Kuukautiset keskenmenon jälkeen

Oli spontaani keskenmeno,ei tarvinnut edes lääkärissä käydä. Puhelimessa sain ohjeet että jos vuoto pitkittyy tai ilmaantuu kipuja niin sitten lääkäriiin. Pitäisi tehdä, jotenkin vaan niin pirusti pelottaa. Viimeksi tuli kolmeen testiin haamuplussa ja sit kävi miten kävi. Olin jo niin innoissanin,tietenkin etten osannut ees ajatella et voisi mennä kesken. Nyt sit odottaa vaan niitä kuukautisia eikä oikeen anna itselleen lupaa ajatella muuta :D Ehkä tovin odottelen viellä ja sitten testailen. Kiitos viestistä,hitsit miten ihanaa olisi jos todella siellä pieni olisi :) :Heartred
 
Onko kokemusta siitä kierrosta kuinka nopeasti palautuu normaaliksi? Minulla keskenmeno rv 23 ja sen jälkeen kuukautisten tulo kesti reilu 6 viikkoa. Minulla on aina ollut suht pitkä kierto (30-31pvä) ja nyt mennään jo päivillä 34. Raskaustesti neg ja edellisellä kerralla oli positiivinen jo pari päivää ennen kuukautisten alkamista. Missä vaiheessa pitäisi huolestua vai pitäiskö vaan odottaa...
 
Minulla meni 6,5 viikkoa ennen kuin kuukautiset alkoivat, kai se on ihan normaalia. Luin jossain että 4-7 viikkoa voi kestää.
 
Mulla palautu kierto todella nopeasti. Spontaani keskenmeno tapahtui viikolla5, eli aivan alussa. Vuodin rajusti päivän, sitten tuhrua valui muutamia päiviä. Taisi mennä vain nelisen viikkoa, kun kuukautiset taas tulivat.
 
Kauanko teillä oli keskenmenovuotoa? Mulla menossa kahdeksas vuotopäivä. vuoto on vähentynyt ja muuttunut ruskeaksi...
 
Mulla tehtiin lääkkeellinen tyhjennys ja vuotoa kesti vaan 5 päivää. Kaikki tuli äkkiä ulos onneksi.
 
Sain 13 päivää sitten cytotecit, neljä päivää sitten tuli vielä iso hulahdus vaikka luulin että alkaa helpottamaan ja nyt siitä asti vuotanu tosi vaihdellen :angry7
 
Hyperia, monta kertaa sait niitä cytotecoja? Mulle annettiin kaks kertaa sun kautta ja kaks kertaa alakautta, kaikilla kerroilla 2kpl. Eli yht. 8 kpl vissiin. Ne kaks vimeistä oli "ylimääräisiä" niin niillä saatiin kohtu tyhjäks. Olin osastolla koko päivän.
 
Minulla se kesti aikanaan 4 viikkoa, josta todella runsasta ensimmäisen päivän ja ehkä viikon verran kuin reippaat kuukautiset. Sitten muuttui ruskeaksi tuhruksi joka ei meinannut millään loppua. Neljän viikon jälkeen tuli vielä hyytymä ja sitten se kai lopahti.

Junttura: Olen pahoillani keskenmenostasi (ja tietenkin teidän kaikkien muidenkin puolesta). Oliko raskaus pitkällä?
 
Ninni22, sain vain kaksi suun kautta avittamaan loppuja tulemaan pois sillä keskenmeno tuntui pitkittyneen.
Olo tuntuu vieläkin oudolta, ihan kuin kaikki ei olisi tullut ulos. Pistelyä ja jonkinlaista alaselkä särkyä (mikä tosin voi johtua myös huonosta liikunnasta) mutta varuiksi kyllä ajattelin kysyä josko olisi mahdollista päästä ultrattavaksi.
 
Hyperia, kannattaa pyytää jos pääsisit jälkitarkastukseen. Mulle nimittäin sanottiin, että olon pitää normalisoitua eikä alavatsa/selkä kipuja, pistelyjä tai muutakaan saisi enää olla, paitsi tietenkin sitten kun tavara tulee ulos. Muuten voi olla merkki kohtutulehduksesta.
 
Miten kp aletaan laskemaan keskenmenon jälkeen? Vai onko se vaan niin, että pitää odottaa niitä kuukautisia? Vai aletaanko se laskea ekasta km vuotopäivästä samanlailla kun kuukautisissakin?
 
Tiisu: ihan alussa oli, alkuraskauden ultra oli rv 7+2 ja siinä todettiin että sikiön kasvu todennäköisesti päättynyt jo 5+jotain. Lääkäri laitto viikon päähän uuden ultra-ajan, mutta keskenmenovuoto alkoi heti tuon ekan ultran jälkeen. Tuossa seurantaultrassa sitte todettiin, että raskausmateriaali oli hävinnyt kohdusta, mutta limakalvo oli vielä aika paksu ja lisäksi oli verta vatsaontelossa ja joku kysta oikeella puolella. HCG mittaukseen reilu parin viikon päästä. Vähä häiritsee kun lääkäri ei kertonut sen tarkemmin tosta kystasta eikä tosta vatsaontelon verestä, sanoi vain että ne häviää itsestään. Siis ainako ne häviää itsestään? Mitä jos ei häviäkään? Mulla ollu kuitenki aika paljon vatsakipuakin...

Mullahan tehtiin töiden takia tuo hcg mittaus, ku en voi tehdä mun töitä raskaana ollessa. Oli siinä mittauksessa 1550 (sillon oli rv 6+0). Sitte se mitattiin tuon ensimmäisen ultran jälkeen 1050, eli oli lähtenyt jo laskuun. Ja sit mitattiin tossa toisessa ultrassa (20.5.), oli 400. Eli on ihan hyvin laskenu, kovasti toivon että on seuraavassa mittauksessa niin alhaalla että päästään uuten yritykseen.
 
Junttura, mä mietin kans sitä kysta asiaa kun epikriisissä semmosta luki. Se oli joku keltarauhashormoni kysta juttu vasemmassa munasarjassa, joka kehittyy raskauden takia ja surkastuu pois raskauden loputtua. Ettei sulla sitä sitten ole? Sen nimi oli joku outo latinalainen..

Corpus luteum kysta.
 
Muokattu viimeksi:
Junttura: Olen pahoillani, samanlainen kokemus meillä viime kesänä, ar-ultrassa todettiin kehityksen loppuneen. On se äärettömän raskasta, vaikka onkin ihan alussa. Hyvin on hcg lähtenyt laskemaan, toivottavasti se veri ja kystakin häviävät itsestään pian. Onnea uuteen yritykseen, toivottavasti tulet pian uudestaan raskaaksi!
 
Niinhän siinä sitten kävi että ensin sairaala ei millään suostunut ottamaan vastaan, kaikki kuulemma kuulostivat normaalilta. Eilen kuitenkin nousi kuume 38, ja vihdoin pääsin näytille. Ultrassa näkyi että jotain vieläkin tulematta, kolme viikkoa sitten otettu jo cytotecit ja keskenmeno alkanut jo neljä viikkoa sitten.
Lääkäri pyysi lupaa kokeilla saada ne imulla ja polyyppipihdeillä pois ja koska halusin välttää kaavintaa ja nukutusta niin aattelin että hitto soikoon antaa mennä, lupasivat lopettaa heti jos kipu käy liian kovaksi.
Instanylia nenään ja paikallispuudutetta alakertaan ja melkoisen epämukavan ja ehkä kivuliaankin toimenpiteen jälkeen kohtu näyttäisi tyhjentyneen. Melko paha haju ilmaantui kun sai syvimmät materiaalit pois ja sainkin kaksi ab-kuuria nyt ja maanantaina pitää vielä käydä uudestaan labrassa, ellei sitten aikasemmin ilmene jotain.
Toivon kyllä niin sydämeni pohjasta että tämä olisi nyt oikeasti tässä, aamulla hymykin nousi korviin kun ekan kerran neljään viikkoon ei ollut yöllä vuotanut juuri ollenkaan että siinä mielessä hyvältä näyttää
 
Voi jessus, onneksi saivat kohdun nyt tyhjäksi eikä sun tarvinnut mennä kaavintaan! Vai oli sinne jäänyt vielä raskausmateriaalia. Kuulosti kamalalta tuo toimenpide :sad001 Mulle silloin puhuttiin, että jos jotain jää, niin ne kokeilee huuhdella kohtua ennen kaavintaa..
Sulla sitten oli ilmeisesti kohtutulehdus? Toivotaan että antibiootit nyt tehoaa ja kaikki olis sitte ok, ja että ne kuukautiset alkais. :)

Mulla tyhjennyksestä 4vk ja 1pv eikä mitään ole vielä tapahtunut, kuukautisia odotellaan.. Tai vaikka plussaa testiin.
 
Täällä odotetaan kovasti että menkat alkaisivat ja kierto tulisi normaaliksi. Mulla oli keskeytynyt keskenmeno jonka tyhjennys hoidettiin lääkkeillä 6 viikkoa sitten. Yksi ovulaatio on kerennyt olla tässä välissä, mutta menkkoja ei vaan kuulu. 3 päivää ovulaation jälkeen alkoi reilun viikon kestävä ruskea vuoto. Samoin kävi sitä edelliselle ovulaatiolle. Viikko ovulaation jälkeen alkoi viikon kestävä ruskea vuoto. Sit tulikin keskenmeno vk 6+4 :sad001 Pelkään pahoin että mulla on keltarauhashormmoni vaje ja raskaudet eivät tule onnistumaan, vaikka raskaaksi tulisinkin uudestaan. Nämä vuodot ovulaation jälkeen viittaavat siihen. Kierukka oli 10 vuotta. Voisko se jotenkin vaikuttaa.
 
Nyt ne sitten alkoi! kp 1 tänään. 35 päivää tyhjennysvuodosta. Huh. Olen helpottunut miten helposti tämä meni siis fyysisesti. Toivottavasti uusi plussa pärähtäisi testiin jo tällä kierrolla :/

Marre, mitkä fiilikset?
 
Toivotaan Ninni22, että sulle tulisi plussa pian :)

Mä varasin yksityiselle Gynelle ajan ensi viikolle. Selvitetään mistä nämä ovulaation jälkeiset vuodot johtuvat ja muutenkin hyvä kattoo ettei mitään muuta poikkeavaa ole.
 
Takaisin
Top