Relax Birth-synnytystuoli

papupata23

Vauhtiin päässyt keskustelija
Synnytin viime toukokuussa Relax Birth-tuolissa ja tykkäsin. Se taitaa olla nopeempi ku joutuu ponnistaa alaspäin. Mut siinä on myös sellaset kahvat mistä voi pitää kiinni ja purkaa aggressiota Tosin nii... Toiset tykkää ja toiset ehkä ei. Mut suosittelisin kuitenki. Oma lapsi painoi 3015g mut en tiiä tuleeko liian vauhilla jos on iso vauva ja miten sit käy. Noh mulla on vaa mun oma kokemus.
 
Nii ois kiva kuulla muitakin kertomuksia. Mut en oo varma et kuinka monessa sairaalassa sitä tuolia on. Mietin yhtä juttuu... et vaikuttaakohan se alaspäin ponnistaminen riskiin saada kohdunlaskeuma koska itse sain lievän. Tosin minun sisko joka synnytti ihan sairalasängyssä sai myös sen joten veikkaisin et ehkä se on geeneistä kiinni, ei niinkään asennosta missä synnyttää... En minä mitää pelotella halua... :D huippu tuoli!
 
Tätä tuolia kokeiltiin Kättärillä ja käytöstä tehtiin tutkimusta silloin, kun olin synnyttämässä ensimmäistäni 2012. Piti ruksia sellainen lappu, että haluaako osallistua tutkimukseen. Mulle osallistuminen oli heti selvää kun tuolista sain tietää, koska en vaan käsittänyt, miten olisin voinut synnyttää missään muussakaan asennossa. Lantiossa oli ihan järkkyjä kipuja alkaen noin rv 15, jotka tietysti vaan paheni raskauden edetessä. Jos häntäluun tienoille kohdistui pienikin paine, kroppa veti jumiin. Toisaalta en polvivammaisena olisi voinut synnyttää esim. kontallanikaan ja kyljellään oleminen vaan tuntui muuten hankalalta. No, synnytys jouduttiin käynnistämään ja siinä tuoksinassa sain synnytystuoliarvonnassa lyhyen tikun, eli olisin joka tapauksessa joutunut verrokkiryhmään = ilman tuolia synnyttävät. Lopulta huonolla arpaonnella ei ollut merkitystä, kun päädyttiin kuitenkin kiireelliseen sektioon. Jos tässä pikkukakkosen kanssa vielä niin pitkälle päästään, niin todennäköisin synnytystapa on sektio, muuten kyllä vaatisin sen tuolin itselleni kynsin ja hampain. Vaikka siitä ei kokemusta olekaan.
 
Takaisin
Top