Viimeisin neuvolakäyntisi

Tänää tulikin jo kätilöitä sähköposti, että eka tapaaminen ois 23.3. :-) ompas kätevää kun englantikin on vihdoin päivittynyt nykyaikaan eikä tarvi kokoajan soitella jonnekkin niinkun viime raskaudessa.

Kaippa mä tollon sit kerron töissä raskaudesta, ku meillä menee kaikki raskauteen liittyvät tapaamiset täydellä palkalla työajalla ja mun on helpoin työajalla käydä kun taapero on hoidossa.
 
Kävin tänä aamuna ekan neuvolan. Sain perinteisen neuvolakortin eikä ollut mitään puhetta iPanasta tai muusta sähkösestä. Mutta meidän kunta onkin niin perinteinen vanha pitäjä :grin sain lähetettä sokerirasitukseen, labraan ja ultraan sekä mun laskettu aika on nyt kuitenkin 4.10 eli poksun perjantaisin sittenkin. Ei vaihtanut kolmen päivän takia laskettua vaikka varhaisultrassa olin katsottu.
 
Kiva lukea kaikkien neuvolakuulumisia.
Mulla laskettu aika 20.10. ja ensimmäinen neuvolakäynti varattu 18.3. Varhaisultra 7.3. Tulen sitten tänne kertomaan kuulumisia.
 
Täällä oli kanssa tänään ensimmäinen neuvola. Th oli tosi mukava. Vähän on vielä epätodellinen olo kaikesta mutta eiköhän se siitä kun pääsee muutaman viikon päästä nt ultraan ja näkee jo ehkä enemmän ku pikku katkaravun :)
 
Huiii, meillä on ensimmäinen neuvola maanantaina. Eilen neuvolasta soitettiin ja puhelu alkoi tyylillä "valitettavasti aikanne on peruttava" ja ajattelin jo että se siirtyy kauas hamaan tulevaisuuteen, mutta ei se sitten siirtynyt kuin 2 tuntia myöhemmäksi.
 
Mul olis kans viikon päästä eka neuvola :) Onko muilla toisen lapsen saavilla pyydetty ottaa edellistä neuvolakorttia mukaan? :wideyed:
 
Mul olis kans viikon päästä eka neuvola :) Onko muilla toisen lapsen saavilla pyydetty ottaa edellistä neuvolakorttia mukaan? :wideyed:

Ei mua pyydetty, mutta kaiveltiin kyllä koneelta jotain tietoja muun muassa synnytyksestä mitkä sitten kirjattiin uuteen korttiin tiedoksi... Kuitenkin sama neuvola kuin edelliselläkin kerralla viimeisen kolmanneksen, niin kai siellä kaikki olennainen on järjestelmässä jo valmiina Tietyllä tapaa käy kyllä järkeen jos vähän vanhasta kortista tsekattais että miten mennyt aiempi raskaus.
 
Kiva lukea kaikkien neuvolakuulumisia.
Mulla laskettu aika 20.10. ja ensimmäinen neuvolakäynti varattu 18.3. Varhaisultra 7.3. Tulen sitten tänne kertomaan kuulumisia.

Täällä on myös laskettu aika 20.10,ens viikolla oma neuvola käynti.
 
Eka neuvola oli tänään, olipa kivaa. Uusi terkkari on todella mukava. Tuntui hyvältä, kun voi ihan avoimesti keskustella kaikista asioistaan ja toista oikeasti kiinnostaa ja hän oikeasti osoittaa välittämistä. Paperinen äitiyskortti vielä meillä, se on myös tosi kiva juttu.
 
Meillä on tunnin päästä eka neuvola. Olen jännittänyt koko aamun, onneksi sain silti syötyä vähän aamupalaa. Nyt vaan oksettaa ihan sikana ja vatsaa vääntää ja sydän tykyttää ja kaikkea. :eek: Selviääköhän tuosta hengissä..
 
Mulla huomenna eka neuvola ja oon jännittäny jo pari päivää. Tai hirvittää ehkä enemmän. En tiiä miks. Ja ekan kerran näen masuasukinki et onko siel ees mitää. Harmi ku on huomenna keskellä päivää. Olis ny ollu aamusta nii olis päässy siitäki reissusta heti eroon. :D onneks oon varannu esikolle hoitopäivän nii saan maata puolet päivästä jalaat kohti kattoa ja kattoa telkkaria. :)
 
Nyt on käyty. Terveydenhoitaja oli kovin mukava ja saatiin pahvinen neuvolakortti. :happy: Onneksi olin ottanut verenpaineen kotimittaukset mukaan kun arvasin että ne huitelee jännityksestä ihan missä sattuu. :grin Hemoglobiinia mietin paljon että mitähän tuo sanoo, kun nuorempana on ollut ongelmia sen kanssa, mutta sekin oli tosi hyvällä tasolla. Nyt vaan pitää hirveästi varailla aikoja joka paikkaan.
 
Ekasta neuvolakäynnistä taisin puhua tuolla ultrakuulumisten puolella mutta mehän käytiin sen jälkeen kovien kipujen vuoksi ylimääräinenkin neuvolareissu jolloin käytiin sykkeitä kuuntelemassa.. Ei kyllä ollut se viikonloppu kovin mukava kun päivystykseen soitettiin pariinkin otteeseen ja lopulta piti kuitenkin odottaa maanantaihin että pääsi varmistamaan että onko kaikki hyvin :arghh: Onneksi sykkeet kuuluivat ja jopa huomattavasti paremmin kuin sillä ekalla kerralla :shy: Toivottavasti ei tule mitään vastaavaa uudelleen :pale
 
Minulla oli eilen ensimmäinen neuvolatapaaminen. Tunti siinä meni, mitään ihmeellistähän sillä tapaamisella ei tapahtunut. Lähinnä katsottiin mitä kaikkia käyntejä minnekin tulee, ultraa, labraa, lääkäriä, neuvolaa..

Ja iso kasa paperia.
 
Tänään oli toinen neuvolakäynti. Ei mitään ihmeempiä siellä tehty, mitattiin verenpaine ja paino ja hemoglobiini. Niin ja pissanäyte piti antaa. Sitten juteltiin oikeastaan niitä näitä.Kaikki oli ihan kunnossa ja sykkeet kuului hyvin :happy: nyt siis 15+4
 
Täälläkin toinen neuvola takana, kaikki mallillaan ja pientä jouduttiin hetki metsästämään, kun oli niin kova meno päällä. Sykkeet 140 ja kaivoin jo vanhat neuvolakortit esiin, kutakuinkin samoissa menee kuin aikaisemmatkin.
 
Takaisin
Top