Keskenmeno ja uusi raskaus

Minniliini: En tiedä luetko tätä ketjua enää, mutta miten raskaus on sujunut? Täällä ollaan 15. viikolla ja ultrassa kaikki oli hyvin. Tänään kuultiin neuvolassa ensimmäistä kertaa sydänääniä. :Heartred Jännitys ja pelko on kulkenut matkassa mukana, onneksi ei mitenkään hallitsevana tunteena kuitenkaan.
 
Tiisu: Tuolla sitä ryvetään jälleen keskenmenopalstoilla..sain jälleen keskenmenon, nyt rv 11:banghead:

Ensimmäistä kiertoa km:n jälkeen nyt mennään ja yritetään nähdä pilkahduksia tunnelin päässä.

Mukava kuulla, että sinulla on raskaus jo turvallisemmilla viikoilla ja sujunut hyvin. Toivottavasti ne viimeisetkin pelon rippeet pikku hiljaa karisevat pois. Kaikkea hyvää odotusaikaasi:Heartbigred
 
Minniliini: Voi, olen todella pahoillani menetyksestäsi. Nousi tunteet pintaan, kun luin viestisi. En saata edes kuvitella miltä tuntuu käymään läpi keskenmenon uudestaan. Paljon voimia ja jaksamista sinulle!
 
Minniliini, siirryin minäkin tuolta elokuisista tänne puolelle valitettavasti... Viime viikolla keskiviikkona todettiin keskenmeno. Pikkunen kuollut jo viikolla 6+1. viikkoja olisi pitänyt olla jo 10+.. Olin sunnuntaina osastolla lääkkeellisessä tyhjennyksessä ja kohtu tyhjeni hyvin. Alkio ja sikiöpussi tulivat ulos kun tutkivat. Nyt olen yrittäny toipua tästä koitoksesta. Kolmas keskenmeno minulla siis kyseessä ja tutkimukset alotetaan.
 
Pahoitteluni wildside. Voimia kovasti asian kanssa elämiseen:Heartred

Tiedätkö vielä mitä tutkimuksia tulevat tekemään, onko sinulle aiemmin tehty mitään tutkimuksia? Millä viikoilla aiemmat keskenmenosi ovat olleet?

Toivon kovasti, että meillä molemmilla on ollut vain huonoa tuuria ja seuraava raskaus sujuisi hyvin loppuun saakka hyvin. Saitteja vielä mitään ohjeistusta uuden raskauden yritykseen, vai voitteko heti yrittää uudelleen?

Kovasti jaksamista :Heartbigred
 
Kromosomi tutkimukset tehtiin. Annettiin kumpikin verinäytteet ja vauvan istukasta otettiin myös kromosomit. Kolmen viikon päästä selviää näiden tulokset. Hyytymistekijät testataan, selvitetään miksi kuukautiskierto on epäsäännöllinen, maitohormoonit ja kilpirauhasarvot otetaan, myös veriryhmä kuullemma voi vaikuttaa. Ainakin nuo tutkimukset on tulossa. Tosin mulla otettiin maitohormoonit jo toisen keskenmenon jälkeen ja pari kuukautta sitten selvitettiin kilpirauhasarvotkin.
Huhtikuussa on aika varattu naistenpolille lääkärin luokse juttelemaan näistä tutkimuksista. Siellä selvinee tarkemmin mitä haluavat vielä tehdä. Hysteroskopia on kuullemma kans yks vaihtoehto missä nähdään onko esim polyyppeja kohdussa tai rakennepoikkeavuudet..

Eka keskenmeno oli 9+6, lut huomattiin vasta 12+5, toinen oli 5+ mut huomattiin vasta 7+. Ja sit tämä oli se 6+1, mut huomattiin vasta 10+..

Lääkäri antoi luvan yrittää kyllä heti kun itse olemme siihen valmiita. Sano että yksi kierto on yleensä siksi suositeltu oottaa että laskettuaika olisi helpompi määrittää, mut mitään terveydellistä syytä ei ole miksi ei saisi heti yrittää. Lääkäri mainitsi että jos raskaus alkaa ennen kuin päästään tutkimuksiin, niin voidaan miettiä keltarauhas tukea tai verenhyytymisen estäjiä. Ne ovat kuullemma suurin keskenmenon syy.

Mulla kyllä on osittaiset hyytymistekijät otettu mut saa nyt nähdä.

Toivon minäkin todella, että vain todella huonoa tuuria meidän kohdalla.. Mutta jos pitää alkaa etsiä hyviä puolia kiin ainakin se, että kyllä tässä raskaaksi kuitenkin tullaan ettei siitä ole kiinni.
Onneksi nykyään on kaikenlaista tukevaa lääkitystäkin raskauden aikana vaikka todella harmi että joutuu kolmesti saman koitoksen kestämään ennenkuin aletaan asialle tekemään jotain. Henkisesti yksikin keskenmeno on jo liikaa.
 
Hyvä juttu, että tutkivat kuitenkin kunnolla. Itse olen miettinyt samaa, että onneksi ekan keskenmenon jälkeen toinen raskaus alkoi helposti ja pian..jospa seuraava onnistuisi sitten hyvin.

Todella ikävää on kyllä kokea edes se yksi keskenmeno saati sitten useampi kuten sanoitkin. Toivon sinulle parempaa jatkoa :Heartred
 
Olisiko kenelläkään kokemusta tai muuten pohdintaa/neuvoja kysymykseen; onko mahdollista tulla raskaaksi keskenmenon jälkivuodon aikana, kun vuoto loppuu ensin jolloin oli yhdyntä ja alkoi sitten uudestaan?

Mulla on sellai tilanne että pääsiäisen aikaan perjantaina sain spontaania keskenmenon rv 5+4. Jälkivuotoa tuli runsaana vajaan viikon, ja tasan viikon päästä perjantaina jo loppui kokonaan.

Seuraavana Lauantaina (eli viime lauantaina) heiluteltiin sitten miehen kanssa peittoa ilman ehkäisyä, kun vuoto kerran oli loppunut, ja ajateltiin viritellä raskauden yrittämistä pikkuhiljaa uudelleen lääkärin luvalla. Normiaikataulussa ovia olis ollu nyt keskiviikkona, mutta tuolloin lauantaina tunsin hyvin ovulaatiomaista kipua (oon siis tuntenu aina oviksen ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen), Niin aateltiin ettei se ota jos ei annakaan. Maanantaina sit alkoi jälkivuoto uudelleen, ja vuotaa hissukseen edelleen. Menkat ei ole kyseessä, ne on mulla aina olleet tosi kivuliaat, nyt vaan hissukseen vuotelee.

Nyt kuitenkin eilen tunsin hyvin selkeät ja kivuliaat vihlaisut vasemmalla puolella kohdussa, kesti noin tunnin, hyvin samankaltaiset kuin esikoisen ja nyt edellisen kesken menneen kiinnityskivut. Ajoitus täsmäisi oletetun ovulaation, yhdynnän sekä "kiinnittymisen" suhteen, mut mun on hirveen vaikea uskoa että se olis ylipäätään mahdollista!

Tietääkö kukaan? Voiko tulla raskaaksi vaikka edelleen vuotaa edellistä pois? Googlettamalla löydän vain perus "ei jälkivuodon aikana saa harrastaa seksiä" vastauksia... :/ ja painotan siis et oikeesti luultiin et vuoto loppui kun hiipui hiljalleen olememattomaksi, mut näköjään ei sit loppunutkaan... :sad001

Help?!
 
Niin ja korostan et muuten ei oo ollut kipuja minkäänlaisia, ei koske mihinkään, eli en usko et olis mikään kohtutulehdus tai menkkakivut kyseessä. Vai voiko vielä näin 2vkon jälkeen tulla tuollaiset hyvin selkeästi yhteen kohtaan kivut sen keskenmenon vuoksi? Lääkäri katsoi kohdun jo miltei kokonaan tyhjentyneen silloin keskenmenon jälkeisenä lauantaina eli 2vkoa sitten.. :/
 
Mulla oli keskenmeno 12.3 ja 23.3 ultralla kohtu oli tyhjä ja hCG oli 54. Seuraavalla viikolla tein positiivisen raskaustestin. Tällä viikolla alkoi maanantaina vuoto, ja keskiviikkona todettiin keskeytynyt keskenmeno.

Eli ihan hyvin voi tulla raskaaksi heti keskenmenon jälkeen, tosin yleensä lääkärit toivoo, että ootetaan ne yhet kuukautiset.
 
Itselläni keskenmenon jälkeen vuotoa tuli kaksi viikkoa, sitten loppu. Peiton heilutusta oli välissä ja alko vuoto kuuden päivän jälkeen uudelleen. Kävin lääkärissä ja lääkäri sano että vuodon syynä oli se että lohtuun oli jäänyt jotain hyytymiä joita nyt poistaa.

Itse siis plussasin vasta kuitenki ekojen menkkojen jälkeen.
 
Kiitos vastauksistanne! Kovasti nyt näyttäisi siltä, että olen raskautunut uudelleen. Keskenmenon jälkeen hävisi kaikki oireet, ja nyt viikon on ollut hillittömiä ilmavaivoja, närästystä, rinnat on arat ja niitä ihan jomottaa. Eilen tein tuskissani raskaustestin illalla ja se näytti voimakkaampaa plussaa kuin edellisen raskauden alussa. Vai voiko olla, että edelleen näyttää plussaa edellisestä raskaudesta? Inhottaa tällainen epätietoisuus..mutta käyn varmaan huomenna tarkistuttamassa tilanteen verikokeella tai jotain. Jälkivuoto loppui kokonaan keskiviikkona, joten joko mulla on alkamassa menkat kohta, tai sit olen jo uudestaan raskaana. Kummallinen ihmiskeho o_O
 
Mulla näytti raskaustesti plussaa keskenmenon jälkeen vielä kuukauden ja niin kauan kun sulla on edellisestä raskaudesta hcg:tä kehossa niin et voi raskautua, koska se hormooni viestii kropalle ettei voi ovuloida sillon.
Joten voihan se olla että näyttää vielä edellisestä raskaudesta plussaa. Ja varsinkin jos raskausmateriaalia on jäänyt kohtuun joka pitää vielä tuota hcg:tä korkealla.
 
Moikka. Milloin "aavistelitte" uuden raskauden alkaneeks. Itsellä km kaksi viikkoa sitten ja oireeton olin melki koko raskauden. Mutta nyt tuntuu, että on tullut oireita tai sit että "haluaa vaan tuntea niitä tunteita". Eniten ihmetyttää tää tunne, että jotain on tapahtunu... kuink nopeesti ne voi ultrassa nähdä raskauden? Itsellä nimittäin torstaina on jälkitarkastus.
 
Heips. Alkoi kiinnostamaan oliko Muhveli sitten raskaana heti uudestaan?

Minulla todettiin kohdunulkoinen raskaus 26.5, jolloin hcg oli 138 korkeimmillaan (taisi olla 27.5) ja 4.6 otetussa kontrollissa oli jo 7, eli oli laskenut suorastaan hämmästyttävän nopeasti. Toki lähtöarvokin oli pieni. Nyt minäkin täällä pohdin, voinko olla uudestaan raskaana, kun pari päivää on juilinut mahaa menkkamaisesti ja nännit on kosketusarat. Myös nenä on aamuisin tukossa. Jännää...
 
on tää kyllä kans yhtä... nyt olis rv 6+0 ja sitä lähes päivittäin miettii että onkohan tuolla mahassa nyt joku ja meneekö tämä nyt loppuun asti:meh: ja ehkä aavistuksen karusti sanottu mutta toivoisi että jos tämäkin keskeytyy niin tulisi ulos nyt aikaisessa eikä kestäisi tuonne 12rv niinkun viimeks:sorry: huoh ja ollapa rahaa ar ultraan mutta toisaalta olisko siitäkään sitten "hyötyä" itselle :rolleyes: kiitos ja anteeksi vuodatus:)
 
Kyfi86, uskon että nuo tunteet on varmasti jokaisella joka on kokenut keskenmenon ja tullut uudestaan raskaaksi. Toivotaan, että pikkunem on matkassa ja voi hyvin :Heartred saanko kysyä monennestako kierrosta tulit raskaaksi keskenmenon jälkeen?
 
kolmas kierto taisi nyt olla kun vehnänalkioöljyn aloitin heti km:n jälkeen :) ja pitäisihän se yrittää nauttia ja toisaalta sitä miettiikin myös päivittäin ensi kevättäkin :smiley-angelic008
 
Onnea plussasta. Onneksi raskauduit suht nopeesti km jälkeen :) Ei se ole helppoa nauttia kun pelkää saman toistuvan. Sitten se voi alkaa helpottamaan kun liikkeet alkaa tuntumaan tai dopplerilla alkaa kuulemaan sydänäänet. Tsemppiä :Heartred
 
Takaisin
Top