Hauskoja tapoja kertoa raskaudesta?

Me teetettiin ultrakuvasta Ifolorilla palapeli. Toisella paikkakunnalla asuva äitini oli käymässä ja menimme yhdessä ulos syömään. Siinä ruokaa odotellessa tuumasin, että "sulle olisi pieni tehtävä". Sitten palapelin palat sekaisin pöydälle ja kokoamaan. Ultrakuva ei muuten ole kaikista helpoin koottava - varsinkaan kuva ylösalaisin :wink... Äitini ei ollut aluksi ollenkaan kartalla mitä tuleman piti ja nopeammin hoksaava mies(! :))tarjoilija meinasi paljastaa koko kuvion. Onneksi hän puhui englantia eikä oikein keksinyt sopivaa termiä kuvalle ja äitini puolestaan keskittyi kokoamiseen. Hätistelin tarjoilijan pikaisesti pois. Kuvan valmistuttua riemu oli melkoinen! Äitini mielestä palapeli-idea oli mitä loistavin ja onkin siitä hyvästä sitten kertonut kaikille ystävättärilleen tarinaa tehtävästään.

Tulevan ukin kanssa idea meni mönkään. Hän kun asuu muutaman sadan kilometrin päässä, lähetettiin palapeli postitse ilman sen kummempia saatekirjeitä. Hän oli tulkinnut palapelin kummalliseksi Ifolorin mainoskikaksi ja nakkannut roskiin... Notta silleen... Asia kirkastui sitten puhelimitse :wink

Nyt työn alla on pikkusisarus :) Persoonallinen kertomistapa on mietinnässä...
 
Aivan ihania ideoita! Itse en ole edes vielä raskaana, mutta jos sellainen onni sattuis käymään, niin haluaisin ehdottomasti jotenkin uudella ja erikoisella tapaa kertoa tuleville isovanhemmille.. :)
 
Minäkään en ole vielä raskaana mutta tiedän jo miten kerron! Neulon molemmille sukat ja sit kirjon niihin toisiin "ukki" ja toisiin "mummi". Lähetän ne. Ja sit otan niihin Skype yhteyden ja käsken niiden avata paketin vasta silloin. Ne asuu siis 400 km päässä. Mut jos mulla on käyntiä siinä main niin ehkä vien ne. :)
 
Esikoisen raskaudesta nousin ennen miestä sängystä ylös ja menin tekemään testin. Positiivisen tuloksen jälkeen, otin tussin ja menin hiljaa ja varoen makkariin ja kirjoitin mieheni valkoiselle paidalle " ISI -13 ❤️". Ei onneksi herännyt siihen ja puolen tunnin jälkeen hän heräsi ja meni vessaan aamupesuille. Hetken kuluttua hän huusi nimeni ja juoksi vessasta huutaen" kulta, ooksä raskaana, ooksä raskaana?? " Siinä sitten onnellisina katottiin testiä yhdessä ja oli kyllä ihana hetki. ❤️
 
Last edited by a moderator:
Ja näin kerroin nyt tästä toisesta raskaudesta miehelleni ja mun perheelle. :) Lähetin esikoisesta tälläisen kuvan. :)

Rv 4+6.

ImageUploadedByVau Foorumi1426593668.869299.jpg
 
Last edited by a moderator:
Täällä alkaa olla 9. raskausviikko lopuillaan, huomenna ensimmäinen neuvola ja toivottavasti pian nt-ultra. Jos kaikki on hyvin, voi muutaman viikon päästä paljastaa uutiset perheille. Ootan niin kovasti, että saan kertoa omalle äidilleni. Meinaa onnenitku tulla jo pelkästä ajatuksesta, kun luulen, että se menee kyllä kyynelehtimiseksi :)

Asutaan 400km välimatkan päässä, mutta äiti käy säännöllisesti kyläilemässä meillä päin. Ajattelin, että lähdettäisiin syömään ja siinä jossain sopivassa välissä kaivaisin kassista ostamani pörröhaalarin ja kysyisin, että mitä mummu on mieltä, onko tämä tarpeeksi lämpöinen lokakuun ilmoille. :grin
 
Itse en ole vielä raskaana, mutta pohdin jo miten kertoa vanhemmille. Olis heidän ensimmäinen lapsenlapsi. Tällä hetkellä mietin sitä, että aloittaisin kyselemään että "Muuten, millä nimillä haluaisitte että teitä kutsutaan, mummo/mummi, vaari/ukki..?" ja kattoa koska alkaa raksuttaa.
Sen sijaan jos tästä kierrosta tärppää, niin jonkun muun vinkistä voisin siskolle kertoa aprillipäivänä. (Tietää meidän yrityksestä.) Siinä sitten arvailis oonko tosissani vai en. :grin
 
Aprillipäivä olisi kyllä mainio hetki kertoa, jos silloin sattuu olemaan ajankohtaista. Siinä saisi ihmiset tuumia, että mahtoiko puhua totta vaiko ei! :D
 
Me laitettiin tulevat isoveljet valokuvaan vierekkäin ja nuoremmalla oli päällä "pikkuveli"-paita. Isompi sitten piti lappua kädessä, jossa laskettu aika. Laitettiin tämä menemään vanhemmille niin, että samassa mailissa meni myös nuoremman synttärikuvia. No, eihän nää meidän vanhukset tätä tajunneet, että se tästä hienosta suunnitelmasta ja toteutuksesta, rautalangasta piti kuitenkin vääntää :D
 
Meillä esikoisen kohdalla kerroin miekkoselle niin, että hänen töistä tullessa olin keittänyt kahvit ja leiponut suklaakakun. Pöydällä oli myös pieni lahjapaketti. Mies siinä ihmettelemään, että mikäs juhlapäivä nyt on.. Mutta ei osannut epäillä sillä tavalla mitään, kun meillä on muutenkin tapana antaa pieniä lahjoja silloin tällöin, ihan vaan rakkauden vuoksi. Noo.. Paketista paljastui T-paita, jossa oli teksti "ISI" ja alla viikset. Sitä hän vähän aikaa tiiraili, ja mietti, mikäs isi minä nyt oon.. Kunnes tajusi!
Kakkosesta kerroin vähemmän järjestellen. En ollut vaan jaksanut järjestää mitään ihmeellisempää. Töistä tultua vaan menin luokseen, silmät vähän kostuneena ja täräytin: "Minä ootan sinun toista lasta." Kyllä siinä samanlaista liikutusta tuli :Heartred
 
Soitin miehelle töihin, että isäntä on sitten syyskylvöihin ryhtynyt. Tajusi heti, mitä tarkoitin. :D

Omille vanhemmilleni kerroimme antamalla kaksi isovanhempien kirjaa. Odotan kaksosia. :)
 
Meillä toiselle tulevalle mummolle annettii taitelti kopio ultrakuvasta ja sanottiin et täs ois sulle taas yks mustetahratesti pähkäiltäväks ku niitä muutaman on jo aiemmin nähny. Toiselle mummille laitettiin kopio ultrakuvasta laskun väliin ja sanottiin et lasku on myöhäs ja se pitäs heti maksaa...ei meinannu heti ymmärtää mitä kuva esittää ja sit mieheni antoi ruokalapun jossa luki "Mummin sottapytty". Koko illan hän sitten vähä väliä sanoi et teille tulee vauva ja hetken päästä et hänestä tulee mummi ja mitä hänen pitää mummina tehä. Hänelle tämä on eka lapsenlapsi.
 
Hauskahan olis kertoa raskaudesta näin aprillipäivänä kun kaikki luulee sen olevan pilaa :grin siinähän sitten ihmettelevät kun masu kasvaakin kasvamistaan!

Itse mietin että jos vaan tämä raskaus onnistuu ja saisin ultran ennen äitienpäivää ja siellä on kaikki hyvin niin voisin äitienpäivä kortin sisään piilottaa ultrakuvat :)
 
Miä tossa kesällä plussatessani sain viikon pimitettyä siskoiltani ja vanhemmiltani tietoa. Halusin käydä labrassa tekemäs pissitestin vielä ja samana aamuna sit lähin mökille perheeni tykö. Siinä sit sanoin että istukaapas tohon ja silmät kii, ettekä kurki. No isäni siinä kohtaa sit jo arvas ja sano sen äänee mut miä viel kiistin kaiken. Perhe istui terassilla silmät kii ja asetin pöydälle tutin mihin olin sitonut lapun kiinni. Lapussa luki "moi ukki ja mummi. Ja xxxx-täti ja xxxx-täti. Jos kaikki menee hyvin niin nähdään keväällä 2015.. :wink :Heartred"
No siskoni alko hillittömästi vollottaa ja äitini kans, isi tuli heti halaamaa ja sillä oli kyl aika vaikea ns peitellä innostustaan, huomas kyllä miten mielissään oli ja tuumasi että "toivottavasti kaikki nyt menee hyvin". Myös mummini oli paikalla (toinen siskoni oli kaverin luona kylillä) ja hänkin siinä onnitteli ja halaili. Äiti ja sisko halas sit ku itkulta tokenivat. :D

Noo, kaikkihan ei sit menny niin ku piti ja viikkoa myöhemmin (rv6) tästä uutisesta ilmotin sit toiset uutiset.
Mummi ja ukki joutuu nyt odottamaan sit kesään -15 asti. :wink

Km jälkeen ne pakolliset kuukautiset ja sit tuli viel toiset mut sit ei enää tullukkaa ja joulukuussa kerrottii taas uutisia perheelle. :p
Tällä kertaa vaa mainitsin että nyt tärppäs, vähä jotaa keksin siihen etten suoraa töksäyttän. Nyt ei ollu niin itkuista ku viimeks. Isälleni kerroin baarissa ollessamme (miä kuskina muutenkin) ja hetken se humalaisilla silmillä tuijotti minua, jonka jälkeen sanaakaan sanomatta halas tiukasti ja onnitteli minua ja miestäni (mieheni kanssa oli siis baariin lähtenyt)..

Siskolleni vaan kerroin ja toinen sisko joka ei kesällä ollut paikalla (14v) sai nyt pienen yllärin. :) jouluna paketoin karkkeja täynnä olevan tuttipullon hänelle lahjapakettiin ja kun se avas sen ni kerroin että se on tätsylässä käytettäväksi sitte. Ei heti tajunnu. :wink

Mun 19v serkkupojalta tuli kans ihana reaktio, meinasin alkaa vollottaa ku toinen niin ihanasti reagoi. :) ihan vaan kerroin hänelle jouluna.
 
Mä mietin, josko ottais kuvan, jossa olisi miehen, mun ja pojan kengät sekä jotkut minitöppöset. Lähettäis sitten kuvan joko postilla/sähköisesti läheisille. Voisi kenkien viereen/eteen laittaa synttäripäivän ja töppösten eteen esim "arvioitu toimitusaika 30.11.2015"
 
Takaisin
Top