Tammikuun porinat

Auroora

Vauhtiin päässyt keskustelija
Heinäkuun äidit 2019
Johan se on ollu jo kohta viikon verran tammikuuta että alottaa uuden ketjun.

Nyt menossa rv15+0 ja olen kovasti miettiny että joko niitä vauvan liikkeitä tuntuu. Sellaista vaimeaa tärinää välillä tuntunu mutta en osaa kyllä sanoa onko vauvan liikkeitä. Aiemmassa raskaudessa muistelen liikkeiden tuntuneen ekan kerran rv17.

Olen myös katsellu kuvia joilla rv15-16 ja tosi monella jo ihan selkeä raskausmaha. Mulla ei näy vielä mitään. Olen toki pitkä että voi johtua siitäkin.
 
Varmaan pituus vaikuttaa aika paljon ja toki se monesko raskaus. Tänään näytin mun kaverille mahaa ja se ihmetteli miten on jo niin iso kun muistaa ettei mulla esikoista odottaessa näkynyt näillä viikoilla juuri ollenkaan :)
 
Kolmas tulossa, ja ei kyllä aiemmissakaan ole kovin heti näkyny mutta kyllä se sitte aina kasvaa äärimmäisyyksiin :grin
 
Kolmas tulossa, ja ei kyllä aiemmissakaan ole kovin heti näkyny mutta kyllä se sitte aina kasvaa äärimmäisyyksiin :grin

Mulla taas alkuun näkyy helposti mutta sitten ei kasva lopulta suureksi :D
 
Millaisia sykkeitä teidän pikkuisilla on ollut? Mulla nyt viikon kuulunut kotona nuo (rv13) ja koko ajan ollut 160 kieppeillä :love7
 
Nyt oon itseasiassa huomannut, että oon koko elämän neuroottisesti vetänyt aina vissiin mahaa sisään. Kun sen jännityksen lopettaa, niin kyllähän mulla jo ihan selkeä mahan alku on näkyvissä normaali olotilassa. :dance008
 
Ehkä pikkaisen näkyy maha, nyt 14+5.Esikoisessa taisi viikolla 20 olla jo aika muhkea maha. Liikkeitä ei vielä ole tuntunut, pientä kuplintaa mutta pistän ne ilmavaivojen piikkiin :)
Pienen sykkeet ovat 136-150 välillä. Dopplerilla löytyy syke jo todella helposti.
 
Täällä liikkeet alkanu jo pari päivää sitte tuntumaan ja rv 14+4. Tosin oon hyvin hoikka ollu aina joten luulen että johtuu siitä, esikoisen aikana tunsin näihin aikoihin myös liikkeet :)
 
Vaikuttaako odottajan hoikkuus jotenkin kohdunsisäisten liikkeiden tuntemiseen? Olen jotenkin kuvitellut, että vatsanpeitteiden paksuus vaikuttaa siihen, kuinka aikaisin liikkeet tuntuvat vatsan päältä kokeillen, mutta ei niinkään odottajan omiin tuntemuksiin?
 
Itse en vielä tunne liikkeitä, mutta ylipainoa myös runsaasti.. Onneksi ei ole paino noussut rv 14.
Onko muilla noussut paino?
 
Tääll myös ylipainoa ja ainaki vielä saanut pidettyä vaakalukeman samassa.
 
Vaikuttaako odottajan hoikkuus jotenkin kohdunsisäisten liikkeiden tuntemiseen? Olen jotenkin kuvitellut, että vatsanpeitteiden paksuus vaikuttaa siihen, kuinka aikaisin liikkeet tuntuvat vatsan päältä kokeillen, mutta ei niinkään odottajan omiin tuntemuksiin?

Ei se paino varmaan hirveesti vaikuta, itsekään en oo mikään tosi laiha, mutta molemmissa raskauksissa tuntenu jo aikaseen liikkeet. Ilmeisesti istukan paikka vaikuttaa hieman.
 
Ei se paino varmaan hirveesti vaikuta, itsekään en oo mikään tosi laiha, mutta molemmissa raskauksissa tuntenu jo aikaseen liikkeet. Ilmeisesti istukan paikka vaikuttaa hieman.

Istukan paikka vaikuttaa paljonkin: jos istukka on etuseinämässä niin liikkeet voivat tuntua merkittävästi myöhemmin ja vaimeampina. Tuota vaan jäin miettimään, että ei kai paino varsinaisesti vaikuta muuta kuin päällepäin tunnettaviin liikkeisiin.
 
Istukan paikka vaikuttaa paljonkin: jos istukka on etuseinämässä niin liikkeet voivat tuntua merkittävästi myöhemmin ja vaimeampina. Tuota vaan jäin miettimään, että ei kai paino varsinaisesti vaikuta muuta kuin päällepäin tunnettaviin liikkeisiin.

Okei, en tiedä istukan paikasta kummassakaan raskaudessa, niin vaikea sanoa :)
 
Mulla mahaa on jo vähän. Toisaalta ihana, toisaalta kauhulla ajatellut että kasvaako sitten jättimäisen kokoiseksi. Mut kiva kun joku teistä mainitsi tuolla aiemmin että vatsa tullut aikaisin esille muttei silti ole kasvanut valtavaksi raskauden aikana :)
Helmikuun lopussa olisi rakenneultra. Etappi mitä seuraavana odotella :)

Katsooko teistä kukaan elossa sarjaa mikä tulee nyt Yle1 tai yle2 kanavalta? Olikohan toinen jakso missä syntyi se pienen pieni keskonen varmaan 25 raskausviikolla. Itkin ihan solkenaan täällä kun katsoin sitä jaksoa :pale Sit ku se vauvan iskä itki siinä vauvaa silitellessä niin itkin vielä vähän enemmän lisää..
 
Mulla mahaa on jo vähän. Toisaalta ihana, toisaalta kauhulla ajatellut että kasvaako sitten jättimäisen kokoiseksi. Mut kiva kun joku teistä mainitsi tuolla aiemmin että vatsa tullut aikaisin esille muttei silti ole kasvanut valtavaksi raskauden aikana :)
Helmikuun lopussa olisi rakenneultra. Etappi mitä seuraavana odotella :)

Katsooko teistä kukaan elossa sarjaa mikä tulee nyt Yle1 tai yle2 kanavalta? Olikohan toinen jakso missä syntyi se pienen pieni keskonen varmaan 25 raskausviikolla. Itkin ihan solkenaan täällä kun katsoin sitä jaksoa :pale Sit ku se vauvan iskä itki siinä vauvaa silitellessä niin itkin vielä vähän enemmän lisää..

Oops: Mä menin kans just eilen kattoon tuon keskosjakson ja melkein tukehduin itkuun..Onneksi selvisi kuitenkin :Heartred
 
Takaisin
Top