IVF/ICSI kokemuksia

Aislinn83, mun pitäisi odottaa käyntiä vielä viikko. Aika todellakin matelee. Mutta ehkä tässä vanhenee hitaammin! :laughing002

Totta! :grin:grin
Kerrothan kuinka käynti meni, toivottavasti asiat lähtevät nopeasti teillä eteenpäin!

Aamulla pitäisi seitsemältä, mieluusti jo ennenkin lähteä tienpäälle, tietämättömänä täysin mitä perillä odottaa. Pahimmassa tapauksessa saan kesken ajomatkan soiton että ei ole mitään siirrettävää ja joutuu kääntymään kotiin. Aika on siis jo 10.25 ja yleensä noita ei aamupäivisin välttämättä tehdä jos oikein ymmärsin. Mitään soittoa ei tänään kuulunut sieltä suunnalta.. hulluksi tässä tulee.o_O
 
Mulla ainakin luget selkeästi vaikuttivat mielialaan tosi paljon, joten ei kannata antaa takaraivosta kuiskuttelevalle pessimismin äänelle liikaa valtaa :wink
 
Ei tuottanut meillä tulosta tämä siirto. Eilen kävin jo verikokeessa varmistamassa asian, niin pääsen lopettamaan tukilääkityksen aikaisemmin ja siten toivottavasti myös uuteen siirtokiertoon nopeammin.

Muutama viimepäivä huutoitkua ja hirveetä oloa. Nyt itseä kasaillen kohti uutta kiertoa.

Parempaa onnea muille piinailijoille ja Aislinnille peukut huomiselle!
 
Fiilikset vaihtelee kyllä tosi paljon! Välillä olo ihan suht luottavainen, että kyllä kai tää joskus onnistuu ja välillä sit taas sellanen olo, ettei tästä tuu yhtään mitään. Jos tuleva siirto onnistuu maanantaina, niin ollaan just matkoilla kun testi pitäisi tehdä. Eli reissuun mukaan sekä tampooneja että raskaustesti... Joka toinen päivä oon sitä mieltä että en ota testiä mukaan ollenkaan ja joka toinen päivä sitä mieltä, että kai se pitää roudata ettei tarvi siellä lähteä mistään metsästää.
Odottelu on kyllä niin raastavaa! Ensin odotellaan menkkoja, sit punktiota, siirtopäivää ja lopuksi taas menkkoja/raskautta :meh: Jossain vaiheessa osasin vielä ajatella, että no, jos menkat alkaa, niin voinpa ainakin syödä mitä huvittaa, juoda vähän viiniä jne. Nyt ei jaksa enää tuollakaan asialla lohduttautua, kun ikä alkaa väistämättä tulla joka kierrossa lähemmäksi ”loppua”...

Toivon täällä kuitenkin omista fiiliksistä huolimatta kaikille onnistumisia! TE jos ketkä olisitte sen onnistumisen ansainneet :Heartred
 
Tervetuloa kattibulla, pullanen ja muut uudet! Pikaista visiittiä!

Cygnukselle onnittelut! Hienoa, että ekasta plussa! Älähän nyt syyllisyyttä siitä koe vaan nauti joka hetkestä:love7

Untuvaiselle tsemppiä piinapäiviin!

Aislinn, toivottavasti saat tänään kyytiläisen matkaan:thumright

Hippunen, pahoittelut negasta. Voimia uuteen nousuun:Heartred

Tällä suuret suunnitelmat tuplastimulaatiosta kaatui nollavasteeseen:sad001 Nyt pieni tauko..

Donafertyn käyttäjät, saatteko hankittua sitä jostain päin Suomea vai netistä nyt kun se tuntuu olevan joka paikasta loppu? Vai onko teillä sitä vaan vielä omassa varastossa? Y-apteekista kysyin ja sieltä sanottiin, ettei ole tietoa koska sitä taas olisi tukusta saatavilla.
 
Aislin tsemppiä reissuun! Taidatte olla menossa jo!

Cranberry, harmi tuo tauko, kun muutenkin tämä on yhtä odottamista...

Täällä huomaan, että aika ei luku mihinkään, koka nyt pp3 ja odotan ja tutkailen vain tapahtuuko kropassa mitään. No ainoa mitä tapahtuu, lämmöt nousi huimaan 36.83. Mulla yleensä 35.3-36.0. Mutta eipä tämäkään mitään silti tarkoita. Luonteeltani olen kaikki mulle heti-tyyppi, niin tämä odottaminen on kyllä hirveää
 
Cranberry, Donafertyn ruotsalaisen valmistajan sivuilla luki muistaakseni että uusi versio on tulossa toukokuussa - saa nähdä milloin se tulee meidän apteekkijärjestelmään.

Pahoittelut tuplastimulaation epäonnistumisesta, mulle kävi sama viime kuussa. Tauko täälläkin, DHEA-kuurin kera. Seuraavalla käynnillä lääkäri haluaisi puhua lahjamunasolujen käytöstä.
 
Hippunen77, pahoitteluni negasta.:Heartred Kyllä sitä miettii miksi tämä on niin vaikeata.. epäreilua.. mutta nyt tsemppiä uuteen nousuun vaikka nyt ei ehkä siltä tunnu.

Nopea oma napa reissusta, no ei kovin hyviä uutisia tullut mulle treellä. Neljä oli hedelmöittynyt mutta niissä on jonkinsortin jakaantumisongelma, 1 siirrettiin nyt ja 3 jatkoviljellään saako niistä yhtäkään pakasteeseen. Ei järin häävit fiilikset ole, en oikein jaksa uskoa että tästä raskautta tulee jos noin perustavanlaatuista vikaa on.:arghh:
 
Kiki, rauhallista eloa täällä vaan. Aktiiviset hoidot on loppuneet ja letrozoleilla kotikonstein vielä pidetään pientä toivoa yllä. Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi!
 
Aislinn83, voi kurjaa. :sad001 Toivotaan, että siirretty tai joku kolmesta muusta alkiosta nyt kuitenkin tsemppaa! Tämähän oli teidän eka hoito, oletteko julkisella? Monesti olen tässä viime aikoina lukenut, että eka kierros voi mennä ihan penkin alle, mutta toisella tai kolmannella IVF-yrityksellä tuleekin sitten jo tulosta.
 
Tulipa muuten vielä mieleen, että tuolla Kaksplussan puolella on melkein kymmenen vuoden takainen ketju +35-vuotiaille IVF-hoidoissa kävijöille. Siellä oli aikoinaan mukana monta, jotka yrittivät IVF:ää useita kertoja, ja monella oli taustalla munasarjojen hiipumista, huonolaatuisia soluja yms. Silti todella moni (arviolta enemmistö) lopulta onnistui hoidoissa. :) Olen käynyt siellä välillä lukemassa vanhoja juttuja ja tsemppaamassa itseäni. On mukavaa lukea vanhoja ketjuja, joissa onnellinen lopputulos on nyt selvillä kaikista alkuvaikeuksista huolimatta!
 
Fiilikset vaihtelee kyllä tosi paljon! Välillä olo ihan suht luottavainen, että kyllä kai tää joskus onnistuu ja välillä sit taas sellanen olo, ettei tästä tuu yhtään mitään. Jos tuleva siirto onnistuu maanantaina, niin ollaan just matkoilla kun testi pitäisi tehdä. Eli reissuun mukaan sekä tampooneja että raskaustesti... Joka toinen päivä oon sitä mieltä että en ota testiä mukaan ollenkaan ja joka toinen päivä sitä mieltä, että kai se pitää roudata ettei tarvi siellä lähteä mistään metsästää.
Odottelu on kyllä niin raastavaa! Ensin odotellaan menkkoja, sit punktiota, siirtopäivää ja lopuksi taas menkkoja/raskautta :meh: Jossain vaiheessa osasin vielä ajatella, että no, jos menkat alkaa, niin voinpa ainakin syödä mitä huvittaa, juoda vähän viiniä jne. Nyt ei jaksa enää tuollakaan asialla lohduttautua, kun ikä alkaa väistämättä tulla joka kierrossa lähemmäksi ”loppua”...

Toivon täällä kuitenkin omista fiiliksistä huolimatta kaikille onnistumisia! TE jos ketkä olisitte sen onnistumisen ansainneet :Heartred

Aikalailla samaistun sun kirjoitukseen. Kaikki menee nopeata vuoristorataa ylös ja alas. Välillä uskallat ajatella positiivisesti mutta taas hetken perästä ajattelet että miksi se nyt hyvin menisi kun ei tähänkään saakka ole mennyt. Ja tuo ikä mikä tikittää selän takana kun aikapommi. Huomaan ajattelevani miksi en lähtenyt tähän jo vuosia sitten..
 
Aislinn83, voi kurjaa. :sad001 Toivotaan, että siirretty tai joku kolmesta muusta alkiosta nyt kuitenkin tsemppaa! Tämähän oli teidän eka hoito, oletteko julkisella? Monesti olen tässä viime aikoina lukenut, että eka kierros voi mennä ihan penkin alle, mutta toisella tai kolmannella IVF-yrityksellä tuleekin sitten jo tulosta.

Kiitos sulle tsempistä! Joo ensimmäinen hoito ja julkisella. Itse olen myös lukenut tuota että eka hoito ois vähän niinku harjottelua joillakin. Pitänee luottaa siihen. :)
 
Moikkamoi! Täällä on aloitettu Gonal-f pistelyt Keskiviikko iltana (menkat alkoi tiistai-aamulla) ja mietin tässä kun tuntuu että vatsavatsaa turvottaa ja jomottaa että mahtaakohan olla ihan normaalia? Mulla on tyypillisesti ovulaatio tosi aikaseen ja mietin onkohan sillä nyt vaikutusta?
 
ShiruLi82 mahtaisko johtua noista pistoksista, joillekin aiheuttaa vatsan turvotusta ja mun mielestä itsellänikin hieman tuli turvotusta kyllä, sekä käsittääkseni jomotuksetkin kuuluisi asiaan kun siellä alkaa tapahtua?
 
Tuun tähän väliin huutelemaan Donafertystä: Mulla olis sitä täällä Tampereella ylimääräisenä, mikäli joku sattuis tarvitsemaan. :) Katson minkä verran jäljellä, jos joku kiinnostuu.

MuuMuu ja prinsessa 8vk
 
Yksi kysymys tuosta raskaustestin tekemisestä, sielä punktiossa sanottiin että siirto perjantaina niin siitä 2 vkon päästä testin teko eli 29.3 pe mutta nyt tuossa lapussa jonka sain tuolta siirrosta lukee että testinteko 27.3 ke eli aikaisemmin. Mietin vain että onhan tuo siirrosta annettu pvämäärä oikein. Nimim. en halua testata vielä puolentoista viikon päästä. :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Koska eikös yleensä pp14 ole testien teko?

Ja olenko laskenut piinapäivät edes oikein, että nyt olisi pp1 kun eilen oli siirto?
 
Takaisin
Top