Imettävät kuumeilijat

Hildurbia. Ymmärrän oikein hyvin fiilikset. Meillä ei ollu aikanaan vuosikausiin mitään ehkäisyä lainkaan koska tiesin että mahis raskautua oli äärimmäiden pieni. Silti sitä käytti valtavasti energiaa toivomiseen ja oireiden kyttäilyyn. Se oli todella kuluttavaa. Oli oikeastaan helpotus alottaa pillerit runsaiden vuotojen takia, mieli rentoutui koko asian suhteen vaikka alkuun tuntu jotenki luonnonvastaiselle alkaa ”ehkäistä”. Pillerit lopetin muusta syistä mutta tulinkin vastoin kaikkia mahiksia raskaaks. Sillä kertaa ihan puskista ja yllätyksenä.
Mut sikäli tilanne on ollu eri, ei oo koskaan tarvinnu keskustella ehkäistäkö vai ei.

Ja joo. Tjottailu on tosiaan per**tä. Mulla on olevinaan nyt kolme lasta, paljon hommaa, matkoja, muuttoja, remontteja. Just name it. Mut silti jostain vaan löytyy aina aikaa ”kytätä” kaikkia oloja sun muuta o_O:smiley-ashamed005
 
Heippa kuumeilijat! :) Olisiko teillä mitään vinkkejä miten saada kierrot/ovulaatiot alkamaan imetyksen aikana? Tai onko joku teistä joutunut kerta kaikkiaan lopettamaan imetyksen täysin saadakseen edes kuukautiset alkamaan?

Mulla on yksi 12kk vanha poika, ja menkkoja ei ole ollut kertaakaan synnytyksen jälkeen. Hän on ollut vähän kipeänä viimeisen viikon, joten on käynyt rinnalla tosi usein päivin ja öin (10+kertaa/vrk). Mutta tässä aiemmin oli yli kuukauden jakso, jonka aikana hän kävi rinnalla vain 2-4 kertaa vuorokaudessa (yöllä max kerran).

Mulla on pari kiloa alipainoa, mikä on mulle ihan luonnollista. Olen miettinyt voisiko kroppani matalan painon takia ajatella, ettei mulla ole ravintoa tarpeeksi saatavilla sekä sikiöstä että imeväisestä huolehtimiseen? :D

Vauvakuume rupeaa olemaan ihan järkyttävä mutta jotenkin tuntuu surulliselta ajatukselta vieroittaa poika kokonaan. Imetys on ollut mulle alusta asti aina tosi ihanaa ja helppoa, meidän ei ole tarvinnut antaa ikinä pisaraakaan korviketta. En väsy yhtään edes yöimetyksistä. Imetyshetket on ihania yhteisiä rauhallisia läheisyyshetkiä joita tulee varmana ikävä. :Heartred Ja on uskomattoman söpöä, että pojan eka sana oli "tissi" ja hän osaa nykyään pyytää itse päästä rinnalle. Saa pahaan mieleen ja oloon kipeänä selvästi tosi paljon helpotusta imetyksestä.

Vaakakupissa painaa myös se, että vaikka ollaan molemmat alle 30, poikaa on tehty todella monta vuotta ja lääkäri suositteli lämpimästi aloittamaan kakkosen yrityksen nyt mahdollisimman pian jos sellainen on koskaan toiveissa. :/ Mutta mitään takeitahan toisesta lapsesta ei voi kukaan antaa. Eniten ehkä mietityttää miltä tuntuisi, jos lopetan imetyksen vaikka en oikeastaan haluaisi, ja en koskaan tulekaan uudelleen raskaaksi...
 
Mulla alkoi menkat vasta lapsen ollessa 1,5 - v. Tuolloin oli imetyksiä pari kertaa päivässä.. Oon kuullut muiltakin, että menkat saattaneet alkaa vasta lapsen ollessa 1,5 v, eli jos maltat odotella niin odottele. Ja saattaahan se imetys kertojen vähentäminen myös auttaa, kaikilla tosin ei silläkään asialla ole mitään merkitystä.. Ja muutama kilo painoa voi tietysti myös auttaa :) mutta voithan kysyä neuvolasta / lääkäristäkin vinkkejä..
 
Eipä siihe kierron alkuun oo poppakonsteja :sorry: Toisilla kerta imetystä riittää. Itse olen alipainoinen ja kakkosesta menkat alkoi 1,5v kohdalla kun yöt meni syömättä. Nyt kolmosesta alkoi pari vk sitten kun yöt alko mennä syömättä (ikää pian 11kk). Mulla yksikin yöimetys piti menkat pois. Tutulla pysyi pois vaik imetti vain kerran vrk aikana

Toinen on sit se että vaikka kierto toimii niin aika usealla ekat kierrot on joko anovulatorisia tai heikolla oviksella eli munis on huonosti kypsyny luteaali jää liian tyngäksi
 
Tuntuu olevan aika yksilöllistä tuo kuukautisten alkaminen ja välillä raskauskohtaistakin. Mulla alko kuukautiset noin yhdeksän kuukautta synnytyksestä, vaikka öisin syötin edelleen. Se loppu vasta 1,5-vuotiaana, mutta kierto tasautui hyvinkin pian.
 
Mielenkiintoista :cool14 eletään kp 13 (mihin aika taas hujahti). Oloissa pientä ”pms:ää” ja lisääntyvää halukkuutta. Mielenkiinnolla jään odottamaan a)löydänlö ovisplussaa ja b)onko ”oikeanlainen” ovis vai semmonen kuiva mitä joskus on (huono siis). Mun ikinä bongaamani ovisplussat vaihdellu kp14-23 välillä joten kaikki edellämainittu on mahdollista. Niii joo ja siis ei todellakaan suuria luottoja muuten.. jotenki semmonen olo jossain takaraivossa etten tuu enää koskaan olemaan oikeesti raskaana. Pitäs vaan olla rehellinen ja osata luovuttaa :sick009
 
Toivottavasti bongaat ovulaation Sharmander! Olisi kiva jos ovulaatio tulisi säännöllisesti samaan aikaan joka kierto, mutta ei. Epäsäännöllisen kierron kanssa ei ikinä tiedä. Tai näin siis itsellä.

Tervetuloa tiitiainen94! Eipä niitä konsteja oikein varmoja ole, mutta foorumilta joskus luin jollakin omega-valmisteen ja toisella inositolin olleen uutena käytössä, kun kierto onkin startannut imetyksen aikana. Ja onhan noita kaikenlaisia muitakin poppaskonsteja Gelee Royalesta greippimehuun. Mutta sattumaahan nekin voivat olla. Kaikkea ei kuitenkaan voi/saa käyttää imettäessä. Yksilöllisiä juttuja tosiaan.
 
Kiitos Bella Swan! No joo. Nyt taidetaan mennä kp 15 eikä jälkeekään ovisplussista. Lähes blankkoja kaikki ovistikut. Tän mun elävän luomulapseni sain kp16 oviksesta. Myöhäsemmät (kp 20+) ovikset on pääsääntöisesti ollu epäonnisia tai muuten huonoja lyhyellä luteaalilla . Ei oo kyl mitään ovisolojakaan, limoja tai muuta. Ainoa toi jonniisortin lisääntyny halukkuus ja ehkä aavistuksen tiukalla oleva maito, mutta sitä nyt oli joskus ilman menkkojakin :hilarious:

Ja joo tosiaan olis aika unelma jos kierto olis semmonen oppikirjamainen. Mulla on aina ollu suht säännöllinen kierto, 29-31pv mut silti ovisplus millon sattuu tai ei millonkaan. Luteaali erittäin tyypillisesti reilusti alle 10pv.

Miehelle en uskalla edes sanoo että taas tikuttelen :angelic: :sorry: Pääsääntöisesti ne oon hoitanu aika ”salassa” muutenkin, se ei ymmärrä oikein koko vouhotusta. Toisaalta olis vissii ihan hyvä jättää kaikki tikut tekemättä, muistan aikanaan suivaantuneeni useammin ku kerran, kun sain viimein plussaa tikkuun ja mies oli joko työreissulla tai väsyny jälkeenpäin :mad: Tuli ihan pska fiilis, että itse näkee hirveesti vaivaa kaiken maailman vitamiinien ja muun kyttäilyn kans ja sit yks pikku juttu jää puuttumaan. Että sikäli itsellekin olis helpompaa jos menis vaan mutulla :smiley-angry026
 
Muokattu viimeksi:
Noup. Halut plus kosteus ei korreloi mihinkään. Ovistikut on ja pysyy vitivalkeina :shifty:
Mikähän noita tikkujakin vaivaa. PCn tikut antaa kontrolliviivanki tyyliin silleen että se on alkuun kokonaan viivaton kun väri leviää ja hissukseen alkaa seki viiva näkyy. Rfsun tikut taas ei päästä väriä eteenpäin siitä tyynystä ennenku painaa sen kiinni alustaan tiukemmin :bored: Oon noitaki vuosia (molempia) käyttäny enkä oo törmänny vastaavaan
 
Täälläkin kp 15 vissiin. :grin Ovulaatio joskus kp 18 kai. Toivottavasti päästään tallettelemaan tarpeeksi niillä main. Ensi viikolla ollaan taas miehen kanssa eri vuorossa. En oo kyllä tikuttanu, mutta voishan sitä jo ruveta, kun tikkujakin on.

Vähän kyllä juteltiin, että jaksetaanko me sittenkään toista lasta, mutta viime aikoina on tuttavapiiristä tullut sen luokan vauvaspämmiä, että alkaa itsellä tuntumaan kuumetta yhä enemmän. Olisi ihana olla vielä raskaana ja kokea potkut mahassa ja saada kovan työn jälkeen oma ihme syliin. :shy:
 
Onks sulla Pronssi ovis tälleen ”myöhemmin” imetyksen takia vai normaalistikin? Tuleeks sulla selvät olot vai tikutatko?
Onhan se hanurista että tää kierto ei oo sitä oppikirjamallia. Ihan arpomista. Jossain plussakierrossa olin ihan varma kp10 oviksests kun tuli haluja ja limoja ja testit kävi vähän ”tummemmalla” mutta vasta kp23 se lopulta oli :wacky: että joo. Aika harvoin on sattunu semmonen ”oikeaoppisempi” kierto :sorry:
 
Ja niin tohon lapslukuun. Onhan niillä aina puolensa. Yhden kans oli asiat erittäin helpooa omalla tavallaan. Ja nyt ku taistelee jo isompien kans kaikesta tulee mieleen et miks näitä edes haluaa :angry2 mut onhan se raskaus ja alkuaika aina semmosta joka jotenki saa naisen (ainaki mut) haluamaan ”vielä kerran”. Ja se kun näkee millanen vaapottaja mistäki kasvaa. Tai ehkä se on enemmän semmosta että on vaikea tehdä päätöstä että ei enää koskaan. Tavallaan sen sanominen ääneen tarkottaa jotenki aina jonku aikakauden päätöstä :smiley-ashamed008:dontknow
 
Moi pitkästä aikaa. Oon kyllä seurannut keskustelua, mutta jotenkin aika tällä hetkellä on niin tiukilla ettei ehdi kännykällä foorumeille kirjoittella. Tai juurikin näin myöhään tulee sit lueskeltua, eikä enään järki riitä mitä tuli luettua ja mihin piti vastata. :D mutta nyt yritän muistella, et mistä olette höpöttäneet. Niin meillä, kun esikoista alettiin yrittämään niin se ehdotus tuli todellakin multa. Mies sitten vuosien mittaan lämpeni ajatukselle ja 10kk yrittämisen jälkeen olikin yllättynyt, että näin kauan kesti. Nyt toista raskautta yrittäessä ehdotus tuli taas minulta, mutta kuitenkin niin että ollaan jo aikaisemmin puhuttu että toivottais ikäeron olevan tuohon alle 3v. Mitäs vielä.. Ei ole minultakaan mitattu ferritiiniä. Kilpirauhasen subkliininen vajaatoiminta löytyy ja siihen on lääkitys. Aika pian lääkityksen aloittamisen jälkeen raskauduin esikoisen kohdalla. Uskon vahvasti sen vaikuttaneen asiaan. Onko teillä mitattu niitä arvoja ?

Vähän oma napaa. Täällä alkaa olevan nyt ekat menkat pikku hiljaa ohi. Ärsyttävä hiivatulehdus vaivaa ja joudun ottamaan toisen kuurin, ku menkat tuli välissä. Oon vähän sellaisella mielellä, et jos tää seuraava kierto mentäisiin ihan rauhassa ilman kummempia yrityksiä.
 
Noni, vihdoin o+:) vähän kyl ihmetyttää, kun ei oikeen muita asiaan viittaavia fiiliksiä, tai ne on ollu jo. Tänään ei kyl ehdi miestä kaatamaan, mutta huomenna meillä on sopivasti lapsivapaata, niin mehän vaikka lemmitään koko päivä:))
 
Kiva kuulla sinusta Mimmi! Toivotaan et pieni taukoilu ja muu tois pian tulosta!!

Nipanderi, mikä kp sul on? Muata tuntuu että mikään menee harvoin käsi kädessä. Tal ainakaan itselläni harvoin on ns oppikirjaoireita plussan kans..tosin niistä ainoista kerroista ku plussat ja olot on sattunu oikein niin olen raskautunu :oops:

Täällä ei edelleenkää uuuttaa. Ne vähät olot ja kosteudet oli ja meni ja blankkoja o.tikkuja tulee. Taidan jättää ny tikut kaappiin. Muutenkin kosteus on jotenki ”väärää” , semosta tahmeampaa. Niinku viime kuussa kun sain sen o.plussan. Taitaa imetys pitää estrot niin alhaalla kuitenki ettei sitä kunnon ovislimaa tms tulekaan vaikka plussan sais tikkuun :confused:
 
Ps. Saanko kysyä ällökysymyksen. Onks teillä oviksen aikaan oikeesti ”oikeaoppista” limaa? Kun musta tuntuu et ennenki ns huonoissa kierroissa saatoin saada ovisplussan ja valkkariakin ehkä oli ”enemmän” mut se oli semmosta nihketä. Nyt imettäessä se on pääsääntöisesti mutenni tota tai semmosta paksumpaa ”voidemaista” ei hedelmällistä. Niissä kierroissa ku ikinä olen raskautunu ovisplussassa valkkari oli semmosta liukasta joka pysyi sormissakin liukkaana. Vaikkei sitä aina mitenkää paljoa tullu
 
Onks sulla Pronssi ovis tälleen ”myöhemmin” imetyksen takia vai normaalistikin? Tuleeks sulla selvät olot vai tikutatko?
Onhan se hanurista että tää kierto ei oo sitä oppikirjamallia. Ihan arpomista. Jossain plussakierrossa olin ihan varma kp10 oviksests kun tuli haluja ja limoja ja testit kävi vähän ”tummemmalla” mutta vasta kp23 se lopulta oli :wacky: että joo. Aika harvoin on sattunu semmonen ”oikeaoppisempi” kierto :sorry:
Ennen esikoista ei tarvinnut oviksia etsiä, joten ei mitään hajua, onko tämä omaa normaalia. Nyt olen muutaman kuukauden vasta etsinyt ovista ja tikutellut. Halujen lisääntymisestä kyllä huomaa oviksen lähestymisen ja osin limoistakin, vaikka ei ne semmosia ole kuin ehkä nuorempana.
 
Wtf :sour::hilarious: eilen aamupv tuli semmosta ”puolikkaan vahvuista” ovistikkua ja tänään ihan tumma. Muita oloja ei oo, mut lämmöt pompahti jo 36,7 :wideyed::eek: eli taas joku höpöhöpöovulaatioplus
Mut selkein oire oli että maito meni taas sika tiukalle.
 
Jatkan tänne yksinpuhelua. Pitkään kipuili alamaha ja nyt lämmöt tosiaan noussu 36,7 kieppeille. Jos jotain pitäs veikata nii vuoto alkaa taas luultavasti dpo 5-7
 
Jatkan tänne yksinpuhelua. Pitkään kipuili alamaha ja nyt lämmöt tosiaan noussu 36,7 kieppeille. Jos jotain pitäs veikata nii vuoto alkaa taas luultavasti dpo 5-7

Meni toi mun kommentti vähän väärään ketjuun:)) mulla toi imetys päättyi tammikuun lopulla ja marraskuusta kakkonen ollut tekeillä. Mut tohon sun vuotoveikkaukseen. Imetyksen lopetus veti ainakin ton oman kierron kaameeksi. Välivuoto alkaa dpo2-6 ja kestää kp1:een. Tässä kierrossa ekaa kertaa luget tukena (alkoi vuoto jo heti o+) ja nyt dpo4, tuntuu että ovat vähän auttaneet, ainakin pari viimeistä päivää on ollut rauhallisia vuotojen suhteen. Vaikkei sitten tärppiä olisikaan.

Tsemppiä teillekin omiin tilanteisiinne. Toivotaan plussia:)
 
Takaisin
Top