Hankintoja lapselle

Ronja89

Sanaisen arkkunsa ammentaja
En nyt äkkiseltään löytänyt ketjua aiheeseen liittyen vaikka muistaisin sellaisen olevan.
Mutta loinpa nyt uuden ketjun sitten.

Kysymys kuuluu.... Millaisen syöttötuolin olette hankkineet/hankitte ? Suosituksia ? Kokemuksia ?
Alkaapa tämäkin aihe olla kohta ajankohtainen :)
 
Ihan semmosen perinteisen syöttötuolin johon ostetaan vaan pehmuste :-) eikait sen tarvii olla sen kummosempi, kun vaan ajaa asiansa ja pöydän ääressä meidän kanssa saa syödä ja sotkea nii paljon ku lystää, kyllä mamma siivoo! :-D ja isosiskolta saa sen, sitten kun on sen aika :-) ja siskolla 2 poikaa (3 ja 2 vuotiaat) jotka on hyvin mahtuneet ja istuneet siinä. :-)
 
Meillä on sellanen perinteinen taittuva malli omasta lapsuudesta, mutten luota siihen enää joten valkonen ikean antilop löytyy varastosta kun oli edelliselläkin käytössä...
 
Meillä on Stokken Tripp Trapp. Siinä on tällä hetkellä newborn set eli tyttö on siinä aina, kun me aikuiset syödään ja kun hän itse saa maistella. Ollaan koettu todella hyväksi ja hän pääsee jo pienestä pitäen yhteisiin ruokailuhetkeen mukaan. Lisäksi meillä on tuohon se baby set ja pehmusteet. Käytettynä ostettiin tuoli ja sen mukana tosiaan tuli babyset ja pehmusteet.
 
Meillä on kaksi trip trapin halppisversioo, merkki taitaa olla emma..(?) Eli näyttää paljon trip trapilta ja samalla tavalla pystyy siirtään istuin- ja jalkaosia jne. Ja ei tietenkään ole niin laadukas kuin aito alkuperäinen. Noi meidän on 3,5v ja 2,5v vanhat kohta ja nitisee ja natisee joka suuntaan. Ehkä auttais jos kiristäisi ruuvit :D Olisin kans halunnut trip trapin ja siihen sen babysetin mut oli sen verran tyyris et jäi kauppaan :sad001 Tää kolmonen saa siis siskonsa tuolin ja sisko siirtyy istuun tavalliselle tuolille :)
 
mä olen miettinytkin sitä Ikean antiloppia. Edullinenhan se on ja mitä oon lukenut niin ihan tyytyväisiä käyttäjät olleet. Eihän se tosin mikään silmää hivelevän kaunis ilmestys ole :P Tripp trapp on kyllä liian kallis uutena vaikkakin sillä olis hyvä jälleenmyynti arvo :) Kannattaako hankkia sellanen syöttötuoli missä olis itsessään se pöytätaso ? vai saako niitä tuoleja säädettyä mitä pystyy säätämään sillä tavalla että tulee sitten kunnolla pöydän tasolle? :D haha! sori tyhmistä kysymyksistä, mut mulla tää syöttötuoli
aihe on aivan vieras :P
 
Mä himoitsen sellaista vanhaa syöttötuolia jonka voi sitten taittaa pöydäksi ja tuoliksi :D Itsellänikin sellainen ollut ja neitillä on tuunattuna pinnis joss minä, veljeni ja tätini on nukkunu. Oon tykästyny vaanhaan :D
Nyt väliaikaisena syöttötuolina toimii bumbo jossa on tarjotin. Hommasin sen kun neuvolalääkäri antoi luvan istuttamiseen. Neiti pungertaa nii vahvasti itse istumaan. :)
 
Ostettiin käytettynä Gracon syöttötuoli parillakympillä, jonka saa kallistettua ja säädettyä myös korkeutta. Mukana on sellanen istuimeen kiinnittyvä tarjotin johon voi neidille tarjoilla sormiruokaa kunhan kasvaa.
 
Muokattu viimeksi:
Kyl ne syöttötuolit on kaikki sen verran korkeita että tulevat hyvin pöydän tasolle. Ne joissa istuinlautaa pystyy laskeen on näppäriä siitä et kun lapsi kasvaa, sitä saa tarvittaessa laskettua. Mutta meilläkin taidettiin ekan kerran laskea vasta kun tyttö täytti kolme. Jos on korkeat ruokapöydän tuolit, lapsi voi nopeasti siirtyä tavalliseen tuoliin. Meillä taas on aika matalat niin siksi lapset istuu syöttötuoleissa (=mukautettu juniorituoleiksi) vaikka ovat kohta jo 3 ja 4-vuotiaat. :)
 
Ttiuhti, milloin teidän pikkuinen olikaan syntynyt? Tuota bumboa mietin meillekin, poika täyttää ma 5 kk ja on jo pitkään pyrkinyt istumaan.

Minä olin aluksi sitä mieltä, että ehdottomasti sellainen väkisen taittuva syöttötuoli, mutta voi olla että tripp trappiin päädytään, koska poika on niin mahdoton vispaaja että tarvitsee todella tukevan penkin. Sittenhän se kasvaa lapsen mukana.

Joko porukka on ruvennut nostamaan vaunuja ratasasentoon? Mulla houkuttais kovasti. Myös hyppykeinu tai sellainen seisomateline jossa on pyörät kiinnostaa.. Poika on tosi aktiivinen eikä viihdy pötköllään tai sylissä juuri ollenkaan.
 
mää kans oon hankkimassa bumboa. Oon katsellut nettikirpputoreilta josko löytyis edullisesti. Jos ei löydy sopivaa niin sit ostan uutena :) Hyppykiikku odottaa että joku asentais sen mulle ja kattois hyvän paikan :P vaikka sitäkään ei nykyään suositella, niin kai sitä voi käyttää maalaisjärjellä...
 
Meillä tuo bumbo on suihku/uinti/sauna käytössä. Tyttö voi hyvin istua siinä ilman vaippaa sillä välin, kun vanhemmat suihkuttelee. Ei tartte pelätä esim sitterin kankaiden puolesta, jos pissa saattaisi tulla. Tyttö on aina yhtä hymyä, kun siihen laitetaan. Ihan lyhyitä aikoja ollaan annettu siinä olla n. 5 min keskimäärin. Ja itse löysin omani kirppikseltä 20€.

Ylipäätänsä pyritään lähes kaikki mahdollinen ostamaan käytettynä, poikkeuksena turvallisuuteen liittyvät kuten kaukalo, jotta voidaan olla 100% varmoja, että ne ovat turvallisia. Ja omien lapsien jälkeen laitetaan taas eteenpäin kiertoon, jos ovat vielä sen kuntoisia.
 
meille tuleekin nyt sitten Geuther family syöttötuoli. Saan edullisesti tuttavalta ! Ja tilasin siihen sopivan pehmusteen kivalla pöllökuosilla netistä. :)
 
Hyppykiikku meillä on ollu viikon käytössä nyt, iha mahottomasti tykkää poika olla siinä ! :D siskolta saatiin sekkii ja onneks semmone vanahan malline missä on isot käsi aukot, että käet pyssyy luonnollisessa asennossa :)
 
Justiina89, 13.11 on syntyny eli n 4.5kk. Tuossa bumbossahan saa istuttaa 4kk eteenpäin, mutta itse kehtasin istuttaa vasta kun nl lääkäri näytti vihreää valoa. Mäkin löysin kirppikseltä 20e :) Oon antanu neitin istua sen verran mitä jaksaa, hänestä huomaa heti kun ei jaksa pitää itseään enää.
Mekin ollaan lähes kaikki ostettu käytettynä, jopa se kaukalo mutta ihmisiltä jotka tunnemme. Näin pystyy luottamaan että on kolaroimaton. :)
 
Meillä käytettynä suurin osa vaatteista, sänky plus petivaatteet, sitteri, kaukalo, vaunut.... leluja ja muuta härpäkettä ollaan uutena ostettu :) sillon raskaana ollessa vielä ehti katella käytettyjä, nyt ei jaksa eikä ehdi enää metästää :D
 
Oletteko jo miettineet seuraavaa turvaistuinta autoon? Meidän täytyy luovuttaa lainakaukalo takaisin viimeistään heinäkuussa, ja en usko että se sen pidempää meillä menisikään. Hirveä pähkiminen vaan on kun ei ole mitään käsitystä millainen istuin olisi hyvä. Valikoimaa riittää ja hintahaitarikin on melkoinen.
 
Me käytiin jo ostaa uus turvaistuin. Maxi cosi pearl. Siihen saa laittaa kun vauva 67cm eli meidän neisin jo aivan pian. Meillä neitie i viihdy turvakaukalossa joten siksi tämä kiirehtiminen. Pearlin saa makuuasentoon joten ei tarvitse vielä osata istua.
 
Meillä on kiddy guardin pro 2, eli palkki istuin, joka on kasvot menosuuntaan. On ollut monessa paikassa testivoittajana, vaikka yleensä väitetään ettei naama menosuuntaan olevat istuimet ole niin turvallisia. Lisäksi on helppo siirtää autosta toiseen ja kätevä kiinnittää auton omalla turvavyöllä :) meillä on niitä kaksi ja ollaan kyllä tykätty!

Niin ja tuohon saa laittaa n.6kk iässä kun saa alkaa istumaan. Siinä on joku et olkapäiden täytyy ylettyä niiden pehmusteiden alle mut meillä on molemmilla lapsilla ainakin puoli vuotiaana ylettänyt :)
 
Takaisin
Top