Mitä ruokia vältät

Mie en oikein nounou osaa olla kun tällä hetkellä on vaan hyvä jos jotain menee alas. Ei tällä melkeinpelkkä-salaattikuurilla elä pitkälle.
Ja jos juhlia tms on niin en mie jaksa kysellä mitä mikäkin sisältää että tietää voiko syödä vai ei. Syö kaikkea mikä maistuu :)
Ehkä sitä miettis tarkemmin jos kaikki ruoka menis edelleen alas...
 
En minäkään juuri mitään välttele. Ehkä jätän ne tyhjiöpakatut kalat syömättä ja syön itse pyydettyä ja savustettua kalaa. Ja ihan taatusti aion jouluna syödä suolakalaa. (sekin itse suolattua)
Olen myös syönyt fetajuustoa ja tuorejuustoja ihan hyvällä omallatunnolla, kunhan ovat valmistettu pastöroidusta maidosta. Kyllä kait sitä uskaltaa ainakin tuttuja ja turvallisia Valion juustoja syödä, enkä sen aurajuuston suhteenkaan olisi niin tarkka. Saatan siis sitäkin jossain vaiheessa maistella.
Maksaa en syö muutenkaan, paitsi maksamakkaraa joskus harvoin ja sitähän sai myös pieniä määriä syödä raskausaikana.

Pakko sen verran kuitenkin sanoa, että hieman huolestuttaa tuleva Kreikan matka elokuussa. Mitä ihmettä sitä siellä uskaltaa syödä? Pizzaa koko viikko? Pitääkö kaikki ihanat kreikkalaiset salaatit jättää syömättä?
 
No itse vältän oikeastaan noita kaikkia edellä mainittuja ja myös limppareita. Mahdollisimman terveellisesti pyrin elämään että pysyy maha-asukki matkassa. :)
 
Laitanpa tänne tuosta inkivääristä, kun kukaan ei siitä vielä mitään osannut kertoa, että ainakin joidenkin lähteiden/tutkimusten (muistan lukeneeni jostain lehdestä, eli ei sen tarkempaa tietoa) mukaan inkiväärillä saattaa olla yhteyttä keskenmenoihin. Itsellä oli kaksi keskenmenoa putkeen ja ruokavalioon kuului usein inkivääripitoista thai- yms ruokaa. En tiedä oliko mitään yhteyttä, mutta sen koommin en ole raskausaikana uskaltanut inkivääriä käyttää.
 
Jouluna en vielä tiennyt raskaudesta, joten tuli vedettyä melkein kaikkea kiellettyä :D Mutta en halua ottaa siitä sen suurempaa stressiä, koska sille ei enää voi mitään. Nyt vältän makeutusaineita ja herkkuja nyt kärkipäässä ja ne on varmaan ne vaikeimmat. Mutta kumma kyllä, ei oo tehny kauheesti mitään herkkuja tai roskaruokaa mieli ihan pahoinvoinnin takia ja ajatuksen että masussa kasvaa pikkunen :)
 
Vältän normaalistikin kaikkea keinotekoista, mm. tota aspartaamia koska on myrkyllistä. Lisäaineet aiheuttaa ruuansulatusongelmia ja kertyvät maksaan, joten vältän niitä nyt entistä enemmän. Muuten syön kaikkea kuten ennen. Raaka kala vähän askarruttaa aina, mutta vielä en ole sitä raskausaikana syönytkään.
 
Kaikki makeutusaineet ovat mulla kiellettyjen listalla, energiajuomat, kahvi ja tee (koska ne lopetan joka tapauksessa aina ennen imetystä)..

Myös limu on nyt poissa kokonaan, koska sain kehitettyä siihen lievän addiktion pahoinvoinnin aikana ja sen jälkeen..
Myös turhat rasvaiset ja muut herkut ovat poissa ruokalistalta, korkeintaan syntymäpäivillä/muissa juhlissa niitä.

Raaka kala ja muu raaka liha.

Ja syödään vain itsetehtyä kotiruokaa koko perhe, en voi sietää muutenkaan mitään valmispastoja tai muita lisäaineruokia.. Enkä myöskään halua että vauva kasvaa niillä :)
 
Hei kyselen nyt tässä ketjussa kun en viitsi uuttakaan aloittaa, onko punajuuri kiellettyjen listalla? Tänään täältä jostain keskustelusta sellaisen kommentin huomasin ja jäi mietityttämään kun juuri ennen joulua luin jostain että raskaana olevalle suositellaan punajuurta kun siinä on kaikkea hyvää ravintoainetta. Oon noita purkkipunajuuria syönyt silloin tällöin aika reippaallakin kädellä.. :)
 
en mä just nyt muista mitään erikoista punajuuresta. Sitähän ei muutenkaan suositella raakana, niin kannattaa joko syödä niitä purkkipunajuuria tai keitettyjä. En usko että mitään vaaraa on, ja niissähän on tosi hyödyllisiä hivenaineita, joten jos ei vetele överiä vaan pysyy kohtuudessa niin kaikki on hyvin :)
 
Lukeekohan tätä enää kukaan :) Mahtaakohan uskaltaa syödä hilloa/marmeladia joka on itse tehty? Ja oikea oppisesti purkitettu. Jääkaapissa olen sitä säilönyt ja se on tehty viime kesän lopulla...
 
Minun siskoni sai jokunen vuosi sitten keskenmenon, ja raskaus oli jo edennyt kohtuu pitkälle. Siskoni on satavarma että johtui homejuuston syönnistä, sillä hän oli vedellyt sitä ja paljon, esim. keksien päällä, pitsassa ym.. Itse jätän kyllä homejuustot syömättä, en edes kuumennettuna uskalla. Harmittaa kyllä, sillä olen kyllä kova aura-addicti. :hungry:

Makeutusaineita yritän välttää. Huomasin, että vitamiinit joita käytin sisälsivät juuri niitä kiellettyjä makeutusaineita. Jäi sitten nekin popsimatta. Jogurtit vaihtuivat maustamattomiin, kuten luonnonjogurttiin. Siihen sekaan omia marjoja ym. Kahvia juon kupin päivässä.
 
Kaupan graavikalat oon jättänyt hyllyyn, samaten ulkolaiset home- ja tuorejuustot. Valion Auraa oon syönyt, sitäkin kyllä todella vähän. Itse suolattua lohta olen juhlissa kyllä kerran syönyt. Maksalaatikot oon jättäny pois vaikka himo ois kova...
 
Enpä juuri mitään, koska kaikki "kielletyt" ruoka-aineet ei muutenkaan kuulu lempi ruokiini :D en siis tykkää sulate/home juustosta, maksasta, graavilohesta ym.. nii ei ole ollut vaikea olla niitä syömättä :D
 
Välttelen ainoastaan vakuumiin pakattuja elintarvikkeita, mätiä sekä keinotekoisia makeutusaineita. Muuten olen syönyt tavallista kotiruokaa, välillä myös sushia ja medium pihviä. Juustojakin huoletta, kunhan ovat pastöroidusta maidosta valmistettuja. Hedelmät ja salaatit olen pessyt tavallista huolellisemmin.

En jaksa stressata, Suomessa ruoka on kuitenkin todella puhdasta.
 
En kestä jos en saa sushia koko raskausaikana!!! Tuskin pari silloin tällöin haittaa.. :wink vaikka tuskaa sekin on, kun sattuu olemaan lempiruoka ja oijoi kun buffettiin pääsee niin pari ei ihan riitä kuvailemaan normiannosta :D
 
Näin ajattelinkin ja oon edelleen syönyt punajuuria jos on mieli tehnyt. :)
Hmm.. Mä en ollut tätä punajuurikieltoa myöskään kuullut, ja olen juuri pari kertaa viikon sisällä juonut niitä mehuna.. Siis tehnyt itse mehua mm. Porkkanasta, ananaksesta ja punajuuresta mehulingolla.. Eli raakana. Ehkä pitää jättää pois?
 
En kestä jos en saa sushia koko raskausaikana!!! Tuskin pari silloin tällöin haittaa.. :wink vaikka tuskaa sekin on, kun sattuu olemaan lempiruoka ja oijoi kun buffettiin pääsee niin pari ei ihan riitä kuvailemaan normiannosta :D
Kyllä siitä yhdestä kerrasta voi jo listerian saada. Ainaki jos jostai buffetista haet, etkä tiedä edes kunka tuoretta se kala on, niin jättäisin syömättä. Nimenomaan siihen kieltolistaan kuuluu raakakala. :S ei kannattais riskejä ottaa? Käy vaikka jostain ostamassa tai kalastamassa tuoreen kalan ja tekee itte :D
 
Hmm.. Mä en ollut tätä punajuurikieltoa myöskään kuullut, ja olen juuri pari kertaa viikon sisällä juonut niitä mehuna.. Siis tehnyt itse mehua mm. Porkkanasta, ananaksesta ja punajuuresta mehulingolla.. Eli raakana. Ehkä pitää jättää pois?
Mitämitä siis eikö punajuurta saa syödä? :eek:
 
Takaisin
Top