Joulukalenterit

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko teillä lapsilla joulukalenteria (tai itsellä, tosin siitä taitaa olla jo ketju :p )? Millainen kalenteri löytyy?

Mä tein miehelle ja lapselle taas pilttipurkeista kalenterin. Tai no, täytin jo useamman vuoden käytössä olleet. Purkkien ympärillä on nätit servetit ja sisälle pistin lapselle tarroja (loistavia kun lapsi tykkää eikä tarvi antaa niin paljoa herkkuja tai krääsää), karkkia, pieniä leluja ja lappuja joissa luvataan jotain jouluista puuhaa kuten joulutorttujen leivontaa (yhdellä sanalla tikuillla kirjoitettuna ja tavutettuna niin lapsi voi yrittää itse lukea). Miehellä on pari pientä hänen näköistä koriste-esinettä, karkkia ja lappuja joissa joko lukee jotain kivaa (tyyliin "olet tärkeä") tai luvataan jotain (vaikka hierontaa tai ihan vain halaus, vaikka niitä saa muutenkin). Lisäksi on päiväkodista saatu Turun Sanomien kuvakalenteri. :)
 
Meillä on 3,5v kaksosilla ja 1v pikkusiskolla itsetehty pussikalenteri, jossa on yllätyksinä pieniä muovidinoja. :) Isommat ovat kovin kiinnostuneita dinosauruksista tällä hetkellä.
cec567cbcf9cef9adabd35831a85d18f
 
Meillä on lapsilla lelukaupasta ostettu DIY-kalenteri. Eli naru, jossa pienillä pyykkipojilla kiinni paperipusseja, joissa on numerotarrat 1-24. Yllätykset ovat tekemistä (piparien leivonta, joulukorttien askartelu jne), pieniä käyttöesineitä (askartelutarvikkeita, muovailuvahaa, hiuspinnejä, joulusukkia...) ja satunnaisesti jotain pientä syötävää, kuten viikonloppuna ksylitol-karkkiaski, joulusuklaata tms. Välillä luukussa voi olla myös isompi juttu, kuten tänään liput Superparkiin - siis asioita, joita oltaisiin jossain vaiheessa tehty muutenkin, mutta jotka sopivat hyvin kalenteriin laitettaviksi. :)

Miehen kanssa meillä on Tigerista ostettu itse täytettävä kalenteri. Avataan ja täytetään luukkuja vuorotellen. Sieltä on tullut mm. lupaus jalkahieronnasta, suklaata, saunasiideri, lupaus leipoa toiselle mukikakku jne.
 
Meillä on 3,5v kaksosilla ja 1v pikkusiskolla itsetehty pussikalenteri, jossa on yllätyksinä pieniä muovidinoja. :) Isommat ovat kovin kiinnostuneita dinosauruksista tällä hetkellä.

Vau, tuo on tyylikäs! :)
 
Meillä lapsella omatekemäni kalenteri. Olen koristellut kannellisen laatikon ja sisältä paljastuu mm. kirjoja, vaatteita, leluja, hedelmäpatukoita..
 
Takaisin
Top