Vertaistukea raskausoireisiin

Täällä kans yks aamuyöstä herääjä, unet loppuu siinä 4:30 aikoihin 🙋‍♀️ tämän lisäksi vielä varsin vilkas unimaailma. Nämä tuttua jo esikoisen ajalta, ja muistaakseni ne unet jossain vaiheessa piteni
Täällä sama juttu 😅
 
Onko muilla jo tässä alkuraskaudessa ollut oireena hikoilua? Tuntuu että pienimmästäkin rasituksesta puskee kauhee hiki :Grimacing Face:
 
Minulla on ainakin tuota kauheaa yöhikoilua, se tulee yöpalelun perään. Olen vuoroin jäässä ja vuoroin hiessä. 😰
 
Noniin, tänne iski maailman kipein huuliherpes. Ei oo ollu vuosiin, vaikkakin lapsuudesta asti välillä puskenut päälle. Sattumaako? En tiedä 😊
 
Hyvä kuulla että en oo ainoo hikoilija, ehkä tää sit on normaalia!
 
Kun syöt -> etoo
Kun et syö -> etoo
Etoo siis 24/7, en oo vielä kertaakaan onneks oksentanut.

Huoh, milloin tää loppuu 😫
 
Mulla ei oo vielä ollut pahoinvointia, aiemmat raskaudet oon selvinnyt ilman sitä ja kovasti toivoisin selviäväni tälläkin kertaa :folded:

Mutta siis tää vatsan turvotus on aivan järkyttävää! Tuntuu että maha poksahtaa kohta :Grimacing Face:
 
Nyt 6+1 on pahoinvointi muuttanut jotenkin muotoaan. Kuvotus on jotenkin selkeämpää, ja nyt on alkanut sitten vessassa juoksu, ja nolottaa melkein kun ei saa aikaan kun pientä lirausta ja senkin vaivalla. Luulen että minun takana kenottava kohtu on plumpsahtanut eteen virtsarakon päälle, sillä on melkein oksettavan ärsyttävä paine häpyluun tietämillä kun rakko vähänkin täyttyy. No positiivinen asiahan tietysti on että kasvua täytyy tapahtua kun kerran muutoskin on tapahtunut. Kohta voisi alkaa tiirailemaan että jokos minulle on tipahtamassa raskausmasua, kun on useampi raskaus takana niin se tulee jo varhain.
 
Välillä heräilen välillä aamuyöstä ja uskon, että kohdun "kasvukipuja". Hengittelen rauhallisesti ja laitan alavatsan kohdalle lämmitetyn kauratyynyn. Helpottaa noin 10min sisään lämpimän kauratyynyn avulla. Pissillä saa rampata vähän väliä. Hajuaisti herkistynyt, nauroin kun täällä ryhmässä oli maininta mies haisee pahalle😄 Kuulostaa tutulle. Itsellä meinaa hiiva alkaa oireilla. Ärsyttävää.
 
Tänään on ollut täysin oireeton päivä! Ei edes sitä vatsakipua, mikä on ollut nyt reilun viikon päivittäin. Noooh, ehtiihän tässä vielä iltaa kohden jotain ilmetä 😂
 
Mites muuten onko muilla valkovuoto runsastunut? Ja jos missä vaiheessa?
Muistan esikoisen ajalta että sitä vuoti kuin vettä, mutta en muista tarkkaan enään että missä vaiheessa alkuraskautta se alkoi 🤔 vielä kun housut pysyneet ihan kuivina 🙈
 
Mites muuten onko muilla valkovuoto runsastunut? Ja jos missä vaiheessa?
Muistan esikoisen ajalta että sitä vuoti kuin vettä, mutta en muista tarkkaan enään että missä vaiheessa alkuraskautta se alkoi 🤔 vielä kun housut pysyneet ihan kuivina 🙈
Mä oon miettinyt samaa 🙈 mulla nyt menossa 7+2 ja valkovuoto "normaalia", ei mitenkään runsasta tai vetistä
 
Joo mulla ihan selvästi on valkovuoto lisääntynyt ja "vetistynyt". Pahoinvointi ei ole ainakaan vielä alkanut, jos edelliseen vertaa niin alkaisi noin viikon päästä. Eilen illalla ainakin pari tuntia huimasi vähän väliä, sitä oiretta en muista ekasta raskaudesta.
 
On joo, tai vähän vois verrata johonki ovis aikoihin et kostean /limaista koko ajan.
Tää mun pahoinvointi ei ollu päivällä oikein mitään tänään mut tällee illalla tuli taas.
Rinnat edelleenkin ollu kokonajan pinkeät, kipeät ja turvonneet, täyteläiset mom boobsit 🙈
 
Mulla oli plussan jälkeen paljon valkovuotoa, silleen että sai usein käydä tarkistamassa mitä sieltä valuu kun pelkäsin verisen vuodon alkavan. Nyt 6+ ja aika kuivaa tuntuu olevan (myös halut kadonnut). Edellisestä lapsesta muistan että lopussa myös sai alushousuja vaihtaa tiheästi ja arvailla myös miten erottaa vetinen valkovuoto lapsivedestä (ei ole vedet mennyt koskaan kotona).

Pahoinvointi tässäkin raskaudessa vaivana, pari kertaa päivässä tulee oksennus, onneksi ei sen useammin.
 
Tänään aivan järkyttävä päivä!
Heräsin sitte viime yönä JO 03 aikoihin, hetken katselin puhelinta, kävin vessassa ja yritin uudelleen… pyörimistä ja hyörimistä… katson uudelleen, ok jotain 05, jos vielä koittais…. Taas pyörimistä ja hyörimistä….kello ~07…. Joo nyt jo kehtas nousta ylös kahvin keittoon….
Silmiä kirvelee ja pelkkää makaamista koska paha olo/etominen on tänään jossain aivan uusissa sfääreissä, ei kykene syömään oikein mitään koska pelkään mitä tahansa laitan suuhun että oksennus tulee…
kävin nukkumaan joskus 22 jälkeen eli yön unet menee jossain +4-5h, päiväunia yritin mutta ei uni tullut, ja vierailemaankin pitäisi mennä jossain vaiheessa koska läheinen tullut ulkomailta… huoh…
 
Täällä ollut nyt tosi vaikeeta pari päivää... Kuvottaa aivan jumalattomasti, ruoka ei meinaa upota, jääkaappi ja tiskikone haisee aivan järkyttävältä ja ne aiheuttaa pahaa oloa. Koirat haisee myös ja ne käy muutenkin hermoon... Kaikkialla vaan haisee pahalta ja ruoka ällöttää. 😩 🤢 Anteeksi valitus.
 
Takaisin
Top