Viimeisin neuvolakäyntisi

Mä odotin pe varhaisultraa ennen kuin ajattelin soittaa neuvolaan. Kahdessa keskenmenneessä oon ehtinyt käynyt ekan neuvolan ja lisäksi nuo kaksi syntynyttä niin ei ole mikään erityinen kiire sinne. Mutta tänään nyt soittelen kun soittoaika tulee. Me lähdetään tän viikon lopussa reissuun sukulaisten luo ja palaillaan vasta juhannuksen jälkeen, joten menee varmaan aika vasta sinne, mutta ei mua haittaa. Nyt vasta 7+3, hyvin ehtii parin viikon päästäkin.
 
Ensimmäinen neuvolakäynti on nyt takana. Se oli hyvä kokemus, hoitaja oli lämminhenkinen ja kertoi asiat selkeästi. Mitattiin paino ja verenpaineet. Sain ohjeet ultran ajanvaraukseen netin kautta. Sain lähetteen myös labraan ja menin saman tien neuvolan jälkeen antamaan sinne virtsa- ja verinäytteen, joten se on nyt hoidettu. Labran tätikin oli todella kiva. Ultran pystyn varaamaan viimeistään kolmen päivän päästä, jännä nähdä mille viikolle saan ajan. Alkoi tuntua jotenkin todellisemmalta tämä raskaus, kun ammattilainen onnitteli. Hyvä fiilis jäi tästä päivästä :)
 
Minulla on ensimmäinen neuvola ylihuomenna ja jännittää kovasti. En ole käynyt vielä varhaisultrassa enkä tiedä menisinkö, se pitäisi käydä yksityisellä. Ei ole ollut kipuja eikä vuotoja. Tänään 7+6.
 
Minulla on ensimmäinen neuvola ylihuomenna ja jännittää kovasti. En ole käynyt vielä varhaisultrassa enkä tiedä menisinkö, se pitäisi käydä yksityisellä. Ei ole ollut kipuja eikä vuotoja. Tänään 7+6.

Millainen oli kokemus? :)
 
Ensimmäinen neuvola varattu 19.6 ja sitten pojan 2v neuvola samalle päivälle
 
Neuvolasta kotiuduttu. Onneks vaikutti mukavalta terkalta :) Hyviä huomioita tuli; a-vitamiini ylimääräisenä lisänä kielletty, kalsiumin päivittäinen saanti olisi 900mg/pvä. Kotiin meninkin sitten apteekin kautta.

Iltapäivällä sitten varhaisultra.
 
Millainen oli kokemus? :)

Oikein ihana terveydenhoitaja oli ja jäi luottavainen mieli. Olen aikamoinen jännittäjä niin keskusteltiin jo pelkopolista ja saan sinne varmaan lähetteen myöhemmin. Sydänääniä ei kuunneltu, kun viikot on kuulemma liian pienet vielä. 9.7 on sitten ensimmäinen ultra!:cat:
 
Ensimmäinen neuvola oli keskiviikkona. Miehen kanssa mentiin yhdessä . Kumpaakin jännitti, olemmehan tilanteessa ensimmäistä kertaa. Jännitystä ei helpottanu yhtään, et neuvolan huoneessa oli niiiiiin kirkkaat kattovalot, että äkkiseltään ne kävi niin kovin silmiin et silmät kävi vetistämään . varmaan ajatteli se täti, et ollaa nii herkillä et sillä näytetää ku käytäs itkemää mut joo , käynti oli tooooodella antoisa , paljon informaatiota ja tarkasti käytiin läpi kaikkia raskauden aikasia asioita ja varattiin seuraavia neuvola ja lääkäri aikoja. Mukaan saatiin pissanäyte purkki jonka toimitin sit seuraavana päivänä tutkittavaksi. Käynti oli aivan ihana ja meille sattui mukava neuvolan täti meidän raskauden mukana kulkijaksi. Lisäksi minulta mitattiin paino , otettiin hemppari + verenpaine ja tunnusteltiin kohtua joka on kuulemma nyt mandariinin kokoinen
 
Huomenna olis ensimmäinen neuvolakäynti. Saa nähdä riittääkö aika, kun on mahdollisuus viipyä vaan 45min.
 
Huomenna olis ensimmäinen neuvolakäynti. Saa nähdä riittääkö aika, kun on mahdollisuus viipyä vaan 45min.

Miulle sanottiin kun soitin ekaa neuvolaa et ” se on sitten sellanen noin 30 min kun menee sil kertaa ”
Todellisuudessa oltiin tunti siel (:
 
Tuli tuos mielee et onko kellää käytössä koti dobbleria?
Oon miettiny kovasti sen hankintaa, mut siitä kuulee niin monenlaisia mielipiteitä , että onko järkevä hankinta.
Onko jollain käytössä ? (:
 
Mulla on kotidoppler mut en kyl oo vielä saanut sitä toimimaan tai siis toimii mut sydänääniä en oo saanut kuuluviin. Nyt siis rv 10+6. Hankin tuon jo aikoja sitten ja esikoisen kohdalla käytin sitä välillä.
 
Miulle sanottiin kun soitin ekaa neuvolaa et ” se on sitten sellanen noin 30 min kun menee sil kertaa ”
Todellisuudessa oltiin tunti siel :)

Okei, pitääpä mainita sitten tuosta heti alussa että kerkee käydä ne tärkeimmät asiat ainakin läpi.
 
Kiitos tästä, laitan tilaukseen heti tänään. En saa mielenrauhaa millää , kun täytyy ultraa odotella viellä 2 viikkoa :sad001
Suosittelen kyllä! Mut joo, kannattaa muistaa sekin että kaikilla ei kovin ajoissa äänet kuulu eikä sitten pidä hätääntyä. Helpommin sanottu kuin tehty, I know :hilarious:
 
Ensimmäinen neuvolakäynti oli tänään rv 8+6. Muuten meni hyvin, mutta kauhistuin kun neuvolan vaaka näytti melkein 2 kg enemmän kuin kotivaaka. Muutenkin paino lähtenyt jo nousuun...Tiedän toki, että painon kuuluu nousta, mutta jotenkin silti kauhistuttaa. Kuinka paljon teillä muilla nousi paino raskauden alusta ensimmäiseen neuvolaan?
 
Ekassa raskaudessa laski sen 3kg pahan pahoinvoinnin takia. Ja meidän neuvolan vaaka näyttää sen 1kg enempi mitä koti vaaka. Tässä raskaudessa tullut 1kg mutta sekin tuon eri vaa'an takia vain :rolleyes: eli paino pysynyt samana
 
Tänään myös ensimmäinen neuvolakäynti Rv 8+1. Aikaa meni 1 h 40 min, oli todella mukava turista ja huomata, että aikaa oli varattu mukavasti. Käytiin perusteellisesti tulevat käynnit ym. läpi ja varailtiin uusia aikoja. Jäi kyllä hyvä fiilis. :)

Heidän vaaka näytti samaa lukemaa kuin kotivaaka. Ja tähän mennessä +2 kg tullut painoa.o_O
 
Takaisin
Top