Huolet ja murheet

Eepu

Keskustelun kolmiottelija
Helmikuunmammat 2016
Joulukuun äidit 2019
Voisko tämmöselle ketjulle olla myös käyttöö. Varmasti tässä matkan varrella huolettaa, itkettää, suututtaa ja harmittaa asia jos toinenki, joten tänne vois ihan vapaasti vuodattaa omat murheet ja tunteet. Saa sitte vertaistukea ja voidaan yhdessä puida asiat halki ja miettiä mahdollista ratkasua. :)
 
Ihanaa, mä aion muuttaa tähän ketjuun. :grin Toivottavasti pystyn olemaan hyödyksikin jollekin, enkä vain täytä tätä omilla jorinoillani.

Mutta mua edelleen pelottaa kohdun ulkoinen ja se ei yhtään lievity - päin vastoin. Tuskallista odottaa keskiviikon ultraan! Googlekin on osoittautunut ihan hyödyttömäksi. Oon yrittänyt etsiä, että kuuluuko ku:ssa kipujen aina pahentua, mutten löydä selkeää tietoa. Vasempaa munasarjaa (tai siltä kohdin) on siis jomotellut jo monena päivänä muutamien minuuttien välein. Tietyt asennot, jos alueelle kohdistuu painetta tai jännittää vatsalihaksia, lisää jomottelua. Mutta kipu ei ole jatkuvaa, eikä ole koventunut, vaan samanlaista koko ajan. Verta ei ole tullut, paitsi eilen olin huomaavinani ihan vähän punertavaa sävyä vuodossa, mutta sai kyllä aika haukan katseella zoomailla. Olen myös yrittänyt etsiä tietoa keltarauhasen kipuiluista, mutta mitään virallista on siitäkään hankalaa löytää. :angry7
 
Ihanaa, mä aion muuttaa tähän ketjuun. :grin Toivottavasti pystyn olemaan hyödyksikin jollekin, enkä vain täytä tätä omilla jorinoillani.

Mutta mua edelleen pelottaa kohdun ulkoinen ja se ei yhtään lievity - päin vastoin. Tuskallista odottaa keskiviikon ultraan! Googlekin on osoittautunut ihan hyödyttömäksi. Oon yrittänyt etsiä, että kuuluuko ku:ssa kipujen aina pahentua, mutten löydä selkeää tietoa. Vasempaa munasarjaa (tai siltä kohdin) on siis jomotellut jo monena päivänä muutamien minuuttien välein. Tietyt asennot, jos alueelle kohdistuu painetta tai jännittää vatsalihaksia, lisää jomottelua. Mutta kipu ei ole jatkuvaa, eikä ole koventunut, vaan samanlaista koko ajan. Verta ei ole tullut, paitsi eilen olin huomaavinani ihan vähän punertavaa sävyä vuodossa, mutta sai kyllä aika haukan katseella zoomailla. Olen myös yrittänyt etsiä tietoa keltarauhasen kipuiluista, mutta mitään virallista on siitäkään hankalaa löytää. :angry7

Mulla on sama pelko ja ultraan vielä yli viikko. Välillä voimakkaitakin vatsakipuja jotka kestää vain hetken kerrallaan ja sit helpottaa, yleensä tuntuut keskellä mutta välillä tuntunut kipua ja vihlaisuja oikealla puolella. Tietyt asennot ja vatsalihasten jännittäminen lisää mullakin jomottelua. Toivotaan että nää kuuluis vaan asiaan ja ois kohdun kasvukipuja.
Mulla ei oo ollut mitään vuotoa.
 
Kuulostais teidän molempien kivut ihan normaaleilta. Eihän kohdunulkoisen mahdollisuutta voi valitettavasti täysin sulkea, mutta usein tarinoissa ne kivut ovat jatkuvia ja todella kovia.

Mutta vaikka olisi kovat ja jatkuvat kivut, niin siltikään raskaudessa ei välttämättä ole mitään vialla. Ihmeellinen naisen keho.

Jaksamista piinaviikoille!
 
Mulla on sama pelko ja ultraan vielä yli viikko. Välillä voimakkaitakin vatsakipuja jotka kestää vain hetken kerrallaan ja sit helpottaa, yleensä tuntuut keskellä mutta välillä tuntunut kipua ja vihlaisuja oikealla puolella. Tietyt asennot ja vatsalihasten jännittäminen lisää mullakin jomottelua. Toivotaan että nää kuuluis vaan asiaan ja ois kohdun kasvukipuja.
Mulla ei oo ollut mitään vuotoa.

Mulla ainaki välillä vihloo ja repäsee, jos vaikka aivastaa tai tekee jonku äkkiliikkeen ja ne kyllä kuuluu asiaan, tai ainaki edellisessä oli ihan samanlaisia. Koko kohtua jomottaa ja ne vihlasut tuntuu välillä oikeella ja välillä vasemmalla puolella. Yritän olla rauhassa ja olla miettimättä liikoja, ei tee liika stressi hyvää pienelle, eikä asioille ite mitään voi. Otetaan vastaan se mitä ikinä tuleekaan, niin on varmasti tarkotettu.
 
Mulla oli edellinen raskaus kohdun ulkoinen joka sijaitsi vasemmassa munanjohtimessa. Se paljastui vasta viikolla 7+?, pääsin ultraan kun vuosin verta (hyvin vähäisesti) ja lääkäri halusi kontrolloida raskaus hormonin joka ei sitten noussutkaan normaalisti ja asiaa piti tarkastella lähemmin. Kipuja minulla ei ollut, paitsi yhden kerran ruokailun jälkeen sattui aivan mielettömästi juurikin vasemman johtimen tienoilla. Ilman ultrausta en siis olisi huomannut kohdun ulkoista ennenkuin munanjohtimen olisi haljennut.
Omaa kehoaan kannattaa seurata ja miettiä omia tuntemuksia, mutta ei kannata lietsoa itseään paniikkiin. Kohdun ulkoinen on kuitenkin melko harvinainen tapahtuma. Jos huolettaa niin ota yhteyttä lääkäriin ja kerro huolesi, noi verikokeet ovat melko helppo tapa seurata hormoonien määrän nousua ja saada vähän viitteitä siitä onko kaikki kunnossa:Heartbigred
 
Kaks viikkoa pitäs odottaa ultraan. En osaa iloita tai ajatella oikein kunnolla raskautta. Edellinen raskaus oli tuulimuna. Jos miehelle yrittää jotai vauva juttuja puhua, on vastauksena vaan, että odotetaanko nyt vielä hetki näiden juttujen kanssa?
Viime raskaudessakin alkuun oli nihkeästi puhumassa asioista, mutta juuri ennen varhaisultraa alkoi enemmän puhumaan ja suunnittelemaan asioita. Sitten siellä ei ollutkaan vauvaa. Joten ihan ymmärrettävää, että haluaa ensin varmistua asiasta. On vaan niin repivää, kun tietää olevansa raskaana, mutta ei voi oikein iloita asiasta.
 
Ihana tämmöinen huolikeskustelu. Vertaistuki paras tuki :Heartred itsellä oli eilen kova huoli kun tuntui että raskausoireet on vähentyneet viime viikosta. Viikkoja kuitenkin vasta 5+3. Tänään kuitenkin koin taas vanhan tutun menkkakrampin. Rinnat ei ole niin arat kuin muutama päivä sitten. Mitä mieltä olette raskaustestin tekemisestä tässä vaiheessa? Kertooko viivan voimakkuus raskaushormonin määrästä tai vähenemisestä jos viiva haalistuisikin tässä vaiheessa? Ensimmäinen raskaus niin selkeesti kaikki mahdollinen huolettaa..
 
Mä aloin vuotamaan, just äskön. Ei vielä kipuja ja vuotoa vähän, mutta tuli pönttöön asti. Mä hajoan :smiley-angry017
 
Ihana tämmöinen huolikeskustelu. Vertaistuki paras tuki :Heartred itsellä oli eilen kova huoli kun tuntui että raskausoireet on vähentyneet viime viikosta. Viikkoja kuitenkin vasta 5+3. Tänään kuitenkin koin taas vanhan tutun menkkakrampin. Rinnat ei ole niin arat kuin muutama päivä sitten. Mitä mieltä olette raskaustestin tekemisestä tässä vaiheessa? Kertooko viivan voimakkuus raskaushormonin määrästä tai vähenemisestä jos viiva haalistuisikin tässä vaiheessa? Ensimmäinen raskaus niin selkeesti kaikki mahdollinen huolettaa..
Jotkut sanoo, ettei testeihin voi luottaa enää myöhemmin ja voi näyttää haaleaa. Mulla lähti alkujaan vahvistumaan viivat hienosti ja dpo 18 taisin saada testiviivasta ekaa kertaa tummemman kuin kontrolliviiva. Viimeksi testasin 5+5 ja silloin ainakin testiviiva oli yhä kontrolliviivaa vahvempi. Mutta tiedä häntä. :D
 
Mä aloin vuotamaan, just äskön. Ei vielä kipuja ja vuotoa vähän, mutta tuli pönttöön asti. Mä hajoan :smiley-angry017
Voi ei! Toivon niin paljon, että kyseessä on vain joku vaaraton vuoto. Niitä kun voi kuulua alkuraskauteen. Tsemppiä!
 
Voi ei! Toivon niin paljon, että kyseessä on vain joku vaaraton vuoto. Niitä kun voi kuulua alkuraskauteen. Tsemppiä!

Toivotaan, sitä samaa saan aina omassa työssäni muille sanoa, mutta kyllä se vaan pelottaa. Mutta nyt ei auta kun vaan odottaa :sad010
 
Täällä kanssa yksi stressaaja! Joinain päivinä ihan ok, mutta jos oireet tuntuu vähäisemmiltä niin heti iskee kova huoli! Ja myös mulla ollut muutama oireettomampi päivä.

Pikkubansku19; Itse testasin digi viikkonäyttöisellä testillä, että näin lähteekö hormonipitoisuus nouseen. Itsellä nyt 5+2 ja eilen tuli siihen 3+ viikkoa. Eli nyt ei oo mitään millä testata ja täytyy odotella ultraa. En tiedä miten normitestit käyttäytyy, kun hormonipitoisuus voi olla satakertainen niiden herkkyysrajaan nähden.

Kovasti voimia Koirankorva! Toivotaan, että on harmitonta vuotoa.
 
Vuoto jatkuu, nyt ei onneksi kirkasta. Välillä alavatsalla inhottavaa tunnetta. Loppuviikosta varmaan oon yhteydessä tk. oli tilanne mikä vaan, sitten jo ainakin näkee mikä on suunta hommalla. Jos kesken menee, toivottavasti ihan ittekseen. Haluis kaavintaan enää :confused:
 
Mä näin viimyönä unta keskenmenosta:angelic: unessa olin varhaisultrassa jossa mun silmiin asennettiin piilolinssit :pompus:jotta näkisin lapsen monitoristao_O ja sen jälkeen se raskaus meni kesken siinä unessa. Ei onneks taida yhtaan stressata, on joko liian vähän tai liian paljon oireita ja varhaisultraan on vielä 10 päivää:nailbiting:
 
Minua huolettaa mun hirveät pahpinvoinnit, kun tuntuu et lamaantuu kokonaan ja joutuu vaa makaa.. :anyone
 
Takaisin
Top