Kehu lapsesi!

ReginaVeritas

Keskustelun kolmiottelija
Helmikuunmammat 2014
Joskus on vaikeaa kehua lastaan. Tai edes olla valittamatta. Perhekerhoissa, vertaisryhmissä, somessa ja kaikkialla missä on vanhempia, kuulee tarinoita siitä, kuinka lapset nirsoilevat, eivät kävele tarpeeksi reippaasti, kiukuttelevat aina kaupassa, ovat kamalassa uhmassa, mikään ei koskaan kelpaa ja jos vaikka kaikki muu onkin hyvin, niin lapsethan eivät koskaan ainakaan nuku!


Lapsen kehumista pidetään epäkohteliaana leuhkimisena ja mikäli sen tekee lapsen kuullen, sen ajatellaan helposti pilaavan lapsen. Mutta pohtiiko kukaan koskaan, mikä vaikutus lapseen on negatiivisella puheella?

No, tässä ketjussa on tarkoitus puhtaasti vain kehua äitien ja isien ihania pieniä kultamussukoita! :Heartred:Heartpink:Heartblue:love2:love7
 
Oma esikoiseni on tietysti aivan mahdottoman söpö! Ihana pieni tähtisilmä, joka kujeilevasti nyrpistää nenäänsä keksiessään jotain hauskaa. :Heartred Tytön ihania lempileikkejä on kurkistus-pussailu, jossa kurkitaan piilosta ja annetaan pusuja. :love7 Ihana tyttöni osaa taitavasti kiivetä portaita, vilkuttaa ja kertoa milloin joku on ''loppu'' tai ''tippu''. Aamuisin saan ihanan hymyn ja hitaan heräämisen, kun aamuimetys saattaa venyä puolituntiseksikin. Neidin uniaikataulu on yleensä kellontarkka. Tytön tukka on ihanaa silkkiä ja pienet pulleat kädet niin somat!
 
Hih, kiva ketju :)

Kehutaan sitten tätä pikku palleroa. Helppo, tyytyväinen poika. Ollaan saatu olla todella kiitollsia vauva-ajan helppoudesta. Pojaksi tosiaan hyvin nätti (synnärilappuihinkin kirjattu "kaunispiirteinen"). Kamalan sosiaalinen, osallistuu jo näin pienenä meidän arkeen ja keskusteluihin.

Kova syömään ja kaikki kelpaa :D Ihanan omalaatuinen tapaus, osoittaa jo luonnettaan näin varhain. Kovin kiinnostunut ympäristöstä, ja hinku on päästä tutkimaan kaikkea mahdollsita.

Itse asiassa, jos totta puhutaan... vaikea keksiä valittamista :D (ok, välillä höpöttää vähän liikaa) tosin eiköhän niitä huonojakin puolia sitten iän myötä ilmaannu... -_-
 
Ihana aihe. :)

Meidän kohta 2-vuotias komea pikkumies on aivan ihana ja suloinen lapsi. ❤️

Hän on kovin sosiaalinen, iloinen ja valoisa luonne. Moikkailee hymyillen tutuille ja tuntemattomillekin ;-). Reipas, aktiivinen poika, koko ajan iloisesti liikkeessä, leikkimässä, lukemassa, auttamassa äitiä tiskikoneen tyhjentämisessä, imuroinnissa, tms. Nukkuu yöt ja päiväunet hyvin.

On myös ihana hellä pusuttaja, joka haluaa aina halia ja pussata, haluaa että sanon "näääin paljon" ja levitän käteni merkiksi, kuinka paljon häntä rakastan. ❤️

AUTOT ovat hänelle tooodella tärkeitä ja niitähän onkin talo täynnä. :wink
 
Meidän 10 kk poika on aivan mahtava. On jo perusluonteeltaan iloinen ja hymyileväinen. Vaikka poika on joutunut kärsimään pahastikin allergioista, silti jaksaa aina olla reipas. Ei itke turhasta, että kunnolla saa oikeasti sattua ennen kuin itku alkaa.

Aina jos tekee jotain kiellettyä ja vähän torutaan, niin alkaa taputtaa, kun tietää että äiti ja isi kehuu aina silloin kun osaa niin hienosti.

Hänen kanssaan on myös ihana kulkea ihmisten ilmoilla, kun ei tarvi pelätä itkukohtauksia tai muutakaan sellaista, kun osaa kiltisti olla.

Nykyisin myös nukkuu hyvin ja osaa itse nukahtaa sekä yö- että päiväunille.
 
Minun ihana nuori teinityttöni tuli juuri viikonlopun visiitiltä ns poikakaverin luota.(asuu kotona) hänen äiti lähetti viestiä kuinka kohtelias huumorintajuinen ja kiltti hän olikaan.Pojalleen oli kehunut niin kauniiksi ja hyväkäytöksiseksikin.Olen täysin samaa mieltä hänen kanssa.Lisätään listaan vielä luova,musikaalinen taiteellinen avulias ja ja ja.Minun Helmi :couchpotato:

Tämä neiti sai nyt kaikki kehuni tällä erää,vaikka aina pitäis kaikkia lapsia kehua samaan syssyyn
 
Meidän esikko on aivan ihana touhuaja. On puhunut sujuvasti ainakin puoli vuotta (tyttö on nyt 2v), eli ei tarvii arvailla mitä se milloinkin haluaa. Jutut ja kommentit on joskus niin lapsellisen hauskoba ettei voi ku kippurassa nauraa. Hoitaa pikkuveljeään (10kk) innolla ja tykkää sen kanssa touhuta. On kaunis lapsi, huomaan sen päivittäin. Veljensä on myös kova touhuamaan, ihana hymypoika, paljon ujompi kyllä kuin supersosiaalinen siskonsa, mutta juuri se ujous tekee pojasta ihan ylisöpön ja hellyttävän :):Heartred ihan rakkaita enkelilapsia on mulla. Tyttö jopa ulkonäkönsä puolesta, kun on niin sievä ja omistaa ihanat enkelinkiharat, joista kuulee aina kehuja muiltakin :) poika taas on tumma ja siitä tulee komea poika! Ei näiden kanssa ehdi tylsää tulla.
 
Meikäläinen ainakin muistaa tuota omaa lasta kehua kun vaan mahdollista ja joku jaksaa kuunnella, vaikka se välillä onkin kamala. Kun se on ihan niinkuin minä :D Reipas, rohkea, luottavainen, söpö, hauska, taitava, sosiaalinen.....
 
Lapseni ovat minulle maailmani tärkeimpiä ja tekisin kaikkeni heidän puolestaan. Mikään muu tässä maailman kaikkeudessa ei ole yhtä tärkeää minulle kuin he. He ovat erityisiä, nopeita oppimaan, iloisia, sosiaalisia, kauniita ja omatahtoisia, äidin omia rakkaita :Heartbigred
Mun kauniit, rakkaat hunajaisen pippuriset tehotytöt! :) Jotka hurmaavat niin vanhempansa kuin muutkin ympärillään, eikä ihme :)
 
Mä kyllä olen aina koittanut kehua kun vaan aihetta vähänkin on ollut. Esikoinen on ollut aina itsestään hieman epävarma tyyppi ja olen silminnähden huomannut, miten rohkaiseminen ja kehut oikeasti auttaa nostamaan itseluottamusta.
Joka päivä vähintäänkin muistan halata ja pussata (vaikka nykyään poika välistä pistää vastaan, ei enää olla niin pientä poikaa) ja sanoa, että hän on minun aarteeni.
Ja jos jotakin, niin tuo poika osaa hienosti ajatella muita. Jakaa namipussin kaverin kanssa, avaa oven kun tullaan kaupasta ja kannan isoa kauppakassia. Muistaa sanoa kiitos. Ihan huippu tyyppi, äidin muru.
 
Takaisin
Top