Kesäkuun kuulumisia

Joanna_g

Silmät suurina ihmettelijä
Kesä, helteet ja raskauden puoliväli (alkukuun LA:lle) edessä tässä kuussa!

Joko alkaa raskaus vaikuttaa arkeen?
 
Raskaus vaikuttaa arkeen vähemmän kuin alussa kun olin ihan pois pelistä. :rolleyes: Mutta eipä nytkään pääse unohtumaan että on raskaana. Kauppakassien kantaminenkin aiheutti supistelua tänään ja pakko on hidastaa askelta. Tosi vaikea säilyttää ergonomiaa nostamisessa/kantamisessa, joten joudun varomaan alaselkää joka tuntuu oudolta. Myös istuminen on hankalampaa, häntäluuta särkee herkästi. Supistelut ja vauvan liikkeet eniten muistuttavat raskaudesta.
 
Musta tuntuu että maha on ottanut ihan hirveän kasvuspurtin tässä kesäkuun alussa. 6 päivää sitten ei ollut juuri mitää, nyt on ihan selkeä vauvamaha ja kasvaa joka päivä. Jos tää jatkuu tätä tahtia niin tästä tulee ihan älyttömän iso :grin
 
Musta tuntuu että maha on ottanut ihan hirveän kasvuspurtin tässä kesäkuun alussa. 6 päivää sitten ei ollut juuri mitää, nyt on ihan selkeä vauvamaha ja kasvaa joka päivä. Jos tää jatkuu tätä tahtia niin tästä tulee ihan älyttömän iso :grin
Mulle on käynyt ihan samoin! Viimeisen viikon aikana maha on pullahtanut ihan kunnolla. Tähän asti vanhat vaatteet on sopinu normaalisti, mutta nyt ei enää ollut toivoakaan saada kaks viikkoa sitten käyttämiäni farkkushortseja jalkaan. Toivottavasti kasvuvauhti vähän hidastuu ensipyrähdyksen jälkeen :wideyed:
 
Musta tuntuu että maha on ottanut ihan hirveän kasvuspurtin tässä kesäkuun alussa. 6 päivää sitten ei ollut juuri mitää, nyt on ihan selkeä vauvamaha ja kasvaa joka päivä. Jos tää jatkuu tätä tahtia niin tästä tulee ihan älyttömän iso :grin

Sama täällä ja vähän myös jännittää miten iso maha tästä oikeen tulee! :D
 
Mulla kans on ihan kunnon maha ja on ollu jo pitkään. Pelottaa kans vähän miten iso tulee. Kuinka tukalaa olo sit on ja miten iholle käy jne. Vielä kun kaikki on ennustanu mulle pientä mahaa kun oon niin pitkä... Nyyh :rolleyes:

Aattelin, et ihan keskiverto tahtia kasvaa, mut mitä täällä ja muualla lukenu, niin on kyl iso. Joillakin isompiviikkoisilla ei ees vielä näy. :shifty: No mut ei tää nyt mitenkään poikkeuksellisen isokaan oo. Toivotaan, et otti vaan alkuspurtin ja loppu on sit hidas ja lopputulos pieni maha :hilarious:
 
joo, täällä kans maha hetkessä "pompsahtanut" nyt ihan hetkessä :wideyed: on kyllä tullut tuota pehmitettäkin siihen ympärille, että ei ole pelkkää vauvamasua mut jotenkin tosi jännästi pullahtanut ihan kunnolla hetkessä. Enään ei voi peitellä vaatteillakaan. laughing7
 
Joo. Itsekin huomaan ettei ole enää vain läskistä kyse vaan on vauvamahapyöreyttäkin. Olen levossa koittanut kuulostella/aistia muksun liikkeitä ja kyl ne vielä kovin hentoja on. Välillä haluan kuunnella kotidopplerilla sydänääniä :Heartred saan kiittää siitä ettei nyt kesällä ole viimeisillään jos tällaisia helteitä tulee. Saas nähdä kuinka hyvin viikkojen edetessä jaksaa töitä tehdä, että pitääkö vähän hellittää tahtia ettei juokse päätä pahkaa. Olen henk.kohtainen avustaja :)
 
Mullakin on nyt tällä viikolla rv16 maha tullut enemmän esiin, vaikka ei vieläkään moni raskaaksi arvais (näytän oikeestaa vaa pulleelta). Viime viikolla oli aivan järkyttävät kivut, ettei pystynyt hädin tuskin kävelemään ja kävin lääkärissäkin. No kivut vaa johtukin siitä, et maha tahto kovasti näkyviin :grin:grin
 
Mullakin on nyt tällä viikolla rv16 maha tullut enemmän esiin, vaikka ei vieläkään moni raskaaksi arvais (näytän oikeestaa vaa pulleelta). Viime viikolla oli aivan järkyttävät kivut, ettei pystynyt hädin tuskin kävelemään ja kävin lääkärissäkin. No kivut vaa johtukin siitä, et maha tahto kovasti näkyviin :grin:grin

Se on outoo miten muut raskaana olevat naiset saa raskauden näyttämään niin hyvältä, nyt ite tietää että sen hymyn takana onkin kauhea pissahätä ja kivut :D
 
Välillä tuntuu että maha on ihan pallo, kun lämpöki varmaa mukavasti turvottaa..
 
Ja en tiedä johtuuko lämmöstä vai mistä, mutta mulla on alkanut pohkeet kramppaamaan öisin
 
Ja en tiedä johtuuko lämmöstä vai mistä, mutta mulla on alkanut pohkeet kramppaamaan öisin

Mulla sama iltaisin ja öisin, levottomat jalat piinaa. Tosi tuskastuttava tunne. En tiedä mikä siihen auttaa. Paitsi veden juominen, johon oon kiinnittänyt huomiota mut ei se oo kokonaan vaivaa poistanut. Kauhee vessaralli vaan. :meh:
 
Ja en tiedä johtuuko lämmöstä vai mistä, mutta mulla on alkanut pohkeet kramppaamaan öisin

Mä herään nykyisin joka yö monta kertaa kun pohkeesta vetää suonta. Aina kun nukahtaa, herään kohta kun toisen jalan pohkeesta vetää. Inhottavaa, se sattuu niin paljon ja vielä kun haittaa muutenkin olemattomia unia.
 
Luin että lämmön pitäisi auttaa suonenvetoihin. Ei kyllä päde levottomiin jalkoihin, helle ainakin tekee entistä tukalammaksi.
 
Kannattaa kokeilla noihin suonenvetoihin ja kramppeihin syödä iltaisin magnesiumia. Oon ite syönyt Puhdistamon tripla magnesiumia ja on kyllä auttanut.
 
Onko levottomat jalat ja suonenveto samaa vaivaa/sukua toisilleen, vai ihan eri asia? o_O Mulla ei oo varsinaista suonenvetoa, mut sellanen kramppaava inhottava tunne iskee aina välillä toiseen jalkaan ja sen mukana levoton olo. Tosi vaikea edes kuvailla miten voi tulla niin inhottava, ällöttävä tunne ilman mitään kipua. Tekis mieli sahata jalat irti. :yuck: Imetysaikana vaan paheni viime kerralla. Jotenkin se että vauva alkoi imeä sai jalan kramppaamaan. :confused::wacky: Outoa ja inhottavaa!
 
Onko levottomat jalat ja suonenveto samaa vaivaa/sukua toisilleen, vai ihan eri asia? o_O Mulla ei oo varsinaista suonenvetoa, mut sellanen kramppaava inhottava tunne iskee aina välillä toiseen jalkaan ja sen mukana levoton olo. Tosi vaikea edes kuvailla miten voi tulla niin inhottava, ällöttävä tunne ilman mitään kipua. Tekis mieli sahata jalat irti. :yuck: Imetysaikana vaan paheni viime kerralla. Jotenkin se että vauva alkoi imeä sai jalan kramppaamaan. :confused::wacky: Outoa ja inhottavaa!

Eri asia, kuulostaa levottomilta jaloilta.
 
Mut johtuuko ne samasta syystä? Tai auttaako levottomiin ylipäänsä yhtään mikään...
 
Mut johtuuko ne samasta syystä? Tai auttaako levottomiin ylipäänsä yhtään mikään...
Mulla auttoi levottomiin ennen raskautta rautakuuri. Lääkäri otatti kauheen kasan verikokeita mistä saattaa johtua ja mun ferrit oli silloin alhainen. Söin rautaa pari kk ja ne hävis. Sitten kun tuli uusiksi niin taas rauta auttoi.
Nyt tulee ihan ajoittain mulla. Raskaushan syö rautavarastoja niin varmaan se syynä mulla taas.
 
Takaisin
Top