Se olis sitten jo toukokuu!

Suviii

Sukkela juttelija
Heinäkuunmammat 2015
Marrasmammat 2017
Tein uuden ketjun, kun toukokuussahan nyt jo ollaan. :oops: Mitäs mammojen äitienpäivään kuului? Täällä oltiin ihan vaan kotosalla ja avattiin grillikausi, sekä leivottiin tuulihattuja. Oli kyllä vähän erilainen päivä, kun ei edes mummuloissa käyty, mutta olihan se kiva ihan vaan rentoutua kotona. :happy:
 
Meki oltii koko äitienpäivä kotona ja ei tehty mitään ihmeellistä. Mä leivoin piirakan kakun sijaa. Kakust ois tullu liian iso tolla mun irtopohjavuoalla, ja toiseksee tän ällötyksen kanssa en ees pystyis mitään kakkua syömää. Tos piirakaski oli vaan pohjassa sokeria ja sekin oli must liian sokerinmakunen.
 
Minä sain äitienpäivänä nukkua pitkään, herätessä oli valmiina kahvia, tuoremehua ja täytettyjä croissantteja, sit mies vei minut vielä brunssille, jossa oli ihan jäätävästi kaikkea syötävää :p nyt vaan kesäkuuta odotan, että jään ainakin pariksi kuukaudeksi kotiin pojan kanssa ja sit elokuussa maisemat vaihtumassa Tampereelta Helsinkiin.
 
No just sitä itteään :D Nyt ois viikkoja 7+4, jos muistan oikein sen milloin viimeks menkat alko. Eka ultra olis neuvolalääkäris 2.6. joten siel se sit tarkentuu. Näil näkymin arvioitu laskettu aika 1.1.2016 :Heartred
 
Jokos sulla Orvokki alkaa olla laskettu lähellä?
 
Wau Bettie, mahtava uutinen!!! Olen tosi iloinen sun puolestasi, toivottavasti kaikki menee hyvin ja jaksamisia alun huonovointisuuteen. Tule kertomaan kuulumisia, mä täällä ainakin välillä käyn kurkistelemassa :anyone

Täällä olis vähän reilu 3 viikkoa laskettuun aikaan, iiiiks.......:grin
 
Hui! Vastahan sä kerroit plussauutisista :) Ja kiitos onnitteluista :Heartred

Ja taatusti tulen kertomaa kuulumisia :) Nyt olo on tosiaa sellanen et oksentaa täytyy joka aamu. Mikää makea eikä suolanen maistu hyvältä, eikä oikee kahvikaan maita. Sen oon huomannu et ulkona on hyvä olla, eikä silloin kuvotakaa niin paljo ku sisätiloissa. Onneks kesä tulossa ni tulee sit ulkoiltuaki paljon enemmän, eikä tarvi miettiä pukeutumista samal taval ku jos ois talvi. Se muuten mua vähä jännittääki, ku tää olis eka talvivauva meille, et miten mä osaan pukea toiselle riittävästi päälle. Ja mitä jos tuleeki kylmä talvi, sit ei voi mennä ulos ollenkaa. Onneks sine on vielä pitkä aika :)
 
Aika on mennyt uskomattoman nopeasti, ei oikein itsekään tahdo uskoa että näin loppusuoralla jo ollaan :)

Tuo alun pahoinvointi on kurjaa, se on vielä hyvin omassakin muistissa. Toivottavasti menee pian ohitse sulla. Onneksi tosiaan ilmat rupeaa lämpenemään ja ulkona tulee oltua enemmän. Huomaan myös itse että ulkoilma piristää tosi paljon kun itsellä rupeaa olemaan jo väsymystä jonkin verran. Jaksamisia vielä sulle!

Ja lämpöisiä kesäpäivän alkuja kaikille elokuun mammoille!
 
Mä oon ehkä vähän pöllö, mut toivon et tää pahoinvointi jatkuu niin pitkälle et liikkeet tuntuu :D
 
Taitaa muuten Tyynen lempilaulu olla täl hetkel hämähämähäkki. Sitä ja sen sävelmää lallattelee pitkin päivää ja kuuluu ämämä-äkki :Heartred Fröbelin palikoitaki kattoo juutuupista aina silmät pyöreenä :)
 
Mä kuulin eilen ekaa kertaa moneen vuotten ton pingviinilaulun, vahingos löyty juutuupista. Viimeks siis ala-asteella sen kuullu, mut siitä huolimatta ajoittain se on soinu päässä :D
 
Täällä on alkanu tuntua päivittäiset potkuttelut :Heartred rv25 jo menossa, kyllä tää kevät on menny hurjan nopeesti!

Orvokki siulla on jo ihan pian pikkunen sylissä asti. Ihanaa :Heartred

Ihana kun on kesä jo niin lähellä ja lämmin ilma :) Ei tartte ison mahan kanssa pukee hulluna päälle et tarkenee.

Poikakin oli tänään jo ilman vk-haalaria ulkona. :) Varjossa +18 ja aurinkoinen sää.
Nyt ois sämpylät valmiita ja poika heräilee varmaan ihan just päiväunilta ja lähetään vielä iltapäivästäkin ulos leikkimään. Sää on niin ihana :)

Kertokaas mammat hyviä salaatti ja välipalareseptejä, kiitti :)

Mukavaa loppuodotusta kaikille elomammoille, joilla LA on tässä piakkoin :)
 
Niin on Kiips pian pikkuinen sylissä, sitä ei oikein vieläkään tahdo ymmärtää kun aika on mennyt niin nopeasti! Eilen pesin kaikki vauvan vaatteet ja juuri pyörii koneessa uuden perheenjäsenen lakanoita yms :) Vielä pitäisi saada mies kokoamaan muutama vauvalle tarkoitettu kaluste niin sitten alkaa kaikki olemaan aika hyvällä mallilla pikkuista varten :)

Sulla on myös jo tosi hyvät viikot kasassa ja kesä menee aina nopeesti! Nauti pikku jalkojen potkuttelusta :)

Tilasin juuri tuleville isosiskoille nuket + muuta vauvatavaraa, saadaan sitten yhdessä hoidella vauvojamme :dummy:
 
Me täällä ootellaan josko Tyyne nukahtais ilman tuttia päikkäreille. Saapa nähä kuinka käy, tuol se kitisee väsymystään ja osottaa mieltään. Luultavasti on pari kertaa meinannu nukahtaaki jo, mut sit havahtuu et ei oo tuttia. Pitäs nyt vaa päästä siitä eroon, et sais sit heinäkuussa siirrettyä esikon kanssa samaa huoneesee. Ei kuitenkaa viitti kaikkea muutosta tehä kerralla.

Miten muilla on sujunu tutin vierotus, vai syödääkö sitä vielä?
 
Tsemppiä tutista vieroittamiseen Bettie!

Meillä luovuttiin tutista pari kuukautta sitten. Se sujui tosi hyvin, en olisi ikinä uskonut koska meidän tyttö reagoi muutoksiin aina voimakkaasti. Jätettiin tutti kertaheitolla kokonaan pois. Varmistettiin vielä sillä että pistettiin kaikki tutit roskikseen ettei vaan tule kiusausta kaivaa niitä esille jos tyttö rupeaa niiden perään yöllä itkeskelemään. Meillä ei nimittäin kummallakaan ole miehen kanssa kovin hyvä itsekuri, varsinkin öisin ollaan monesti menty lasten kanssa sieltä mistä aita on matalin :) Suureksi ihmetykseksi tyttö ei juurikaan itkeskellyt tutin perään. Mä otin sellaisen soivan pehmohepan hänelle unileluksi ja siitä onkin nyt tullut tärkeä nukutustilanteissa. Se aina veivattiin soimaan kun huomasi että tyttöä rupesi harmittamaan kun ei ole tuttia suussa, saatiin sillä vähän hämättyä neitiä :)

Muuten meillä onkin sellainen tilanne että tyttö nukkuu edelleen yöt mun vieressä :sorry: Tämä taistelu ollaan hävitty pippuriselle pikkuneidille. Tyttö yksinkertaisesti vihaa sänkynsä pinnoja ja saa hirveän raivon jo siinä vaiheessa kun häntä yrittää sänkyyn laskea. Nyt meidän olisi tarkoitus ostaa tytölle ihan tavallinen sänky ja lähteä kokeilemaan nukutusta siinä, katsotaan miten käy!
 
Takaisin
Top