Otitteko kotiutumisvaatteet sairaalaan heti mukaan?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Eli otitteko kotiutumisvaatteet sairaalaan mukaan jo sinne alunperin lähtiessä? Vai toiko mies ne kun oli aika kotiutua?

Meille oli sanottu että sairaalassa on tosi pienet säilytystilat omille tavaroille eikä siis kannata ottaa kotiutumisvaatteita mukaan synnyttämään tullessa. Jätettiin siis ne kotiin ja mies toi ne myöhemmin. Tosiasiassa ne olisi kyllä mahtuneet hyvin omille tavaroille varattuun kaappiin..
 
Minulla oli mukana vauvalle kotiutumisvaatteet... mutta ne kyllä jäivät käyttämättä. Olin rakkaudella valinnut vaatteet jo hyvissä ajoin koossa 56, että varmasti mahtuvat jos onkin vähän isompi vauva. Saatiin kiikuttaa vaatteet kotiin ja tilata erikseen käsintehdyt vaatteet, kun vauva olikin alle 40cm pitkä.

Omia vaatteita en vielä laukkuun ollut pakannut kun lähtö synnyttämään tuli. Enkä siinä kiireessä ehtinyt tehdä muuta kuin napata laukun matkaan. Tarkoitus oli kyllä pakata nekin ja niitä olisi kyllä tarvinnutkin! Mies toi kotoa ihan käsittämättömiä vaatteita, joihin en edes mamma-rintoineni mahtunut. Kotiuduinkin niin että toppatakin alla minulla oli vain rintaliivit. Hyvin sitä pääsi kotiin niinkin.
 
Ei ollut mukana, mies toi kaukalon kanssa sairaalaan kun tuli meitä hakemaan. Tulokkaalle otan kyllä mukaan, tarkoitus on kotiutua nopeasti synnytyksen jälkeen, ehkä polikliinisesti, niin otan kaikki tarvittavat mukaan. Kesävauvalle nyt ei kovin paljoa ja paksua vaatetta tarvitsekaan, niin eipä ne vie kassissa juuri tilaakaan :)
 
Mä pakkasin vauvan kotiutumisvaatteet valmiiksi sairaalakassiin ja omat erilliseen kassiin, jonka mies toi myöhemmin. Synnytin omassa, mukavassa trikoomekossa, mut osastolla olin sairaalan vaatteissa.
 
Kyllä mulla oli omat sekä vauvan kotiutumisvaatteet sairaalassa mukana.

Ja kyllä mies toi jotain vaatteita lisäks sairaalaan kun jouduin siellä muutoman lisäpäivän olemaan. Tosin, olin kertonut hänelle mitkä vaatteet haluan minulle tuotavan. ja hän tapansa mukaan vielä vaatekaappia penkoessa soitti että oliko se nyt varmasti tämä ja tämä vaate :)
 
Kaikki oli valmiiksi mukana. Mies asui meidän kanssa potilashotellissa joten helpompi niin.
 
Vanhemmat lapset saadessani olen ottanut kotiutumisvaatteet mukaani, nuorimmasta mies tosin joutui hakemaan kotoa pienemmät kun housut eivät pysyneet jalassa yli viikon sairaalassa makaamisen jälkeen.

Täällä taas kun menee sairaalaan pitää ottaa kaikki mahdollinen ja mahdoton mukaan, sairaalasta ei saa mitään muuta kuin sängyn ja ruoan. Myös vauvalle pitää ottaaa kaikki mahdollinen mukaan.
Saa nähdä millaiset kantamukset meillä on :meh:
 
Otin mukaan omat vaatteet, en uskaltanu jättää niiden muistamista tai jopa etsimistä miehen vastuulle :D Vauvan kotiutumisvaatteita en ottanu sairaalaan matkaan vaan olin pakannu ne valmiiksi turvakaukalon lämpöpussiin ja kulkeutu siinä kätevästi sitte samalla kun mies toi kaukalonkin..
 
En ottanut. Olin pakannut kaiken kotiutumiseen tarvittavan turvakaukaloon, että miehen ei tarvitse alkaa etsimään vaan voi napata kaikki kerralla mukaan. Jos tulee vielä ensi kerta, niin toivottavasti muistan pakata itselleni myös puhtaat alushousut ja sukat :hilarious:
 
Vauvan vaatteet olivat omassa kassissani mukana, koska mies olisi kuitenkin tuonut väärät vaatteet. Omia kotiutumisvaatteita en tullut edes ajatelleeksi, vaan lähdin kotiin ihan järkyttävissä collegehousuissa, miehen toppatakissa ja kumppareissa, kun muut kengät eivät enää loppuraskaudessa mahtuneet jalkaan. :wtf:
 
Mukana oli, viime kesän helteissä tosi ohuet haaremihousut ja ohut toppi mahtu hyvin mukaan :) maksimekossa lähin synnyttämään. Eka vaate mikä sattu käteen siinä hetkessä :D
 
Nyt en muista. Taisi mies tuoda kotiutumisvaatekassin samalla kun toi turvakaukalon. Itse lähdin samoissa vaatteissa joissa olin tullutkin.
 
Oli sekä vauvalle, että itselle kotiutumisvaatteet mukana. Sairaalaan on yli 200km matkaa. Tiedän, ettei mies osaa mitään vaatteita valita.
 
Ollut vaatteet mukana sairaalaan tullessa. Muistaakseni viimeksi mies toi vauvalle ulkovaatteet ja kaukalon tullessaan hakemaan meitä, kun keliä oli vaikea ennustaa joulukuussa.
 
Kotiuduin samoissa vaatteissa joissa synnyttämään lähdin, vesien meno ajoittui loistavasti niin, että eka satsi vesiä meni kotona illalla ja mahtui yösiteeseen, ja seuraava hulaus tuli vasta seuraavana aamuna synnytyssalissa kun olin ollut sairaalavaatteissa jo hyvän tovin. Vauvalle mies toi sitten jotain vaatetta kun toi kaukalonkin, vaatteet olivat kyllä liian isoja kaikki, kun en itsekään tajunnut, että äitiyspakkauksessa olis ollut pieniäkin vaatteita, eikä mieskään sitten hoksannut. Poika siis tuli niin yhtäkkiä 3 viikkoa etuajassa maailmaan, etten ollut vielä tajunnut pakata pojalle mitään vaatetta valmiiksi.
 
Mulla oli kassissa mukana vauvan kotiutumisvaatteet ja itselle puhtaat alusvaatteet. Muuten lähdin sairaalasta samoilla vaatteilla, kuin olin sinne mennytkin.

Tällä toisella kerralla teen samoin.
 
Olin pakannut kotiutumisvaatteet itselle ja vauvalle jo viikkoja ennen synnytystä, vähän turhan neuroottisena. :rolleyes: Tosin muksu syntyi viikoilla 41+4 niin oli aikaa pakkailla ja vaihtaakin niitä pakattuja vaatteita muutamaan kertaan. :grin Mies toi vauvan vaatteet turvakaukalossa, omat vaatteet vein mukanani samassa kassissa missä oli pesukamatkin, ja muuta pientä. Ne vaatteet joissa sairaalaan menin oli melkoisen märät kun sinne asti päästiin koska lapsivettä holahteli koko matkan ajan, istuin autossa paksun pyyhkeen ja sellaiset vauvan sänkyyn tarkoitetun kosteussulkukankaan päällä...
 
Ne vaatteet joissa sairaalaan menin oli melkoisen märät kun sinne asti päästiin koska lapsivettä holahteli koko matkan ajan, istuin autossa paksun pyyhkeen ja sellaiset vauvan sänkyyn tarkoitetun kosteussulkukankaan päällä...

Tätä minäkin pelkäsin aivan älyttömästi, kun jouduin taksilla lähtemään 70km:n matkalle kohti sairaalaa synnyttämään, että sotken koko taksin, jos vedet menee kunnolla kesken matkan! Varauduin myös pyyhkeillä ja muovikasseilla, kun muutakaan en siihen hätään keksinyt, kun tuli kuitenkin melko äkkinäinen lähtö, eikä mies pystynyt lähtemään viemään minua, vaan oli tosiaan pakko mennä taksilla. Onneksi vettä ei kuitenkaan tullut matkalla kuin korkeinaan tihkumalla yösiteeseen.
 
Otin. Ei niitä olisi kukaan muu osannut kaivella, ja toisaalta vastasyntyneen vaatteet ovat niin pieniä, etteivät ne vie tilaa juuri lainkaan. Lähdin sairaalasta samoissa vaatteissa kuin olin sinne tullutkin.
 
Takaisin
Top