se on täälläkin, ja niin tehny myös aiemmissa raskauksissa. Muutenkin turha kuvitella et olis koskaan kuivat limakalvot, ku ne on suorastaan liiankii märät :shifty: Viime raskaudessa oli peittojen heilutteluki just liika kosteuden takia välillä vähän turhankii vähällä. Mut minkäs teet, kuivaks ku ei saa, mut jos on kuiva ni aina löytyy liukkareita.
 
Valkkarista, mä olen ihmetelly ku muistan edellisissä raskauksissa et oon alussa pelänny vuodon alkavan hetkellä millä hyvänsä ku jotain on lorahdellu housuun mut nyt ei oo vielä oikeestaan yhtään normia enempää. Tästä oonki aina välillä miettiny, et onkohan kaikki nyt ihan ok ku en tosiaan muista et lisääntykö tuo valkovuoto heti ihan alussa vai vasta myöhemmin... Mut siis mistään kuivuudesta ei täälläkään tosiaan voi puhua. Bettie kommentoiki hyvin tästä :)
 
Joo, välillä hulahtelee ihan pelottavan paljon ja sitten on pakko käydä vessassa tarkistamassa tilanne.

Hirveä väsymyskin on näköjään saanut otteen. Aiemmin tämä oli vielä jotenkin aisoissa eikä esim. tarvinnut nukkua päikkäreitä. Nyt, kun työstressi helpottaa, väsymys on ihan eri luokkaa. Oon nukkunut eilen ja tänään yli tunnin päikkärit ja silti illalla alkaa ihan normaaliin aikaan nukuttaa. Miehellä on varmaan aika tylsää, kun meidän iltaköllöttelyt sohvalla telkkaria kattoen onkin jääneet tavallista lyhyemmiksi.
 
Takaisin
Top