Sisaruksia marraskuisille?

Täällä viikonloppulomalla nyt kotona.To-pe yritetty käynnistää, muttei mitään tapahtunut niin maanantaina jatketaan.Nyt vasta 38+5,mutta lupa käynnistykselle tuli oman väsymyksen takia.Vauvakin jo torstain ultrassa 3,5-3,6kiloa.Kaksi yötä taapero mummin kanssa niin yöunet maistui omassa sängyssä toista kertaa. :O
 
Tein positiivisen raskaustestin tuos pari päivää sitten. Täytyy myöntää et tuli vähän yllätyksenä meille ku ei yritetty lasta mut toisaalta ei oltu yrittämättäkää ku ei olla käytetty ehkäisyy missää välis synnytyksen jälkeen. Siks ei oikee tiietäkää mitä ajatella, siis ihana asia mut sit taas mietin liikaa esim sitä miten jaksan lasten kanssa kotona sillo ku mies on töissä ku vaik mei neiti oli helppo tapaus ni oli niit hankaliakin vaiheita.. Ja sit mietin mite myö mahdutaan mei nykyisee taloo ku huonejärjestys on vähä hassu et joutuu tekee muutoksia mutta miten.. Ja sit pitää hankkia isompi autokin, vaihtoa ollaa kyl mietitty jo pitkää :rolleyes: ei pitäis miettiä liikaa vaa nauttia tästä odotuksesta ja antaa mennä päivä kerrallaan. Mie aluks aattelin et haluun viel yhden lapsen mut sit viime aikoina rupesin vähä kallistumaan sille kannalle et jospa tää jäiski ainoaks yhteiseks mut luonto päätti toisin :grin kunhan pääsen ekaan ultraan ja asia tulee todeks ni alan nauttimaan varmasti raskaudesta :) kuulostanpa joteki negatiiviselta mikä ei kyl oo tarkotus, oon vaa vähä sekasi viel
 
Jewel, onnea! Kyllä kaikki järjestyy. Ennen asui koko perhe samassa huoneessa ja vieläkin sisarukset usein jakavat huoneen.
 
Onnea Jewell!
Kaikki tunteet ja ajatukset on sallittuja ja on hyvä, että niistä uskaltaa puhua ja pohtia!
Kaikki asiat varmasti järjestyvät parhain päin! :Heartred
Tsemppiä odotukseen!!


Minulla on todella kova vauvakuume. Ja meidän toinen tyttö on vasta 3kk!!! :D
Johtuu ehkä siitä, että tiedän mahdollisen kolmannen olevan viimeinen, koska alkaa ikää olla jo sen verran "paljon", etten kovin montaa vuotta voi odotella ja tuumia mahdollista kolmatta. Ajatuksissani olen toivonut, että mahdollinen vauva ilmoittaisi tulostaan jo kuopuksen vauvavuoden aikana - saa nähdä. :)
 
Onnea kaikille odottajille ja tuoreille äideille! Kaikki tunteet on tosiaan sallittuja ja väkisinkin niitä tulee.
Olen superonnellinen juuri nyt kahden lapsen kanssa, mutta väkisinkin miettii, olenko pilannut marraskuisen elämän, kun hän reagoi niin voimakkaasti uuteen tulokkaaseen. En kyllä tiedä, mikä on pelkkää uhmaa ja mikä mustasukkaisuudesta johtuvaa, ja siitäpä johtuen mietin, että millainan hän olisi ilman sisarta :wacky: Auto pitäisi meilläkin mennä vaihtoon, mutta ei tajuttu sitä etukäteen ja rahalle olisi muutakin käyttöä. Täytyy pohtia, missä vaiheessa vaihdetaan. Huonejaoista olen ajatellut, että siskokset saavat jakaa huoneen alussa ja ehkä pidempäänkin, jos tekisi pienemmästä ylimääräisestä huoneesta leikkihuoneen ja toisesta nukkumishuoneen. Marraskuinen on alkanut kysymään tavaroista, onko ne hänen ikiomia, kun huomasi, että vauvakin saa lahjoja ja tavaroita. Huoneestaankin hän kysyi, onko se hänen ikioma :)

Kivaa muuten, että täällä on vieläkin keskustelua! Yritin kirjoitella helmikuisiin 2019, mutta siellä on ihan hiljaista, tai sit kaikki kirjoittelee salaisella puolella.
 
Arabia, ei sisarus kenenkään elämää pilaa. Toki sisaruksen syntymä voi olla asia, jota joutuu käsittelemään mutta se kuuluu elämään. Todennäköisesti jossain vaiheessa sisarukset ovat toisilleen rakkaita. Harvoin käy niin, että eivät missään vaiheessa sopeudu ja silloinkin kyse voi olla siitä, miten vanhemmat ovat tukeneet tai olleet tukematta sisarussuhdetta.
 
Arabia, mä oon huomannu kans et tänne enemmä kirjottelen ku tuonne tammikuisiin 2019. Jotenki en vaa oo päässy "porukkaan mukaan".. Kuulun kyl salaisiin sielläki mut ei, en vaa ikinä joko muista tai ehi lukee saati kirjottaa sinne mitää :D
 
Mie en oo tajunnu tässä ryhmässä liittyä salaisiin ja nyt taitaa olla jo myöhäistä.
 
Mie en oo tajunnu tässä ryhmässä liittyä salaisiin ja nyt taitaa olla jo myöhäistä.

Sama juttu :sad001

Meilläkin esikoinen on ihan älyttömän mustasukkainen. Kiukkuaa jatkuvasti. En voi lähteä näköpiiristä mihinkään kun huuto alkaa välittömästi..
 
En mäkään oo täällä liittynyt salaisiin, kun oli keskustelua muutenkin.
Ja joo, eihän se sisarus ketään pilaa. Hölmöjä asioita sitä miettii ja tuntee syyllisyyttä ties mistä, ilmaston lämpenemisestä sisaruskateuteen :wacky:
 
Hei... :)
Onnea kaikille plussanneille ja pikkusisarukset jo saaneille. Täälläkin on tulossa toukokuussa pikkusisko meidän marraskuiselle.
Oon tippunut täällä pois salaisista vähäisen aktiivisuuden takia jo 2016 vauvakuplassani... Kiva nähdä, et täällä on yhä aktiivista keskustelua. :)
 
Ei kai salaiseen ryhmään ole liian myöhäistä tulla mukaan. Kunhan kriteerit täyttyvät. :) Mutta aikakriteeriä sinne ei kai ole. Uudestaankin sinne pääsee, vaikka olisi aiemmin tippunut pois. Joku viestimäärä (en muista montako viestiä) pitää vain laittaa tänne ja sit pääsis. :)
 
Ja onnea kaikille! Hassua, kun meille on käymässä just niin, että se nuorin (eli marraskuinen) tuntuu aina vain pieneltä. :grin No, tietysti verrattuna sisaruksiinsa. :)
 
Ei kai salaiseen ryhmään ole liian myöhäistä tulla mukaan. Kunhan kriteerit täyttyvät. :) Mutta aikakriteeriä sinne ei kai ole. Uudestaankin sinne pääsee, vaikka olisi aiemmin tippunut pois. Joku viestimäärä (en muista montako viestiä) pitää vain laittaa tänne ja sit pääsis. :)

Yritin muutama viikko sitten liittyä mutta en ole vieläkään päässyt.. En sitten tiedä onko se enää mahdollistakaan.
 
Takaisin
Top