Miksi käytät vau.fi-foorumia?

Hanna

Näppärä viestien naputtelija
Koska yritämme miettiä sitä, miten saisimme tehtyä foorumista teille entistä paremman, haluaisimme tietää: miksi käytät foorumia?

Miten aikanaan löysit tiesi tänne, ja mikä sai sinut jäämään? Mitä olet oppinut täältä?

Sana on vapaa, kerro mitä mieleesi tulee aiheeseen liittyen!

Vuosi 2019 tulee olemaan vau.fi-foorumin vuosi :wink
 
Koska minulla ei ole juurikaan kavereita, täällä saan jutella ihmisten kanssa, kysyä neuvoa ym. Liityin aikanaan siksi, kun yritimme pitempään saada lasta eikä ollut vertaistukea asiaan täällä livemaailmassa. Enkä halua kertoa tuttaville henkilökohtaisista asioistani, esim. vauvan yrityksestä tai muusta, täällä voin keskustella anonyyminä.
 
Olisinkohan aikanaan löytänyt tänne sen opuksen kautta jota joskus jaettiin neuvolassa? Olikohan odottajan opas? Tms.

Esikoisen aikana en vielä reittiä tänne foorumille löytänyt, mutta toista odottaessani olin jo vertaistukea vailla. Anonyymisti.

Ystäviä on kyllä ja perheellisiäkin joilla saman ikäiset lapset kun meillä, mutta ei tuu kokoajan soiteltua niille tai nähtyäkään niitten kanssa. Joten jos joku asia mietityttää lasten kans niin kysytäänpä täältä :wink saa kuulla monenlaisia vinkkejä ja mielipiteitä.
Ja vertaistukea saa hyvin tilanteeseen kuin tilanteeseen.
 
Mäkin löysin tälle foorumille Odottajan oppaan ansiosta. Täältä saa vertaistukea eri tilanteisiin ja hyviä vinkkejä muilta äideiltä. Vauva.fi on ihan sotatanner, täällä keskustelu pysyy asiallisena. Kiitos siitä! Olisi kiva, jos täällä olisi joskus eri alojen asiantuntijoita paikalla, että heille voisi esittää visaisia kysymyksiä. :happy:
 
Saanhan mäkin vastata. :) Löysin tänne kun yrityksen alussa lähdin googlella etsimään foorumia, jossa keskustella aiheesta. Tykkään foorumeista, samassa tilanteessa olevia ystäviä ei ollut ja oli tarve päästä jossain pulisemaan asiasta anonyymisti. Tiesin kyllä eräiden isompien foorumien olemassaolosta, mutta tiesin myös että niissä on aika sekopäistä meininkiä. Tänne sitten juurruin, kun oli mukava ilmapiiri. :)
 
Googlettelin tuossa syksymmällä muistaakseni keskenmenoista ja nyt kun tässä ihan aikuisten oikeesti raskaana ollaan, koin tarvetta päästä tarvittaessa juttelemaan anonyymisti muiden mammojen kanssa ja muistin vaun foorumin. Vauva.fi en edes harkinnut, jotenkin vau tuntui paljon asiallisemmalta paikalta.
 
Löysin tänne kun aloin odottaa esikoistani -09. Muistaakseni googlettelin lasketun ajan laskureita ja raskausoireita ja eksyin sitä kautta foorumille. Kesällä tulee siis 10 vuotta foorumilla täyteen :eek:
 
Täällä on roikuttu esikoisen yritysajasta lähtien, täällä oli silloin vertaistukea siihen vauvankaipuuseen. Ja tänne jäin. Yli kahdeksan vuotta roikuttu mukana, neljä lasta siunaantunut sen jälkeen. :grin vertaistuki on parhautta! :)
 
Neuvolasta vinkattiin että tämmönen on olemassa kun odotin esikoista.
Tykkäsin että hyvä henki eikä mitään provosointia tai arvostelua. Olen saanut paljon vertaistukea täällä. Toivon että paikka pysyykin ns. "puhtaana" eikä tänne juurtuisi mitään Vierailija-huutelijoita...
 
tulin tänne alkujaan vissiin kuumeilemaan? sittemmin kun vauva-ajat ja muut on höpisty ja raskaudet niin jäin tänne vielä siinä toivossa, että olisi joku paikka missä höpistä ihan tällaisia yleisiäkin elämään kuuluvia juttuja,tutustua kivoihin persooniin ja näin pitää edes virtuaalista sosiaalista verkkoa yllä.

Eli yleiselle toivoisin vähän specifimpiäkin aiheita,ja verkostoja- tai sitten ehkä pitää niitä luoda sinne itse
 
Käytin aiemmin toista palstaa mutta se oli pitkään suljettuna ja siksi lähdin etsimään toista foorumia. Jäin sitten tänne kun täällä on vilkkaampaa keskustelua. Mitä toivoisin lisää on ehkä se että olisi enemmän noita suljettuja ryhmiä, en tykkää että kuka tahansa pääsee lukemaan minun avautumisia. Mutta olen jo kahdessa suljetussa niin en tiedä mikä muu suljettu voisi vielä olla.
 
Mäkin löysin tälle foorumille Odottajan oppaan ansiosta. Täältä saa vertaistukea eri tilanteisiin ja hyviä vinkkejä muilta äideiltä. Vauva.fi on ihan sotatanner, täällä keskustelu pysyy asiallisena. Kiitos siitä! Olisi kiva, jos täällä olisi joskus eri alojen asiantuntijoita paikalla, että heille voisi esittää visaisia kysymyksiä. :happy:

Tätä kohti itse asiassa pyritään! Sisarfoorumillamme Norjassa on ollut esim. kätilö, joka kerran viikossa vastaa kertyneisiin kysymyksiin, imetysasiantuntija, jne! Pitää vain löytää se oikea henkilö, joka osaa olla luontevasti foorumiympäristössä :wink
 
Esikoisen yritysaikana löysin tänne googletellessani lapsettomuudesta, pitkästä yritysajasta ja muista kuumeilijoista. Ensin luin hiljaa foorumia pari kuukautta, ja sitten uskaltauduin itsekin mukaan.
Todella upeaa vertaistukea, se yrittäminen ja etenkin lapsettomuus on melko intiimejä asioita, joten on mahtavaa että niistä voi höpistä täällä anonyymisti :)
Suljetut vauvaryhmät on myös erittäin hyvät ja tärkeät vertaistuellisesti, niistä voi muodostua näköjään jopa ystävyyssuhteita :)
 
Löysin osoitteen Vauvan odotus-kirjan takakannesta ja uteliaisuudesta ajattelin poiketa katsomassa. Käytän foorumia lähinnä ajankuluksi.

Viihtynyt olen siksi että ko.sivusto on vähiten ahdistava kaikista mammapalstoista. Ei turhaa paniikinlietsontaa ja ylenkatsomista ynnä paheksumista.
 
Facebookin ryhmiä välttelen, koska haluan pitää näissä asioissa tietyn anonymiteetin. Vauva ja Kaksplus taas ovat täynnä trolleja ja moderointi siellä on kummallista, tämä vaikuttaa laadukkaammalta paikalta.

Nuo asiantuntijat olisivat mielenkiintoisia, ehkä kiinnoistaisi eniten kuulla sellaiselta asiantuntijalta, joka on perehtynyt lapsettomuuden psykologiseen puoleen, lapsettomuuden kokemus kun vaikuttaa vuosikausia senkin jälkeen kun lapsen on jo saanut, eikä sitä välttämättä edes tajua.
 
Nuo asiantuntijat olisivat mielenkiintoisia, ehkä kiinnoistaisi eniten kuulla sellaiselta asiantuntijalta, joka on perehtynyt lapsettomuuden psykologiseen puoleen, lapsettomuuden kokemus kun vaikuttaa vuosikausia senkin jälkeen kun lapsen on jo saanut, eikä sitä välttämättä edes tajua.

Hyvä idea, katsotaan mitä saadaan järjestettyä! Aina monen asian summa, joten luvata en uskalla, mutta ehdottomasti pidän mielessä (y)
 
Takaisin
Top