Lisää lapsia?

Misulle vauvantuoksuista kesää. Toivottavasti synnytys ois helppo kun raskaus osuus ollu vaikee.
Meillä kohta tyttö täyttää 3v ja poika 1v. Nyt mennään jännittäviä aikoja kun oon raskaana 8+5. Ens viikon torstaina pääsen alkuraskauden ultraan nii katotaan tuleeko kolmas vai ei.
 
Onnea Minni! :Heartpink
Mulla on vähän puulla päähän lyöty olo, koska plussasin tänään :wideyed:

Ei ole ollut mitään yritystä, mutta lähinnä "tulee jos on tullakseen" ja olen pikemminkin stressannut sitä, että kun kierto on ollut vähän lyhentymään päin, juna ehkä meni jo. No, nyt havahduin eilen siihen, että hetkinen, on jo kp 29, että kannattaiskohan tehdä testi. Tänään kävin apteekista ostamassa ja plussa tuli. En oikeastaan edes tajua, miten nyt on voinut napsahtaa, kun toukokuussa taidettiin kerran ns. heilutella lakanoita ja tilastollisesti pitäis olla aika pieni mahdollisuus ikä ja kierto huomioiden. Samaan aikaan moni ystävä yrittää kuukausikaupalla ilman tulosta. :sad001

Meille on alkanut vähitellen vahvistua, että muutetaan syksyllä ulkomaille ja munkin työkuvioissa kävi yllättäen niin, että en pystykään jatkamaan nykyisissä töissä ulkomailta käsin, kun meillä meni organisaatio uusiksi eli tässä on nyt parin viikon sisään tullut aika paljon kaikenlaista. :nailbiting:

Suhtaudun nyt aika pragmaattisesti tähän, koska keskenmenoriski on niin suuri. Keskiviikkona on kolmivuotisneuvola ja ajattelin samalla kysyä voisinko varata tätä varten ajan vai tarvitseeko sitä varten varata aikaa, tai että miten tämä tästä nyt etenee. Ei jotenkaan mitään muistikuvia tästä ekasta raskaudesta ja ainakin meidän paikkakunnallamme musta kakkoslapsesta ja useammasta lapsesta neuvolakäyntejä on paljon vähemmän joka tapauksessa.

Ei oikein mitään oireita tai oloja paitsi että ruoka ei maistu, mutta olen ajatellut sen johtuvan tästä kuumuudesta, kun kesällä muutenkin ruoka maistuu huonommin. Sitten stressaa vähän se, että viimeisen 1,5 viikon aikana on ollut useammat juhlat, joissa olen ottanut kuoharia tai valkoviiniä (en mitään kännejä, mutta 1-2 lasillista ehkä per tilaisuus), enkä yleensä juo lainkaan näin usein alkoholia. Että mietin vaan että miksi just NYT, kun alkuraskaus on niin kriittistä aikaa.

Meillä tämä 2016 toukokuinen on kasvanut ja kehittynyt tosi hyvin. Pituus-painotiedot saadaan neuvolassa, että niistä ei tietoa, mutta ollaan mukana muutamissa psykologisissa tutkimuksissa (osa muita tutkimuksia, ihan vapaaehtoisia) ja niiden perusteella on kehittynyt sekä kognitiivisesti että motorisesti ikätason keskitasoa paremmin eli siitä on tietysti hyvä mieli. Muutenkin on temperamentiltaan aika rauhallinen ja "helppo", mitään kovin pahaa uhmaakaan ei ole ollut havaittavissa. Tosi monet asiat menevät ohi keskustelemalla ja halailemalla. Kirjoista tykkää tosi paljon ja jaksaa kuunnella vaikka kuinka kauan, jos joku lukee.
 
Onnea plussasta odette. En nyt soimais itseäni jos ois tollai et juonu muutaman alkuraskaudessa. Teillä siis sinänsä iloinen ylläri mutta myös hieman tilanteen hankaloittaja.
Mut tuohon et toiset yrittämällä yrittää ja teillä sattu näin. Tuo rentous voi olla todella suurena tekijänä. Muutama tääl foorumilla on ollu sillai juu nyt pillit pussiin ja yritetään myöhemmin tai lopetetaan kokonaan nii onkin saanu ylläri plussan.

Itellä kolkuttelee jo kohta toinen kolmannes. Huomenna nt katotaan mikä on tulevaisuus.
 
Onnea Minni! :Heartpink
Mulla on vähän puulla päähän lyöty olo, koska plussasin tänään :wideyed:

Ei ole ollut mitään yritystä, mutta lähinnä "tulee jos on tullakseen" ja olen pikemminkin stressannut sitä, että kun kierto on ollut vähän lyhentymään päin, juna ehkä meni jo. No, nyt havahduin eilen siihen, että hetkinen, on jo kp 29, että kannattaiskohan tehdä testi. Tänään kävin apteekista ostamassa ja plussa tuli. En oikeastaan edes tajua, miten nyt on voinut napsahtaa, kun toukokuussa taidettiin kerran ns. heilutella lakanoita ja tilastollisesti pitäis olla aika pieni mahdollisuus ikä ja kierto huomioiden. Samaan aikaan moni ystävä yrittää kuukausikaupalla ilman tulosta. :sad001

Meille on alkanut vähitellen vahvistua, että muutetaan syksyllä ulkomaille ja munkin työkuvioissa kävi yllättäen niin, että en pystykään jatkamaan nykyisissä töissä ulkomailta käsin, kun meillä meni organisaatio uusiksi eli tässä on nyt parin viikon sisään tullut aika paljon kaikenlaista. :nailbiting:

Suhtaudun nyt aika pragmaattisesti tähän, koska keskenmenoriski on niin suuri. Keskiviikkona on kolmivuotisneuvola ja ajattelin samalla kysyä voisinko varata tätä varten ajan vai tarvitseeko sitä varten varata aikaa, tai että miten tämä tästä nyt etenee. Ei jotenkaan mitään muistikuvia tästä ekasta raskaudesta ja ainakin meidän paikkakunnallamme musta kakkoslapsesta ja useammasta lapsesta neuvolakäyntejä on paljon vähemmän joka tapauksessa.

Ei oikein mitään oireita tai oloja paitsi että ruoka ei maistu, mutta olen ajatellut sen johtuvan tästä kuumuudesta, kun kesällä muutenkin ruoka maistuu huonommin. Sitten stressaa vähän se, että viimeisen 1,5 viikon aikana on ollut useammat juhlat, joissa olen ottanut kuoharia tai valkoviiniä (en mitään kännejä, mutta 1-2 lasillista ehkä per tilaisuus), enkä yleensä juo lainkaan näin usein alkoholia. Että mietin vaan että miksi just NYT, kun alkuraskaus on niin kriittistä aikaa.

Meillä tämä 2016 toukokuinen on kasvanut ja kehittynyt tosi hyvin. Pituus-painotiedot saadaan neuvolassa, että niistä ei tietoa, mutta ollaan mukana muutamissa psykologisissa tutkimuksissa (osa muita tutkimuksia, ihan vapaaehtoisia) ja niiden perusteella on kehittynyt sekä kognitiivisesti että motorisesti ikätason keskitasoa paremmin eli siitä on tietysti hyvä mieli. Muutenkin on temperamentiltaan aika rauhallinen ja "helppo", mitään kovin pahaa uhmaakaan ei ole ollut havaittavissa. Tosi monet asiat menevät ohi keskustelemalla ja halailemalla. Kirjoista tykkää tosi paljon ja jaksaa kuunnella vaikka kuinka kauan, jos joku lukee.
Kaikki on aina mahdollista :grin mulle sanottiin parikymppisenä että en normitouhulla lapsia saa vaan vaatii hoitoja ja nekin nuorena. No tuo kolme vuotias syntyi kun olin 41v ja siinä kuussa kun alkunsa sai niin taidettiin peittoja heilutella yhtenä viikonloppuna :eek: :grin ja oli siis täysin yllätysraskaus
 
Meillä on nt:ssä kaikki hyvin❤

Mites Odette mikäs tilanne?


Hienoa kuulla, että kaikki oli hyvin! :Heartred Täällä ei mitään uutta: ei ole oikein mitään oireita, jos ei rintojen arkuutta lasketa, että ei auta kuin odotella ultraan. Neuvola-ajan sain vasta heinäkuun loppupuolelle, jonnekin vkolle 10-11 tmv, että aika pian siitä sitten on eka ultra. Olen pohtinut vähän sitäkin, että menisin yksityiselle nyt sitä ennen, että saisi varmuuden onko tämä ihan oikea raskaus vai kenties kesken mennyt vai mitä, mutta ehkä en maksa nyt siitä, kun on muuton vuoksi muutakin rahanmenoa aika paljon. Ultra sijoittunee siis jonnekin elokuun alkupuolelle tai viimeistään elokuun puoliväliin. En tiedä saanko julkiselta NIPT:iä, mutta mikäli raskaus on ihan todellinen, haluaisin kyllä sen myös. Aika kiireeksi menee, jos tuloksissa kestää kauan, mutta tosiaan: ei oikein auta kuin odotella ultraa, kun ei tässä nyt oikein muutakaan voi.
 
Julkisella ei saa nipit jos ei edellisillä lapsilla ole harvinaista saurautta tai seulat ei hälyytä. Eli sää tuut just sen verran jäljessä et ehit just käymään nt:n ennen kun mulla rakenne ultra. Toi alkuraskaus on kyl mailman kamalinta aikaa kun ei vaan ole mitään millä vois asiohin luottaa. Tsemppiä odotteluun.
 
Huomenna olis ollut eka neuvola, mutta kävin tänään yksityisellä varhaisultrassa, koska en halunnut odotella ekaan viralliseen ultraan. Ja niinhän siellä näkyi, että on mennyt kesken 7+6 (+-4 pv). :sad001 Rintojen isompi turvotus ja kipu lähti varmaan nyt ajateltuna noina viikkoina, mutta ovat sen jälkeenkin ollut ajoittain turvonneemmat, että en tuosta osannut päätellä mitään. Kohtu oli edelleen kasvanut ns normaalista, mutta sykettä ei näkynyt ja sikäli tilanne selvä. Pitää perua huominen neuvola-aika ja otan cytotecit viikonloppuna. Ollaan menossa loppuviikosta reissuun, että lääkäri suositteli, että otan vasta sen jälkeen, niin voi rauhassa olla kotona. Eli sama kuvio kuin ennen tämän 2016 syntyneen raskautta: silloin oli tosin tainnut mennä kesken hieman aiemmin, mutta kuitenkin.

Ottaa kyllä yllättävän koville, koska nyt olisi ollut jotain 10+2 tmv eli olin jo henkisesti alkanut varautua siihen, että meille saattaa nyt se neljäs lapsi tulla ja itse asiassa odottanutkin sitä jo vähän varovaisesti. :sad001

Jutellaan lisää miehen kanssa tästä illalla, kun en halua huolestuttaa lasta itkeskelemällä nyt päivällä. Kaupungilta kotiin tulo oli kyllä raskasta, kun itketti tosi paljon, mutta en halunnut missään julkisessa kulkupelissä alkaa pillittää.
 
Voi ei odette. Hirmuisesti halauksia ja voimia päiviin.
 
Voi ei odette. Hirmuisesti halauksia ja voimia päiviin.

Kiitos. Nyt on Cytotecit otettu viikko sitten ja vuoto toivottavasti vähitellen myös loppumassa.

Toivottavasti joskus tulee vielä uusi mahdollisuus, vaikka tosiaan ikä alkaa olla jo sellainen, että voi olla, että tämä oli viimeinen mahdollisuus. :sad001
 
Takaisin
Top