Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Moikka! Kirjoittelin tässä ketjussa aikaisemmin, ennen raskautta. Valitettavasti täällä taitaa vielä muutama sama kirjoitella.. :/ tsemppiä kaikille!! Raskas tie on kaikilla, mutta muistakaa pitää lippu korkealla! :Heartred

Meillä lapsettomuuden syy oli pco ja lapsettomuudesta kärsittiin melkein kolme vuotta, kunnes pistoshoidolla tärppäsi. Kohta poika on jo vuoden! Ensi vuodelle hoidot kutsuvat taas, sillä toiveena on toinen lapsi. Kysyisinkin, osaako joku kertoa millainen jonotilanne on naistenklinikalla tällä hetkellä?
 
Lara, niinpä, toivon kyllä parasta ja yritän siihen vielä uskoa.

Pakko jakaa tänne, kun te ymmärrätte. Oli illalla vaikea nukahtaa kun se Naikkarin puhelu pyöri mielessä ja nousin ylös, että käyn hetken olkkarissa tvtä tai jotain. Ja yhtä äkkiä romahdin ihan huutoitkemään lattialle, kun mieleen nousi kuva pienestä lapsesta joka huutaa äitiä.
 
(Käyn lukemassa tän ketjun kuulumisia kun itselläkin tuli tänne vajaa vuosi kirjoiteltua, vaikka nyt plussapuolella olenkin)

Pene, tunnistan niin hyvin tuon tunteen. Ekan IVF:n jälkeen oli ollut tuoresiirto ja odottelin montako alkiota saatiin pakkaseen seitsemästä hedelmöittyneestä. Oli sunnuntai-iltapäivä ja olin yksin kotona. Kävin huvikseen katsomassa omakannan ja kauhea järkytys iski päälle kun siellä luki, että jatkoviljelyn jälkeen pakkasessa 0 alkiota. Kaikki 7 menivät roskiin viallisina, vaikka vielä kolmen päivän ikäisinä olivat näyttäneet hyviltä. Romahdin suorilta keittiön lattialle huutoitkua parkumaan melkein tunnin ajaksi ja tuntui kuin sydän ois riistetty rinnasta irti. Kaikki se hoitojen tuska purkautui yhdessä hetkessä.

Sittemmin toisen IVF:n jälkeen saatiin kyllä pysyvä plussa ja pakkaseenkin pari tyyppiä.

Kauheasti tsemppiä kaikille tänne puolelle :Heartred
 
Hei pitkästä aikaa! :)

Pene, tosi kurjalta kuulostaa varmasti tollaset uutiset. :sad001 Mutta pidetään silti peukkuja ja uskotaan, että löytyy teille sopivat hoidot. Kyllähän nykylääketieteellä saadaan melkoisia ihmeitäkin aikaan. :)

Mitkäs on Trianan kuulumiset? Toivottavasti siirto onnistui! :smiley-angelic001

Vähän päivitystä meidän tilanteeseen. Käytiin tänään yksityisellä lapsettomuuslääkärillä, tarkoituksena saada lähete naistenpolille jatkotutkimuksiin ja mahdollisiin hoitoihin. Jäi ihan hyvä fiilis käynnistä, lähinnä juteltiin yrityksestä ja kartoitettiin mun kiertoa. Lääkäri oli luottavaisin mielin meidän mahdollisuuksiin, kun kuitenkin kierto on säännöllinen ja testien mukaan ovuloin. Ultrasi myös munasarjat ja ne näytti hyvältä lääkärin mukaan. Mies sai ajan siemennestenäytteen toimittamiseen joulun jälkeen. Siemenneste analysoidaan vielä yksityisellä ja sen jälkeen olis tarkoitus siirtyä julkiselle.

Jotenki omaa oloa huojentaa hurjasti se, että asiat menee eteenpäin ja saadaan apua tähän yritykseen. Ja ehkä löytyisi syy, miksi raskaus ei ole alkanut.
 
Hei pitkästä aikaa! :)

Pene, tosi kurjalta kuulostaa varmasti tollaset uutiset. :sad001 Mutta pidetään silti peukkuja ja uskotaan, että löytyy teille sopivat hoidot. Kyllähän nykylääketieteellä saadaan melkoisia ihmeitäkin aikaan. :)

Mitkäs on Trianan kuulumiset? Toivottavasti siirto onnistui! :smiley-angelic001

Vähän päivitystä meidän tilanteeseen. Käytiin tänään yksityisellä lapsettomuuslääkärillä, tarkoituksena saada lähete naistenpolille jatkotutkimuksiin ja mahdollisiin hoitoihin. Jäi ihan hyvä fiilis käynnistä, lähinnä juteltiin yrityksestä ja kartoitettiin mun kiertoa. Lääkäri oli luottavaisin mielin meidän mahdollisuuksiin, kun kuitenkin kierto on säännöllinen ja testien mukaan ovuloin. Ultrasi myös munasarjat ja ne näytti hyvältä lääkärin mukaan. Mies sai ajan siemennestenäytteen toimittamiseen joulun jälkeen. Siemenneste analysoidaan vielä yksityisellä ja sen jälkeen olis tarkoitus siirtyä julkiselle.

Jotenki omaa oloa huojentaa hurjasti se, että asiat menee eteenpäin ja saadaan apua tähän yritykseen. Ja ehkä löytyisi syy, miksi raskaus ei ole alkanut.

Päästiin siirtoon :) Tosiaan vaan toinen munasolu oli hedelmöittyny, joten pakkaseen ei saatu mitään. Pp4 ( eli dpo6) menossa ja melkosta piinaahan tämä on. Ei vaan pääse eroon siitä ajatuksesta, että miksi tämäkään onnistuis. Nyt lomalla ollu vähä liikaakiin aikaa miettiä, onneks on loppuviikko enimmäkseen töitä ja sit joulun viettoon. Ois tarkotus testatata vasta kun palataan joulunvietosta takas kotiin 27.12.
 
Miten menee Trianalla?

On:
En ole tikuttanut ovista, mutta suunnilleen dpo 8-10 menossa. Ei ole mitään oloja mihinkään suuntaan, odotan menkkoja ja aikaa Naikkarille, se on tammikuun lopussa. Jännittää kyllä enemmän ku tarpeeksi, että aloittavatko hoidot..

Hyvää Joulua jokaiselle!
 
Mulla loppu piinailut lyhyeen ja alko menkat jo lauantaina dpo10. Kivut ollu niin kovat ja vuotokin heti sen verran runsasta, että lopetin Terolutit seuraavana päivänä ja turha on testejä tuhlailla näin selkeässä tilanteessa.
 
Triana, oon pahoillani. Paljon tsemppiä, toivotaan että ensi vuosi on meille se vuosi!

Kp 24/24-27. Tätiä odotellessa.
 
Heippa ja hyvää uutta vuotta kaikille :)

Sitten sitä omaa napaa:
Mulla viime kierto oli sitten 292 päivää, sain Teroluteilla kuukautiset aikaan vihdoin. Prolaktiini laskenut lääkkeellä jo alle viitearvon, Thyroxin lääkitys lisäksi, kun laskenut prolaktiini toi mukanaan kilpparin vajaatoiminnan.
Helmikuussa sitten kontrolliverikokeille. :)
 
jennao, huh mikä kierto! Toivottavasti nyt prolaktiinin laskettua pääsisit joinki normaaliin kiertoon.
 
On:
Kp 17, dpo 4-6 (en ole tikuttanut) ja ihan ihme oireita, vatsaan sattuu menkkakramppimaisesti ja oksettaa. Jos en paremmin tietäisi niin sanoisin että ovis, mutta mulla ei ole kahden vuoden yrityksen aikana ikinä ollu ovis niin myöhään. Eli jotain mitä lie.
29.1. ensikäynti Naikkarille.. Hitto että jännittää!
 
Mitäs kaikille kuuluu? :Heartred Onko kellään hoitoja nyt meneillään?

Mulla 11.päivä Suprecurin sumuttelua menossa ja e-pillerit lopetin viime perjantaina. Melkeen viikon verran yritti menkat/tyhjennysvuoto alkaa, mutta ei sitten tullukkaan kunnolla. Ens keskiviikkona ultraan ja sitten alkaa pistokset (Gonal-F) jos kaikki ok. Nyt vähän vaivaa kun ei sitä tyhjennystä tuu, ei ole hyvät olosuhteet mahdolliselle siirrolle, jos se vanha limis ei vuoda pois. Tosiaan kun viimeksi alko menkat jo pp8, niin mietin että kannattaako tuoresiirtoa nyt edes tehdä :bored:
 
Triana, olipa kiva huomata että tänne on kirjoitettu! Ja mahtava juttu että oot kuitenkin päässyt hoidot aloittamaan. Millä mielellä?

Meillä on nyt taukoa yrittämiseen ainakin puoli vuotta. Käytiin tammikuussa Naikkarilla ja alkiodiagnostiikkapolilla. Kumia pitää käyttää hoitojen alkuun asti, alkiodiagnostiikkapuoli määrää. Ja hoidot alkaa aikaisintaan puolen vuoden päästä, kesäsulun jälkeen.. En tiiä oikein, koko ajan tää asia mielessä pyörii vaikka tietää että nyt vois oikeesti hetkeksi yrittää unohtaa.
Kävin just äsken kattelee Omakannasta verikokeiden tuloksia mitä Naikkarin käynnin jälkeen halusi lapsettomuuslääkäri vielä ottaa, että katotaan selviääkö syy miks munasarjat toimii niin huonosti. Oli ottanut myös AMH arvon ja sehän oli laskenut.. 0.95-> 0.62 :sad001 En tiiä.. Eiks sulla Triana ollu kans ton AMHn kanssa häikkää, vai muistanko väärin?
 
Pene en oikeen osaa vielä ajatella tästä hoidosta mitään, ehkä se jännitys (hyvässä ja pahassa) tulee taas sitten kun alkaa pistokset :) Muuten sitten tilanne onkin se, että oon kohta jo pari viikkoa ollu saikulla endokipujen ja stressin takia. Vaikean endometrioosin löytyminen, henkisesti raskas ja epäsäännöllinen työ, lapsettomuus ja (epäonnistuneet) hoidot... Ei vaan kroppa ja pää enää jaksa :dead: Huomisesta alkaa käynnit psykologilla, niin jospa se alkaa helpottaa ku pääsee purkamaan asioita.

Voi kun pitkään joudutte odottamaan hoitojen alkua! :sorry: Ei sitä niin vaan saa sysättyä mielestä pois, vaikka itse tietää, että nyt ois mielellekki tauon mahdollisuus.

Tosiaan aika alhainen tuo sinunki amh on ja laskenut ilmeisesti suht nopeasti? Mulla oli syksyllä ennen leikkausta 0,36, söin sillon kyllä pillereitä, mutta se voi korkeintaan puolella laskea arvoa. Eli luomuna ois sillon voinu olla maksimissaan ~0,72 ja kun mulla leikkauksessa lähti toinen munasarja niin sekin varmaan vaikuttaa ja arvo voi olla todella huono nykyään, mutta sitä ei ole otettu uudestaan leikkauksen jälkeen.
 
Triana, ikävä kuulla että noin paljon vaikeita asioita yhteen syssyyn. Toivottavasti saat saikulla levättyä ja juttelu psykologin kanssa helpottaa :Heartred Ja tän kaiken lopputuloksena saisitte pienen syliin.

Joo, tosi nopeasti on laskenut, ku marraskuussa oli vielä tuo 0.95. Jotenkin oli ihan kunnon potku vatsaan. Lääkäri soittaa mulle n. kuukauden kuluttua ku loputkin verikoevastaukset on tullut, että katsotaan sitten mitä sanoo..
 
Pene oi että, miten pitkä odotusaika :confused: tsemppiä :Heartpink

Triana on tuossa kyllä kuormitusta kerrakseen. Hyvä, että saat nyt huilia ja juttuapua. Voimia :Heartpink

Onnea matkaan tänne jokaiselle; käyn edelleen lukemassa teidän kuulumisia ja toivon pikaista plussaa kaikille :smiley-angelic001

LaraS ja typy 5vk
 
Pene huomaa kyllä jo nyt, että saikusta on hyötyä, kyllä täältä vielä noustaan :shy:
On kyllä tosi nopeasti laskenu toi amh ja varmasti mietityttää, että ehtiikö laskea lisää odottaessa. Toivottavasti lääkärit kuitenki tosissaan miettii ja haluaa löytää teille sopivan hoitokaavan.

LaraS
kiitos :Heartred Välillä miettii, että onko sitä vaan jotenki turhan herkkä ja että kaikki muut varmaan jaksais samassa tilanteessa paremmin. Onneksi joku aina välillä muistuttaa, että on tässä paljon kuormitusta.
Ja oi että, sinulla jo pikkuinen maailmassa, onnea! :Heartpink
 
Takaisin
Top