Hauskoja tapoja kertoa raskaudesta?

jensu

Silmät suurina ihmettelijä
Jeeee! Vihdoinkin raskaustesti näytti vahvan plussan, maaliskuussa meille tulee (jos kaikki menee hyvin) kauan odotettu vauva! :love017 En ole vielä kellekään paitsi tietenkin miehelle, kertonut raskaudesta. Meinaan haljeta onnesta, ja haluaisin kovasti kertoa läheisille pian ilouutiset, mutta olisi kiva kertoa jotenkin hauskalla tavalla. Jotenkaan ei tunnu kivalta/omalta vain todeta että "hei, meille tulee vauva". Tämä on kuitenkin niiin spesiaalia! :Heartred:Heartred:Heartred Onko teillä ideoita? Miten olette itse kertoneet? :)
 
Onnea oikein paljon! Meille oman vauvan odotus oli spesiaalia, mutta kerroimme kasvotusten vain et meille tulee vauva. Eka harkitsin paitaa, jossa lukee tyyliin "pulla uunissa" tms mut noh... oli ihanaa kertoa ja nähdä tulevien isovanhempien ilmeet aamupalapöydässä.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Me tehtiin aika tavallisesti ja näytettiin ultrakuva tuleville isovanhemmille. Sekin oli todella tunteellinen hetki. :)

Muille lähipiirissä sitten meni lähinnä sillä tavalla, että aloitin lauseen suurinpiirtein niin, että "tiedättekö kun olen tässä ollut 'huonovointinen'..." :rolleyes:
 
Lähetimme ultrakuvan korttina. :)

Hih.. tota mä kans harkitsin, mut kävikin niin, etten edes ehtinyt ekaan ultraan, kun oli pakko kertoa. Olin niin pahoinvoiva ja kahvi etoi minua suurta sumpin ystävää, nii olisi siinä saattanu appivanhemmilla epäilykset herätä.. niinpä siis kerrottiin paljon aikaisemmin, kuin oli alunperin tarkoitus. :)
 
Mun vanhemmille kerrottiin niin, että kun sopivasti oli isänpäivä niin isälleni korttiin kirjoitettiin toivotukset myös taatalle masutyypiltä, ultrakuvan kera. Ja äiti totta kai luki kortin myös.

Muuten sitten läheisimmille (miehen vanhemmille, molempien sisaruksille, isovanhemmille, lähimmille ystäville) lähetettiin varhaisultrasta kuvaviesti. :Heartred

Niin ja miehelleni kerroin lähettämällä kuvaviestin positiivisesta raskaustestistä :wink Tuli aika hätäseen soitto takaisin... :grin
 
Minä kerroin meidän isälle tästä viimeisimmästä niin, että kun ultra oli juuri joulun alla, niin lähetin facebookissa yksityisviestinä ultrakuvan ja kirjoitin siihen että hyvää joulua, valitettavasti kuvaan ei mahtunut kuin nuorimmainen. Isä oli luullut että kuva on vanha ja edelliseltä joululta, silloinkin kun olin paksuna, niin hänen vaimonsa sitten katsoi kuvaa tarkemmin ja huomasi päivämäärän :) Noin 10min myöhemmin kun olin kuvan laittanut, isäni soitti että "Ai taas raskaana?" :D
 
Niin ja kaikenlaisia runojahan on valtavasti, jos tykkää, voi vaikka lähettää tekstarin tai antaa kortin.
Tässä parit erilaiset:

***
Arvatkaa mikä seuraavista vaihtoehdoista on totta:

A) Saimme lotossa 7 numeroa oikein!

B) Minut on valittu Seiskan tähtitytöksi!

C) Meille tulee vauva!

****

Tään salaisuuden suuren,
kuiskaamme mukaan tuulen.

Toive suuri toteutuu,
kunhan koittaa heinäkuu.

On masussa pienet sormet ja varpaat,
nyt jo varmaan arvaat?

Ilomme on rajaton,
meille vauva tulossa on!

***

Silitti kohtalon kulkua enkelin siipi,

onnenovesta hiljaa kun luoksemme hiipi.

Kauneinta keinoa kaikesta käytti,

hartaimman toiveemme todeksi täytti.

Tekee enkeli tullessaan (nimi) isän,

antaa minullekin viimein äiti-nimilisän.

Muuttaa varmasti pienoinen elämäämme,

jos kaikki hyvin menee, heinäkuun alussa

sen pienen ihmeen näämme.

***

Olen niin onnellinen,

kerrottavana on salainen ilouutinen:

näkyi ultrassa syke pienen sydämen!

Pian on perheessämme jäsen uus,

hän on syntyvä heinäkuus.

***

Nyt vielä talvi aluillaan on,

kuin myös elämä pieni.

Mut heinäkuun helteissä

pyörii ajatuksemme,

silloin syntyy pikkuenkelimme.

***

Ei ole syytä salailuun

vaan tahdomme onnemme näyttää.

On meille tulossa vauva uus,

todeks hartaimman toiveemme täyttää.

***

Arvaa mitä,

me tehtiin sitä..

ja mikä onkaan tulos,

se tulee (laskettu aika) ulos!

***

Salaisuuden kuuluville

vihdoin julki julistamme

Viikkoja on viisitoista

kertoa siis rohkenemme


Kuiskasimme haikaralle

poutapilven enkelille

Pikkuruinen suuri ihme

josko tulla voisi meille


Isukki on innoissaan

äiti vielä oksentaa

Vaan asukki se masussa

vatsaa jo kasvattaa


Vielä on aikaa arvuutella,

odotella ja ihmetellä

Ja joulua kun vietetään

meitä kolme silloin on!


Tänään ultraäänessä varmistui,

masussani pieni vauva ui.

Laskettu aika 15.12. on,

Leenan ja Pekan onni

suunnaton!

***

Mitä soittavat ilon tiukuset.

Miksi tuuli puissa helää.

On puhjennut sisimpään kukka,

pieni ihminen masussa elää.

***

Kerron sulle salaisuuden,

saamme kotiimme pian ihanuuden.

Tulispa poskiin isin hymykuopat syvät,

äidin ruskeat silmät ois kans hyvät.

Saapas nähdä minkävärinen pitää ostaa potta, sillä

jos kaikki hyvin menee, heinäkuussa unelmastamme

tulee vihdoinkin totta

***

Kohta ei kysellä, mitä teemme.

Pomo on tulossa perheeseemme.

Saamme ikiliikkujan oivan,

nahkavekkarin, varhain soivan.

Kompassin, joka suuntaa näyttää,

huoneet kohta leluilla täyttää.

Askeleet kiertää ympäri pihan,

touhusta uuvuksissa taidamme olla ihan?

***
 
Tuli vielä mieleen, että isovanhemmillehan voi kertoa vaikka ostamalla heille Mummu ja Pappa -mukit tms.
Tai joku Kirja Isovanhemmille.

Ja hillevin ajatus on kans tosi hyvä! :grin
 
Kivoja ideoita! Me otettiin valokuva meidän kengistä ja rivin viimeinen pari oli vauvan tennarit. Sit lisättiin Photarilla pari efektiä+syntymäpäivät meidän kenkien alle ja laskettu aika vauvan kenkien kohdalle. Siitä sai sähköpostiin kivan ilmoituksen :).

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app
 
Mun sisarukseni arvasivat raskauden jouluna, kun oltiin kaikki äidin luona (juu, olen surkea pokerinaama). Mun äidille sitten vain sanoin että "minäkin olen raskaana" (veljen vaimo oli myös ja se näkyikin jo) Miehen vanhempien luona käytiin sitten vielä seuraavana päivänä ja ilmoitettiin, että ensi vuonna pitää joulupöytään kattaa yksi paikka lisää.
Savolaisen kierosti ilmaistu, mutta hyvin meni perille.

Serkkuni osti äidilleen äitienpäivälahjaksi paidan jossa lukee supermummo tms.
 
Mulla on kans ihan surkea pokerinaama. Äitini arvasi virnuilustani (...) kun kieltäydyin tupakasta (poltin aiemmin). Myöhemmin ovat kyllä muutkin sanoneet, että olivat jotain tällaista arvelleet mm. kahvin juonnin perusteella.. Muille kuitenkin kerrotiin tylsästi ultrakuvaa näyttämällä. Kävi kyllä mielessä, että isälleni oltaisiin ostettu isänpäiväksi joku "onnea ukille" tms. kortti. Tämä on siis ensimmäinen lapsenlapsi minun vanhemmille. Olisi ollut juron suomalaismiehen ilme varmasti sanoinkuvaamaton!
 
Kiitos kaikille vastaajille, kivoja ideoita! :) Mäkin tykkään hillevin ajatuksesta mutta meillä kun ei vielä lapsia ole, niin vähän huono toteuttaa :D

Keksin näitä lukiessa, että voisin hommata ittelleni jonkin paidan, tyyliin että mahan kohdalla lukisi "hautomo" yms :D Jos ei kukaan huomaa vinkkiä, niin sitten pitää keksiä jotain muita keinoja. :p
 
Kyllähän sellaisia ihania paitoja on odottajillekin, joista selviää, että on raskaana. Joku joskus linkitti tännekin palstalle jostain puserosta, jos selaa noita aloituksia vähän taaksepäin. Se paita vaan saattoi vaatia hieman suuremman vatsan jo. Oi vitsi kun viime vuonna linnanjuhlissa yhdellä naisella oli niin kaunis musta raskausmekko, jossa valkoisella printillä oli sikiö napanuoran kanssa :)
 
Pyydettin molempien vanhemmat meille syömään ja siinä lomassa pidettiin miehen kanssa tietovisaa. 30 kysymystä nippelitietoa, historiaa ym ja viimeinen kysymys oli sitten raapustettu paperille jonka näytimme visailijoille ja lapussa luki: RV 5+5 LA11.3. Siinä omat ja miehen vanhemmat vähän aikaa äimisteli ja mietti ja pohti ja sitten alkoi oma ätini kyynelehtiä "tuleeko teille vauva?" :D Muille sukulaisille tuumattiin että pitääkin näyttää teille yks kuva ja iskettiin ultrakuva käteen (: hauskoja reaktioita ♥
 
Takaisin
Top