Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Kun meitä nyt alkaa tänne pikku hiljaa ripottelemaan plussatestein myötä, olisi kiva kuulla toisten raskausoireista.
Itellä ei ole ollut minkäänlaisia oireita. Viikot 4+3 tänään. Toistaiseksi olen vain tyytyväinen ja toivon todella, että kuuluisin niihin, jotka eivät paljon oireita edes saa :happy119 *toiveajattelua*
 
Mulla ei ole kuin pissahätä useammin ja toinen rinta arka imettäessä. Viikoista en ole nyt ihan varma.. Ekassa mulla oli ihan järkyttävä pahoinvointi, sitä odotellessa :D
 
4+0 alaselkä jomottaa välillä, pissattaa vähän väliä. Ei muita oireita vielä:happy: toivottavasti olo pysyisikin hyvänä...
 
Pissattaa vähän tavallista enemmän, muuten ei ihmeitä. Nännikoru tulehtui kuten edellisessäkin raskaudessa samoilla päivillä ja suupieli aukesi samana kiertopäivänä molemmissa :D en tiedä voiko olla oireita, mutta hauska sattuma ainakin.
 
Pahoinvointi on alkanut. Viimeksi meni kolme kuukautta sohvanpohjalla voivotellessa, toivottavasti nyt pääsisi helpommalla... Yök.
 
Jatkuvat nippailut alavatsassa ja munasarjoissa, alaselän särky, alamahan kiristely, kuvotus ja imetys sattuu toisesta tissistä. Hurjaa miten erilaiselta oireet tuntuu kun esikoista odottaessa, jotenkin paljon voimakkaammin ja oireet alkoi heti viikko oviksen jälkeen o_O
 
Mulla oli aluksi menkkajomotusta, mutta onneksi meni ohi sitä aina pelkää että menkat alkaa! Nyt on väsymystä ja päivisin ei tee mieli syödä ja sitten illalla on sudennälkä ja tuntuu, että ei tuu täyteen vaikka kuinka söis :D myös makumieltymykset on erilaiset ja siitä tiesinkin tehdä testin kun kotipizzan pitsa maistu ihan pahalle :D esikoisesta oksentelu alko 9-10 viikoilla ja kesti kolme viikkoa. Voi kun sitä ei tulis tällä kertaa.
 
Mä oon listannu mun sovellukseen pari oiretta. Nyt 4+0, sain tietää tosi ajoissa, koska ovulaatio oli tosi aikasin. Palelua, aivastelua, alavatsan nippailua ja alaselän särkyä ollut paljon. Ja ihan jäätävä väsymys koko ajan :D mitään ei tekis mieli syödä, mut silti on nälkä.
 
Vähän on ollut mahassa menkkamaista kipua eikö tässä kuussa juuri ole tehnyt mieli herkkuja. Hassua. Äitillä ei tainnut olla kovin pahasti pahoinvointia niin jospa mullekaan ei tulis. En halua ihan vielä tästä kertoa, varsinkaan töissä.
 
Itekään en ajatellut kertoa tästä töissä ollenkaan. Huomaavat varmasti ajallaan.

Tosiaan oireita ei ole ollut ja en niitä kyllä odotakaan, mutta pieniä tuntemuksia saisi olla, jotta tietäisi kaiken olevan kunnossa :angelic: Nimerkillä: tekis mieli tehdä joka päivä raskaustestiä :grin
 
Tänään 4+3 ja niin huono olo kun olla ja voi. Uudenvuoden ensimmäinen päivä ja mulla on olo kun olis ollu eilen pellit kiinni, siis aihan järkyttävä olo, ihan ku olis vuosisadan krapula. Meinasin oksentaakin äsken. :depressed: noh toisaalta hyvä, tietää ainakin, että joku tuolla kehittyy, mutta olisin niin paljon mielummin ollut ilman pahaa oloa. Kai sitä vähän saa valittaa vaikka kiitollinen onkin? :D
 
. Sainkin aktivoitua oikean tunnukseni niin tämä tilalle tehty joutaa poistoon..
 
Last edited by a moderator:
Hiphei, pakko oli tulla jo kommentoimaan vaikka plussaa ei ole vielä tullut - viikkoja niin vähän - vasta kp18. Mutta olen IHAN varma että nyt on tärpännyt. Ovulaatio oli toissaviikolla/viime viikolla. :shy:

Oire nro 1. Hajuaisti. Jouduin eilen tuulettamaan keittiötä, pyyhkimään tiskipöydän pesuaineella ja siirtämään sipulit piiloon koska haisi niin kamalan kuvottavasti MULTA. Mies katsoi pitkään ja sano että taidat olla tosiaan raskaana.. spekuloin tätä itse siis jo viime viikolla, kun selitin että mulla on kuule semmonen TUNNE. :bored::cat:

Uutena oireena meinasin pissata nauraessa housuun(!!!!) :bag:

Tuo jälkimmäinen on sellainen oire, ettei mulla ole ollut mitään inkontinenssivaivoja aiemmin ja mitään muuta syytä en keksi, kuin että mun on pakko olla raskaana. Virtsarakkoa "painaa" sillä tavalla jännästi.. Hormonit, pakko olla ja jotenkin vaan on todella vahva tunne että nyt on tärpännyt, sitä ei pysty "perustelemaan" kun se vaan on. Koitan malttaa odottaa viikonloppuun jolloin olisi selkeämpi edes haaveilla plussaavansa, siis että näkyisi testissä.. Piti tulla jo kuumeilemaan koska tottakai olen laskenut jo kaikki lasketut päivät ja viikot ja :couchpotato::joyful::angelic::dummy1:
 
Hiphei, pakko oli tulla jo kommentoimaan vaikka plussaa ei ole vielä tullut - viikkoja niin vähän - vasta kp18. Mutta olen IHAN varma että nyt on tärpännyt. Ovulaatio oli toissaviikolla/viime viikolla. :shy:

Oire nro 1. Hajuaisti. Jouduin eilen tuulettamaan keittiötä, pyyhkimään tiskipöydän pesuaineella ja siirtämään sipulit piiloon koska haisi niin kamalan kuvottavasti MULTA. Mies katsoi pitkään ja sano että taidat olla tosiaan raskaana.. spekuloin tätä itse siis jo viime viikolla, kun selitin että mulla on kuule semmonen TUNNE. :bored::cat:

Uutena oireena meinasin pissata nauraessa housuun(!!!!) :bag:

Tuo jälkimmäinen on sellainen oire, ettei mulla ole ollut mitään inkontinenssivaivoja aiemmin ja mitään muuta syytä en keksi, kuin että mun on pakko olla raskaana. Virtsarakkoa "painaa" sillä tavalla jännästi.. Hormonit, pakko olla ja jotenkin vaan on todella vahva tunne että nyt on tärpännyt, sitä ei pysty "perustelemaan" kun se vaan on. Koitan malttaa odottaa viikonloppuun jolloin olisi selkeämpi edes haaveilla plussaavansa, siis että näkyisi testissä.. Piti tulla jo kuumeilemaan koska tottakai olen laskenut jo kaikki lasketut päivät ja viikot ja :couchpotato::joyful::angelic::dummy1:

Voi ei, sulla on pitkä ja raivostuttava ajanjakso edessä! Tsemppiä piinapäiville, noi päivät kuluu niin hitaasti kun kyttää koko ajan omia tuntemuksia ja odottaa niin kovasti :nailbiting::happy: Mulla oli myös tässä raskaudessa se The tunne heti oviksen jälkeen ja raskaanahan sitä oltiin. Viikko oviksesta alko myös hajuaisti muutokset, nuppailut ja tajuton alaselän särky mitä viimeks ollut kun odotin esikoista viimesilläni. Plussan sain jo rv 3+3 kp 24/29. Esikoisesta en osannut aavistaa mitään, tuli ihan yllätyksenä vaikka kovasti siis vauvaa toivottiin :grin Plussatuulia :love7
 
Laurakk - kiitos ja sanopa muuta.. o_O En usko että näkyy testissä mitään ennenkuin korkeintaan tänä vkl tai ensi viikolla. Mutta mulla oli edellinen raskaus niin selkeä alusta asti (vaikken sitä tajunnutkaan).. Hajuaisti iski ensin, sitten vedin tabascoa ruokaan, enkä saanut siitä millään tarpeekseni ja testasinkin haalean plussan kp29. Oireet alkoivat melkein 2vk ennen plussaa :bored::eek: Tulos on nyt 5,5v ihana napero. :smug:

Tosin on tässä oltu raskaana varmaan 50x tällä välillä, aina kun hajuaisti on temppuillut.. :angelic::bag:

Mutta tuo pissahätä juttu oli kyllä ihan upouusi juttu, ei ole koskaan aiemmin ollut, joten mulla on tunne et nyt on pakko ollut tärpätä... :eek: :scratch
 
Jatkuvia tuntemuksia ja kipuilua vatsassa. Useimmiten menkkakipuja muistuttavaa jomotusta, toisinaan nopeampia vihlaisuja tai nipistelyä.
Joko joulukiloja tai raskauteen liittyvää mahapömpötystä / -turvotusta...
Turvonneet ja kipeät tissit, erityisesti menkkojen poisjäännin ja plussatestin aikaan.
Heikotusta, pyörrytystä ja helposti hengästyttää ja tuntuu (?) että syke on korkealla.
Jatkuva nälkä. Nälkäisenä oksettava olo joka menee ohi kun saa ruokaa.
 
Voi ei, tässäkö tää taas menee. Tuli hieman veristä vuotoa paperiin vessassa käydessä. Ei kyllä ole kipuja enempää kuin mitä ollut jo, mutta aikaisemmillakaan kerroilla kivut ei alkaneet kun vasta myöhemmin :sad010
 
Voi ei, tässäkö tää taas menee. Tuli hieman veristä vuotoa paperiin vessassa käydessä. Ei kyllä ole kipuja enempää kuin mitä ollut jo, mutta aikaisemmillakaan kerroilla kivut ei alkaneet kun vasta myöhemmin :sad010
Voi ei :sad001 Toivotaan kovasti, että olisi vain harmitonta vuotoa.
Iteki juuri juttelin poikaystävälle, että tunne ei kyllä ole yhtään että olis raskaana. Vielä muutama päivä sitten tuntui ehkä jotain tosi pientä mahan pohjassa, mutta nekin fiilikset ob kadonneet.
 
Takaisin
Top