V....n ! NÄRÄSTYS

Sain tänään närästyslääkkeet ja kyllä se vähän helpottaa, tai ainakin nyt tuntuu siltä. Lisäksi sain neuvot miten kohottaa sänkyä siten, että se oikeasti lievittää närästystä. Tyynyt laitetaan petauspatjan alle. Kohottaminen yhdellä tyynyllä aloitetaan noin vyötärön kohdalta. Sen jälkeen kaksi tyynyä petarin alle. Tavoite olisi saada noin 45 asteen kohotus. Katsotaan miten yö sujuu!
 
Toista lasta aloi odottamaan nyt (eilen plussattu)... pari viikkoa sitten palasi tämä rakas vaiva, näräsys. Minulla on tyttö 4 v jonka raskausaikan oli kauhea närästys.. rennietä meni ja cavisconia, cavisconi oli nestemmäisenä paras apu. Ei auttanut piimät tai asennon muutot ym.. Raskauden jälkeen vaiva jäi ja vuosi sitten minulta leikattiin palleatyrä ja kiristettiin ruokatorven lihasta... jolloin vaiva loppui. Nyt toivotaan että verkko kestää raskauden. :rolleyes: Jaksuja vaivan kanssa painiville :)
 
Mulle sanottiin apteekissa vasta pari viikkoa sitten, että sitä gavisconia ei enää raskaana oleville kauheesti suositella kun siinä on alumiinia. Nestemäisistä närästyslääkkeistä suositeltiin mulle galievea ja sitä sit ostinki. Lähinnä yöt on tuskaisia närästyksen kanssa nyt ollu...
 
Minä söin ennen rennietä tähän närästykseen eikä tuntunut auttavan tarpeeksi, mutta nyt se apu löyty, samarin! :D juon aina lasillisen tuota kunnon ruoan jälkeen niin ei tule mitään :) minun pelastus :)
 
Se voi olla, onhan minun viime odotuksesta nelisen vuotta.. Hyvä tietää, oisin muuten varmasti hakenu sitä Gavisconia taas :D Pitää laittaa korvan taakse tuo samariin.. Mie oon semmostakin kokeillu hätään kun ei mitään ole, perunajauhoja veteen, kyllä se vähänsen autto aina suurimpaan tuskaan :)
 
Ja minulla siis närästys ei ole pientä vaan jo ennen raskautta meni ihan oksenteluksi ja pala aina kurkussa. Somacia ja rennietä kului paljon! hedelmäsuolaahan se samarin taitaa vaan olla ja saa ihan tavallisista ruokakaupoista:) eikä ole sellaista metrin mittaista "mahdolliset sivuvaikutukset"-paperia mukana x) että turvallinen ainakin kokeilla :)
 
Outoa jos jotkut lääkärit määrää somacia, mulle kaikki on sanoneet ettei saa raskauden aikana käyttää, edes nyt loppuraskaudesta. Mun närästys on pahentunut ihan käsittämättömiin mittasuhteisiin. Muutama viikko sitten pärjösin vielä gavisconilla ja välttelemällä tiettyjä ruokia (kahvi, tee, hiilihapolliset juomat, etikkaiset ruuat, happamat hedelmät ja mehut yms..). Reilu viikon en oo pystynyt syömään/juomaan paljon mitään, makuuasennossa, edes puolimakaavassa, en voi olla hetkeäkään, heti nousee hapot kurkkuun.. 24/7 hapan polte kurkussa. Yöt on tuskaa, sillä nukkumisesta istuvilteen ei tuu mitään. Alan olla tolkuttoman väsynyt. Hapon lisäksi yökkäilen verta, ei enään elimistö kestä sitä jatkuvaa happamuutta.. Gavisconia menee monta kymnentä purutablettia päivässä, lisäksi aloitettu omeprazol suojaamaan sisuskaluja. Kolme päivää nyt käyttänyt, toivottavasti lääke alkausi auttaa.. jogurtti ja piimä, joita jossain kopa suositellaa, polttavat ja närästävät entisestään.. maitoa sentään pystyn juomaa.

Ruokavalio siis karsittu, lääkkeet käytössä, jatkuva pystyasento kun muuhun ei pysty....muita vinkkejä?
 
Muokattu viimeksi:
Magnesiamaito? En tiedä auttaako sulla mutta saa käyttää raskauden aikana. Oletko ruokasoodaa kokeillut sekottaa veteen?
 
Mä käytän edelleen kans Omeprazolia, lisäks naukkaan sen perinteisen ruokasoodan joka ilta, ja jos yöllä närästää niin oon huomannu et helpoimmalla pääsen jos vaan nousen sekotteleen ton soodan. Sängyn vieressä on kyllä Renniet mutta ei niiden imeskely auta kyl mitään.

Ja ruokavalio on ollut syynissä täälläkin, onneks se on lähinnä iltasyöminen mitä mun pitää tarkkailla. Yhtäkään namusta tai suklaata ei voi iltakuuden jälkeen ottaa, esikon iltapala-aikaan (19-19.30 tienoilla) tankkaan sen mitä mieli tekee (jugurtit, sitrushedelmät yms) ja sit sen jälkeen ehkä 22 aikaan paahtoleipää, jonka päällä on siivu kinkkua ja juustoo ja iiiiiso kasa kurkkua & salaattia. Ite löysin myöskin helpotuksen jalkeillaoloajan närästykseen piimästä.
 
Omeprazol alkoi vaikuttaa neljän-viiden päivän käytön jälkeen, ilmeisesti sisuskalut oli jo sen verran huonossa jamassa ettei ihan heti lääkkeen suojakalvo tehonnut. Mutta ah, mikä onni ja autuus tätä oloa! Edelleen menee päivän mittaan useamman kerran gavisconia ton omeprazolin rinnalla ja kaikki happamat, etikkaiset, rasvaiset yms ruuat on nounou -lisäksi kahvi, tee, kaakao, suklaa ja hiilihapolliset juomat! Harmittaa kun oon ihan limu addikti ja tykkään joulussa eniten rosollista, mutta minkäs teet! ....ei tässä enään montaa viikkoa ole :rolleyes: (laskee jo päiviä..)
 
Mä oon naukannut nyt iltasin ison tuopillisen piimää (makuna loraus mustikkakeittoo) eikä oo tarvinnu enää soodaa ottaa! :) Kolibri, kohta saadaan vaihtaa nää olot pikkusiin! ♡
 
Joo ja nyt menee iltasin piimää, Renniee ja soodaa. Syömättä on oltava VÄHINTÄÄN kaks tuntia ennen vaakatasoon menoo, samaten kaikenlaiset ruokalevot päivän mittaan (joita nyt tuntuis tarviivan) on vaan kaukainen haave. Vittu mitä paskaaaaaa! Kaikki turisee että sit kun vauva laskeutuu niin olo helpottaa ja plaaplaaplaa mutta mitäs jos tää vauva ei laskeudukaan!? Nimimerkillä synnytystapa-arviota odotellessa, suvussa kapeita lantioita joihin vauvat ei oo mahtunu laskeutuun ja itsellä esikoinen joka ei koskaan laskeutunut ja jonka synnytys alkoi spontaanisti vesien menolla mutta ei edistynyt ja joka päätyi sektioon. Ja nimimerkillä paras keksimään nimimerkkejä ikinä.
 
Täällä on myös ollu närästys seurana :) illalla jos et muista ottaa gavisconia niin yö onki sitten närästystä :| päivällä rennie auttaa :) Piimäkin varmasti olis hyvä vaihtoehto :)
 
Täällä kans närästystä, johtuen refluksitaudista. :sad001 Nexium 40mg määrätty ennen ku tiesin olevani ees raskaana ja nythän sitä ei saa syyä.. Samarinia naamariin, rennietä en voi syä ku on niin kaameata. Raskaus viel aika alussa kuitenki 13+2 ja nyt jo vaivaa närästys, voin kuvitella sen helvetin ku raskaus etenee. Raskaus muuten ihanaa. :D :Heartred En tiä mikä muu auttas mutta piimä kuulemma on hyvä.
 
Lila-Aurora. Minunkaan ensimmäinen lapsi ei koskaan laskeutunut, syntyi sovitulla sektiolla perätilan vuoksi. Lääkäri ei kuvannut edes lantiota, kysyi vaan pituuden ja sanoi että joo sektiolla ulos.. :/ Haaveena nyt synnyttää alateitse jos kaikki menee hyvin eikä oo perätilassa (kuten nyt viimeks ultrassa uusi tulokas oli taas) Onneks se siellä vielä kasvaa ja pyörii monet kerrat, ennenku on valmis syntymään. Haluaisin synnyttää alateitse, jotta paranisin nopeammin ja lapsi saisi tulla luonnollista tietä. :) Sektiota en enään haluais pitkän paranemisajan takia, jos ei pakko ole siihen päätyä. :)
 
Tännekin löysi tiensä. Nyt ollu iltasin kun pitäs alkaa nukkumaan :sad001 toivottavasti ei tästä paljo pahene (turha toivo tiedän) kun vasta 23+1 menossa
 
Todellakin ärsyttävää! Rennietä kuluu pakettikaupalla. JA AIVAN SAMA mitä mä syön tai milloin tai miten paljon. Närästää vain koska närästää. Great.
 
Miula alkoi närästys alku raskaudessa. Välillä on tosi pahoja päiviä. Rennietä menee paljon. Oon sanonut apteekissa että närästys lääkkeet pitäs saada raskauden aikana kela korvauksenpiiriin :happy: Edellisissä närästys alkoi viimeisellä kolmanneksella. Pelottaa mitä se nyt lopussa on. Ja viime yönä alkoi suonen vedot. Molemmissa jaloissa yhtä aikaa :sad001
 
Täällä myös närästys vieraana. Oli jo alkuraskaudessa mutta meni ohi, palatakseen taas myöhemmin.. :depressed: Tällä viikolla oli parina peräkkäisenä päivänä sellainen närästys, että alkoi jo pelottaa miten kovin sisuskalut tästä närästyksestä kärsii. Alkuun auttoi Rennie, nyt on tuurista kiinni auttaako vai ei. Täytyykin kokeilla seuraavaksi tuota Samarinia.
 
Mulla närästys on pahinta yöllä. Nyt 31+4, pari viikkoa on jatkunut. Ihan sama, otanko illalla Rennien vai en, herättää silti yleensä jossain vaiheessa yötä ottamaan toisen. Päiväsaikaan on vähän siedettävämpää, toki esim. päikkäreistä on turha haaveilla jos on syönyt alle tunnin sisään yhtään mitään.
 
Takaisin
Top